Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[inne auto] Świece płomieniowe/żarowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 stycznia 2013 - 16:24

Witam.Panowie,z góry przepraszam,że nie na temat omegi,ale może znajdzie się ktoś,kto mi pomoże.Otóż posiadam auto numer 2,mianowicie Opel Movano 2,8 DTI.Od dłuższego czasu mam problem,z jak mi się wydawało ze świecami żarowymi.Wstepne grzanie zajmuje wieki-to raz,dwa,ze jak juz silnik odpalę to przez kilka sekund nie pracuje płynnie,tak jakby jeden garnek nie palił.Ciepły pali na dotyk.Sprawą sie zbytnio nie przejmowałem,bo mam zamontowane Webasto,wiec silnik za kazdym razem przy wiekszym mrozie paliłem w zasadzie ciepły.Do dziś,kiedy to i Webasto nie zaskoczyło i skończyło sie kablami z omegi.Ale do sedna,przeszukalem kilka sklepów i mam wrażenie,że ten model silnika nie posiada świec żarowych,natomiast jedną płomieniówke.Znajomy mechanik,przez telefon powiedział,że przy padnietej płomieniowce grznia wogóle by nie było ,a nie,,że nie dogrzewa jednej komory.Zasugerował,że może być i płomieniowka i swiece żarowe,ale sam też nie mógł takowych znależć w katalogu.Zasugerował,ze to może być rownie dobrze wtrysk.
Moje pytanie brzmi-jak wygląda sprawa z tymi świecami,jak to jest w innych autach,a może któryś z Was przypadkowo spotkał sie z tym tematem w busie takim jak mój.Każda informacja mile widziana,niechciałbym wydac pieniedzy na rzeczy nieprzydatne a w tej chwili nie mam możliwości sprawdzenia namacalnie jak jest faktycznie.
PS.Rozumiem,że webasto hula na oddzielnej świecy?
Hubert

#2 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 stycznia 2013 - 19:52

Webasto ma swoja świecę

Łatwo sprawdzić czy masz jedna płomieniowa czy zwykłe na każdy cylinder i czy jest padnięta jeśli jest tylko ona to podchodzisz do zimnego auta i bez grzania kręcisz jeśli zapali tak samo jak z grzaniem to znaczy że masz jedna płomieniową a jeśli nie odpali to masz zwykłe świece i któraś nie grzeje :)

aha długo świecąca sie kontrolka świec żarowych może wskazywać na uszkodzenie czegoś w tym układzie przekaźnika albo świec albo kabli ...

#3 OFFLINE   OmegaSteinmetz

OmegaSteinmetz
  • 59 postów
  • Dołączył: 28-09-2011
  • Skąd: Bierzów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 stycznia 2013 - 20:14

z własnego doświadczenia wiem , że jak już jedna świeca zaczyna padać to tylko kwestia czasu jak zaczną padać następne , miałem tak przy vw golf 3 1.9D , i teraz to samo zdarzyło mi się przy omedze 2.5td . albo wykręcaj pokolei świece i podłączaj je bezpośrednio do akumlatora poprzez 2 zwykłe kabelki , jeżeli będzie iskrzyć przy dotykaniu bieguna znaczy że pobiera prąd a jeżeli nie to już po świecy . PS jeżeli już bedziesz wymieniał świece to wszystkie . Mam nadzieje że pomogłem . Pozdrawiam :)

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2013 - 21:01

silnik niema świec żarowych tylko płomieniówkę i ma taki numer 9161111 numer katalogowy 45 00 811, a piec od postojowego ma swoją świecę żarową i tak wygląda http://www.autoparto...el/4500811.html

#5 OFFLINE   OmegaSteinmetz

OmegaSteinmetz
  • 59 postów
  • Dołączył: 28-09-2011
  • Skąd: Bierzów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 stycznia 2013 - 16:52

jak silnik nie ma świec żarowych kolego ? to czym grzejesz go żeby zapalił , bo raczej nie płomieniowymi . chyba że chodzi ci teraz o świece od webasto .

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 stycznia 2013 - 17:06

jak silnik nie ma świec żarowych kolego ? to czym grzejesz go żeby zapalił , bo raczej nie płomieniowymi

właśnie świecą płomieniową grzeje wtedy jest jedna świeca w kolektorze która ogrzewa powietrze, popatrz sobie na link jak wygląda

#7 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 stycznia 2013 - 19:13

Witam.Wiec sytuacja wygląda tak,że looknąłem pod maske i faktycznie,nie dostrzegam tam jakichś śladów swiec żarowych.Płomieniówka jest,jak pisze kolega wyżej,na kolektorze ssącym.W sumie łatwy dostep,już zamówiłem i zacznę od wymiany tejże.Webasto na chwilę obecną sie wyłącza po kilku minutach więc mam też temat do ogarnięcia na cieplejsze dni.Robiłem też próby z grzaniem(którego jak sądze nie ma).Przy minus 5 odpaliłem po kilkunastu sekundach chechłania(myśle,że przełamałem silnik stąd zapłon bardziej niż ta płomieniówka),przy minus 10 zajechałem aku i oczywiście nie odpaliłem.W obu wypadkach czekałem cierpliwie aż zgaśnie kontrolka świec.Wniosek nasuwa mi się jeden,jak wyżej-płomieniowka poszła sie rozmnażać.
Hubert

#8 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 26 stycznia 2013 - 07:32

jesli wymiana swiecy nie pomoze to sprawdz szczelnosc ukladu paliwowego.. to tez czesta przyczyna ciezkiego odpalania z rana.. jesli ci sie zapowietrza to tez ciezko odpalic...

#9 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 marca 2013 - 18:50

Witam,świeca wymieniona,problem pozostał.Ale nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie-czy aby aku 640A nie jest za słabe do rozruchu motoru 2,8?Może i świeca ma za mało prądu by ten dolot porządnie dogrzać?Jak myślicie?
Hubert

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 marca 2013 - 06:40

Może i świeca ma za mało prądu by ten dolot porządnie dogrzać?Jak myślicie?

nie wiem czy tą świecą steruje czas czy temp ale to i tak nie istotne bo jak już się zapali to aku niema nic do tego, a jak silnik kręci normalnie na tym aku to może być

a jak ze sprawnością układu wtryskowego i ciśnieniem sprężania ?

#11 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 marca 2013 - 07:16

sprawdz, czy do świecy dochodzi prąd i paliwo, a najlepiej sprawdzić na krótko czy wszysto jest ok ze świecą

#12 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 25 marca 2013 - 16:42

http://www.elektroda...opic447160.html i przykładowa zasada działania:D http://www.fiestaklu...8260cb4517dad9e

#13 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 marca 2013 - 18:30

jesli wymiana swiecy nie pomoze to sprawdz szczelnosc ukladu paliwowego.. to tez czesta przyczyna ciezkiego odpalania z rana.. jesli ci sie zapowietrza to tez ciezko odpalic...

Święte słowa kolego,popracowałem troszkę gruszką i okazało sie,że mam wyciek na łączeniu wężyka filtr-pompa.Wypiąłem to,odciąłem kawałek i osadziłem na nowo ale dalej mi cieknie,tym razem spod podkładki miedzianej w miejscu wejścia złączki przewodu w pompę.Oczywiście widzę gołym okiem,że jeden przewód(przeżroczysty,chyba powrót) jest elegancko zapowietrzony na dłuuuuuuuugim kawałku.Podejrzewam,że powietrze jest też w innych miejscach.Panowie,jak zabrać sie za odpowietrzanie jak już zlikwiduję wyciek?Czy te miedziane podkładki złączek trzeba wymieniać za każdorazowym ich wyjęciem?
Hubert

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2013 - 19:18

Czy te miedziane podkładki złączek trzeba wymieniać za każdorazowym ich wyjęciem?

jeśli jest to podkładka z pełnej miedzi a nie zwijana to możesz ją wyżarzyć, co do odpowietrzenia odpal auto i zobacz czy wyleci całe powietrze

#15 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 marca 2013 - 19:24

jeśli jest to podkładka z pełnej miedzi a nie zwijana to możesz ją wyżarzyć, co do odpowietrzenia odpal auto i zobacz czy wyleci całe powietrze

A możesz mi to rozjaśnić?Podkładka wygląda na zwykłą,dostałem taką samą z filtrem oleju do Omegi,chyba pod korek miski,tyle,ze do BMW :-).Wyżarzyć,mam ją włożyć do pieca,w płomień palnika,sorry,ale nigdy się nie spotkałem z takim pojęciem-będę wdzięczny :-D

#16 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 marca 2013 - 20:01

tak, dobrze nagrzać, żeby zrobiła się miękka

#17 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 marca 2013 - 20:13

tak, dobrze nagrzać, żeby zrobiła się miękka


Ok,serdeczne dzięki.
Hubert

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2013 - 20:47

A możesz mi to rozjaśnić?Podkładka wygląda na zwykłą,dostałem taką samą z filtrem oleju do Omegi,chyba pod korek miski,tyle,ze do BMW .Wyżarzyć,mam ją włożyć do pieca,w płomień palnika,sorry,ale nigdy się nie spotkałem z takim pojęciem-będę wdzięczny

podgrzewasz do czerwoności i wrzucasz do zimnej wody i już masz wyżarzoną

#19 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 kwietnia 2013 - 15:19

Dziekuję za podpowiedzi.Układ uszczelniony,odpowietrzył się sam,motor pali na dotyk.Jak to mowią-kto pyta,nie błądzi,jeszcze raz serdeczne dzieki.
Hubert