Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Migotanie kontrolki silnika, a mróz- kilka błędów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 18 stycznia 2013 - 23:21

Witam,
Ostatnio przez dwa dni z rzędu po odpaleniu i przejechaniu kilkunastu, kilkuset metrów zamigotała mi kontrolka silnika. Podczas dalszej jazdy już było wszystko ok.
Po odczytaniu błędów (zwarcie pinu 5 i 6), o ile dobrze to zrobiłem, mam 12, 13 , 31 , 39.
Co mogło spowodować te błędy? Czy mógł być to mróz i chwilowe niedomaganie?
Z samochodem nic się nie dzieje niepokojącego.
Chodzi o omegę B z 99 z silnikiem 3.0 i automatem.
Z góry dzięki
Pozdrawiam
Darek

#2 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 stycznia 2013 - 23:45

tu masz kody
http://forum.omegakl...880&postcount=6
a tu ich opisy i jak je usunąć
http://forum.omegakl...10&d=1231108358
;)

#3 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 19 stycznia 2013 - 09:17

kody błędów sobie znalazłem i wiem co oznaczają
jak poczytalem ten drugi link to to się kupy nie trzyma bo z tego co widzę, to błędy od sądy lambda wyskakują przy 70 stopniach, czy dobrze dumam? U mnie wszystko zadzialo się na zimnym silniku.

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2013 - 11:34

U mnie wszystko zadzialo się na zimnym silniku.

To zarzyj do wtyczek bo pewnie gdzies wilgoc wlazla.

#5 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 19 stycznia 2013 - 11:47

Dzisiaj ok żadnego migotania albo nie wyłapałem. Auto trochę stało, a było na zmianę wilgotno, mroźno, na razie zakładam że to było powodem.
Mam małe pytanie jeszcze bo jakoś nie mogę nic znaleźć, czy kasowanie błędów z pamięci można zrobić tylko przez interfejs czy wykasują się po odłączeniu akumulatora?

#6 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2013 - 15:47

wykasują się po odłączeniu akumulatora?


tak , wykasują się

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#7 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 stycznia 2013 - 16:23

jesli bład miałes przy jezdzie ponad 100km/h przy stałej predkosci obrotowej, np na tempomacie, to ktoras sonda

jesli miałes to zderzenie na biegu jałowym czy w jezdzie w roznym zakresie obrotow, to zapewne wyjmij wtyczke egr-a psiknij wd40 i złoz, pomoze napewno

#8 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 19 stycznia 2013 - 16:39

Dzięki Panowie, na razie jest ok więc nie kombinuję.
Odłączyłem akumulator ale nie pomogło błędy są dalej w pamięci, chyba będzie trzeba gdzieś podjechać wykasować kompem.
Jedno co mnie zastanawia to po rozpoczęciu szczytywania błędów jest sekwencja:
12, 12, 12, 13, 13, 13, 31, 31, 31, 39, 39, 39
Dlaczego tak jest?
Myślałem że na początku będzie 12 potem błędy i dopiero sekwencja się powtórzy.
Michał, błąd wyskoczył przy wolnej jeździe około 30 km/h

Edit
a jednak błędy wyskakują. Dzisiaj zaczęło migać już na rozgrzanym silniku po przejechaniu kilkudziesięciu km. Zjechałem dolać płynu do sprysków i przy ruszaniu i rozpędzaniu auta tak gdzieś przy 60 hm/h kilka razy zamigało i znowu spokój.
Z racji, że odpowiada to opisowi Michała to wyjąłem wtyczkę od EGR i prysnąłem WD.
Droga powrotna minęła bez błędów ale jakoś nie mogę rozgryźć w jakiej sytuacji one występują. Poobserwuję i zobaczę co będzie się działo.
Przy wyjmowaniu wtyczki zauważyłem, że tuż nad podstawką zaworu mam lekki przedmuch bo sam zawór lekko był spocony czarną mazistą substancją. Czy to też może być powodem wyskakiwania błędów? Czy małym przepoceniem trzeba się przejmować czy na razie mogę poluzować sobie gumę w gaciach i się tym nie spinać?

#9 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 22 stycznia 2013 - 18:18

Niestety psikniecie wd nie pomogło. Ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny?