Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Montaz pompy wtryskowej 2.5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 26 stycznia 2013 - 15:48

Hej, mam problem. Wyciagnalem pompe bez blokowania rozrzadu.
Wszystko ok, kolko pompy nie przeskoczylo ani nie spadlo, tyle ze otwor na klin nie jest na godzinie 12 tylko 19 ;-)
Pompe sobie zregnerowalem doszczelnilem elegancko. Walek ustawilem tez na ok 19 "godzinie" +/- 2stopnie.
Przyszlo do montazu, walek pompy wszedl ok 1-2cm za kolo pompy i ni cholery nie idzie trafic klinem w otwor na niego ! Po prostu pompa dochodzi do pewnego miejsca i sie blokuje.
Pierwszy raz na pompie zmienialem klin wiec jest nowka funkiel... kiedys montowalem juz jedna ale wszystko bylo pod GMP ustawione i klin zostawiony stary. Wtedy pompa wsunela sie sama, pozniej tylko punknalem jej w du... mlotkiem doszla, dokrecilem nakretke i po robocie.

Macie jakis sposob ktory pomaga trafic klinem w kolo pompy ? Oznaczylem sobie lakierem na koncu walka polozenie klina ale nie wiele to daje...

#2 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 26 stycznia 2013 - 16:51

"wesele tyle kosztowało,to musi wejść":D,a poważnie,klin masz z takiej samej pompy?może go troche pochyl względem płaszczyzny wałka pompy i przy wkładaniu pompy może ją lekko w prawo,w lewo.tylko żeby czasem nie wypadł klin przy takich manewrach.

#3 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 26 stycznia 2013 - 17:10

Wlasnie go zaraz jeszcze dopukne zeby przod klina byl nizej i powoli sie wslizgnal w wyciecie moze cos to da... tam za duzego manewru nie ma wlasnie na obrot bo na fasolkach to moze jest z 1.5cm w kazda strone...

Brrr d*pa juz mi tak zmarzla ze... powoli mam dosyc tej zimy jeszcze cimno jak w egipcie.


Co do wesela - cale 50zl za zestaw uszczelek :hihi:

Tak klin jest z tej samej pompy, co prawda dobierany w REALOEM BMW ale to przeciez to samo... i pasuje idealnie w swoje miejsce. Jeszcze wezme pilnik i podpiluje mu krawedzie odrobinke, moze to tez jakos pomoze.
EDIT:
Dobra, poszlo, z oporami ale poszlo. Pokrecilem nia tak jak Kolega radzil :) Dzieki ! Chociaz i tak doszla do pewnego momentu i dokrecilem najpierw srubami na kolnierzu, a pozniej ta na walku, dokrecilem wsio do oporu. Kolnierz doszedl do glowicy wiec chyba bedzie OK ! :) Jutro pewnie pokrece silnikiem to zobaczymy jak to wyszlo. :D

#4 OFFLINE   aras99

aras99
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-03-2012

Napisany 27 stycznia 2013 - 22:19

dobrym sposobem jest małe lusterko i latarka:)

#5 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 28 stycznia 2013 - 04:26

Ja zrobilem to w wiekszosci na czucie. Pokrecilem pompa i dopychalem ja tak daleko jak sie dalo. Kiedy sie odrobine zablokowala, to pozniej pukniecie mlotkiem, nastepnie 2 sruby na kolnierzu do oporu i na koncu dociagniecie sruby centrycznej na zebatce.

#6 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 30 stycznia 2013 - 19:45

Szybciutkie pytanie - dzisiaj sprawdzalem pompe wtryskowa po regeneracji na swoim silniku a wlasciwie rozrzadzie...
Przy dokrecaniu jej (bylo ciemno) nie wiem czy przeskoczyla mi nasadka, pompa wskoczyla klinem na zebatke czy stalo sie najgorsze... ? Teraz pytanie, jak sprawdzic czy rozrzad mi sie przewalil o zabek ? Probowac w ogole odpalac ? Ew. czy duzo jest roboty z tym zeby rozrzad jednak cofnac ?
Tak wlasnie konczy sie testowanie pomp wtryskowych bez stolu probierczego...

#7 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 stycznia 2013 - 20:59

wątpie żeby rozrząd przeskoczył dokręcając napęd pompy, ale przy luźnym łańcuchu kto wie, obkręć silnikiem(ręcznie-kluczem) czy kolizji z zaworami nie ma, jak odpali to kompa i kąt wtrysku i bedzie wiadomo

#8 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 30 stycznia 2013 - 21:10

wątpie żeby rozrząd przeskoczył dokręcając napęd pompy, ale przy luźnym łańcuchu kto wie, obkręć silnikiem(ręcznie-kluczem) czy kolizji z zaworami nie ma, jak odpali to kompa i kąt wtrysku i bedzie wiadomo


Jaki tam klucz podejdzie ? 32 płaski, dobrze pamietam ?

Łańcuch jest luźnawy, jak to przy przebiegu >300 000km... ale dramatu nie ma.
Chyba że "strzeliła" mi nasadka w momencie kiedy klin nabił sie na koło pompy... kurka... po raz ostatni sprawdzam komus w ten sposob pompe.

#9 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 stycznia 2013 - 21:14

nie pamiętam jaki klucz tam idzie, za dużo tych aut :)
miałem omegę 95r 290 000km i łańcucha nie ruszyłeś palcem, delikatny namacalny luz, ale auto z pewnym przebiegiem na oleju 5w40 do końca latała
jak rozrząd przeskoczył to ciężko będzie palić i mocy brak

#10 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 stycznia 2013 - 21:28

a tam nie ma przypadkiem 2 łańcuchów? jeden napędza pompę a drugi jest 'sterujący' rozrządem :hihi:

#11 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 30 stycznia 2013 - 22:11

Szybciutkie pytanie - dzisiaj sprawdzalem pompe wtryskowa po regeneracji na swoim silniku a wlasciwie rozrzadzie...
Przy dokrecaniu jej (bylo ciemno) nie wiem czy przeskoczyla mi nasadka, pompa wskoczyla klinem na zebatke czy stalo sie najgorsze... ? Teraz pytanie, jak sprawdzic czy rozrzad mi sie przewalil o zabek ? Probowac w ogole odpalac ? Ew. czy duzo jest roboty z tym zeby rozrzad jednak cofnac ?
Tak wlasnie konczy sie testowanie pomp wtryskowych bez stolu probierczego...

ustawienia rozrządu nie sprawdzisz bez rozbiórki połowy silnika(:masakra:).tak jak wcześniej koledzy piszą,wstępnie obkręcić ręcznie kilka obrotów wałem,jak nic wyrażnie nie będzie blokowało to po odpaleniu dopiero coś będzie można powiedzieć.rozrząd jak przeskakuje,to najczęściej na małej zębatce na wale.łańcucha nie przestawisz w żaden sposób na dużym kole pompy wtryskowej(sprawdzone).

#12 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 31 stycznia 2013 - 04:21

Tak wlasnie, ida tam 2 lancuchy. Dlatego z drugiej strony analizujac ta sytuacje to chyba jednak na prawde male prawdopodobienstwo jest zeby go przewalic o 1 oczko.

Stalo sie to kiedy juz dokrecalem nakretke centralna. Robilem to mala nasadka i na ramieniu moze z 10-15cm uzywajac umiarkowanej sily. To chyba za mala sila zeby ruszyc jednak az 2 lancuchy, prawda ?

No nic, dzisiaj jak wroce z pracy wezme klucz i pokrece nim troche. Jak bedzie ok, to tak jak mowicie - odpale wezme OSa do samochodu i sprawde kat wtrysku.

Na wiosne i tak zbliza mi sie wymiana rozrzadu (zbliza w sensie finansowym), ale nie chcialbym teraz tego robic pod chmurka... :(

#13 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 stycznia 2013 - 08:25

Panowie, potrzebuję szybkiej porady.
Wczoraj zostawiłem auto u mechanika na regulację dawki paliwa i uszczelek pod nastawnikem, a dzisiaj koleś do mnie dzwoni i mówi, że na dawce 0,9l/h autpo pracuje niestabilnie, a stabilnie dopiero na 0,4 -0,5l/h !! Co jest przyczyną, bo przed regulacją paliła i jeździła bez problemów, zarówno na ciepłym i zimnym, tyle że dawkę pokazywało na 0,6-0,7l/h bez odbiorników. I dlatego chciałem wyregulować nastawnik... :masakra:

#14 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 31 stycznia 2013 - 10:18

U mnie się przestawił rozrząd przy dokręcaniu pompy i to na tym łańcuchu wał -wałek rozrządu, zablokuj wał i sprawdz pod pokrywą klawiatury jak jest wałek ustawiony.

#15 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 stycznia 2013 - 10:20

Pompa nie była ruszana! Zdejmowali tylko dekiel nastawnika, żeby wymienić uszczelki.

#16 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 stycznia 2013 - 16:27

Panowie, potrzebuję szybkiej porady.
Wczoraj zostawiłem auto u mechanika na regulację dawki paliwa i uszczelek pod nastawnikem, a dzisiaj koleś do mnie dzwoni i mówi, że na dawce 0,9l/h autpo pracuje niestabilnie, a stabilnie dopiero na 0,4 -0,5l/h !! Co jest przyczyną, bo przed regulacją paliła i jeździła bez problemów, zarówno na ciepłym i zimnym, tyle że dawkę pokazywało na 0,6-0,7l/h bez odbiorników. I dlatego chciałem wyregulować nastawnik... :masakra:


dziwna sprawa, może wymęczył ci aku i teraz takie wartości są, dawkę reguluje się na w pełni naładowanym aku, jak wyczerpany stawia opór na silnik a silnik potrzebuje więcej paliwa żeby utrzymać obroty, a tak w ogóle to zabieram się za pompę jak mam pełny odczyt z pompy skanerem a nie ustawianie dawki na midzie

#17 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2013 - 18:33

czy aby mida masz z TD ??
niech ci ustawią dawke wg kompa

#18 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 lutego 2013 - 11:29

Auto zrobione. Wg mechanika przyczyną był za późny zapłon, auto lekko dymiło na siwo. Przyspieszyli go i ustawili dawkę na 0,9l/h i teraz chodzi normalnie. Akumulator jest nowy, 3 miesięczny Bosch S5.
Może i miał rację z tym zapłonem, bo sam wcześniej zauważyłem to dymienie, ale że było małe, to olałem sprawę.