Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2.5 TD zła praca, zapala się check powyżej 2200obr/min szarpie zła praca


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   chmielpiw

chmielpiw
  • 14 postów
  • Dołączył: 31-01-2011

Napisany 20 grudnia 2012 - 19:53

drodzy forumowicze mam duży problem ze swoją omegą 2.5td. Padł mi silnik tak, że w cylindrze była dziura wielkości pięści. Dalej się nie zastanawiając kupiłem drugą omegę dla silnika. Z silnikiem nie było najmniejszych problemów, przejechałem na tym silniku od 20tys. km po czym postanowiłem wymienić silnik. Przełożone zostało wszystko, czujniki, turbina, komputer. Po wymianie auto dziwnie się zachowuje. Podczas przyśpieszania gdy włączy się turbina, auto dostaje kopa, potem ok 2200obr/min zapala się check auto chwilowo traci moc, po chwili gaśnie i przy około 3000 znowu się zapala. Podpinałem się pod kompa wykazuje błąd czujnika temperatury powietrza po wymianiłem i dalej to samo. Wymieniłem turbine, dalej to samo. Po wielu godzinach czytania forum i porad dr google opadam z sił...

#2 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2012 - 19:56

ja bym sie skłaniał pierw ewentualnie i mimo wszystko ku korekcie dawki paliwa i zainteresował się nastawnikiem albo zwarciem w instalacji elektrycznej.Przeważnie wilgoć zjada te mufy obok akumulatora

 


 


 


#3 OFFLINE   chmielpiw

chmielpiw
  • 14 postów
  • Dołączył: 31-01-2011

Napisany 20 grudnia 2012 - 19:59

dawka paliwa została ustawiona, co to mufy?

#4 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2012 - 20:17

i jaką masz tą dawkę?

 


 


 


#5 OFFLINE   chmielpiw

chmielpiw
  • 14 postów
  • Dołączył: 31-01-2011

Napisany 21 grudnia 2012 - 08:19

rozgrzany silnik na obc pokazuje 0.9l/min

#6 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 grudnia 2012 - 09:31

sprawdź ciśnienie doładowania

#7 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 21 grudnia 2012 - 09:54

Sprawdź również węże oraz czujnik doładowania. Osobiście miałem problem po przekładce na M51D25TU OL auto powyżej 3 tys obr hamowało, zamiast przyspieszać.

#8 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 22 grudnia 2012 - 12:23

trzebaby podpiąć os-a i poobserwować sygnały

#9 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 grudnia 2012 - 16:26

silnik z którego roku? szukaj problemu raczej w paliwie niż w turbinie. nawet gdyby podawała słabe ciśnienie silnik by nie zgasł. chyba że masz przytkany jakimś syfem IC

#10 OFFLINE   Omeega

Omeega
  • 59 postów
  • Dołączył: 16-11-2012
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 listopada 2013 - 19:28

Witam mam pewien problem dziś jechałem omegą ruszyłem na skrzyżowaniu "jedynką" dodałem troszkę gazu po czym obroty mocno skoczyły do góry i zamrygała jakaś pomarańczowa kontrolka nie ta od ABS-u i zgasła jechałem dalej ale przy mnianie biegów obroty wskakują wyżej nie mam pojęcia co się stało dodam że tak się dzieje tylko na zimnym silniku Koledzy Pomocy Pozdrawiam

#11 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2013 - 19:47

sprawdź błędy, skoro check świeci to musiało coś zostac.

#12 OFFLINE   Omeega

Omeega
  • 59 postów
  • Dołączył: 16-11-2012
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 listopada 2013 - 20:17

Oby nic nie poszło w pompie a może to być nastawnik lub potencjometr? b nie kiedy zapala mi się ta pomarańczowa kontrolka co jest jak przekręca się kluczyk

#13 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 listopada 2013 - 21:12

Oby nic nie poszło w pompie a może to być nastawnik lub potencjometr? b nie kiedy zapala mi się ta pomarańczowa kontrolka co jest jak przekręca się kluczyk


błędy przede wszystkim. potencjometr miałby wpływ na każdej temperaturze. raczej pompa :)

#14 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2013 - 07:03

na 90% będzie błąd nastawnika , w pierwszej Omedze miałem podobne objawy

 


 


 


#15 OFFLINE   Omeega

Omeega
  • 59 postów
  • Dołączył: 16-11-2012
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 listopada 2013 - 17:29

Umówiłem się dziś z Mechanikiem żeby zczytał mi błędy a jeśli to będzie nastawnik to wystarczy oddać go do regeneracji? dzwoniłem do jakiejś firmy co się tym zajmuję i regeneracja kosztuję 300zł

#16 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2013 - 18:44

jak porządna robota to uczciwa cena chociaż da sie to zrobić samemu i nie jest to specjalnie trudne

 


 


 


#17 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 26 listopada 2013 - 18:52

Umówiłem się dziś z Mechanikiem żeby zczytał mi błędy a jeśli to będzie nastawnik to wystarczy oddać go do regeneracji? dzwoniłem do jakiejś firmy co się tym zajmuję i regeneracja kosztuję 300zł


A skąd kolega jest ? Możesz też błędy odczytać metodą na spinacz.

#18 OFFLINE   Omeega

Omeega
  • 59 postów
  • Dołączył: 16-11-2012
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 listopada 2013 - 21:28

jest jest jest! czytał mi mechanik błędy zapłaciłem 30zł mam tylko rypnięty potencjometr bo coś wyskakiwało na 13 a powinno być na zero i w filtrze paliwa był syf usunął mi błąd i nie wyje jutro wymienie filtr i powiem jak chodzi jestem zadowolony że wszystko z pompą i nastawnikiem wszystko jest ok

#19 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2013 - 21:36

to wymień ;) choć dostęp kijowy ale jak sie chce to sie da

 


 


 


#20 OFFLINE   Omeega

Omeega
  • 59 postów
  • Dołączył: 16-11-2012
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 listopada 2013 - 21:49

a mógł by ktoś mi powiedzieć gdzie w Omedze znajduję się potencjometr?