Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] zawyżone czasy wtrysków w stag4


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 lutego 2013 - 20:15

Witam,
zastanawiam się z jakiego powodu czasy wtrysków pb w stagu są znacznie wyższe niż w opelscanerze. oplelscaner na wolnych obrotach pokazuje pomiędzy 2.4-2.6 ms a acgassynhro okło 3.3-3.5 ms. Skąd taka różnica? Może mam coś źle ustawione?

#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2013 - 21:30

Warto by jeszcze zerknąć na czasy wtrysku poprzez inny program/interfejs diagnostyczny. Przyznam, że kiedyś miałem analogicznie z tym, że podglądałem Op-Comem a sterownik gazu to było KME Diego. Niemniej jednak wszystko działało OK.

Zawsze można zerknąć, czy kabelki emulatora są poprawnie podpięte.

#3 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 lutego 2013 - 22:33

dokładnie, wszystko działa poprawnie. Takie wysokie czasy w stagu miałem od samego początku. Tymi czasami gaziarz tłumaczył mi, że czerwone valtki spokojnie wyrabiają czasami za sterownikiem samochodu. Jednak ustawienie mnożnika na jeden na wolnych i trochę powyżej skutkuje automatycznym wydłużeniem czasów benzyny. Dopiero od 3.3-3.4 ms na benzynie valtki zaczynają dawać radę.
Przegrzebanie połączeń na dzień dzisiejszy przekracza moje umiejętności, jednak na wiosnę zabiorę się za to. W pierwszej kolejności wymienię wtryski, wgs-y są w takiej cenie, że bez większych obaw je przetestuje. Valtki nie wykazują objawów zużycia, jednak dynamika samochodu na pb jest odczuwalnie większa. Niby spalanie nawet w normie (9 w trasie i do 13,5 w mieście). Nic nie szarpie, nie klekocze, ale chcę spróbować czegoś lepszego. Miałem kupować hanki, ale pojawiły się wgs-y. Znacznie tańsze i ponoć po za trwałością niczym nie ustępujące droższym wtryskom. Dzięki za odpowiedź, jeśli ktoś ma jakieś sugestie co do tych nieszczęsnych czasów na stagu to będę wdzięczny za podzielenie się nimi.

#4 OFFLINE   misiek440

misiek440
  • 77 postów
  • Dołączył: 23-02-2012
  • Skąd: KRK

Napisany 17 lutego 2013 - 13:20

może się myle ale jeśli sterownik omegi podniósł czasy wtrysków pb to znaczy, że mieszanka lpg jest zbyt uboga i wykonał sobie korekty według sondy lambda. a czemu prgramy pokazują inaczej, nie mam pojęcia bo niestety staga nie posiadam. W lpg tech mi się prawie że idealnie pokrywają

#5 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 lutego 2013 - 13:52

nie chodzi mi o różnice w czasach wtrysków pb na lpg lub pb. Zastanawia mnie różnica pomiędzy sterownikiem lpg a sterownikiem silnika. Na inny interfejsie do sterownika silnika (pb) czasy są identyczne z moim interfejsem. Głupoty pokazuje stag.

#6 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2013 - 22:02

Ktory stag i jaki numer softu , powinien być najnowszy . Stag miał problem z czytaniem czasów ze sterownika mitsubisi ale z opla to pierwsze słyszę , chyba że jest uwalony.:D

#7 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 lutego 2013 - 22:16

stag 4, zaktualizowany do plusa. Soft najnowszy. Ale w acs6 czy w acs9 czasy były takie same, czyli zawyżone. Uwalony... i może, ale wszystkie funkcje po za czytaniem czasów działają (no i sondy nie podłączone). Czy jest jakaś możliwość przetestowania sterownika bez wyjmowania z auta?

#8 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2013 - 07:01

Przetestować ,,,,podmienić na podobny tak będzie najszybciej lub wysłać do AC.

#9 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 lutego 2013 - 17:04

Oto odpowiedź jaką otrzymałem od konsultanata z AC:

"Mam rozumieć, że cały czas jest mowa o czasie wtrysku benzyny?
Jeśli tak to sytuacja jest prosta. Mianowicie, sterownik Pb wysterowuje wtryskiwacze benzynowe z czasem "X". Natomiast z jakiejś przyczyny (prawdopodobnie różnica potencjału sterowników) sterownik LPG "widzi" trochę inne czasy wtrysku Pb. Nie należy się tym martwić, taka sytuacja nie wpływa negatywnie na sterowanie dawką mieszanki gazowej."

No i co z tego wynika? Dla nich wszystko jest w porządku, a mnie trafia, że mam w samochodzie coś co działa nie do końca tak jak powinno. No i nie do końca jestem przekonany że gdy czasy wtrysku pb na wolnych wynoszą 2,5 ms , a czasy wtrysku lpg wynoszą 5,5 ms (tyle pokazuje stag) to nadal wszystko jest ok.:masakra:

#10 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 lutego 2013 - 17:22

Ktory stag i jaki numer softu , powinien być najnowszy . Stag miał problem z czytaniem czasów ze sterownika mitsubisi ale z opla to pierwsze słyszę , chyba że jest uwalony.:D


Jednak z oplami też ma problem. Przeglądnąłem inne fora i ze zdjęć innych użytkowników staga wynika, że wszystkie x20xev w stagu na wolnych mają znacznie powyżej 3 ms. Szczerze powiedziawszy jak dla mnie marnie to wygląda. Gdybym wiedział, że tak to będzie wyglądać podarował bym sobie ten sterownik. :masakra:

#11 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2013 - 22:34

Skoro jst tak jak piszesz to kaszanka jakaś , może i w niczym to nie przeszkadza ale dla mnie to już nie ta dokładność i może odbijać się na zużyciu paliwa . wyjście to zamienić na techa , wiązka i cała reszta pasuje , wystarczy przepiąć sterownik

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 lutego 2013 - 23:44

Skoro jst tak jak piszesz to kaszanka jakaś , może i w niczym to nie przeszkadza ale dla mnie to już nie ta dokładność i może odbijać się na zużyciu paliwa . wyjście to zamienić na techa , wiązka i cała reszta pasuje , wystarczy przepiąć sterownik


Nie spotkałem sie w żadnym xev na stagu 4 żeby zle odczytywalo czasy. Cos nie tak masz z benia. Jak sie ustawil integrator i blm ?




 


#13 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2013 - 07:37

Na razie niech vova75 próbuje bez kosztów: sprawdzi i poprawi wiązkę emulatora, punkty masy sterownika i elektrozaworów (jeśli są dodatkowe), punkty + a jak ma się odrobinę doświadczenia i lutownice a sterownik po gwarancji to i ewentualne zimne luty na styku pinów złącza z płytką. Skoro konsultant odpisał tak a nie inaczej to coś jest na rzeczy...

#14 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2013 - 07:49

Teh równiez ma skopaną wiązkę i bardzo możliwe ze w stagu też występuje problem z masami .Racja zanim wyda się grosiki lepiej zerknąć co tam piszczy:D

#15 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 lutego 2013 - 09:41

Nie spotkałem sie w żadnym xev na stagu 4 żeby zle odczytywalo czasy. Cos nie tak masz z benia. Jak sie ustawil integrator i blm ?


Na benzynie wszystko działa. Brak błędów, wszystkie parametry pracy silnika i czujników w normie. Czasy wtrysków rozgrzanego silnika na pb mieszczą się w przedziale 2.4-2.7 ms. Co do integratora to jeszcze tego nie rozgryzłem. Kabel mam dopiero od tygodnia, więc jak na razie jestem na etapie nauki. Czasy staga na poziomie znacznie powyżej 3 ms mam od momenty założenia lpg czyli 2 lata. Ostatnio przekopałem się przez kilka portali w poszukiwaniu czasów innych użytkowników staga na silniku x20xev i we wszystkich przypadkach które znalazłem były one podobne do tych, które mam u siebie.
Szczerze powiedziawszy jedyny problem, który pojawia się co kilka miesięcy to razjazd map, zwiększone spalanie i spadek mocy. Średnio co 3-4 miesiące jeździłem na ustawienia. Ostatnio jednak gaziarz zaczął wołać za to kasę. Gdyby nie to nie kupowałbym interfejsu i nie grzebał w ustawieniach.
Jeśli możecie to napiszcie jak zabrać się za integrator, bo nie mam pomysłu jak go uruchomić:dziura: Jeszcze jedna sprawa, nie mam podłączonej sondy, z tego co wyczytałem nie ma to wpływu na staga, ale może podłączyć?

#16 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2013 - 13:00

integratory masz w parametrach i możesz podglądać na żywo , co do sondy to nie jest ona potrzebna stagowi ale temu co reguluje instalke no i jeszcze jest potrzebna do ISY 2 ale na razie należy pojeżdzić i zobaczyć czy bardzo nie miesza w integratorach.Skoro piszesz że mapy dostawały rozjazdu to są własnie integratory czyli czasy wtrysków , mnyślę że tutaj należy szukać przyczyny:D

#17 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 lutego 2013 - 13:56

integratory masz w parametrach


przykre, ale za cholerę nie mogę ich znaleźć. napisz dokładnie, bo mam wrażenie że dopadł mnie jakiś niż intelektualny.

No tak, nie chodzi acs tylko o opel scanera. albo już całkowicie zkretyniałem :D

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 lutego 2013 - 14:56

2.4-2.7 ms.

jak dobrze pamietam w tym silniku czas wtrysku jest kolo 2.9-3.2 ms na rozgrzanym bez odbiornikow.




 


#19 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 lutego 2013 - 16:12

czas wtrysku jest kolo 2.9-3.2 ms

No nie bardzo, bardziej przedział 2.5-3 ms. To też sprawdzałem na naszym forum i innych. Większość x20xev miało czasy w przedziale 2.5-2.7 ms.

Jak sie ustawil integrator i blm ?

integrator oscyluje raczej wysoko 160-180 na gazie. blm idle na pb wynosił 130 a po przełączeniu na gaz i kilkunastu km urósł do 135. Czyli raczej na bogato i czasy (o ile dobrze to rozumiem) może trochę skracać. Gdzieś mi się o uszy obiło że 128 to ideał, czy dobrze pamiętam?