Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Napinacz paska rozrządu skacze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   donkikut

donkikut
  • 4 postów
  • Dołączył: 21-11-2009

Napisany 16 stycznia 2013 - 09:37

Witam, mam pytanie, od 2 dni walczymy z rozrządem a dokładnie z pompą i napinaczem. kiedy ustawimy pompe na znak brakuje regulacji na napinaczu, żeby dojechac do NEW, jeśli przełożymy pompe o jakieś 1 cm w prawo można ustawić New na napinaczu. Teraz najważniejsze, kiedy zaczynamy kręcić wałem strzałka na napinaczu skacze raz w lewo.. raz w prawo.. od krawędzi do krawędzi . ... 2 dni dumania, głupi nie jesteśmy a przy tym g*wnie nas już trafia... Może wiecie co z tym zrobić ? aha! założylismy na próbe starą pompe wody przykręcając ją tak jak ślady na obudowie mówiły i tez była o 1 cm przesunięta od jej znaku ale do tego probwalismy tez ze starym napinaczem i jest dalej ten sam problem.

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2013 - 10:30

Strzalka na napinaczu ma delikatnie plywac a nie stac w miejscu - jak stoi to znaczy ze pasek jest zbyt mocno naciagniety i efektem bedzie rozsypka pompy wody w niedlugim czasie. A druga rzecz - zabek napinacza trafil we wlasciwe miejsce na obudowie pompy oleju?

#3 OFFLINE   donkikut

donkikut
  • 4 postów
  • Dołączył: 21-11-2009

Napisany 16 stycznia 2013 - 10:41

tak grzybek na miejscu technicznie wszystko jak należy, pływac tak ( dla mnie to ok 1mm odchyłki ) ale tutaj ustawiam na NEW kręce wałem a strzałka spie.... o 1cm w lewo lub w prawo...

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2013 - 12:18

Jeszcze co do tego:

kiedy ustawimy pompe na znak brakuje regulacji na napinaczu, żeby dojechac do NEW

Nowe rolki prowadzace maja odpowiednia srednice?
Wogole to napisz jakiej firmy czesci wsadziles.

#5 OFFLINE   donkikut

donkikut
  • 4 postów
  • Dołączył: 21-11-2009

Napisany 16 stycznia 2013 - 13:34

wszystko się zgadza rolki INA pompa dolz i napinacz flennor. Jeśli pompa jest ustawiona na znak idelanie to na napinaczy brakuje regulacji. nie jestem w stanie dociagnąc paska do pozycji new...

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2013 - 13:49

napinacz flennor

Co to za wynalazek?? Pierwszy raz taka nazwe widze. Trzeba bylo wziasc np. Ruvilla.


EDIT: popatrzylem na allegro na ceny czesci spod znaczka flennora i na moje to jest wiekszy badziew niz hans pries/topran.

#7 OFFLINE   donkikut

donkikut
  • 4 postów
  • Dołączył: 21-11-2009

Napisany 16 stycznia 2013 - 14:05

kiedy założyłem stare części sytuacja była identyczna. ustawiając pompe tak by napieła mocniej pasek czyli jakis 1 cm w góre od znaku tak jak ma siedzieć ustawiłem znak New. zakreciłem rozrusznikiem na odpiętych kablach i pracuje w zakresie 3 -4 mm w prawo i w lewo. czy to tak ma działać ?

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2013 - 14:11

pracuje w zakresie 3 -4 mm w prawo i w lewo. czy to tak ma działać ?

Tak. W sprawdzonych poradach masz instrukcje wymiany rozrzadu w x20xev z dokladnym opisem.

#9 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 stycznia 2013 - 20:50

.


Edytowany przez pawel80, 26 października 2016 - 20:15.


#10 OFFLINE   Fawlik

Fawlik
  • 109 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Wieprz, woj. Małopolskie

Napisany 14 kwietnia 2013 - 10:43

Co to za wynalazek?? Pierwszy raz taka nazwe widze. Trzeba bylo wziasc np. Ruvilla.


EDIT: popatrzylem na allegro na ceny czesci spod znaczka flennora i na moje to jest wiekszy badziew niz hans pries/topran.



Jest trochę na temat tej firmy w necie, przykładowy opis w linku poniżej
http://www.pro-motor....pl/flennor.pdf

#11 OFFLINE   Jakub1996

Jakub1996
  • 24 postów
  • Dołączył: 11-08-2014
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 września 2014 - 21:45

Witam! Mam problem z napinaczem. Mianowicie nie mogę ustawić go na pozycje NEW! Jak kręcę nim to dojdzie max do USE i spada na dół po przekręceniu wałem. Języczek jest poprawnie ustawiony. Skręciłem wszystko i napiąłem napinacz max jak się da. Pasek nie jest luźny...(tak mi się wydaje zobaczcie sami) Co z tym zrobić? Auto fajnie chodzi. Nie mam już pomysłów... :confused: :nie_wiem:





https://www.youtube.com/watch?v=iTtas62ltdM

#12 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 września 2014 - 22:55

Tylko ja widzę brzydko skręcone koła od wałków?

#13 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 16 września 2014 - 23:20

Tylko ja widzę brzydko skręcone koła od wałków?

właśnie why tak to wszystko goni?

#14 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 września 2014 - 03:48

Jak napina sie napinacz w xevie,to trzeba go najpierw dokrecic na tyle mocno zeby dalo sie go napinac,a nie byl jeszcze dokrecony.

#15 OFFLINE   Jakub1996

Jakub1996
  • 24 postów
  • Dołączył: 11-08-2014
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 września 2014 - 06:01

Ja z kołami nic nie robiłem. Tak było. Tak się wydaję, zę koła gonią ale to tylko podkładki pod śrubami Torx. Rozumiem, że mam to poprawić. Jeszcze jedno. W instrukcji jest napisane aby kręcić napinaczem w lewo a w poradzie z forum, że w prawo :/

#16 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 września 2014 - 08:31

Ja z kołami nic nie robiłem. Tak było. Tak się wydaję, zę koła gonią ale to tylko podkładki pod śrubami Torx. Rozumiem, że mam to poprawić. Jeszcze jedno. W instrukcji jest napisane aby kręcićP napinaczem w lewo a w poradzie z forum, że w prawo :/


Przeciwnie do wskazowek zegara.

#17 OFFLINE   Jakub1996

Jakub1996
  • 24 postów
  • Dołączył: 11-08-2014
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 września 2014 - 19:17

Problem rozwiązany(częściowo :/) Należało przestawić pompe wody. Napiąłem napinacz na znak new, dokręciłem wszystko, obróciłem wałem- strzałka idealnie na NEW. Odpaliłem omcie i jest ok: faluje w okolicach NEW. Przejechałem ze 150km i zerknąłem na rozrząd. Niestety wskazówka trochę opadła. Nie aż do znaku USED ale jednak... Pojechałem na kanał, obróciłem wałem tak aby znaki się zgadzały i rzeczywiście strzałka napinacza nie była na NEW. Nie przejmowałbym się tym lecz gdy zdejmowałem stary rozrząd i ustaiłem znaki strzałka wskazywała centralnie NEW... Więc poprawiłem. Obracam znowu wałem- jest NEW! Drugi raz to samo. Odpalam omege chodzi fajnie chociaż z początku nie wibrowała strzałka na napinaczu, dopiero po chwili ale dopiero po podniesieniu się dość daleko ponad znaczek NEW! Tak w połowie między NEW a końcem płytki i tam zaczęła wibrować. Zgasiłem silnik i przeciągnąłem ręcznie wałem znowu na znaki. Strzałka na NEW. Poskładałem i przejechałem 100km. Po tym przebiegu z lekkim stresem :) zdjąłem osłonę rozrządu i napinacz pracuje poprawnie(drga) ale tak jak wcześniej pisałem ponad znakiem new (w połowie między New a końcem płytki). Dodam że auto idealnie odpala, moge smiało powiedzieć, że lepiej reaguje na gaz(może takie nastawienie psychiczne nie wiem ;) ). Pasek jest napięty ale nie tak że nie mogę go nawet troszeczke poruszać, jak dla mnie w sam, raz. Rozrządu nie słychać nawet podniosłem mache i przyłożyłem ucho do osłony rozrządu i cisza, żadnego gwizdania, huczenia itd. Martwi mnie jedynie ta strzałka... Ale ona sama powędrowała tak wysoko do góry. Nie wiem już co mam robić. Pomóżcie... :pad: Bo nie daje mi to spokoju. Jeszcze jedno: w sumie to jest napinacz automtyczny: czytuje z Sam Naprawiam: "Naciąg paska jest regulowany automatycznie przez napinacz, nie ma więc potrzeby regulacji paska. Należy jedynie po zamontowaniu paska ustawić rolkę napinacza.