

[OB & OBFL] Omega B FL 2000r. 2.0 DTI - Błąd P1220 oraz P0400 Brak Mocy
#1
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2012 - 21:37
Zakupiłem omegę 2.0 dti 101 km, silnik odpala jak należy, pracuje równo, jednak gdy przygazuję go przy obrotach ok 4 tyś włącza się check a przy odjęciu gazu gaśnie, po podpięciu kabelkiem wyskakiwał błąd P1220-brak sygnalizacji regulacji początku wtrysku-po przeczytaniu czytaniu forum wydaje mi się że chyba to samo.Z tego co czytałem może to być wina pompy wtryskowej, więc wymieniłem filtr paliwa i zalałem na stacji shell v-power, autko jak nowo narodzone. Wymieniłem olej bo już 35 tyś. km temu powinien być zmieniony, okazało się że auto jeszcze gorzej chodzi jak wcześniej-brak mocy.Postanowiłem wlać preparat do czyszczenia układu paliwowego i nic. Na jałowym biegu oraz przy równej jeździe bez dodawaniu gazu pojawia się check, gdy tylko dodam gazu gaśnie. Podłączyłem kabelek i wyskakuje błąd P0400 czyli EGR. Jakie procedury kontrolne przeprowadzić aby sprawdzić usterkę?Jak połączyć te dwa błędy??
Pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2012 - 22:11
to niekoniecznie jest egr to oznacza problemy z podciśnieniembłąd P0400
#3
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2012 - 23:33
Witam.
Zakupiłem omegę 2.0 dti 101 km, silnik odpala jak należy, pracuje równo, jednak gdy przygazuję go przy obrotach ok 4 tyś włącza się check a przy odjęciu gazu gaśnie, po podpięciu kabelkiem wyskakiwał błąd P1220-brak sygnalizacji regulacji początku wtrysku-po przeczytaniu czytaniu forum wydaje mi się że chyba to samo.Z tego co czytałem może to być wina pompy wtryskowej, więc wymieniłem filtr paliwa i zalałem na stacji shell v-power, autko jak nowo narodzone. Wymieniłem olej bo już 35 tyś. km temu powinien być zmieniony, okazało się że auto jeszcze gorzej chodzi jak wcześniej-brak mocy.Postanowiłem wlać preparat do czyszczenia układu paliwowego i nic. Na jałowym biegu oraz przy równej jeździe bez dodawaniu gazu pojawia się check, gdy tylko dodam gazu gaśnie. Podłączyłem kabelek i wyskakuje błąd P0400 czyli EGR. Jakie procedury kontrolne przeprowadzić aby sprawdzić usterkę?Jak połączyć te dwa błędy??
Pozdrawiam
p1220 to najzywczajniej w swiece przestawiacz kata wtrysku. jesli nie wyskakuje juz to sie ciesz ale nie wierze w filtr i paliwo. przestawiasz przytarty wiec zaraz sie odezwie. p0400 - szukaj w podcisnieniach.
#4
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 08:46
Maż możliwość sterowania w środku pojazdu nawiewem. Bo u mnie po kilku dniach jazdy (raz zapalał się check a raz nie) straciłem możliwość sterowania nawiewem. I wtedy to już na 100% wiadomo że nieszczelny układ podciśnienia.
#5
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 12:46

#6
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 13:36
tak zmieniając samochód, niestety regeneracja Cię czekaMożna jakos ominąć regeneracje pompy
#7
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 13:59
#8
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 14:04
No czeka. I powiem tak. Albo sprzedawaj auto puki jeszcze chodzi a jak masz zamiar go robić to nie 1300 a 3000 musisz wydać aby Ci to dobrze zrobili i aby znowu nie padło.
matko jakie ceny????to ciekawe ile kosztuje regeneracja do y25td??A może używka i do sprawdzenia??
#9
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 15:20
Raczej nie uśmiecha mi się wywalenie 1300 zł.
a co ty chcesz za 1300 pln zrobic ? chyba tymczasowa. normalna pelna regeneracja kosztuje 2000 pln z kalibracja na stole. na takie za 1300 to mozesz nie patrzyc
#10
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 15:47
#11
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 16:29
http://allegro.pl/po...2754462704.html
#12
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 16:52
Jeśli masz zamiar robić to i jeszcze długo jeździć autem to moim zdaniem to że oszczędzisz 1000 zł czy 1500 zł to prędzej czy później obróci się w to że znów wydasz na naprawę.
#13
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 17:23


#14
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 19:09
#15
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 19:12
Szczerze mówiąc kupiłem omegę aby przejeździć nią tylko zimę a na wiosnę myślę o sprzedaży z tego względu że mi szybko auta się nudzą
średnio co pół roku zmieniam, chociaż nie mówię że nie wrócę do omegi ale raczej do 2,2 dti ewentualnie wrócę do A6 w 1,9 TDI 110 kucy. Włożyłem już w nią trochę wysiłku (całe zawieszenie, klocki, tarcze, łożyska) bo chcę aby autko było na glanc, jedynie ta pampa nie daje mi spokoju
. Poprzedni właściciel nie dbał nic o autko. Z oplem już mam jako takie doświadczenie bo miałem juz i corse, vectre, zafire z tym samym silnikiem. Ale omega pozytywnie mnie zaskoczyła, raczej stawiałbym ją na równi z A6, mimo że przed omegą był chrysler voyager po lifcie z 2001. Podsumowując dobre auto w dobrej cenie.
spytaj tylko goscia czy dostaniesz wydruk z kablibracji pompy na stole. jesli nie albo zacznie ci sciemniac ze nie ma potrzeby udpusc. tej pompy nie da sie skalibrowac bez stolu. jesli chcesz miec dobrze zrobiona to www.diesel-technika.pl
#16
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 19:29
OP-COM Professional 110207d - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Data i czas>,24/10/2012. 09:4147
Dane serwisu:
AUTOCOM D.Szymański Glinik 254a NIP 8181662067
tel. 602 158 390
Wybrany model>,1998 (W),Vectra-B,Silnik,X 20 DTH
Sterownik
Klucz #1: 6B
Klucz #2: 8F
Ustawiony normalny parametr synchronizacji.
VIN: W0L0JBF35W70xxxxxxxx
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 90569348 LG
systemSupplierECUHardwareNumber: BOS 010501
systemSupplierECUHardwareVersionNumber: FF
systemSupplierECUSoftwareNumber: KJ1MW300_S
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0005
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B97010
systemNameOrEngineType: X20DTH
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
Identyfikator: 0515
VehicleManufacturerSpecific: 0281001634
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie systemu,14.04 V
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
Sygnał sensora pozycji pedału gazu,17.7 %
Przełącznik położenia biegu jałowego,Nieaktywne 0V
Przepływomierz powietrza,409.6 mg/suw
Sensor barometru,0.99 bar
żądanie ciśnienia ładowania,1.85 bar
Ciśniemnie ładowania,1.09 bar
Temperatura powietrza wlotowego,23 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,69 °C
Temperatura oleju silnika,58 °C
Temperatura paliwa,40 °C
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywne 12V
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Solenoid odcinający dopływ paliwa,Aktywny
Początek dostawy,26.46 CA
Pożądany początek wtrysku,5.64 CA
Rzeczywisty początek wtrysku,2.62 CA
Pożądana masa paliwa,10.32 mg/suw
Masa paliwa,11.39 mg/suw
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,26.7 %
żądanie EGR (recyrkulacji gazu wydechowego),410 mg/suw
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),25 %
Pożądane jałowe,840 obr/min
Prędkość silnika,2429 obr/min
Prędkość pompy,1213 obr/min
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Klawisz (I) (Nastaw/Przyspiesz),Nieaktywny
Klawisz ® (Nastaw/Zwolnij),Nieaktywny
Klawisz (0) (Wyłącz),Aktywny
żądanie prędkości pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu,0 km/h
Lampka kontrolna,Zał 0V
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
Wysokie cisnienie diagnoza 1,0 Liczba
Wysokie cisnienie diagnoza 2,0 Liczba
Po czyszczeniu:
OP-COM Professional 110207d - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Data i czas>,24/10/2012. 10:2406
Dane serwisu:
Tu możesz wpisać
nazwę swojej firmy
AUTOCOM D.Szymański NIP8181662067
tel.602158390
Wybrany model>,1998 (W),Vectra-B,Silnik,X 20 DTH
Sterownik
Klucz #1: 6B
Klucz #2: 8F
Ustawiony normalny parametr synchronizacji.
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie systemu,13.69 V
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
Sygnał sensora pozycji pedału gazu,35.0 %
Przełącznik położenia biegu jałowego,Nieaktywne 0V
Przepływomierz powietrza,608.7 mg/suw
Sensor barometru,0.98 bar
żądanie ciśnienia ładowania,1.85 bar
Ciśniemnie ładowania,1.40 bar
Temperatura powietrza wlotowego,25 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,95 °C
Temperatura oleju silnika,103 °C
Temperatura paliwa,55 °C
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywne 12V
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Solenoid odcinający dopływ paliwa,Aktywny
Początek dostawy,26.89 CA
Pożądany początek wtrysku,5.84 CA
Rzeczywisty początek wtrysku,5.85 CA
Pożądana masa paliwa,25.38 mg/suw
Masa paliwa,24.28 mg/suw
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,65.0 %
żądanie EGR (recyrkulacji gazu wydechowego),599 mg/suw
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),25 %
Pożądane jałowe,900 obr/min
Prędkość silnika,2162 obr/min
Prędkość pompy,1078 obr/min
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Klawisz (I) (Nastaw/Przyspiesz),Nieaktywny
Klawisz ® (Nastaw/Zwolnij),Nieaktywny
Klawisz (0) (Wyłącz),Aktywny
żądanie prędkości pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu,70 km/h
Lampka kontrolna,Wył 12V
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
Wysokie cisnienie diagnoza 1,0 Liczba
Wysokie cisnienie diagnoza 2,0 Liczba
#17
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 23:12
#18
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2012 - 05:56
to się nadaja do zbierania kurzu na półce, a do op-coma trzeba mieć interfejs op-commam kabelek ELM 327
#19
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2012 - 08:52
Bawiłem sie op-comem ale mam kabelek ELM 327 i omega nie chce łączyć z interfacem, chyba że mam złą instalke bo coś tam o sterowniki się rzuca, jak możesz podać linka gdzie można pobrać w dobrej wersji to z chęcią porównałbym parametry.
Były kiedyś u nas na forum do kupienia...kontaktuj się z kolegą beastb,przeszukaj dział sprzedam.
#20
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2013 - 17:59
dzięki
Radek