Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Omega B FL 2000r. 2.0 DTI - Błąd P1220 oraz P0400 Brak Mocy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ziomperiniom

ziomperiniom
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-11-2012

Napisany 25 listopada 2012 - 21:37

Witam.
Zakupiłem omegę 2.0 dti 101 km, silnik odpala jak należy, pracuje równo, jednak gdy przygazuję go przy obrotach ok 4 tyś włącza się check a przy odjęciu gazu gaśnie, po podpięciu kabelkiem wyskakiwał błąd P1220-brak sygnalizacji regulacji początku wtrysku-po przeczytaniu czytaniu forum wydaje mi się że chyba to samo.Z tego co czytałem może to być wina pompy wtryskowej, więc wymieniłem filtr paliwa i zalałem na stacji shell v-power, autko jak nowo narodzone. Wymieniłem olej bo już 35 tyś. km temu powinien być zmieniony, okazało się że auto jeszcze gorzej chodzi jak wcześniej-brak mocy.Postanowiłem wlać preparat do czyszczenia układu paliwowego i nic. Na jałowym biegu oraz przy równej jeździe bez dodawaniu gazu pojawia się check, gdy tylko dodam gazu gaśnie. Podłączyłem kabelek i wyskakuje błąd P0400 czyli EGR. Jakie procedury kontrolne przeprowadzić aby sprawdzić usterkę?Jak połączyć te dwa błędy??
Pozdrawiam

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2012 - 22:11

błąd P0400

to niekoniecznie jest egr to oznacza problemy z podciśnieniem

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 listopada 2012 - 23:33

Witam.
Zakupiłem omegę 2.0 dti 101 km, silnik odpala jak należy, pracuje równo, jednak gdy przygazuję go przy obrotach ok 4 tyś włącza się check a przy odjęciu gazu gaśnie, po podpięciu kabelkiem wyskakiwał błąd P1220-brak sygnalizacji regulacji początku wtrysku-po przeczytaniu czytaniu forum wydaje mi się że chyba to samo.Z tego co czytałem może to być wina pompy wtryskowej, więc wymieniłem filtr paliwa i zalałem na stacji shell v-power, autko jak nowo narodzone. Wymieniłem olej bo już 35 tyś. km temu powinien być zmieniony, okazało się że auto jeszcze gorzej chodzi jak wcześniej-brak mocy.Postanowiłem wlać preparat do czyszczenia układu paliwowego i nic. Na jałowym biegu oraz przy równej jeździe bez dodawaniu gazu pojawia się check, gdy tylko dodam gazu gaśnie. Podłączyłem kabelek i wyskakuje błąd P0400 czyli EGR. Jakie procedury kontrolne przeprowadzić aby sprawdzić usterkę?Jak połączyć te dwa błędy??
Pozdrawiam



p1220 to najzywczajniej w swiece przestawiacz kata wtrysku. jesli nie wyskakuje juz to sie ciesz ale nie wierze w filtr i paliwo. przestawiasz przytarty wiec zaraz sie odezwie. p0400 - szukaj w podcisnieniach.




 


#4 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 26 listopada 2012 - 08:46

U mnie tak było to przy EGR od spodu pękła gumowa złączka przewodu od podciśnienia i nic nie było widać a lewe powietrze ciągną. Popatrz dokładnie.

Maż możliwość sterowania w środku pojazdu nawiewem. Bo u mnie po kilku dniach jazdy (raz zapalał się check a raz nie) straciłem możliwość sterowania nawiewem. I wtedy to już na 100% wiadomo że nieszczelny układ podciśnienia.

#5 OFFLINE   ziomperiniom

ziomperiniom
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-11-2012

Napisany 26 listopada 2012 - 12:46

Okazało się że wężyk z podciśnienia był pęknięty, więc P0400 z głowy.Dalej zostaje problem z P1220 :/, przy obrotach 4-4,5 tyś kopci i przechodzi w stan awaryjny, po chwili gaśnie check.Można jakos ominąć regeneracje pompy?Raczej nie uśmiecha mi się wywalenie 1300 zł.

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2012 - 13:36

Można jakos ominąć regeneracje pompy

tak zmieniając samochód, niestety regeneracja Cię czeka

#7 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 26 listopada 2012 - 13:59

No czeka. I powiem tak. Albo sprzedawaj auto puki jeszcze chodzi a jak masz zamiar go robić to nie 1300 a 3000 musisz wydać aby Ci to dobrze zrobili i aby znowu nie padło.

#8 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 listopada 2012 - 14:04

No czeka. I powiem tak. Albo sprzedawaj auto puki jeszcze chodzi a jak masz zamiar go robić to nie 1300 a 3000 musisz wydać aby Ci to dobrze zrobili i aby znowu nie padło.


matko jakie ceny????to ciekawe ile kosztuje regeneracja do y25td??A może używka i do sprawdzenia??

 


#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 listopada 2012 - 15:20

Raczej nie uśmiecha mi się wywalenie 1300 zł.


a co ty chcesz za 1300 pln zrobic ? chyba tymczasowa. normalna pelna regeneracja kosztuje 2000 pln z kalibracja na stole. na takie za 1300 to mozesz nie patrzyc




 


#10 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 26 listopada 2012 - 15:47

Jak ja szukałem to ceny między 2,5 tys do 3,5 tys były już z wyciągnięciem i zamontowaniem. U mnie wyszło dokładnie 3,2 tys. tam gdzie robiłem ale to przy okazji jakieś uszczelki wymieniali i coś tam jeszcze.

#11 OFFLINE   ziomperiniom

ziomperiniom
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-11-2012

Napisany 26 listopada 2012 - 16:29

Na allegro znalazłem, dzwoniłem do gościa i powiedział że łącznie z wymianą tłoczka ok 1300 zł.
http://allegro.pl/po...2754462704.html

#12 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 26 listopada 2012 - 16:52

Wszystko niby oki tylko że to jest firma zajmująca się elektroniką i sterowniki może i naprawiają ale pompy to wątpię. Firma która zajmuje się takimi rzeczami musi mieć odpowiedni sprzęt do kalibracji itd. A wejdź na ich stronę internetową to nie mają nigdzie dokładnie napisane że zajmują się naprawami pompy jako samą mechaniką.

Jeśli masz zamiar robić to i jeszcze długo jeździć autem to moim zdaniem to że oszczędzisz 1000 zł czy 1500 zł to prędzej czy później obróci się w to że znów wydasz na naprawę.

#13 OFFLINE   ziomperiniom

ziomperiniom
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-11-2012

Napisany 26 listopada 2012 - 17:23

Szczerze mówiąc kupiłem omegę aby przejeździć nią tylko zimę a na wiosnę myślę o sprzedaży z tego względu że mi szybko auta się nudzą ;) średnio co pół roku zmieniam, chociaż nie mówię że nie wrócę do omegi ale raczej do 2,2 dti ewentualnie wrócę do A6 w 1,9 TDI 110 kucy. Włożyłem już w nią trochę wysiłku (całe zawieszenie, klocki, tarcze, łożyska) bo chcę aby autko było na glanc, jedynie ta pampa nie daje mi spokoju :/. Poprzedni właściciel nie dbał nic o autko. Z oplem już mam jako takie doświadczenie bo miałem juz i corse, vectre, zafire z tym samym silnikiem. Ale omega pozytywnie mnie zaskoczyła, raczej stawiałbym ją na równi z A6, mimo że przed omegą był chrysler voyager po lifcie z 2001. Podsumowując dobre auto w dobrej cenie.

#14 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 listopada 2012 - 19:09

Omega jest wymagającym autem,zwłaszcza diesel..jeżeli nie masz sentymentu to sprzedaj,ja zaś kupiłem podobnie jak Ty i uwierz mi że w żadne auto tyle nie włożyłem kasy,czasu itd. i dalej pakuję...musisz sam zdecydować czy chcesz to brnąc dalej...a jak tyle włożyłeś i włożysz to nie wiem czy to dobry pomysł sprzedawać...ale tak jak pisze szymono dowiedz się co to za firma albo szukaj dalej...Napisz do kolego kczech,może Ci coś podpowie..

 


#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 listopada 2012 - 19:12

Szczerze mówiąc kupiłem omegę aby przejeździć nią tylko zimę a na wiosnę myślę o sprzedaży z tego względu że mi szybko auta się nudzą ;) średnio co pół roku zmieniam, chociaż nie mówię że nie wrócę do omegi ale raczej do 2,2 dti ewentualnie wrócę do A6 w 1,9 TDI 110 kucy. Włożyłem już w nią trochę wysiłku (całe zawieszenie, klocki, tarcze, łożyska) bo chcę aby autko było na glanc, jedynie ta pampa nie daje mi spokoju :/. Poprzedni właściciel nie dbał nic o autko. Z oplem już mam jako takie doświadczenie bo miałem juz i corse, vectre, zafire z tym samym silnikiem. Ale omega pozytywnie mnie zaskoczyła, raczej stawiałbym ją na równi z A6, mimo że przed omegą był chrysler voyager po lifcie z 2001. Podsumowując dobre auto w dobrej cenie.


spytaj tylko goscia czy dostaniesz wydruk z kablibracji pompy na stole. jesli nie albo zacznie ci sciemniac ze nie ma potrzeby udpusc. tej pompy nie da sie skalibrowac bez stolu. jesli chcesz miec dobrze zrobiona to www.diesel-technika.pl




 


#16 OFFLINE   toldek1

toldek1
  • 38 postów
  • Dołączył: 10-06-2007
  • Skąd: Wielopole

Napisany 26 listopada 2012 - 19:29

Jeśli problem z przycieraniem zaworka dopiero się zaczyna można to jeszcze odratować nie rozbierając niczego, koszt w granicach 200 zł, ale musi być to zrobione zaraz jak problem powstaje. Dla przykładu wydruki:
OP-COM Professional 110207d - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Data i czas>,24/10/2012. 09:4147

Dane serwisu:

AUTOCOM D.Szymański Glinik 254a NIP 8181662067
tel. 602 158 390

Wybrany model>,1998 (W),Vectra-B,Silnik,X 20 DTH

Sterownik

Klucz #1: 6B
Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0JBF35W70xxxxxxxx
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 90569348 LG
systemSupplierECUHardwareNumber: BOS 010501
systemSupplierECUHardwareVersionNumber: FF
systemSupplierECUSoftwareNumber: KJ1MW300_S
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0005
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B97010
systemNameOrEngineType: X20DTH
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF

Identyfikator: 0515

VehicleManufacturerSpecific: 0281001634

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie systemu,14.04 V
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
Sygnał sensora pozycji pedału gazu,17.7 %
Przełącznik położenia biegu jałowego,Nieaktywne 0V
Przepływomierz powietrza,409.6 mg/suw
Sensor barometru,0.99 bar
żądanie ciśnienia ładowania,1.85 bar
Ciśniemnie ładowania,1.09 bar
Temperatura powietrza wlotowego,23 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,69 °C
Temperatura oleju silnika,58 °C
Temperatura paliwa,40 °C
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywne 12V
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Solenoid odcinający dopływ paliwa,Aktywny
Początek dostawy,26.46 CA
Pożądany początek wtrysku,5.64 CA
Rzeczywisty początek wtrysku,2.62 CA

Pożądana masa paliwa,10.32 mg/suw
Masa paliwa,11.39 mg/suw
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,26.7 %
żądanie EGR (recyrkulacji gazu wydechowego),410 mg/suw
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),25 %
Pożądane jałowe,840 obr/min
Prędkość silnika,2429 obr/min
Prędkość pompy,1213 obr/min
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Klawisz (I) (Nastaw/Przyspiesz),Nieaktywny
Klawisz ® (Nastaw/Zwolnij),Nieaktywny
Klawisz (0) (Wyłącz),Aktywny
żądanie prędkości pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu,0 km/h
Lampka kontrolna,Zał 0V
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
Wysokie cisnienie diagnoza 1,0 Liczba
Wysokie cisnienie diagnoza 2,0 Liczba
Po czyszczeniu:
OP-COM Professional 110207d - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Data i czas>,24/10/2012. 10:2406

Dane serwisu:

Tu możesz wpisać
nazwę swojej firmy
AUTOCOM D.Szymański NIP8181662067
tel.602158390
Wybrany model>,1998 (W),Vectra-B,Silnik,X 20 DTH

Sterownik

Klucz #1: 6B
Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.


Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie systemu,13.69 V
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
Sygnał sensora pozycji pedału gazu,35.0 %
Przełącznik położenia biegu jałowego,Nieaktywne 0V
Przepływomierz powietrza,608.7 mg/suw
Sensor barometru,0.98 bar
żądanie ciśnienia ładowania,1.85 bar
Ciśniemnie ładowania,1.40 bar
Temperatura powietrza wlotowego,25 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,95 °C
Temperatura oleju silnika,103 °C
Temperatura paliwa,55 °C
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywne 12V
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Solenoid odcinający dopływ paliwa,Aktywny
Początek dostawy,26.89 CA
Pożądany początek wtrysku,5.84 CA
Rzeczywisty początek wtrysku,5.85 CA

Pożądana masa paliwa,25.38 mg/suw
Masa paliwa,24.28 mg/suw
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,65.0 %
żądanie EGR (recyrkulacji gazu wydechowego),599 mg/suw
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),25 %
Pożądane jałowe,900 obr/min
Prędkość silnika,2162 obr/min
Prędkość pompy,1078 obr/min
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Klawisz (I) (Nastaw/Przyspiesz),Nieaktywny
Klawisz ® (Nastaw/Zwolnij),Nieaktywny
Klawisz (0) (Wyłącz),Aktywny
żądanie prędkości pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu,70 km/h
Lampka kontrolna,Wył 12V
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
Wysokie cisnienie diagnoza 1,0 Liczba
Wysokie cisnienie diagnoza 2,0 Liczba

#17 OFFLINE   ziomperiniom

ziomperiniom
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-11-2012

Napisany 26 listopada 2012 - 23:12

Bawiłem sie op-comem ale mam kabelek ELM 327 i omega nie chce łączyć z interfacem, chyba że mam złą instalke bo coś tam o sterowniki się rzuca, jak możesz podać linka gdzie można pobrać w dobrej wersji to z chęcią porównałbym parametry.

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2012 - 05:56

mam kabelek ELM 327

to się nadaja do zbierania kurzu na półce, a do op-coma trzeba mieć interfejs op-com

#19 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 listopada 2012 - 08:52

Bawiłem sie op-comem ale mam kabelek ELM 327 i omega nie chce łączyć z interfacem, chyba że mam złą instalke bo coś tam o sterowniki się rzuca, jak możesz podać linka gdzie można pobrać w dobrej wersji to z chęcią porównałbym parametry.


Były kiedyś u nas na forum do kupienia...kontaktuj się z kolegą beastb,przeszukaj dział sprzedam.

 


#20 OFFLINE   szmuglot

szmuglot
  • 3 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Dargobądz

Napisany 26 lutego 2013 - 17:59

witam, mam omegę od 3 lat i jak kupiłem to od razu regenerowałem pompę i teraz od paru dni nie mam mocy chociaż odpala nawet w mrozie i jeździ się dobrze, silnik równo pracuje. Byłem na w serwisie boscha i na kompie pojawiły się takie błędy P1220, P1651, P0400, P1631. Napiszcie mi co mam robić dalej, bo nie wiem czy znowu naprawiać pompę

dzięki
Radek