

[OB & OBFL] Gwiżdżąca turbosprężarka
#1
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 17:40
#2
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 18:00
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 18:12
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 18:27
nie ma interkulera to zwykły turbo disel nie tds
W każdej omedze 2.5TD jest intercooler.
Skoro był wymieniany silnik to znaczy że była odkręcana górna rura od niego. Może cybant trzeba wymienić na tym wężu.
#7
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 21:22
#8
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 22:01
może dlatego to nie jest TDS bo nie było omegi TDS tylko TDnie ma interkulera to zwykły turbo disel nie tds
#9
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 22:08
może dlatego to nie jest TDS bo nie było omegi TDS tylko TD
Ja już przestaje na to reagować. Ile można razy to samo pisać

Nawet gdyby regulamin zagroził śmiercią używania oznaczenia TDS to by się i tak co jakiś czas, jakiś nowy użytkownik, który wie lepiej, zgłosił po kulkę w łeb.
Powinno tu być coś takiego jak na konkurencyjnym forum.
"Wymoderowano automatycznie, nie było Omegi TDS"

#10
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 23:07
#11
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 23:25
Co nie zmienia faktu że dalej piszczy i moc też nie ta sama
Czyli nieszczelność
Weź kogoś i poproś żeby ją bardzo powoli wprowadzał na obroty a ty słuchaj skąd piszczy
Ale jeśli faktycznie od wymiany silnika to ja stawiam na górną rurę intercoolera
Dostęp do niej po wyjęciu obudowy filtra powietrza.
Jeśli nieszczelnośc występuje od jakiegoś czasu to będzie na łączeniu tłusto.
Poza tym proponuję wszystkie rury porozpinać. Wymyć, odtłuścić łączenia. Założyć wszystkie cybanty nowe jakieś porządne nie chińskie i nie ma wała nie będzie piszczeć.
#12
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 23:51
piszczy i moc też nie ta sama
To w końcu gwiżdże, czy piszczy.??
1. Bo jeśli piszczy, to może nie dostaje smarowania.
2. Sprawdź czy nie ma gdzieś dziury na rurze gumowej, albo cybant źle założony. Będzie wtedy świstac + mało mocy.
3. Podciśnienie. Może elektrozawór się zawiesza, może odwrotnie podłączone rurki do niego, co jeszcze Ci doradzic??
Sprawdź czy dźwigienka od zmiennej geometrii na turbinie się przesuwa przy odpaleniu silnika, na to ma wpływ podciśnienie właśnie.
Jeśli zmieniałeś silnik, to może ustawienia turbiny trzeba zmienic.
To wszystko co mi przychodzi do głowy, po doświadczeniach z moją turbiną w 2,2 dti.
Silnika 2,5 nie znam, więc mogą byc jakieś różnice, jednakże zasada działania ta sama.

#13
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2013 - 06:47
w 2,5 jest turbina sterowna ciśnieniowo z zimnej muszki i to jest turbo z WG a nie VTG i niema zaworu sterującego jej pracą, tak jak koledzy piszą jak gwizda to gdzieś musi byc nieszczelność3. Podciśnienie. Może elektrozawór się zawiesza, może odwrotnie podłączone rurki do niego, co jeszcze Ci doradzic
Sprawdź czy dźwigienka od zmiennej geometrii na turbinie się przesuwa przy odpaleniu silnika, na to ma wpływ podciśnienie właśnie.
Jeśli zmieniałeś silnik, to może ustawienia turbiny trzeba zmienic.
To wszystko co mi przychodzi do głowy, po doświadczeniach z moją turbiną w 2,2 dti.
Silnika 2,5 nie znam, więc mogą byc jakieś różnice, jednakże zasada działania ta sama.
#14
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2013 - 18:31

przejmowalbym się gdyby mi nie gwizdała .
Jest różnica między gwizdem a gwizdem więc to gdybanie
może kolega do tej pory jeździł benzynami albo wolnossakami

i nie wie jak powinna pracować turbina :confused:
Leć po wężu od turbiny do kolektora ssącego sprawdź szczelność
a i przy okazji dowiesz się duuuużo mądrych rzeczy
na kompie sprawdź doladowanie TURBINY
#15
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2013 - 18:35
turbina w TD jest ledwie słyszalna(sprawna), w TD nie powinno być typowego gwizdu rodem np. z 1.9TDIJa tam lubie jak mi turbina gwizda w moim TD....
#16
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2013 - 19:30
#17
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2013 - 20:57
#18
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2013 - 22:25
#19
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2013 - 22:26
#20
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2013 - 20:30
