

[OB & OBFL] Montaz pompy wtryskowej 2.5TD
#1
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 15:48
Wszystko ok, kolko pompy nie przeskoczylo ani nie spadlo, tyle ze otwor na klin nie jest na godzinie 12 tylko 19 ;-)
Pompe sobie zregnerowalem doszczelnilem elegancko. Walek ustawilem tez na ok 19 "godzinie" +/- 2stopnie.
Przyszlo do montazu, walek pompy wszedl ok 1-2cm za kolo pompy i ni cholery nie idzie trafic klinem w otwor na niego ! Po prostu pompa dochodzi do pewnego miejsca i sie blokuje.
Pierwszy raz na pompie zmienialem klin wiec jest nowka funkiel... kiedys montowalem juz jedna ale wszystko bylo pod GMP ustawione i klin zostawiony stary. Wtedy pompa wsunela sie sama, pozniej tylko punknalem jej w du... mlotkiem doszla, dokrecilem nakretke i po robocie.
Macie jakis sposob ktory pomaga trafic klinem w kolo pompy ? Oznaczylem sobie lakierem na koncu walka polozenie klina ale nie wiele to daje...
#2
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 16:51
#3
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 17:10
Brrr d*pa juz mi tak zmarzla ze... powoli mam dosyc tej zimy jeszcze cimno jak w egipcie.
Co do wesela - cale 50zl za zestaw uszczelek :hihi:
Tak klin jest z tej samej pompy, co prawda dobierany w REALOEM BMW ale to przeciez to samo... i pasuje idealnie w swoje miejsce. Jeszcze wezme pilnik i podpiluje mu krawedzie odrobinke, moze to tez jakos pomoze.
EDIT:
Dobra, poszlo, z oporami ale poszlo. Pokrecilem nia tak jak Kolega radzil



#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2013 - 04:26
#6
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2013 - 19:45
Przy dokrecaniu jej (bylo ciemno) nie wiem czy przeskoczyla mi nasadka, pompa wskoczyla klinem na zebatke czy stalo sie najgorsze... ? Teraz pytanie, jak sprawdzic czy rozrzad mi sie przewalil o zabek ? Probowac w ogole odpalac ? Ew. czy duzo jest roboty z tym zeby rozrzad jednak cofnac ?
Tak wlasnie konczy sie testowanie pomp wtryskowych bez stolu probierczego...
#7
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2013 - 20:59
#8
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2013 - 21:10
wątpie żeby rozrząd przeskoczył dokręcając napęd pompy, ale przy luźnym łańcuchu kto wie, obkręć silnikiem(ręcznie-kluczem) czy kolizji z zaworami nie ma, jak odpali to kompa i kąt wtrysku i bedzie wiadomo
Jaki tam klucz podejdzie ? 32 płaski, dobrze pamietam ?
Łańcuch jest luźnawy, jak to przy przebiegu >300 000km... ale dramatu nie ma.
Chyba że "strzeliła" mi nasadka w momencie kiedy klin nabił sie na koło pompy... kurka... po raz ostatni sprawdzam komus w ten sposob pompe.
#9
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2013 - 21:14

miałem omegę 95r 290 000km i łańcucha nie ruszyłeś palcem, delikatny namacalny luz, ale auto z pewnym przebiegiem na oleju 5w40 do końca latała
jak rozrząd przeskoczył to ciężko będzie palić i mocy brak
#10
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2013 - 21:28
#11
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2013 - 22:11
ustawienia rozrządu nie sprawdzisz bez rozbiórki połowy silnika(Szybciutkie pytanie - dzisiaj sprawdzalem pompe wtryskowa po regeneracji na swoim silniku a wlasciwie rozrzadzie...
Przy dokrecaniu jej (bylo ciemno) nie wiem czy przeskoczyla mi nasadka, pompa wskoczyla klinem na zebatke czy stalo sie najgorsze... ? Teraz pytanie, jak sprawdzic czy rozrzad mi sie przewalil o zabek ? Probowac w ogole odpalac ? Ew. czy duzo jest roboty z tym zeby rozrzad jednak cofnac ?
Tak wlasnie konczy sie testowanie pomp wtryskowych bez stolu probierczego...

#12
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2013 - 04:21
Stalo sie to kiedy juz dokrecalem nakretke centralna. Robilem to mala nasadka i na ramieniu moze z 10-15cm uzywajac umiarkowanej sily. To chyba za mala sila zeby ruszyc jednak az 2 lancuchy, prawda ?
No nic, dzisiaj jak wroce z pracy wezme klucz i pokrece nim troche. Jak bedzie ok, to tak jak mowicie - odpale wezme OSa do samochodu i sprawde kat wtrysku.
Na wiosne i tak zbliza mi sie wymiana rozrzadu (zbliza w sensie finansowym), ale nie chcialbym teraz tego robic pod chmurka...

#13
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2013 - 08:25
Wczoraj zostawiłem auto u mechanika na regulację dawki paliwa i uszczelek pod nastawnikem, a dzisiaj koleś do mnie dzwoni i mówi, że na dawce 0,9l/h autpo pracuje niestabilnie, a stabilnie dopiero na 0,4 -0,5l/h


#14
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2013 - 10:18
#15
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2013 - 10:20
#16
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2013 - 16:27
Panowie, potrzebuję szybkiej porady.
Wczoraj zostawiłem auto u mechanika na regulację dawki paliwa i uszczelek pod nastawnikem, a dzisiaj koleś do mnie dzwoni i mówi, że na dawce 0,9l/h autpo pracuje niestabilnie, a stabilnie dopiero na 0,4 -0,5l/hCo jest przyczyną, bo przed regulacją paliła i jeździła bez problemów, zarówno na ciepłym i zimnym, tyle że dawkę pokazywało na 0,6-0,7l/h bez odbiorników. I dlatego chciałem wyregulować nastawnik...
dziwna sprawa, może wymęczył ci aku i teraz takie wartości są, dawkę reguluje się na w pełni naładowanym aku, jak wyczerpany stawia opór na silnik a silnik potrzebuje więcej paliwa żeby utrzymać obroty, a tak w ogóle to zabieram się za pompę jak mam pełny odczyt z pompy skanerem a nie ustawianie dawki na midzie
#17
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2013 - 18:33
niech ci ustawią dawke wg kompa
#18
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2013 - 11:29
Może i miał rację z tym zapłonem, bo sam wcześniej zauważyłem to dymienie, ale że było małe, to olałem sprawę.