Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

klekotanie silnika+kontrolka check+czujnik walu+czujnik od rozrzadu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dzundzel

dzundzel
  • 23 postów
  • Dołączył: 11-08-2012

Napisany 05 lutego 2013 - 10:09

witam,

Czy moze ktos wie co sie dzieje z moim silnikiem 3.0 pb+lpg...jechalem samochodem ale nagle stracil na mocy, jakby nie palil na wszystkie gary.
Na zajutrz odpalilem i pojawila sie kontrolka check, silnik pracuje jak w jakims traktorze, prawie nie jedzie (brak mocy) cos stuka/klekocze.
Poprosilem mechanika ktory niedawno zmienil mi rozrzad aby to zobaczyl i posluchal.
Mechanik stwierdzil ze odwrocilo mi panewke na wale (nie podpinal pod komputer).
Postanowilem skonsultowac sie jeszcze z innym mechanikiem. Ten podpiol pod kompa i powiedzial ze wyskoczyl blad czujnika walu i czujnika na rozrzadzie. Powiedzial ze trzeba wymienic czujniki bo to one moga powodowac taka prace silnika.
Czy ktos spotkal sie z takim przypadkiem?

dodam jeszcze ze ten drugi mechanik powiedzial ze panewka raczej jest ok.

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2013 - 10:16

raczej to sprawdz rozrzad bo uwalone czujniki nie powoduja glosnej pracy a uwalony rozrzad powoduje bledy czujnikow.




 


#3 OFFLINE   dzundzel

dzundzel
  • 23 postów
  • Dołączył: 11-08-2012

Napisany 05 lutego 2013 - 10:27

raczej to sprawdz rozrzad bo uwalone czujniki nie powoduja glosnej pracy a uwalony rozrzad powoduje bledy czujnikow.


na nowym rozrzadzie przejechalem moze 500 km (rozrzad firmy skf) mozliwe zeby po takim czasie okazalo sie ze jest zle zalozony? wydaje mi sie ze odrazu cos by nie gralo...chyba ze mechanik zrobil mi wala i nie wymienil rozrzadu tylko wzial kase a czesci sprzedal...moge sobie tylko gdybac. Zeby to sprawdzic musialbym znowu zaplacic mechanikowi za rozmontowanie polowy przodu aby mogl sie dostac do tego rozrzadu... Moze masz jeszcze jakies sugestie co do tego silnika? czy jest mozliwe zeby ta panewka na korbie poszla do lasu? silnik 3.0 olej ok raczej powinno sie trzymac

#4 OFFLINE   Mbebe

Mbebe
  • 13 postów
  • Dołączył: 29-08-2012
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 05 lutego 2013 - 11:01

Witam. Miałem podobne objawy ale nie klekotało. Po przejechaniu 3-4 km nie miał mocy i pracował w trybie awaryjnym .Nawet strzelał. Po odłączeniu czujnika wałka nic się nie działo.Sczytałem błędy na zworkę wg opisu na forum. Winny był czujnik położenia wału w moim przypadku.A jak zaczęło stukać/klekotać to może czujnik spalania stukowego padł. Wtedy tez będzie muł. Podstawą jest odczyt błędów.POZDRAWIAM

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2013 - 12:11

podstawa przy halasie z silnik jest sprawdzenie co halasuje. jeszcze raz napisze - zaden uszkodzony silnik nie bedxzie powodowal klekotania :masakra: tymbardziej ze sa bledy od walu i walkow a te czujniki nie padaja razem a nawet jak padna silnik nie bedzie klekotal. niestety trzeba dostac sie do rozrzadu - sprawdzenie max 30-40 minut i wiesz czy mechanik dobrze zrobil rozrzad czy nie. wystarczy ze zle ustawil napinacz i mogl przeskoczyc.




 


#6 OFFLINE   dzundzel

dzundzel
  • 23 postów
  • Dołączył: 11-08-2012

Napisany 05 lutego 2013 - 12:18

Witam. Miałem podobne objawy ale nie klekotało. Po przejechaniu 3-4 km nie miał mocy i pracował w trybie awaryjnym .Nawet strzelał. Po odłączeniu czujnika wałka nic się nie działo.Sczytałem błędy na zworkę wg opisu na forum. Winny był czujnik położenia wału w moim przypadku.A jak zaczęło stukać/klekotać to może czujnik spalania stukowego padł. Wtedy tez będzie muł. Podstawą jest odczyt błędów.POZDRAWIAM


Dzieki za info...pocieszyles mnie troszke tym ze to moze byc wina tylko czujnika. mechanik juz chcial mi wymieniac wal korbowy ... drugi obstawial czujniki... pozdrawiam

podstawa przy halasie z silnik jest sprawdzenie co halasuje. jeszcze raz napisze - zaden uszkodzony silnik nie bedxzie powodowal klekotania :masakra: tymbardziej ze sa bledy od walu i walkow a te czujniki nie padaja razem a nawet jak padna silnik nie bedzie klekotal. niestety trzeba dostac sie do rozrzadu - sprawdzenie max 30-40 minut i wiesz czy mechanik dobrze zrobil rozrzad czy nie. wystarczy ze zle ustawil napinacz i mogl przeskoczyc.


tak tez zrobie... dzwonilem do mechanika ktory mi zakladal...powiedzial ze sprawdzi. dam znac jaki rezultat dzieki za pomoc

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2013 - 12:48

Dzieki za info...pocieszyles mnie troszke tym ze to moze byc wina tylko czujnika


dalej sie nie sluchasz - wymien czujniki wydaj $$$ i bedziesz mial to samo. :dziura:
jedz do jakiegos mechanika i niech przy tobie sprawdz i rozrzad. bycmoze poprzednik zle zalozyl albo cos sie pod pasek dostalo i jest klops.
wymiana walu w tym silniku to tez zly pomysl i zle wydane pieniadze - poczytaj sobie na forum




 


#8 OFFLINE   dzundzel

dzundzel
  • 23 postów
  • Dołączył: 11-08-2012

Napisany 05 lutego 2013 - 13:01

dalej sie nie sluchasz - wymien czujniki wydaj $$$ i bedziesz mial to samo. :dziura:
jedz do jakiegos mechanika i niech przy tobie sprawdz i rozrzad. bycmoze poprzednik zle zalozyl albo cos sie pod pasek dostalo i jest klops.
wymiana walu w tym silniku to tez zly pomysl i zle wydane pieniadze - poczytaj sobie na forum



Juz sie umowilem z mechanikiem ktory zakladal mi rozrzad zeby sprawdzil czy cos sie z nim tam nie podzialo, jezeli rozrzad bedzie ok to zobacze co dalej ale w pierwszj kolejnosci sprawdze ten rozrzad. dzieki za info dam znac jak sie czegos dowiem

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2013 - 13:03

Juz sie umowilem z mechanikiem ktory zakladal mi rozrzad zeby sprawdzil czy cos sie z nim tam nie podzialo, jezeli rozrzad bedzie ok to zobacze co dalej ale w pierwszj kolejnosci sprawdze ten rozrzad. dzieki za info dam znac jak sie czegos dowiem


tylko patrz mu na rece jak bedzie rozbieral i sprawdzal.




 


#10 OFFLINE   Mbebe

Mbebe
  • 13 postów
  • Dołączył: 29-08-2012
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 05 lutego 2013 - 14:34

tylko patrz mu na rece jak bedzie rozbieral i sprawdzal.


Nie każdy mechanik lubi patrzenie na ręce. A rozrząd tez da się wykryć czy przeskoczył poprzez sczytanie błędu(jeżeli czujnik jest 100% sprawny) Wykaże błąd czujnika wałka rozrządu wtedy. Ale już się nie wtrącam bo być może źle zrobiłem że posłuchałem się kogoś z forum i zacząłem od czytania błędów i nie zacząłem robić tego co majstrowie nagadali poprzedniemu właścicielowi.Jedni wolą się pobawić w podmienianie i jeżdżenie po majstrach, a inni wolą bezpłatnie sczytać błędy we własnym zakresie i znać cała prawdę o usterce. Oczywiście bez obrazy Beast.

podstawa przy halasie z silnik jest sprawdzenie co halasuje. jeszcze raz napisze - zaden uszkodzony silnik nie bedxzie powodowal klekotania :masakra: tymbardziej ze sa bledy od walu i walkow a te czujniki nie padaja razem a nawet jak padna silnik nie bedzie klekotal. niestety trzeba dostac sie do rozrzadu - sprawdzenie max 30-40 minut i wiesz czy mechanik dobrze zrobil rozrzad czy nie. wystarczy ze zle ustawil napinacz i mogl przeskoczyc.



Tak zgadzam się, jak padną obydwa to nawet nie będzie miał jak klekotać bo nawet nie odpali.

A co do mechanika jak rzetelny to powinien bez problemu poprawić jeżeli to z jego winy.
POZDRAWIAM

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2013 - 15:33

A rozrząd tez da się wykryć czy przeskoczył poprzez sczytanie błędu


jesli rozrzad przeskoczy na 4 walku to bedzie blad - jesli na innych nie bedzie bledu wiec tu nic ci taka diagnoza nie da. pozatym kolega wyzej napisal - bledy odczytal i sa od walu i walkow i dodatkowo klekocze czyli na 100% przewalony rozrzad.




 


#12 OFFLINE   Mbebe

Mbebe
  • 13 postów
  • Dołączył: 29-08-2012
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 05 lutego 2013 - 15:54

jesli rozrzad przeskoczy na 4 walku to bedzie blad - jesli na innych nie bedzie bledu wiec tu nic ci taka diagnoza nie da. pozatym kolega wyzej napisal - bledy odczytal i sa od walu i walkow i dodatkowo klekocze czyli na 100% przewalony rozrzad.


No jak przeskoczy to się na wszystkich zmieni ale jak źle złożony to będzie tak jak mówisz, nie wykażę błędu.

A może Beast wypowiesz się nt. syczenia bo nikt mi nie odpisał :D
POZDRAWIAM

#13 OFFLINE   dzundzel

dzundzel
  • 23 postów
  • Dołączył: 11-08-2012

Napisany 05 lutego 2013 - 21:08

jeszcze jedno pytanie: jezeli rozrzad sie przestawil to czy silnik zostal uszkodzony? mam na mysli to czy dokonalo sie jakies spustoszenie w tym silniku... czy moze wystarczy ustawic jak nalezy i bedzie git?

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2013 - 21:10

jeszcze jedno pytanie: jezeli rozrzad sie przestawil to czy silnik zostal uszkodzony? mam na mysli to czy dokonalo sie jakies spustoszenie w tym silniku... czy moze wystarczy ustawic jak nalezy i bedzie git?


zalezy - moglo sie nic nei stac a moga byc zawory pogiete. trzeba ustawic poprawnie i kompresje sprawdzic - bedzie wiadomo.




 


#15 OFFLINE   dzundzel

dzundzel
  • 23 postów
  • Dołączył: 11-08-2012

Napisany 05 lutego 2013 - 21:28

zalezy - moglo sie nic nei stac a moga byc zawory pogiete. trzeba ustawic poprawnie i kompresje sprawdzic - bedzie wiadomo.


beast a powiedz mi jeszcze czy jesli ten rozrzad sie tak rozregulowal to jest to z winy mechanika ktory zle go ustawil czy poprostu ''pech'' bo odkad go wymienil to zrobilem jakies 300-400 km bez problemu az nagle wysiadlo...jezeli jest to z jego winy to bede chcial aby zrobil to w ramach ''gwarancji'', boje sie ze jeszcze cos grubszego z tego wyjdzie ...

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2013 - 21:35

ciezko ocenic czyja wina bez rozebrania. mogl zle ustawic napinacz, skonczyl sie zakrec pracy i strzelilo a rownie dobrze moglo sie cos dostac pod pasek i przeskoczyl. z wadami nowych rozrzadow w V6 sie jeszcze nie spotkalem a troche tego zrobilem.




 


#17 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lutego 2013 - 21:47

ciezko ocenic czyja wina bez rozebrania. mogl zle ustawic napinacz, skonczyl sie zakrec pracy i strzelilo a rownie dobrze moglo sie cos dostac pod pasek i przeskoczyl. z wadami nowych rozrzadow w V6 sie jeszcze nie spotkalem a troche tego zrobilem.


Kurcze wiesz montowałem ostatnio gates i skf zestawy kompletne ten alu blok mi sie niepodoba jakiś gruboziarnisty te rolki jakieś takie dziwne wydaje mi sie że to jakieś chinole a pisze france

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2013 - 21:51

Kurcze wiesz montowałem ostatnio gates i skf zestawy kompletne ten alu blok mi sie niepodoba jakiś gruboziarnisty te rolki jakieś takie dziwne wydaje mi sie że to jakieś chinole a pisze france

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


rolki robi tylko skf. ale chinole podrabiaja wszystko - kto wie. jak biore z duzej hutrowni nie z alledrogo wiec raczej na chine nie trafie




 


#19 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lutego 2013 - 21:55

rolki robi tylko skf. ale chinole podrabiaja wszystko - kto wie. jak biore z duzej hutrowni nie z alledrogo wiec raczej na chine nie trafie


Wlasnie ja też brałem ze sprawdzonego sklepu pod nr silnika i faktycznie w zestawie gates byly rolki skf:)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#20 OFFLINE   dzundzel

dzundzel
  • 23 postów
  • Dołączył: 11-08-2012

Napisany 26 lutego 2013 - 12:41

omega jest u mechanika, czeka mnie najpierw wymiana czujnika polozenia walka rozrzadu, a co do stuku/klekotania to powiedzial ze to popychacze zaworów.Jesli chodzi o rozrzad ktory zostal niedawno zmieniony to stwierdzil ze pasek jest ok nie przeskoczyl...co o tym sadzicie,