

[inne auto] Świece płomieniowe/żarowe
#1
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2013 - 16:24
Moje pytanie brzmi-jak wygląda sprawa z tymi świecami,jak to jest w innych autach,a może któryś z Was przypadkowo spotkał sie z tym tematem w busie takim jak mój.Każda informacja mile widziana,niechciałbym wydac pieniedzy na rzeczy nieprzydatne a w tej chwili nie mam możliwości sprawdzenia namacalnie jak jest faktycznie.
PS.Rozumiem,że webasto hula na oddzielnej świecy?
Hubert
#2
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2013 - 19:52
Łatwo sprawdzić czy masz jedna płomieniowa czy zwykłe na każdy cylinder i czy jest padnięta jeśli jest tylko ona to podchodzisz do zimnego auta i bez grzania kręcisz jeśli zapali tak samo jak z grzaniem to znaczy że masz jedna płomieniową a jeśli nie odpali to masz zwykłe świece i któraś nie grzeje

aha długo świecąca sie kontrolka świec żarowych może wskazywać na uszkodzenie czegoś w tym układzie przekaźnika albo świec albo kabli ...
#3
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2013 - 20:14

#4
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2013 - 21:01
#5
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2013 - 16:52
#6
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2013 - 17:06
właśnie świecą płomieniową grzeje wtedy jest jedna świeca w kolektorze która ogrzewa powietrze, popatrz sobie na link jak wyglądajak silnik nie ma świec żarowych kolego ? to czym grzejesz go żeby zapalił , bo raczej nie płomieniowymi
#7
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 19:13
Hubert
#8
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 07:32
#9
OFFLINE
Napisany 24 marca 2013 - 18:50
Hubert
#10
OFFLINE
Napisany 25 marca 2013 - 06:40
nie wiem czy tą świecą steruje czas czy temp ale to i tak nie istotne bo jak już się zapali to aku niema nic do tego, a jak silnik kręci normalnie na tym aku to może byćMoże i świeca ma za mało prądu by ten dolot porządnie dogrzać?Jak myślicie?
a jak ze sprawnością układu wtryskowego i ciśnieniem sprężania ?
#11
OFFLINE
Napisany 25 marca 2013 - 07:16
#12
OFFLINE
Napisany 25 marca 2013 - 16:42
#13
OFFLINE
Napisany 27 marca 2013 - 18:30
Święte słowa kolego,popracowałem troszkę gruszką i okazało sie,że mam wyciek na łączeniu wężyka filtr-pompa.Wypiąłem to,odciąłem kawałek i osadziłem na nowo ale dalej mi cieknie,tym razem spod podkładki miedzianej w miejscu wejścia złączki przewodu w pompę.Oczywiście widzę gołym okiem,że jeden przewód(przeżroczysty,chyba powrót) jest elegancko zapowietrzony na dłuuuuuuuugim kawałku.Podejrzewam,że powietrze jest też w innych miejscach.Panowie,jak zabrać sie za odpowietrzanie jak już zlikwiduję wyciek?Czy te miedziane podkładki złączek trzeba wymieniać za każdorazowym ich wyjęciem?jesli wymiana swiecy nie pomoze to sprawdz szczelnosc ukladu paliwowego.. to tez czesta przyczyna ciezkiego odpalania z rana.. jesli ci sie zapowietrza to tez ciezko odpalic...
Hubert
#14
OFFLINE
Napisany 27 marca 2013 - 19:18
jeśli jest to podkładka z pełnej miedzi a nie zwijana to możesz ją wyżarzyć, co do odpowietrzenia odpal auto i zobacz czy wyleci całe powietrzeCzy te miedziane podkładki złączek trzeba wymieniać za każdorazowym ich wyjęciem?
#15
OFFLINE
Napisany 27 marca 2013 - 19:24
A możesz mi to rozjaśnić?Podkładka wygląda na zwykłą,dostałem taką samą z filtrem oleju do Omegi,chyba pod korek miski,tyle,ze do BMW :-).Wyżarzyć,mam ją włożyć do pieca,w płomień palnika,sorry,ale nigdy się nie spotkałem z takim pojęciem-będę wdzięczny :-Djeśli jest to podkładka z pełnej miedzi a nie zwijana to możesz ją wyżarzyć, co do odpowietrzenia odpal auto i zobacz czy wyleci całe powietrze
#16
OFFLINE
#17
OFFLINE
Napisany 27 marca 2013 - 20:13
tak, dobrze nagrzać, żeby zrobiła się miękka
Ok,serdeczne dzięki.
Hubert
#18
OFFLINE
Napisany 27 marca 2013 - 20:47
podgrzewasz do czerwoności i wrzucasz do zimnej wody i już masz wyżarzonąA możesz mi to rozjaśnić?Podkładka wygląda na zwykłą,dostałem taką samą z filtrem oleju do Omegi,chyba pod korek miski,tyle,ze do BMW .Wyżarzyć,mam ją włożyć do pieca,w płomień palnika,sorry,ale nigdy się nie spotkałem z takim pojęciem-będę wdzięczny
#19
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2013 - 15:19
Hubert