

Migotanie kontrolki silnika, a mróz- kilka błędów
#1
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2013 - 23:21
Ostatnio przez dwa dni z rzędu po odpaleniu i przejechaniu kilkunastu, kilkuset metrów zamigotała mi kontrolka silnika. Podczas dalszej jazdy już było wszystko ok.
Po odczytaniu błędów (zwarcie pinu 5 i 6), o ile dobrze to zrobiłem, mam 12, 13 , 31 , 39.
Co mogło spowodować te błędy? Czy mógł być to mróz i chwilowe niedomaganie?
Z samochodem nic się nie dzieje niepokojącego.
Chodzi o omegę B z 99 z silnikiem 3.0 i automatem.
Z góry dzięki
Pozdrawiam
Darek
#2
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2013 - 23:45
http://forum.omegakl...880&postcount=6
a tu ich opisy i jak je usunąć
http://forum.omegakl...10&d=1231108358

#3
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2013 - 09:17
jak poczytalem ten drugi link to to się kupy nie trzyma bo z tego co widzę, to błędy od sądy lambda wyskakują przy 70 stopniach, czy dobrze dumam? U mnie wszystko zadzialo się na zimnym silniku.
#4
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2013 - 11:34
To zarzyj do wtyczek bo pewnie gdzies wilgoc wlazla.U mnie wszystko zadzialo się na zimnym silniku.
#5
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2013 - 11:47
Mam małe pytanie jeszcze bo jakoś nie mogę nic znaleźć, czy kasowanie błędów z pamięci można zrobić tylko przez interfejs czy wykasują się po odłączeniu akumulatora?
#6
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2013 - 15:47
wykasują się po odłączeniu akumulatora?
tak , wykasują się
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#7
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2013 - 16:23
jesli miałes to zderzenie na biegu jałowym czy w jezdzie w roznym zakresie obrotow, to zapewne wyjmij wtyczke egr-a psiknij wd40 i złoz, pomoze napewno
#8
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2013 - 16:39
Odłączyłem akumulator ale nie pomogło błędy są dalej w pamięci, chyba będzie trzeba gdzieś podjechać wykasować kompem.
Jedno co mnie zastanawia to po rozpoczęciu szczytywania błędów jest sekwencja:
12, 12, 12, 13, 13, 13, 31, 31, 31, 39, 39, 39
Dlaczego tak jest?
Myślałem że na początku będzie 12 potem błędy i dopiero sekwencja się powtórzy.
Michał, błąd wyskoczył przy wolnej jeździe około 30 km/h
Edit
a jednak błędy wyskakują. Dzisiaj zaczęło migać już na rozgrzanym silniku po przejechaniu kilkudziesięciu km. Zjechałem dolać płynu do sprysków i przy ruszaniu i rozpędzaniu auta tak gdzieś przy 60 hm/h kilka razy zamigało i znowu spokój.
Z racji, że odpowiada to opisowi Michała to wyjąłem wtyczkę od EGR i prysnąłem WD.
Droga powrotna minęła bez błędów ale jakoś nie mogę rozgryźć w jakiej sytuacji one występują. Poobserwuję i zobaczę co będzie się działo.
Przy wyjmowaniu wtyczki zauważyłem, że tuż nad podstawką zaworu mam lekki przedmuch bo sam zawór lekko był spocony czarną mazistą substancją. Czy to też może być powodem wyskakiwania błędów? Czy małym przepoceniem trzeba się przejmować czy na razie mogę poluzować sobie gumę w gaciach i się tym nie spinać?
#9
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2013 - 18:18