Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] KME Gold cieknie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 stycznia 2013 - 14:57

Całkiem niedawno założyłem u siebie KME Golda. Ostatnio zaobserwowałem, że cieknie z niego płyn chłodniczy. Cała góra parownika jest w płynie i osadzie z płynu. Cybanty na wężach podokręcane mocno. Mam wrażenie, że wycieka w miejscu wejścia kolanek wodnych do reduktora. Ktoś miał podobny przypadek i znalazł rozwiązanie?

#2 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2013 - 15:13

Taki poważny reduktor i cieknie ? ,, może masz coś zbyt mocno naciągnięte:pokoj:
lepiej sprawdz w nim wszystkie śruby

#3 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 stycznia 2013 - 15:19

dokręć kolanka

#4 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 stycznia 2013 - 16:17

Najpierw wytrzyj wszystko do sucha i sprawdz ,a potem przykrecaj

#5 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 stycznia 2013 - 20:30

dokładnie tak jak egon, ale to chyba logiczne :)

#6 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 stycznia 2013 - 22:34

Kolanka są na wcisk zdaje się i od góry trzyma je blaszka, którą z kolei trzyma czujnik temperatury. Czujnik jest dokręcony. Cybanty na wężach też. Co jakiś czas przecieram reduktor i jest sucho, jak obserwuję. Jak trochę pojeżdżę i podniosę maskę - mokro. Wydaje mi się, że podcieka z kolanek na łączeniu z reduktorem, tak jak pisałem.

#7 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 stycznia 2013 - 08:28

to zdemontuj kolanka, sprawdź czy oringi na kolankach są ok. Potem przesmaruj o-ringi np. tawotem i wszystko złóż

#8 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 stycznia 2013 - 11:09

Kolanka, przynajmniej czysto teoretycznie, powinny być w porządku, reduktor ma nakręcone niecałe 5 tys. Bardziej myślałem, żeby je wkleić na silikon.

#9 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 stycznia 2013 - 18:32

nie sądzę żeby to było ok, tak jak pisałem, polecam demontaż obydwu kolanek. wyczyszczenie gniazd gdzie się je składa do tego nowe oringi ( dostaniesz w większości hurtowni motoryzacyjnych lub dobrych sklepach ) wszystko złożone na tawot i powinno być ok, albo poprostu wymiana na gwarancji całego reduktora

ewentualnie zakup nowe kolanka -> http://nagaz24.pl/ko...,3669,p,pl.html i zamontuj :)

#10 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 stycznia 2013 - 19:00

na towot? średni pomysł, bo rozpuszcza gumę. Ja zawsze w takich sytuacjach używam ludwika, a jak nie mam pod ręką to na ślinę :jezor:

#11 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2013 - 02:52

nie sądzę żeby to było ok, tak jak pisałem, polecam demontaż obydwu kolanek. wyczyszczenie gniazd gdzie się je składa do tego nowe oringi ( dostaniesz w większości hurtowni motoryzacyjnych lub dobrych sklepach ) wszystko złożone na tawot i powinno być ok, albo poprostu wymiana na gwarancji całego reduktora

:hmmm: a ja Ci mówiłem że mam zacieki na reduktorze to pamiętasz co powiedziałeś ?

#12 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 17 stycznia 2013 - 08:47

miałem podobnie, jak miałem plastikowe kolanka. były pęknięte przy oringach, ale nie było tego widać z wierzchu. wymieniłem na aluminiowe i problem zniknął.

#13 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 stycznia 2013 - 11:31

a ja Ci mówiłem że mam zacieki na reduktorze to pamiętasz co powiedziałeś ?


To zaobserwowałem długo po tym jak byłeś u mnie :o