

[OB & OBFL] turbina leje, z korka wlewu oleju kopci i leje
#1
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2012 - 19:28
mam problem z omega 2.5 tds
po wymianie silnika
z tubiny porządnie kapie olej, wymieniłem turbinę z poprzedniego silnika która była sprawna i nie było z nią takich problemów ale nic to nie dało tą też zalało
drugi problem to kopcenie i mocne chlapanie olejem spod korka wlewu oleju
z otwora bagnetu nie zauważyłem zadnych niepokojących przedmuchów
#2
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2012 - 19:46
Odmę masz pod pokrywą zaworów, z boku wychodzi taki cienki wężyk jak wali nim olej to odma zatkana.
#3
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2012 - 20:11
tym sie nie martw to norma bo masz łańcuch pracujący w oleju i będzie wywalać oliwę.Każde TD tak ma.... a co do turbiny to zdejmij wąż który idzie od filtra powietrza do turbiny i zobacz czy koło turbiny nie ma luzu...mocne chlapanie olejem spod korka wlewu oleju
#4
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2012 - 22:39
Ja u siebie walczyłem z tym, kupiłem nowy korek, zakładałem podwójne uszczelki i ciągle mokro. Po wyczyszczeniu odmy ani kropelki pod korkiem, nic nie wyciska.
#5
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2012 - 21:56
#6
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2012 - 22:21
Odma wyczyszczona na błysk, poskładane z powrotem do kupy ale nic to nie dało. Co prawda mniej kopc z korka wlewu oleju ale z tubiny dalej leje olej. Wystarczy, że silnik pochodzi 3 minuty i zaczyna kapać z turbiny. Jutro wyjmę turbinę i obejrze to jeszcze raz. Jak macie jakieś pomysły to pomóżcie.
może uszczelnienie turbiny padło...
#7
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2012 - 22:31
jak turbo miałeś pewne a kapie olej sprawdź ciśnienie oleju
jak uda ci się silnik rozgrzać i pojeździsz na wyższych obrotach a z bagnetu walnie olejem to oddaj silnik
dobrze było by kompresję sprawdzić
#8
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2012 - 22:34
Może masz intercooler zawalony olejem i z niego się ślimaczy?
Może po prostu spływa cały syf z dolotu i przy turbie kapie?
A może ten wężyk doprowadzający olej do turbo który jest wkręcony w blok jest uszkodzony?
(teraz doczytałem że turbo podmieniałeś więc to nie to)
Nic innego mi do głowy nie przychodzi, nie biorąc pod uwagę uszkodzenia turba
#9
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2012 - 22:34
może przedmuchy silnik ma spore, ze bagnet wyjmiesz i nie dmucha na zapalonym to normalne, rurka bagnetu jest zanurzona w oleju w misie silnika, miałem taki przypadek po wymianie silnika, lało z pod korka, odmę czysciłem...
jak turbo miałeś pewne a kapie olej sprawdź ciśnienie oleju
jak uda ci się silnik rozgrzać i pojeździsz na wyższych obrotach a z bagnetu walnie olejem to oddaj silnik
dobrze było by kompresję sprawdzić
no u mnie jak się silnik kończył to też już nie wyrabiałem z laniem oleju w dolot....ja szukałem winy w odmie itd a tutaj po prostu skończył się motor..
#10
OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 00:37
#11
OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 07:31
i którędy walił olejem w dolot jak nie turbiną lub odmą?
no chyba logiczne że jak się motor kończył to oparami waliło przez odmę Dawido89..tylko ja namiętnie czyściłem,wymieniałem odmy itd