

[OB & OBFL] 5l40e
#1
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 13:51
Koledzy man następujący problem i proszę o poradę
Chcę w automacie wymienić uszczelniacz i panewkę konwertera...z uszczelniaczem nie ma problemu ale z panewką już tak...
Doszedłem do wniosku że muszę odkręcić dzwon od skrzyni...
Odkręciłem wszystkie śruby trzymające dzwon,odsunął się około 1 cm i dalej ani rusz..
Nie chcę tego robić na siłę.
Moje pytanie jest takie czy jest tam jeszcze coś co może trzymać ten dzwon...czy można użyć trochę perswazji...
Pozdrawiam.
Robert.
#2
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 14:10
Nie wiem jak akurat w tej skrzyni jest ale pomiędzy wałkiem tym cienkim a tym grubym może być oring który uniemożliwia zsunięcie wałka grubego z cienkiego.
#3
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 14:26
A na wałku na którym siedzi hydrokinetyk nie ma przypadkiem oringu?
Nie wiem jak akurat w tej skrzyni jest ale pomiędzy wałkiem tym cienkim a tym grubym może być oring który uniemożliwia zsunięcie wałka grubego z cienkiego.
dokladnie - oring blokuje.
#4
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 14:30
bo rozumiem że kielich schodzi z pompą,tak?
#5
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 15:46
no właśnie nawet do origu się nie odsunęła a oring zdjęty...
bo rozumiem że kielich schodzi z pompą,tak?
nie - kielich schodzi sam - moze na uszczelce ci sie trzyma ?
#6
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 16:01
nie - kielich schodzi sam - moze na uszczelce ci sie trzyma ?
beast to tak jakby coś w środku...jutro wpakuję się pod auto i to oblukam raz jeszcze ...

chyba za duży plik
beast a więc tak jak pisałem...po wymianie wiadomości z DamianemSz jednak dzwon schodzi razem z pompą...jutro to obwącham i podzielę się tym co ustaliłem..
#7
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 21:03
kurcze mam serwisówkę do 5l40 e ale po angielsku...wrzucił bym tutaj do przeanalizowania ale za bardzo nie wiem jak.
beast to tak jakby coś w środku...jutro wpakuję się pod auto i to oblukam raz jeszcze ...
chyba za duży plik
beast a więc tak jak pisałem...po wymianie wiadomości z DamianemSz jednak dzwon schodzi razem z pompą...jutro to obwącham i podzielę się tym co ustaliłem..
przy 4l30e schodzi sam. 5l40 nie rozbieralem ale patrzac na schemat to tez powinien sam zejsc
#8
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2013 - 11:07
Panewka wymieniona...Żeby ją wymienić trzeba odkręcić pompę od dzwonu i wyjąć ją.Pod deklem pompy znajduje się chyba serce pompy bo jest koło z płytkami które również należy wyjąć..oczywiście wszystko się rozsypuje ale nie ma problemu z poskładaniem...cdn..
#9
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2013 - 00:33
#10
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2013 - 09:01
JJdzej zmieniam zapobiegawczo...mam wywalony silnik więc warto to zrobić żeby nie zwalać skrzyni za pół roku...doczytałem się właśnie i gostek Midpartsu to potwierdził że to jeden z najsłabszych punktów tych skrzynek...a pieniądze śmieszne więc czemu tego nie zrobić..ale przy okazji że tak wyszło nowy filtr,uszczelka,olej jedzie już do mnie.Czemu zmieniasz tą panewkę? Rozumiem, że zużycie, jak doszedłeś, że to ona?