Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[omega A] naprawa przepływomierza, czujnik temp. powietrza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cotu

cotu
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-08-2009

Napisany 05 stycznia 2013 - 17:16

Witam, koledzy dzisiaj spróbowałem naprawić przepływke a dokładnie czujnik temp. powietrza gdyż wyświetla mi się błąd 71 i moja omega troszke się muli, na wolnych chodzi równo i na lpg i na benzynce. Wymieniłem termistor rzekomo na NTC 110 22k, ale problem nie zniknął! dalej muli i błąd 71. Gdzieś po drodze doszukałem się że to ma być NTC 110 2,2k więc trza by zmienić. mógłby ktoś mnie upewnić co do wartości tego termistorka?

pozdrawiam



Odpowiem sobie sam, powinien być NTC 2,2k wstawiony i check zgasł! narazie ; )

#2 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 stycznia 2013 - 20:12

Witam, koledzy dzisiaj spróbowałem naprawić przepływke a dokładnie czujnik temp. powietrza gdyż wyświetla mi się błąd 71 i moja omega troszke się muli, na wolnych chodzi równo i na lpg i na benzynce. Wymieniłem termistor rzekomo na NTC 110 22k, ale problem nie zniknął! dalej muli i błąd 71. Gdzieś po drodze doszukałem się że to ma być NTC 110 2,2k więc trza by zmienić. mógłby ktoś mnie upewnić co do wartości tego termistorka?

pozdrawiam



Odpowiem sobie sam, powinien być NTC 2,2k wstawiony i check zgasł! narazie ; )



przyjacielu a skąd ty bierzesz te termi-(cośtam):) wrzuć ten patent na przepływki w sprawdzone porady. ja mam w domu już 2 rozwalone może coś bym mógł je zreanimować? pozdro.

#3 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 05 stycznia 2013 - 20:15

Sklepy z częściami elektronicznymi:)

#4 OFFLINE   cotu

cotu
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-08-2009

Napisany 05 stycznia 2013 - 21:20

Sklepy z częściami elektronicznymi:)


w sklepie nie mają pojęcia jaki termistor zastosowano w przepływce do silnika C20NE ;)

a poza tym napisałem juz, że działa bo zrobiłem.

przyjacielu a skąd ty bierzesz te termi-(cośtam):) wrzuć ten patent na przepływki w sprawdzone porady. ja mam w domu już 2 rozwalone może coś bym mógł je zreanimować? pozdro.


termicośtam to termistor! nie sztuką jest zepsuć coś, żeby naprawić inne.... wymiany wymagał tylko termicośtam i już go wymieniłem!!! cel osiągnięty, przepływomierz działa!!!

#5 OFFLINE   austin

austin

    Xenon Lexus RX

  • 456 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Płock

Napisany 05 stycznia 2013 - 21:32

w sklepie nie mają pojęcia jaki termistor zastosowano w przepływce do silnika C20NE ;)

a poza tym napisałem juz, że działa bo zrobiłem.



termicośtam to termistor! nie sztuką jest zepsuć coś, żeby naprawić inne.... wymiany wymagał tylko termicośtam i już go wymieniłem!!! cel osiągnięty, przepływomierz działa!!!


To powiesz nam jaki ma opornosc i jak wygląda?? :)

#6 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 05 stycznia 2013 - 21:41

NTC 110 2,2k

Na tej podstawie napisałem

Sklepy



#7 OFFLINE   cotu

cotu
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-08-2009

Napisany 05 stycznia 2013 - 21:44

Witam, koledzy dzisiaj spróbowałem naprawić przepływke a dokładnie czujnik temp. powietrza gdyż wyświetla mi się błąd 71 i moja omega troszke się muli, na wolnych chodzi równo i na lpg i na benzynce. Wymieniłem termistor rzekomo na NTC 110 22k, ale problem nie zniknął! dalej muli i błąd 71. Gdzieś po drodze doszukałem się że to ma być NTC 110 2,2k więc trza by zmienić. mógłby ktoś mnie upewnić co do wartości tego termistorka?

pozdrawiam



Odpowiem sobie sam, powinien być NTC 2,2k wstawiony i check zgasł! narazie ; )



patrz pogrubienie, dla naprawdę zainteresowanych mam fotki!

Na tej podstawie napisałem


noto zwracam honor, kupiłem oczywiście

wstawiony i działa! pzdr.

#8 OFFLINE   austin

austin

    Xenon Lexus RX

  • 456 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Płock

Napisany 05 stycznia 2013 - 21:45

[/B]

patrz pogrubienie, dla naprawdę zainteresowanych mam fotki!


A to sorka niedoczytałem dokładnie ;) a masz fotki to wstaw zeby kazdy mógł zobaczyc :)

#9 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 stycznia 2013 - 21:45

to jest naprawdę fajny temat, tylko mosisz go kolego rozwinąć ! masz patent na 2,0 16 x20xev?

#10 OFFLINE   cotu

cotu
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-08-2009

Napisany 05 stycznia 2013 - 21:51

to jest naprawdę fajny temat, tylko mosisz go kolego rozwinąć ! masz patent na 2,0 16 x20xev?


mam Omegę A C20NE 8V i na nią uczę się patentów.

#11 OFFLINE   austin

austin

    Xenon Lexus RX

  • 456 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Płock

Napisany 05 stycznia 2013 - 21:53

Cotu a nie jest to?? :) http://www.tme.eu/pl...ht/sr-passives/

#12 OFFLINE   cotu

cotu
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-08-2009

Napisany 05 stycznia 2013 - 22:10

Cotu a nie jest to?? :) http://www.tme.eu/pl...ht/sr-passives/


Oj Austin jakbyś czytał ze zrozumieniem to wlutowałem taki przy pierwszym podejsciu, problem nie zniknął, tez znalazłem post gdzieś o NTC 22k ale myslę, że nie było tam przecinka i powinno być 2,2k . Kupiłem NTC 2,2k wlutowałem i działa!!!!

zdjęcie termistora kolegi Austia w 100% odzwierciedla oryginał obu w/w w poscie!!!

#13 OFFLINE   austin

austin

    Xenon Lexus RX

  • 456 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Płock

Napisany 05 stycznia 2013 - 22:17

Wiem wiem zle wpisałem wartosc ale pokazałem ze coś takiego wygląda ;)

#14 OFFLINE   cotu

cotu
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-08-2009

Napisany 05 stycznia 2013 - 23:14

Dopóki moderator nie zatwierdzi to daje tu.

Witam, opiszę wymianę termistora w przepływomierzu Omegi A C20NE ( silniki także w Vectrach itd. ) Kod błędu 71 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie : do wymiany termistor NTC 2,2k. Czujnik ( termistor ) znajduje się w przepływce.Wymiana: podchdzimy do przepływki i otwieramy : odkręcamy 4 śrubki, podnosimy, uważamy na przewód aby nie urwać - da się wszystko zrobić bez odłączania, termistor jest wlutowany obok lewej dolnej śrubki, niestety oryginał jest zalany od spodu i trzeba przewiercić wiertełkiem 1, dziurki na nóżki nowego. wkładamy nowy , lutujemy, zakładamy podkówkę ochronną ( palcami ) i składamy. powodzenia!!!

#15 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2013 - 01:15

tylko czy ta przepływka jest w pełni sprawna czy tylko zgasiła check'a to nie wie nikt.... :hmmm:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#16 OFFLINE   cotu

cotu
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-08-2009

Napisany 06 stycznia 2013 - 13:04

tylko czy ta przepływka jest w pełni sprawna czy tylko zgasiła check'a to nie wie nikt.... :hmmm:


czemu miałaby nie działać skoro wyświetlał się tylko w/w błąd, który został skasowany i przyczyna jego usunięta. Nie piszę przecież, że przepływka leży w stodole a check'a zgasiłem przez zbicie kontrolki..... nie rozumiem toku myślenia rozmówcy, w poscie opisałem naprawę problemu z błędem - 71 i tyle.

pozdrawiam