Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] ubywa płyn chlodniczy i olej w wydechu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 17 grudnia 2012 - 12:38

Witam. Po raz kolejny sie denerwuje. Dzis robilem sobie ogledziny auta i widze ze ubywa mi plyn chlodniczy i troszke olej. Olej kapie z rury wydechowej, jak dalem gazu to na pozbruku zrobilo sie czarno. Nie wiem jeszcze czy ubytek plynu i oleju ma ze soba powiazanie. Dymi na bialo. Jak daje gazu to lekko cos swiszczy, nie gwizdze a swiszczy jakby z okolicy turba bylo slychac. Mial ktos taki przypadek? Dodam ze auto dobrze wkreca sie na obroty i turbo ciagnie. Ale nie rozwijalem ostatnio duzych predkosci. Pomoze ktos? Sugestie? Co i jak sprawdzic? Wymiekam juz z tymi remontami. Bede tu dopiero po 22. Pozdrawiam.:szpital:

dodam ze auto odpalna na zimnym i cieplym na strzal, wyciekow pod autem nie widze.

#2 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 17 grudnia 2012 - 15:22

na biało to raczej płyn ci przepala..... co wiaze sie z wymiana uszczelki głowicy....i przez to tez pewnie olej ci wypala...

#3 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2012 - 18:22

jedź do mechanika i zrób test na obecność CO2 w układzie chłodzenia , jak wyjdzie że jest to cóż zwalanie głowicy i UPG + zapewne turbina żegna się z życiem doczesnym czyli generalnie naprawa średnio opłacalna bo UPG to około 1100-1300zł + tubina ok 700 = 2000 w du.... w zupie:)

 


 


 


#4 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 grudnia 2012 - 20:58

A ja myślę że ten niby olej z rury to nic innego jak woda z sadza z tłumika objaw normalny..a dymienie na biało to przy takich temperaturach(-) to normalne zrób filmik jak dymi bo ciężko stwierdzić..

#5 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 grudnia 2012 - 21:31

świszczenie może być spowodowane nieszczelnością w dolocie...jednak ubytek płynu i oleju jest niepokojący.....raczej bym tego nie lekceważył....olej masz w kolektorze wydechowym?

 


#6 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2012 - 21:44

Pod koniec stycznia miałem identyczne objawy.
Zeżarło płyn i wywaliło olej w wydech. Jak się później okazało pękła głowica pomiędzy 1 a 2 cylindrem i ją powyginało. skończyło się wymianą silnika. Przy okazji rozbiórki wyszło że czwarty tłok też jest popękany.

Ale teorii rafiego bym nie wykluczał bo to bardzo prawdopodobne.
To może być po prostu sadza i woda jeśli nie jeździsz dużo a sam fakt ubytku płynu może być wyciekiem. U mnie sączyło sie po wymianie silnika spod pompy wody a ubytku nie zauważyłem bo wszystką wsiąkało w wygłuszenie osłony silnika.

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 17 grudnia 2012 - 21:49

Ten dym to jest dym czy obłoki pary?

#8 OFFLINE   mops

mops
  • 9 postów
  • Dołączył: 11-02-2010

Napisany 17 grudnia 2012 - 22:10

Wydaje mi się że padła turbina i pompuje olej do kolektora. Dobrze by było zajrzeć do intercoolera czy tam niema tego oleju.

#9 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 17 grudnia 2012 - 22:52

moze jutro uda mi sie dojrzec to dokladnie. teraz po pracy wyciagam miarke od oleju i odziwo stan jest jaki byl, czyli byc moze ze to ta sadza z woda, bo wlozylem szmate w tlumik oblecialem rant i niby wiele tego nie bylo, inazcej niz rano to wygladalo. a rano stan sprawdzalem jak juz auto chwile pochodzilo wiec normalne ze jak ostygnie to sie sprawdza. czyli zalozmy ze stan oleju jest ok. teraz jesli chodzi o plyn chlodniczy to zauwazylem na zbiorniczku wyrownawczym wokol korka jest bialy osad. rano tez byl. wytarlem to i teraz znow jest ( zrobilem 10km). cos z korkiem nie tak? musze zobaczyc jutro czy nie wywala plynu do gory. bo gotowac sie nie gotuje, ma kopa, odpala cycus. a co to swistu to jak popuszcze ta rurke co idzie do zaworu Egr od strony kolektora wydechowego to przestaje swiszczec ale wiadomo chodzi jak traktor. A na rurce nie widze zadnych pekniec, zaslepilem na szybko i tez dalej swiszczy. Jutro sprobuje dojrzec od rana a jak nie to jade dalej i tylko czekac. Oby to nie bylo nic z glowica ani UPG. Oczywiscie bede informowac co dalej. Dzieki i pozdro. A jesli chodzi o dym to wlasnie ciezko bylo stwierdzic czy to przez nika temp czy to dym wlasciwy.

#10 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 18 grudnia 2012 - 08:45

Wydaje mi się że padła turbina i pompuje olej do kolektora. Dobrze by było zajrzeć do intercoolera czy tam niema tego oleju.


z tym olejem to tez kwestia sporna bo nie koniecznie turbina musi pchac olej do ukladu dolotowego tylko poprzez zawalona odme czesto wywala olej i to jest najczestsza przyczyna zawalonego dolotu olejem....a co do ubytku chłodziwa to polecam na postoju w garazu puscic cisnienie do obiegu za pomoca sprezarki i druga osoba niech kontroluje po kolei wszystkie węże i łaczenie ktoredy chłodziwo przepływa.... ja mialem meksyk z układem chłodzenia co zakonczyo sie wymiana wszystkich wezy na nowe i chlodnicy....