Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wymiana sworznia wahacza-zanitowany


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2012 - 22:10

Czołem
Panie i Panowie przymierzam się do wymiany sworznia wahacza w mojej Omedze, ale jest on zanitowany. Powiedzcie w jaki sposób go wymienić, dodam ,że nie mam kanału i będę to robił na koziołkach. Czy jest dojście od góry wiertarką, a może macie jakiś inny patent?

#2 OFFLINE   mogrzes

mogrzes
  • 62 postów
  • Dołączył: 24-10-2010
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 02 grudnia 2012 - 22:17

Witam
Wymieniałem sworzeń około rok temu i nie udało mi się rozwiercić nitów "na aucie" tylko odkręciłem cały wachacz i na stole w garażu rozwiercałem nity.

#3 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2012 - 22:20

Ja nacinałem z góry szlifierką kontową a potem twardy przecinak młotek i do dzieła. Kilka minut i łebki zbite. Wiercić próbowałem ale tak amatorskim sprzętem jaki posiadam do śmierci bym tego nie rozwiercił. Ja to robiłem po wyjęciu wahaczy bo najwygodniej wtedy. Kanał nie potrzebny. Z lewarkiem można temat ogarnąć.

#4 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2012 - 22:32

Pewnie, że jak wahacz na wierzchu to pójdzie bez problemu, ja natomiast muszę to zrobić na aucie, bez wyciągania wahacza.

#5 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2012 - 22:34

ja natomiast muszę to zrobić na aucie, bez wyciągania wahacza.

A dlaczego? Szybciej wyjmiesz i wlozysz wahacz z powrotem niz na aucie jeden nit utniesz/rozwiercisz.


EDIT: i tak sie geometria delikatnie zmieni :p

#6 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2012 - 10:19

Pewnie, że jak wahacz na wierzchu to pójdzie bez problemu, ja natomiast muszę to zrobić na aucie, bez wyciągania wahacza.


Myślę że sposobem który Ci podałem dasz radę na aucie. W razie by było ciasno to wywal całego mcpersona razem z piastą, tarczą i zaciskiem.
Odkręcisz przewód elastyczny hamulca nakrętkę pod maską i też ogarniesz temat w tym samym czasie co ze zdjęciem wahacza.

Może nawet i prościej tym sposobem.
Potem zostaje tylko odpowietrzenie hamulca i gotowe.

#7 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2012 - 10:22

ja robiłem na aucie bez kanału i rozwiercałem bez problemu... druga osoba się przyda do odciągnięcia amorka... później ostry przecinak i łebki pościnane...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#8 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2012 - 10:31

Jeśli na wyposażeniu mamy dobrą wiertarkę wolnoobrotową i solidne wiertło nie ma problemu. Jednak moje wiertła okazały sie totalną klapą. Zanim bym się umył i przebrał, zapakował tyłek w auto i pojechał 15km do najbliższego sklepu po dobre wiertło, wolałem nacinać łebki szlifierą i dalej przecinakiem:D
W moim przypadku tak było szybciej i wygodniej:D

A wahacze i tak wyjmowałem bo za jednym podejściem tulejki poszły na wymianę.

#9 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 grudnia 2012 - 15:37

Bez wyjęcia będzie kłopot. U mnie po rozwierceniu łebków też był problem z wybiciem. Spęczyły się w sworzniu i figa z makiem. Spore imadło młotek i w końcu poszlo. Rozwierciłem z obu stron.

#10 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 sierpnia 2013 - 16:00

Koledzy a jaki sworzeń polecacie? Czy te z dolnek pułki długo wytrzymują?
tomek14829

#11 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 sierpnia 2013 - 07:13

Koledzy a jaki sworzeń polecacie? Czy te z dolnek pułki długo wytrzymują?


Nie wytrzymają.

#12 OFFLINE   wandrzej840717

wandrzej840717
  • 75 postów
  • Dołączył: 22-01-2011

Napisany 16 maja 2014 - 13:37

Witam,zdjagnozowałem dzisjaj luz sworznia,moje pytanie jakiej firmy polecacje sworznie?dodam ze drugi jest ok i pytanie czy wymienić oba?biorę pod uwagę lemfordera ale chciałbym jeszcze waszej opinji,bylbym wdzięczny za wasze opinje.

#13 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 maja 2014 - 13:43

Lemforder i nic innego :)

#14 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 maja 2014 - 13:47

Witam,zdjagnozowałem dzisjaj luz sworznia,moje pytanie jakiej firmy polecacje sworznie?dodam ze drugi jest ok i pytanie czy wymienić oba?biorę pod uwagę lemfordera ale chciałbym jeszcze waszej opinji,bylbym wdzięczny za wasze opinje.


Tudzież GM (z oznaczeniami lemfa), są dostępne w śmiesznej cenie na allegro i są to oryginalne sworznie GM.

http://allegro.pl/sw...4164713506.html

#15 OFFLINE   wandrzej840717

wandrzej840717
  • 75 postów
  • Dołączył: 22-01-2011

Napisany 16 maja 2014 - 14:37

Dzwoniłem właśnie do sklepu lemfordera miałbym na jutro za 85 zł za sztukę,na pułce maja jakies RTS za 58 zł za sztuke,kolego WARS to mówisz żebym zamówił te z alegro?cena kusząca tylko jakby za niska?śrub cos nie widać na zdjęcjach.

Dzieki kolego Wars już zamówiłem:)

#16 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 maja 2014 - 15:33

Tudzież GM (z oznaczeniami lemfa), są dostępne w śmiesznej cenie na allegro i są to oryginalne sworznie GM.

http://allegro.pl/sw....164713506.html


Serio to oryginalesy są?? :jump::jump:

Dodany obrazek


#17 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 maja 2014 - 16:06

co nie tak z tymi sworzniami ?
za 28zł to nawet chinola ciężko kupić

#18 OFFLINE   wandrzej840717

wandrzej840717
  • 75 postów
  • Dołączył: 22-01-2011

Napisany 16 maja 2014 - 17:38

Wszystko wyjdzie w praniu:)

#19 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 16 maja 2014 - 19:48

A często te sworznie lecą? Ja myślę, że to najtrwalsza część jaka może być w omedze. Przez 10 lat tego nie ruszałem a i jeździłem trochę. GM może wyprodukował ich za dużo i teraz oddaje za pół darmo bo nie schodziły:)

#20 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2014 - 20:10

U mnie tak samo, obstawiam na przebieg 300tyś + a sworznie dalej oryginalne nitowane - no chyba, że ktoś dorwał całe nowe wahacze ze sworzniem. Ostatnio na allegro widziałem za 40zł GM'a, ale te za 28 to już chyba kupie choćby na zapas ;) A co do oryginalności to nie obawiałbym sie że to jakaś podróba, oznaczenia i sam wygląd (wykonanie, materiały) wyglądaja na lepszą firmę.