Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Omega V6 3.0 211KM - skrzynia wyciek oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   grzegorz5454

grzegorz5454
  • 3 postów
  • Dołączył: 14-05-2012

Napisany 17 listopada 2012 - 23:04

Witam

Wyciek oleju w zaznaczonym miejscu. Ubytek rzędu 500 ml na 6 miesięcy.
Byłem u mechanika, który robi tylko skrzynie zaśpiewał 1500 zł (robota + części).

Dodany obrazek

Co może być powodem ubytku/wycieku w zaznaczonym miejscu. Czy ktoś miał już taki przypadek? Ile wynosi realny koszt naprawy?

Pozdrawiam

#2 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2012 - 23:08

była wyciągana skrzynia? jeśli wyciągasz skrzynie a sprzęgło zostaje na silniku to można przy montażu uszkodzić uszczelniacz sprzęgła

#3 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 listopada 2012 - 23:13

ale to skrzynia automatyczne z tego co widzę tak ?? i co cieknie Ci olej ze skrzyni czy z silnika bo nie sprecyzowałeś ?? i nie cieknie z tej dziury bo tam nic nie ma tylko z łaczenia silnika ze skrzynią napewno jakiś uszczelniacz puścił ze starości mi tamtędy spływa olej z silnika :) i na pweno koszt tego remontu to nie będzie 1500zł zmień mechanika na bardziej ogarniętego :) ....!!

#4 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2012 - 23:27

skrzynia automatyczna też ma sprzęgło (hydrokinetyczne ) :) wymiana uszczelniacza skrzyni lub silnika na pewno nie kosztowała by az tyle

#5 OFFLINE   grzegorz5454

grzegorz5454
  • 3 postów
  • Dołączył: 14-05-2012

Napisany 17 listopada 2012 - 23:40

Skrzynia oczywiście automat. Skrzynia za mojej kadencji użytkowania nie była zdejmowana. Właśnie w zaznaczonym miejscu wycieka olej. Czy jest on silnika? Hmm może tak, a może nie. Trudno powiedzieć. Nie opuszczałem skrzyni, więc nie jestem na 100% pewien. Jedyne co można w tej chwili powiedzieć to:

1. Ubytek oleju ze skrzyni. Ubytek rzędu 500 ml na 6 miesięcy. Trzeba pilnować i dolewać. Więc gdzieś musi uciekać.
2. Jest to jedyne miejsce, gdzie sączy się olej.
3. Wyciek obserwowalny tylko podczas pracy silnika.
4. Niewiele osób chce podjąć się naprawy - słowo "automat gruszka" wprowadza zamęt w szeregach mechaników.

Planuję zająć się tym tematem do końca roku tylko nie mam pojęcia ile realnie kosztuje robocizna. Wszelkie rady/namiary na dobrych mechaników od skrzyń-automatów mile widziane. Lokalizacja Podkarpackie.

Pozdrawiam

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 listopada 2012 - 00:24

Skrzynia oczywiście automat. Skrzynia za mojej kadencji użytkowania nie była zdejmowana. Właśnie w zaznaczonym miejscu wycieka olej. Czy jest on silnika? Hmm może tak, a może nie. Trudno powiedzieć. Nie opuszczałem skrzyni, więc nie jestem na 100% pewien. Jedyne co można w tej chwili powiedzieć to:

1. Ubytek oleju ze skrzyni. Ubytek rzędu 500 ml na 6 miesięcy. Trzeba pilnować i dolewać. Więc gdzieś musi uciekać.
2. Jest to jedyne miejsce, gdzie sączy się olej.
3. Wyciek obserwowalny tylko podczas pracy silnika.
4. Niewiele osób chce podjąć się naprawy - słowo "automat gruszka" wprowadza zamęt w szeregach mechaników.

Planuję zająć się tym tematem do końca roku tylko nie mam pojęcia ile realnie kosztuje robocizna. Wszelkie rady/namiary na dobrych mechaników od skrzyń-automatów mile widziane. Lokalizacja Podkarpackie.

Pozdrawiam



rozwiazanie jest proste.
albo puscil ci uszczelniacz przy hydrokinetyku na wejsciu do skrzyni albo zrobil sie rowek na hydrokinetyku. naprawa w najgorszym razie max 700-800 pln




 


#7 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 listopada 2012 - 09:37

Skrzynia oczywiście automat. Skrzynia za mojej kadencji użytkowania nie była zdejmowana. Właśnie w zaznaczonym miejscu wycieka olej. Czy jest on silnika? Hmm może tak, a może nie. Trudno powiedzieć. Nie opuszczałem skrzyni, więc nie jestem na 100% pewien. Jedyne co można w tej chwili powiedzieć to:

1. Ubytek oleju ze skrzyni. Ubytek rzędu 500 ml na 6 miesięcy. Trzeba pilnować i dolewać. Więc gdzieś musi uciekać.
2. Jest to jedyne miejsce, gdzie sączy się olej.
3. Wyciek obserwowalny tylko podczas pracy silnika.
4. Niewiele osób chce podjąć się naprawy - słowo "automat gruszka" wprowadza zamęt w szeregach mechaników.

Planuję zająć się tym tematem do końca roku tylko nie mam pojęcia ile realnie kosztuje robocizna. Wszelkie rady/namiary na dobrych mechaników od skrzyń-automatów mile widziane. Lokalizacja Podkarpackie.

Pozdrawiam


Może być już luz na tulejce w pompie transmisji i wymiana uszczelniacza nic nie da ponieważ wyrabia się także czop konwertera najlepiej kupić druga sprawna a można wyrwać za psie pieniądze

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#8 OFFLINE   grzegorz5454

grzegorz5454
  • 3 postów
  • Dołączył: 14-05-2012

Napisany 18 listopada 2012 - 11:00

Skrzynie automaty do Omegi B faktycznie nie są drogie. Jednak nigdy nie ma pewności co do kupowana skrzyni i ile będzie działać prawidłowo bez wycieków lub innych przygód.
Przed zakupem należałoby oglądnąć skrzynię na jeżdżącym/sprawnym aucie i po braku przeciwwskazań podjąć decyzję co dalej z tym fantem robić. Nic trudnego kupić skrzynie - ale nawiasem mówiąc nie chcę wpakować się w jeszcze większe bagno niż jest. Rynek jest jaki jest, każdy chce sprzedać i zachwala swoje. A jak się trafi jakiś rodzynek to trzeba mieć trochę szczęścia i czasu, aby czaić oferty na portalach aukcyjnych. Jak coś dobrego i pewnego to i musi coś kosztować, choć ostatnim czasem i ta reguła często zawodzi.

Co do mojej skrzyni to nie mam zastrzeżeń. Pracuje bardzo ładnie, nie stuka, nie szarpie, jedyny problem to sączący się olej. W chwili obecnej zostaję przy naprawie obecnej. Podczas naprawy będzie okazja się dowiedzieć, w jakim faktycznym stanie jest skrzynia.

Pytanie:
1. Czy przy tego typie naprawach konieczne jest opuszczanie skrzyni?
2. Mechanik chciał jeszcze wymieniać simeringi. Czy to konieczne?
3. Chciał także wymienić olej w skrzyni. Jaki olej polecacie do skrzyni biegów do automatów (omega b mv6)?
4. Podczas naprawy na co zwrócić szczególną uwagę? Co warto przy okazji wymienić?

Wszystkie rady mile widziane.

Pozdrawiam

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 listopada 2012 - 11:03

Pytanie:
1. Czy przy tego typie naprawach konieczne jest opuszczanie skrzyni?
2. Mechanik chciał jeszcze wymieniać simeringi. Czy to konieczne?
3. Chciał także wymienić olej w skrzyni. Jaki olej polecacie do skrzyni biegów do automatów (omega b mv6)?
4. Podczas naprawy na co zwrócić szczególną uwagę? Co warto przy okazji wymienić?


1- nie opuszczanie a demontaz.
2- jakie siemeringi ? jesli walu korbowego z tylu to warto bo masz skrzynie zwalona
3- DIII albo D VI
4. na rowek na konwerterze




 


#10 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 listopada 2012 - 11:58

3- DIII albo DIV


albo DVI ;)

#11 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2012 - 21:35

yyy... IV? Cztery? Chyba nie bardzo tylko VI(sześć) jakąś literówkę czuję:)

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 listopada 2012 - 22:01

yyy... IV? Cztery? Chyba nie bardzo tylko VI(sześć) jakąś literówkę czuję:)


tak tak, "palcowka" sie wkradla :masakra:

D VI




 


#13 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 18 listopada 2012 - 22:26

sorry D VI powinny byc


Wydaje mi się, że tu Beast omyłkowo zrobił poprawkę swojej literówki :)

#14 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2012 - 23:03

Dexron 3 lub 6. Na 2 też powinno śmigać.

#15 OFFLINE   lukasz27

lukasz27
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-04-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 listopada 2012 - 21:01

Napewno poszedł uszczelniacz na hydrokinetyku... Sam zjadłem zęby na swojej skrzyni. A jesli ktoś ma kawałek kanału i kumpla do pomocy(bo skrzynia troche warzy)to samemu to wymieni... 1dzień i uszczelniacz wymieniony... Jest to symering w metalowej obudowie który nawet posiadam. A koszt jego to jakieś40zł. Pozdrawiam.

Nie czepiajcie sie literówki-warzy-powinno być waży.... A olej ja lałem lotosa do asb.i jeździ elegancko. Wszystkie mają ten sam skład...albo bardzo zbliżony. Wystarczy by był do asb.