Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Manetka kierunkowskazów - schemat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   angelofdarknes

angelofdarknes
  • 2 postów
  • Dołączył: 03-05-2011

Napisany 10 lutego 2013 - 22:07

Witam. Planuję zrobić komfortblinker i potrzebuję schemat manetki. Może wystarczyć informacja: czy każdy obwód (kierunki prawo/lewo , długie chwilowe/stałe) jest zamykany osobno czy podobnie jak w Corsie C sterowanie jest poprzez kodowanie napięciem?

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lutego 2013 - 22:45

oszalałeś? omega to porządne auto i w manetce każda funkcja ma osobny przewód.
a sam schemat manetki jest prosty jak budowa manetki: czarno-biały lewo, czarno-zielony prawo

#3 OFFLINE   angelofdarknes

angelofdarknes
  • 2 postów
  • Dołączył: 03-05-2011

Napisany 10 lutego 2013 - 23:34

Dzięki za info. Masa jest wspólna czy zamyka osobne obwody? W jakich modelach jeszcze była używana ta manetka? Vectra B, Corsa B, Astra G?

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lutego 2013 - 23:47

zasasda działania kierunkowskazów jest dość zagmatwana - przerywacz jest stale pod napięciem, wyjście na żarówki z przerywacza idzie do manetki, a manetka podłącza do przerywacza lewą albo prawą stronę.
Zasada działania jest na bank wspólna w vectra a i b, omega a i b, astra f (g chyba też), corsa a, b i c, ascona, kadett, rekord, daewoo tico, espero, nubira, leganza... Wszędzie jest to tak samo rozwiązane, różni się tylko kształtem manetki i rozmieszczeniem styków i ewentualnymi dodatkowymi ficzerami (tempomat, włącznik świateł w dełu itp)

#5 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 lutego 2013 - 12:10

przerywacz jest stale pod napięciem

Masę dostaje przez żarówkę kierunkowskazu.

Zasada działania jest na bank wspólna

Do lat 90 praktycznie we wszystkich markach, później zaprzestano produkcji samochodów :(