Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Gwiżdżąca turbosprężarka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   niuhokg

niuhokg
  • 4 postów
  • Dołączył: 15-02-2013

Napisany 19 lutego 2013 - 17:40

Może ktoś z Was mi pomoże bo mechanicy głupieją :-). Torbosprężarka w omedze 2.5td gwiżdże dziś byłem u mechanika wymienił na nową i to samo, założył następną w sumie sprawdzonych został trzy sztuki i dalej to samo, wężę ok już nie wiadomo co jest przyczyną, acha dzieje się to od momentu kiedy wymieniłem silnik.

#2 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 19 lutego 2013 - 18:00

Tzn. co ? Gwiżdże począwszy od wolnych obrotów? Czy piszczy ?

#3 OFFLINE   niuhokg

niuhokg
  • 4 postów
  • Dołączył: 15-02-2013

Napisany 19 lutego 2013 - 18:10

powyżej 1500 obrotów słychać gwizd i to tak konkretnie

#4 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 19 lutego 2013 - 18:12

Może intrcooler dziurawy, bo skoro na trzech sztukach to samo, twierdzisz że węże ok no to tam szukaj może. Sprawdź jeszcze rurkę egr bo jak przepalona to gwiżdże, abo pierdzi.

#5 OFFLINE   niuhokg

niuhokg
  • 4 postów
  • Dołączył: 15-02-2013

Napisany 19 lutego 2013 - 18:21

nie ma interkulera to zwykły turbo disel nie tds

#6 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lutego 2013 - 18:27

nie ma interkulera to zwykły turbo disel nie tds


W każdej omedze 2.5TD jest intercooler.

Skoro był wymieniany silnik to znaczy że była odkręcana górna rura od niego. Może cybant trzeba wymienić na tym wężu.

#7 OFFLINE   krzychuulec

krzychuulec
  • 49 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 lutego 2013 - 21:22

Ja robiłem kapitalkę dwa lata temu i od tego czasu też gwiżdże mi turbo(gwizd od dwóch lat wogóle się nie powiększył),oleju nie bierze i na brak mocy też nie można narzekać.Właśnie chciałem się umawiać na regenerację ale może się wstrzymam.Mechanik sprawdzał i ponoć jest wszystko ok.

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2013 - 22:01

nie ma interkulera to zwykły turbo disel nie tds

może dlatego to nie jest TDS bo nie było omegi TDS tylko TD

#9 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lutego 2013 - 22:08

może dlatego to nie jest TDS bo nie było omegi TDS tylko TD


Ja już przestaje na to reagować. Ile można razy to samo pisać:masakra:
Nawet gdyby regulamin zagroził śmiercią używania oznaczenia TDS to by się i tak co jakiś czas, jakiś nowy użytkownik, który wie lepiej, zgłosił po kulkę w łeb.

Powinno tu być coś takiego jak na konkurencyjnym forum.

"Wymoderowano automatycznie, nie było Omegi TDS"
:p

#10 OFFLINE   niuhokg

niuhokg
  • 4 postów
  • Dołączył: 15-02-2013

Napisany 19 lutego 2013 - 23:07

Co nie zmienia faktu że dalej piszczy i moc też nie ta sama

#11 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lutego 2013 - 23:25

Co nie zmienia faktu że dalej piszczy i moc też nie ta sama


Czyli nieszczelność

Weź kogoś i poproś żeby ją bardzo powoli wprowadzał na obroty a ty słuchaj skąd piszczy

Ale jeśli faktycznie od wymiany silnika to ja stawiam na górną rurę intercoolera
Dostęp do niej po wyjęciu obudowy filtra powietrza.
Jeśli nieszczelnośc występuje od jakiegoś czasu to będzie na łączeniu tłusto.

Poza tym proponuję wszystkie rury porozpinać. Wymyć, odtłuścić łączenia. Założyć wszystkie cybanty nowe jakieś porządne nie chińskie i nie ma wała nie będzie piszczeć.

#12 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 19 lutego 2013 - 23:51

piszczy i moc też nie ta sama


To w końcu gwiżdże, czy piszczy.??
1. Bo jeśli piszczy, to może nie dostaje smarowania.
2. Sprawdź czy nie ma gdzieś dziury na rurze gumowej, albo cybant źle założony. Będzie wtedy świstac + mało mocy.
3. Podciśnienie. Może elektrozawór się zawiesza, może odwrotnie podłączone rurki do niego, co jeszcze Ci doradzic??
Sprawdź czy dźwigienka od zmiennej geometrii na turbinie się przesuwa przy odpaleniu silnika, na to ma wpływ podciśnienie właśnie.
Jeśli zmieniałeś silnik, to może ustawienia turbiny trzeba zmienic.

To wszystko co mi przychodzi do głowy, po doświadczeniach z moją turbiną w 2,2 dti.
Silnika 2,5 nie znam, więc mogą byc jakieś różnice, jednakże zasada działania ta sama.
:)

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2013 - 06:47

3. Podciśnienie. Może elektrozawór się zawiesza, może odwrotnie podłączone rurki do niego, co jeszcze Ci doradzic
Sprawdź czy dźwigienka od zmiennej geometrii na turbinie się przesuwa przy odpaleniu silnika, na to ma wpływ podciśnienie właśnie.
Jeśli zmieniałeś silnik, to może ustawienia turbiny trzeba zmienic.

To wszystko co mi przychodzi do głowy, po doświadczeniach z moją turbiną w 2,2 dti.
Silnika 2,5 nie znam, więc mogą byc jakieś różnice, jednakże zasada działania ta sama.

w 2,5 jest turbina sterowna ciśnieniowo z zimnej muszki i to jest turbo z WG a nie VTG i niema zaworu sterującego jej pracą, tak jak koledzy piszą jak gwizda to gdzieś musi byc nieszczelność

#14 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2013 - 18:31

Ja tam lubie jak mi turbina gwizda w moim TD.... :D
przejmowalbym się gdyby mi nie gwizdała .
Jest różnica między gwizdem a gwizdem więc to gdybanie
może kolega do tej pory jeździł benzynami albo wolnossakami :D
i nie wie jak powinna pracować turbina :confused:
Leć po wężu od turbiny do kolektora ssącego sprawdź szczelność
a i przy okazji dowiesz się duuuużo mądrych rzeczy
na kompie sprawdź doladowanie TURBINY

#15 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2013 - 18:35

Ja tam lubie jak mi turbina gwizda w moim TD....

turbina w TD jest ledwie słyszalna(sprawna), w TD nie powinno być typowego gwizdu rodem np. z 1.9TDI

 


 


 


#16 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 lutego 2013 - 19:30

zobacz rezonatro (pęknięcia), co prawda nie powinna od tego gwizdać ale może :confused:

#17 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 20 lutego 2013 - 20:57

wymieniales uszczelki pod kolektrorem ssacym? zalozyles nowe? mialem tak ale to nie bym gwizd tylko bardziej swist. popusc rurke do egra od strony kolektora wydechowego i zobacz czy wtedy bedzie Ci tak robil.

#18 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 20 lutego 2013 - 22:25

gdzieś będzie ta nieszczelność(jak wszyscy podpowiadają),podłączając opelscanera dowiesz się, jakie turbina daje ciśnienie pod obciążeniem,co jest przyczyną mułowatości(wersja troche bardziej kłopotliwa/droższa)

#19 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 lutego 2013 - 22:26

u mnie gwizdała jak miałem wywalona uszczelki pod kolektorem wydechowym i tą pomiędzy kolektorem a turbina ...

#20 OFFLINE   damiankox

damiankox
  • 124 postów
  • Dołączył: 18-01-2012

Napisany 21 lutego 2013 - 20:30

ja mialem cos podobnego po wymianie swiec, niedokrecony kolektor i taka sytuacja ;)