Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] turbina leje, z korka wlewu oleju kopci i leje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bumbux

bumbux
  • 7 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Kraków

Napisany 28 listopada 2012 - 19:28

witam
mam problem z omega 2.5 tds
po wymianie silnika
z tubiny porządnie kapie olej, wymieniłem turbinę z poprzedniego silnika która była sprawna i nie było z nią takich problemów ale nic to nie dało tą też zalało
drugi problem to kopcenie i mocne chlapanie olejem spod korka wlewu oleju
z otwora bagnetu nie zauważyłem zadnych niepokojących przedmuchów

#2 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 28 listopada 2012 - 19:46

A czasami odma nie jest zapchana na amen i wali ci olej w dolot?
Odmę masz pod pokrywą zaworów, z boku wychodzi taki cienki wężyk jak wali nim olej to odma zatkana.

#3 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 listopada 2012 - 20:11

mocne chlapanie olejem spod korka wlewu oleju

tym sie nie martw to norma bo masz łańcuch pracujący w oleju i będzie wywalać oliwę.Każde TD tak ma.... a co do turbiny to zdejmij wąż który idzie od filtra powietrza do turbiny i zobacz czy koło turbiny nie ma luzu...

 


 


 


#4 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 listopada 2012 - 22:39

Jeżeli spod korka się ciągle poci to odma jest zapchana na bank.
Ja u siebie walczyłem z tym, kupiłem nowy korek, zakładałem podwójne uszczelki i ciągle mokro. Po wyczyszczeniu odmy ani kropelki pod korkiem, nic nie wyciska.

#5 OFFLINE   bumbux

bumbux
  • 7 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Kraków

Napisany 05 grudnia 2012 - 21:56

Odma wyczyszczona na błysk, poskładane z powrotem do kupy ale nic to nie dało. Co prawda mniej kopc z korka wlewu oleju ale z tubiny dalej leje olej. Wystarczy, że silnik pochodzi 3 minuty i zaczyna kapać z turbiny. Jutro wyjmę turbinę i obejrze to jeszcze raz. Jak macie jakieś pomysły to pomóżcie.

#6 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 grudnia 2012 - 22:21

Odma wyczyszczona na błysk, poskładane z powrotem do kupy ale nic to nie dało. Co prawda mniej kopc z korka wlewu oleju ale z tubiny dalej leje olej. Wystarczy, że silnik pochodzi 3 minuty i zaczyna kapać z turbiny. Jutro wyjmę turbinę i obejrze to jeszcze raz. Jak macie jakieś pomysły to pomóżcie.


może uszczelnienie turbiny padło...

 


#7 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 grudnia 2012 - 22:31

może przedmuchy silnik ma spore, ze bagnet wyjmiesz i nie dmucha na zapalonym to normalne, rurka bagnetu jest zanurzona w oleju w misie silnika, miałem taki przypadek po wymianie silnika, lało z pod korka, odmę czysciłem...
jak turbo miałeś pewne a kapie olej sprawdź ciśnienie oleju
jak uda ci się silnik rozgrzać i pojeździsz na wyższych obrotach a z bagnetu walnie olejem to oddaj silnik
dobrze było by kompresję sprawdzić

#8 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudnia 2012 - 22:34

A z której części turbiny się leje?
Może masz intercooler zawalony olejem i z niego się ślimaczy?
Może po prostu spływa cały syf z dolotu i przy turbie kapie?
A może ten wężyk doprowadzający olej do turbo który jest wkręcony w blok jest uszkodzony?
(teraz doczytałem że turbo podmieniałeś więc to nie to)

Nic innego mi do głowy nie przychodzi, nie biorąc pod uwagę uszkodzenia turba

#9 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 grudnia 2012 - 22:34

może przedmuchy silnik ma spore, ze bagnet wyjmiesz i nie dmucha na zapalonym to normalne, rurka bagnetu jest zanurzona w oleju w misie silnika, miałem taki przypadek po wymianie silnika, lało z pod korka, odmę czysciłem...
jak turbo miałeś pewne a kapie olej sprawdź ciśnienie oleju
jak uda ci się silnik rozgrzać i pojeździsz na wyższych obrotach a z bagnetu walnie olejem to oddaj silnik
dobrze było by kompresję sprawdzić


no u mnie jak się silnik kończył to też już nie wyrabiałem z laniem oleju w dolot....ja szukałem winy w odmie itd a tutaj po prostu skończył się motor..

 


#10 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2012 - 00:37

i którędy walił olejem w dolot jak nie turbiną lub odmą?

 


 


 


#11 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 grudnia 2012 - 07:31

i którędy walił olejem w dolot jak nie turbiną lub odmą?


no chyba logiczne że jak się motor kończył to oparami waliło przez odmę Dawido89..tylko ja namiętnie czyściłem,wymieniałem odmy itd