

[omega A] naprawa przepływomierza, czujnik temp. powietrza
#1
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 17:16
pozdrawiam
Odpowiem sobie sam, powinien być NTC 2,2k wstawiony i check zgasł! narazie ; )
#2
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 20:12
Witam, koledzy dzisiaj spróbowałem naprawić przepływke a dokładnie czujnik temp. powietrza gdyż wyświetla mi się błąd 71 i moja omega troszke się muli, na wolnych chodzi równo i na lpg i na benzynce. Wymieniłem termistor rzekomo na NTC 110 22k, ale problem nie zniknął! dalej muli i błąd 71. Gdzieś po drodze doszukałem się że to ma być NTC 110 2,2k więc trza by zmienić. mógłby ktoś mnie upewnić co do wartości tego termistorka?
pozdrawiam
Odpowiem sobie sam, powinien być NTC 2,2k wstawiony i check zgasł! narazie ; )
przyjacielu a skąd ty bierzesz te termi-(cośtam)

#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 21:20
Sklepy z częściami elektronicznymi:)
w sklepie nie mają pojęcia jaki termistor zastosowano w przepływce do silnika C20NE

a poza tym napisałem juz, że działa bo zrobiłem.
przyjacielu a skąd ty bierzesz te termi-(cośtam)
wrzuć ten patent na przepływki w sprawdzone porady. ja mam w domu już 2 rozwalone może coś bym mógł je zreanimować? pozdro.
termicośtam to termistor! nie sztuką jest zepsuć coś, żeby naprawić inne.... wymiany wymagał tylko termicośtam i już go wymieniłem!


#5
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 21:32
w sklepie nie mają pojęcia jaki termistor zastosowano w przepływce do silnika C20NE
a poza tym napisałem juz, że działa bo zrobiłem.
termicośtam to termistor! nie sztuką jest zepsuć coś, żeby naprawić inne.... wymiany wymagał tylko termicośtam i już go wymieniłem!cel osiągnięty, przepływomierz działa!
To powiesz nam jaki ma opornosc i jak wygląda??

#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 21:44
Witam, koledzy dzisiaj spróbowałem naprawić przepływke a dokładnie czujnik temp. powietrza gdyż wyświetla mi się błąd 71 i moja omega troszke się muli, na wolnych chodzi równo i na lpg i na benzynce. Wymieniłem termistor rzekomo na NTC 110 22k, ale problem nie zniknął! dalej muli i błąd 71. Gdzieś po drodze doszukałem się że to ma być NTC 110 2,2k więc trza by zmienić. mógłby ktoś mnie upewnić co do wartości tego termistorka?
pozdrawiam
Odpowiem sobie sam, powinien być NTC 2,2k wstawiony i check zgasł! narazie ; )
patrz pogrubienie, dla naprawdę zainteresowanych mam fotki!
Na tej podstawie napisałem
noto zwracam honor, kupiłem oczywiście
wstawiony i działa! pzdr.
#8
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 21:45
[/B]
patrz pogrubienie, dla naprawdę zainteresowanych mam fotki!
A to sorka niedoczytałem dokładnie


#9
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 21:45
#10
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 21:51
to jest naprawdę fajny temat, tylko mosisz go kolego rozwinąć ! masz patent na 2,0 16 x20xev?
mam Omegę A C20NE 8V i na nią uczę się patentów.
#11
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 21:53
#12
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 22:10
Cotu a nie jest to??
http://www.tme.eu/pl...ht/sr-passives/
Oj Austin jakbyś czytał ze zrozumieniem to wlutowałem taki przy pierwszym podejsciu, problem nie zniknął, tez znalazłem post gdzieś o NTC 22k ale myslę, że nie było tam przecinka i powinno być 2,2k . Kupiłem NTC 2,2k wlutowałem i działa!

zdjęcie termistora kolegi Austia w 100% odzwierciedla oryginał obu w/w w poscie!

#13
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 22:17

#14
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 23:14
Witam, opiszę wymianę termistora w przepływomierzu Omegi A C20NE ( silniki także w Vectrach itd. ) Kod błędu 71 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie : do wymiany termistor NTC 2,2k. Czujnik ( termistor ) znajduje się w przepływce.Wymiana: podchdzimy do przepływki i otwieramy : odkręcamy 4 śrubki, podnosimy, uważamy na przewód aby nie urwać - da się wszystko zrobić bez odłączania, termistor jest wlutowany obok lewej dolnej śrubki, niestety oryginał jest zalany od spodu i trzeba przewiercić wiertełkiem 1, dziurki na nóżki nowego. wkładamy nowy , lutujemy, zakładamy podkówkę ochronną ( palcami ) i składamy. powodzenia!

#15
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2013 - 01:15

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#16
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2013 - 13:04
tylko czy ta przepływka jest w pełni sprawna czy tylko zgasiła check'a to nie wie nikt.... :hmmm:
czemu miałaby nie działać skoro wyświetlał się tylko w/w błąd, który został skasowany i przyczyna jego usunięta. Nie piszę przecież, że przepływka leży w stodole a check'a zgasiłem przez zbicie kontrolki..... nie rozumiem toku myślenia rozmówcy, w poscie opisałem naprawę problemu z błędem - 71 i tyle.
pozdrawiam