

[OB & OBFL] zawyżone czasy wtrysków w stag4
#1
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2013 - 20:15
zastanawiam się z jakiego powodu czasy wtrysków pb w stagu są znacznie wyższe niż w opelscanerze. oplelscaner na wolnych obrotach pokazuje pomiędzy 2.4-2.6 ms a acgassynhro okło 3.3-3.5 ms. Skąd taka różnica? Może mam coś źle ustawione?
#2
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2013 - 21:30
Zawsze można zerknąć, czy kabelki emulatora są poprawnie podpięte.
#3
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2013 - 22:33
Przegrzebanie połączeń na dzień dzisiejszy przekracza moje umiejętności, jednak na wiosnę zabiorę się za to. W pierwszej kolejności wymienię wtryski, wgs-y są w takiej cenie, że bez większych obaw je przetestuje. Valtki nie wykazują objawów zużycia, jednak dynamika samochodu na pb jest odczuwalnie większa. Niby spalanie nawet w normie (9 w trasie i do 13,5 w mieście). Nic nie szarpie, nie klekocze, ale chcę spróbować czegoś lepszego. Miałem kupować hanki, ale pojawiły się wgs-y. Znacznie tańsze i ponoć po za trwałością niczym nie ustępujące droższym wtryskom. Dzięki za odpowiedź, jeśli ktoś ma jakieś sugestie co do tych nieszczęsnych czasów na stagu to będę wdzięczny za podzielenie się nimi.
#4
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 13:20
#5
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 13:52
#6
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 22:02

#7
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 22:16
#8
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2013 - 07:01
#9
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2013 - 17:04
"Mam rozumieć, że cały czas jest mowa o czasie wtrysku benzyny?
Jeśli tak to sytuacja jest prosta. Mianowicie, sterownik Pb wysterowuje wtryskiwacze benzynowe z czasem "X". Natomiast z jakiejś przyczyny (prawdopodobnie różnica potencjału sterowników) sterownik LPG "widzi" trochę inne czasy wtrysku Pb. Nie należy się tym martwić, taka sytuacja nie wpływa negatywnie na sterowanie dawką mieszanki gazowej."
No i co z tego wynika? Dla nich wszystko jest w porządku, a mnie trafia, że mam w samochodzie coś co działa nie do końca tak jak powinno. No i nie do końca jestem przekonany że gdy czasy wtrysku pb na wolnych wynoszą 2,5 ms , a czasy wtrysku lpg wynoszą 5,5 ms (tyle pokazuje stag) to nadal wszystko jest ok.

#10
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 17:22
Ktory stag i jaki numer softu , powinien być najnowszy . Stag miał problem z czytaniem czasów ze sterownika mitsubisi ale z opla to pierwsze słyszę , chyba że jest uwalony.
Jednak z oplami też ma problem. Przeglądnąłem inne fora i ze zdjęć innych użytkowników staga wynika, że wszystkie x20xev w stagu na wolnych mają znacznie powyżej 3 ms. Szczerze powiedziawszy jak dla mnie marnie to wygląda. Gdybym wiedział, że tak to będzie wyglądać podarował bym sobie ten sterownik.

#11
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2013 - 22:34
#12
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2013 - 23:44
Skoro jst tak jak piszesz to kaszanka jakaś , może i w niczym to nie przeszkadza ale dla mnie to już nie ta dokładność i może odbijać się na zużyciu paliwa . wyjście to zamienić na techa , wiązka i cała reszta pasuje , wystarczy przepiąć sterownik
Nie spotkałem sie w żadnym xev na stagu 4 żeby zle odczytywalo czasy. Cos nie tak masz z benia. Jak sie ustawil integrator i blm ?
#13
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2013 - 07:37
#14
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2013 - 07:49
#15
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2013 - 09:41
Nie spotkałem sie w żadnym xev na stagu 4 żeby zle odczytywalo czasy. Cos nie tak masz z benia. Jak sie ustawil integrator i blm ?
Na benzynie wszystko działa. Brak błędów, wszystkie parametry pracy silnika i czujników w normie. Czasy wtrysków rozgrzanego silnika na pb mieszczą się w przedziale 2.4-2.7 ms. Co do integratora to jeszcze tego nie rozgryzłem. Kabel mam dopiero od tygodnia, więc jak na razie jestem na etapie nauki. Czasy staga na poziomie znacznie powyżej 3 ms mam od momenty założenia lpg czyli 2 lata. Ostatnio przekopałem się przez kilka portali w poszukiwaniu czasów innych użytkowników staga na silniku x20xev i we wszystkich przypadkach które znalazłem były one podobne do tych, które mam u siebie.
Szczerze powiedziawszy jedyny problem, który pojawia się co kilka miesięcy to razjazd map, zwiększone spalanie i spadek mocy. Średnio co 3-4 miesiące jeździłem na ustawienia. Ostatnio jednak gaziarz zaczął wołać za to kasę. Gdyby nie to nie kupowałbym interfejsu i nie grzebał w ustawieniach.
Jeśli możecie to napiszcie jak zabrać się za integrator, bo nie mam pomysłu jak go uruchomić

#16
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2013 - 13:00
#17
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2013 - 13:56
integratory masz w parametrach
przykre, ale za cholerę nie mogę ich znaleźć. napisz dokładnie, bo mam wrażenie że dopadł mnie jakiś niż intelektualny.
No tak, nie chodzi acs tylko o opel scanera. albo już całkowicie zkretyniałem

#18
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2013 - 14:56
jak dobrze pamietam w tym silniku czas wtrysku jest kolo 2.9-3.2 ms na rozgrzanym bez odbiornikow.2.4-2.7 ms.
#19
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2013 - 16:12
No nie bardzo, bardziej przedział 2.5-3 ms. To też sprawdzałem na naszym forum i innych. Większość x20xev miało czasy w przedziale 2.5-2.7 ms.czas wtrysku jest kolo 2.9-3.2 ms
integrator oscyluje raczej wysoko 160-180 na gazie. blm idle na pb wynosił 130 a po przełączeniu na gaz i kilkunastu km urósł do 135. Czyli raczej na bogato i czasy (o ile dobrze to rozumiem) może trochę skracać. Gdzieś mi się o uszy obiło że 128 to ideał, czy dobrze pamiętam?Jak sie ustawil integrator i blm ?