Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] tylny most wyje podczas hamowania silnikiem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   btsss

btsss
  • 3 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 18 lutego 2013 - 00:10

Witam Forumowiczów!

mam omege 2,5td manual z 97 roku. Jakiś czas temu padlo uszczelnienie na wejsciu walu do dyfra, wymienilem je i zmienilem olej w moscie. Niestety od powyzszego serwisu most zaczal wyc podczas jazdy, najglosniej w czasie hamowania silnikiem (wyje jak w jakims starym polonezie).
przy utrzymywaniu stalej predkosci jest cicho.

pytanie, czy bawic sie w wymiane elementow dyfra, czy kupic uzywany? jesli ktorys z Was ma moze takowy most do sprzedania, dajcie znac.

Dzieki z gory za info!

#2 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 18 lutego 2013 - 06:39

hej u mnie ten sam problem... wyje jak stary jelcz z pks-u... ale mam zapasowy dyfer i jak tylko sie cieplo zrobi to bede wymieniał... ogarnął bym i dla Ciebie takowy dyfer ale nie wiem za ile.. musialbym zadzwonic do znajomego... nie wiem czy nie lepiej i taniej jak bys u siebie w okolicy poszukal jakiejs uzywki...

#3 OFFLINE   btsss

btsss
  • 3 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 20 lutego 2013 - 22:35

Witam!

problem w tym, ze przebywam za granica, jesli masz mozliwosc zalatwienia pewnego mostu, to dawaj na PW

#4 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 18 grudnia 2013 - 17:39

Witam mam problem z ,tak mi sie wydaje,mostem napedowym w mojej omedze y25dt. Objawy sa takie ze w zakresie predkosci 80-120 kmh wystepuje duzy huk/szum. Nie jest to wycie jak w polonezie ale huk/buczenie powodowany przez narastajace wibracje. Kiedy przyspieszam objawy znikaja. Kiedy puszcze gaz,hamuje silnikiem jest duzo gorzej. Dzwiek i wibracje sa praktycznie identyczne kiedy hmuje sie na krzywych tarczach . Na luzie (mam asb wiec nie robie tego testu czesto) huk i mega wibracje zostaja. Auto na zimno do tego wydaje mi sie zmulone nim przejedzie pareset metrow. Super mechanik stwierdzil po mikro peknieciach ze to przegub gumowy walu ,ten za skrzynia. Po wymianie duzo gorzej. Wedlug niego podpora walu ok,ale on sie zna . Potrafi.tylko wymienic to co mu sie zleci. Z mostu zero wyciekow,oslony gumowe na polosiach cale. Na wale sa odwazniki ,a przynajmniej byly zanim mech wsadzil tam lapy.Ogolnie super poza tym ze wibruje huczaco tak ze sie jechac nie da a mechanik stwierdzil zeby jezdzic az bedzie gorzej. A dla mnie to juz gorzej byc nie moze.

#5 OFFLINE   omegaalfa

omegaalfa

    2.0 16fau

  • 249 postów
  • Dołączył: 08-09-2012
  • Skąd: PL
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 grudnia 2013 - 18:07

mechanik stwierdzil zeby jezdzic az bedzie gorzej.

:masakra:

Omijaj typa szerokim łukiem...

#6 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 18 grudnia 2013 - 18:25

wczesniej mialem 4 alfy ktore znam na pamiec i zawsze mechanikowi to ja mowilem co ma mi wymienic i najczesciej sam dawalem mu czesci ,a tutaj zostawilem lokalizacje problemu jemu. Z tylnym napedem mialem docynienia w omedze 2.2 piec lat temu i tyle. A w alfach napedu na tul nie ma od 92 roku wiec praktyki wielkie nie mam. Dla mnie to most,no ale mechanikiem nm. Polosie wibruja przy przyspieszaniu a nie przy hamowaniu silnikiem. Wiec zostaje tylko podopora walu ,most lub sam wal moze stracil wywazenie choc nie wiem czy to mozliwe.

#7 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 18 grudnia 2013 - 19:16

wczesniej mialem 4 alfy ktore znam na pamiec i zawsze mechanikowi to ja mowilem co ma mi wymienic i najczesciej sam dawalem mu czesci ,a tutaj zostawilem lokalizacje problemu jemu. Z tylnym napedem mialem docynienia w omedze 2.2 piec lat temu i tyle. A w alfach napedu na tul nie ma od 92 roku wiec praktyki wielkie nie mam. Dla mnie to most,no ale mechanikiem nm. Polosie wibruja przy przyspieszaniu a nie przy hamowaniu silnikiem. Wiec zostaje tylko podopora walu ,most lub sam wal moze stracil wywazenie choc nie wiem czy to mozliwe.

jezeli slyszysz ewidentne buczenie z tylu,to padly lozyska na ataku,most do wymiany badz lozyska,ale ja wymianiam cala glowke zawsze,sa bardzo tanie i nie czekaj,az padnie tylko zmien,a mechanika to zmien,bo chyba ty masz widac wieklsza od niege wiedza teoretyczna niz on sam

#8 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 18 grudnia 2013 - 20:05

Lozyska na ataku to.rozumiem ze chodzi o walek atakujacy ,ale nie widze takich lozysk nigdzie dostepnych. A piszac o glowce co masz na mysli ,bo naprawde w tej kwestii jestem zielony