

[OB & OBFL] uszczelka separator oleju odma 2.6 v6
#1
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 18:34
jako, że rozebrałem motor do modów z wałkami przy okazji zająłem się odma a dokładnie wyjąłem cały element i teraz mały problem, bo ktoś kiedyś zrobił rzeźbę i zalał wszystko sylikonem a drugi problem wyszedł, że przy zdejmowaniu sylikonu złamałem w środku gumowy element - chyba jest to membrana nr GM 90 502 187.
Jako, że była rzeźba spisałem wszystkie numery i pojechałem do serwisu Opla aby dokupić 90 502 187 plus uszczelkę pod odmę oraz uszczelkę na dekiel separatora.
Okazało się, że uszczelka jest tylko pod odmę a membrany 90 502 187 nie ma, zaproponowano mi element GM 90 502 186, ale jest to całość i kosz razem 650pln z uszczelkami.
Czy na pewno nie ma możliwości dokupienia tych uszczelek ?
Nurtuje mnie też pytanie czy jeśli nie założę elementu GM 90 502 187 tzn tej membrany w środku to z jakimi konsekwencjami będzie się to wiązało ? Czy czasem olej nie będzie lał się do dolotu ?
Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź
#2
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 22:35
Witam serdecznie,
jako, że rozebrałem motor do modów z wałkami przy okazji zająłem się odma a dokładnie wyjąłem cały element i teraz mały problem, bo ktoś kiedyś zrobił rzeźbę i zalał wszystko sylikonem a drugi problem wyszedł, że przy zdejmowaniu sylikonu złamałem w środku gumowy element - chyba jest to membrana nr GM 90 502 187.
Jako, że była rzeźba spisałem wszystkie numery i pojechałem do serwisu Opla aby dokupić 90 502 187 plus uszczelkę pod odmę oraz uszczelkę na dekiel separatora.
Okazało się, że uszczelka jest tylko pod odmę a membrany 90 502 187 nie ma, zaproponowano mi element GM 90 502 186, ale jest to całość i kosz razem 650pln z uszczelkami.
Czy na pewno nie ma możliwości dokupienia tych uszczelek ?
Nurtuje mnie też pytanie czy jeśli nie założę elementu GM 90 502 187 tzn tej membrany w środku to z jakimi konsekwencjami będzie się to wiązało ? Czy czasem olej nie będzie lał się do dolotu ?
Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź
No włąśnie będzie się lał przy wyższych obrotach silnika. Niestety to co Ci odpadło to jest uszczelka która się zamyka lub otwiera i po tych wieli latach jest po prostu krucha.
#3
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 09:26
tak myślałem - wcześniej zauważyłem problem, że się trochę przedostało do dolotu przez rurkę odmy, ale nie dziwie się jeśli ta membrana była już tak sparciała a że lubię wysokie obroty to i trochę oleju poleciało...
może ktoś ma cały nowy taki separator na sprzedaż w lepszej cenie niż w oplu

Zastanawia mnie gdzie indziej mogę się zgłosić z prośbą o konkretne części jeśli Opel ich nie ma... ? GM Poland ?
Jeśli mam konkretny numer części to chyba gdzieś musi być produkowana i sprzedawana?
#4
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 10:18
#5
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 11:18

teraz została tylko uszczelka pod odmę nr GM 88861417 lub 1503303 lub 92144969
#6
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 11:23
jak możesz zrób fotkę jak to nowe wygląda w środku, znaczy od dołu, ta membranka
u mnie ta odma jest/była na uszczelniacz tylko, nie było żadnej uszczelki i w aso mi to koleś potwierdził
#7
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 11:35

uszczelkę kupię -> http://forum.omegakl...ead.php?t=81798
#8
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 14:58
Jak masz to w ręku obadaj czy można ją uszkodzić czyszcząc otwory od góry śrubokrętem?
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 17:45

Dużo mocniej przylega membrana w moim nowym niż na tym zdjęciu.
Odnośnie uszczelki po kontakcie z centrala GM dostałem odp, że uszczelki zostały zastąpione pastą uszczelniającą.
#11
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 17:47
przecież napisałem Ci wyżej.Odnośnie uszczelki po kontakcie z centrala GM dostałem odp, że uszczelki zostały zastąpione pastą uszczelniającą
#12
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2012 - 01:10
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2013 - 12:15
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2018 - 22:52
Odswiezam temacik.
Leci mi 1l na 1000km z pod pokryw. Uszczelki nowe, pokrywy aluminiowe. Silnik po generalnym remoncie, wszystko czyste wlacznie z odma.
Jak ja zmodyfikowac? Na jakiej zasadzie dziala ta klapka o ktorej wszyscy pisza? Kiedy sie zamyka, kiedy jest otwarta? itd!
Moze odme wywalic albo raczej to sie chyba separatorem oleju poprawnie powinno nazywac? I moze wstawic OSV z BMW X5 V8 o numerze 11151705237?
#17
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2018 - 00:13
Odswiezam temacik.
Leci mi 1l na 1000km z pod pokryw. Uszczelki nowe, pokrywy aluminiowe. Silnik po generalnym remoncie, wszystko czyste wlacznie z odma.
Jak ja zmodyfikowac? Na jakiej zasadzie dziala ta klapka o ktorej wszyscy pisza? Kiedy sie zamyka, kiedy jest otwarta? itd!
Moze odme wywalic albo raczej to sie chyba separatorem oleju poprawnie powinno nazywac? I moze wstawic OSV z BMW X5 V8 o numerze 11151705237?
Separator z wyciekiem oleju z pod pokryw niema nic wspólnego. Albo za mocno pokrywy dokręcone, albo jednak odma do końca nie jest drożna. Co do separatora to klapka sprawna jest cały czas przymknięta. Separator można zregenerować we własnym zakresie.
#18
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2018 - 02:12
Separator z wyciekiem oleju z pod pokryw niema nic wspólnego. Albo za mocno pokrywy dokręcone, albo jednak odma do końca nie jest drożna. Co do separatora to klapka sprawna jest cały czas przymknięta. Separator można zregenerować we własnym zakresie.
To jesli jest caly czas zamknieta to po co jest tam klapka a nie jakis element staly?
Zakladajac ze odma jest niedrozna!!!W takim wypadku olej powinno wywalac z pod pokryw, tak? To po wyciagnieciu bagnetu nie powinno byc zadnego cisnienia w skrzyni korbowej, i w takim wypadku cisnienie nie powinno wywalac oleju przez pokrywy?
Czy mam racje?