Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

swiatelka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   piotrek2374

piotrek2374
  • 8 postów
  • Dołączył: 19-09-2007
  • Skąd: śrem

Napisany 20 września 2007 - 20:28

witam,koledzy powiedzcie mi czy mozna w jakis prosty sposob przerobic lampy xsenonowe na bixsenon.nieznam sie na tym i prosze o pomoc.wielkie dzieki za wszelkie odpowiedzi.

#2 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2007 - 20:32

a zapytam sie z ciekawosci po co Ci piotrek2374, bi xenon?

#3 OFFLINE   piotrek2374

piotrek2374
  • 8 postów
  • Dołączył: 19-09-2007
  • Skąd: śrem

Napisany 20 września 2007 - 20:52

ponoc bixsenon jest lepszy od samych xsenonow,gdyz na swiatlach dlugich lepiej swieca,a moje niezbyt,tzn niemam za duzej roznicy gdy wlacze dluga,lub jade bez nich.a znajomi mowili mi zebym nalozyl bixsenon,wiec to moje pytanie.

#4 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2007 - 20:58

ponoc bixsenon jest lepszy od samych xsenonow,gdyz na swiatlach dlugich lepiej swieca,a moje niezbyt,tzn niemam za duzej roznicy gdy wlacze dluga,lub jade bez nich.a znajomi mowili mi zebym nalozyl bixsenon,wiec to moje pytanie.


Ja to bym sie pozadnie zastanowil czy jest to oplacalne :nie_wiem: przeca długich sie zadko uzywa ;) i czy w ogole da sie to zrobic ;)

#5 OFFLINE   piotrek2374

piotrek2374
  • 8 postów
  • Dołączył: 19-09-2007
  • Skąd: śrem

Napisany 20 września 2007 - 21:04

dzieki ,wiesz chyba zastanowie sie jak proponujesz.wielkie dzieki

#6 OFFLINE   GreGoriO

GreGoriO

    carreteras bonitas

  • 346 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Katowice, Costa del Sol
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2007 - 22:58

ponoc bixsenon jest lepszy od samych xsenonow,gdyz na swiatlach dlugich lepiej swieca,a moje niezbyt,tzn niemam za duzej roznicy gdy wlacze dluga,lub jade bez nich.a znajomi mowili mi zebym nalozyl bixsenon,wiec to moje pytanie.

Kupujesz zestaw HID do montażu w lampy drogowych swiateł. i masz już na drogowych XENON.
sam się przymierzam do takiej zamiany. pytałem już kiedyś jak to jest z "mrugnięciem"
swiatami drogowymi. ktoś mi odpisał, że sie niee da, bo zapalają sie 2 sek. ja się bawiłem swiatłami mijania (mam orginały HELLA) i nie stwierdziłem by była jakaś drastyczna różnica w czasie zapłonu. muszę jeszcze pokazać komuś jak bedzie widział to swiatło w dzien, bedąc przedemną około 100 mts.
jako, że żarówki kosztują około 100 pln, a czas swiecenia drogowych jest znikomy myślę że gra jest warta swieczki.(MAM NA MYSLI to, że xenon nie lubi częstych włączeń)

POZDRAWIAM

#7 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 21 września 2007 - 19:52

a po co ładować kase w dodatkowy zestaw ksenonu?Poprostu kupujesz soczewki biksenon,oczywiście jest to rzeżba bo nigdy biksenonów w omedze nie było ale zawsze można coś dopasować.Sterowanie światłami drogowymi przepinasz na sterowanie elektrycznymi przesłonami soczewek i już masz biksenon na jednej soczewce...Dwa razy mniej żarników,dwa razy mniej przetwornic...sama oszczędność :twisted:

#8 OFFLINE   GreGoriO

GreGoriO

    carreteras bonitas

  • 346 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Katowice, Costa del Sol
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2007 - 22:19

a po co ładować kase w dodatkowy zestaw ksenonu?Poprostu kupujesz soczewki biksenon,oczywiście jest to rzeżba bo nigdy biksenonów w omedze nie było ale zawsze można coś dopasować.Sterowanie światłami drogowymi przepinasz na sterowanie elektrycznymi przesłonami soczewek i już masz biksenon na jednej soczewce...Dwa razy mniej żarników,dwa razy mniej przetwornic...sama oszczędność :twisted:

taa, ale pozostaje jeszcze te żółte swiatło żarówek drogowych, które mnie się niee podoba.
poza tym, cenowo chyba zdecydowanie wyjdzie taniej taki zestaw HID niż soczewka bi...
wyciągać z orginałów XENON i dawać BI, przy rzeźbieniu dopasowaniu etc..... to już wolę kupić zestaw HID.

#9 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2007 - 22:44

poza tym, cenowo chyba zdecydowanie wyjdzie taniej taki zestaw HID niż soczewka bi...
wyciągać z orginałów XENON i dawać BI, przy rzeźbieniu dopasowaniu etc..... to już wolę kupić zestaw HID.

Poszukaj postów Execa na ten temat, och chciał przerabiać Dupo na bixenon z Audi S4.

#10 OFFLINE   GreGoriO

GreGoriO

    carreteras bonitas

  • 346 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Katowice, Costa del Sol
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2007 - 22:52

poza tym, cenowo chyba zdecydowanie wyjdzie taniej taki zestaw HID niż soczewka bi...
wyciągać z orginałów XENON i dawać BI, przy rzeźbieniu dopasowaniu etc..... to już wolę kupić zestaw HID.

chciał przerabiać Dupo na bixenon z Audi S4.

tak, ale ja niechcę sobie niszczyć orginałów. DEPO to co innego i jak już ktoś chce rzeźbić to owszem. chcę tylko zlikwidować żółtą poświatę świateł drogowych. myślałem wcześniej o żarówkach +50% czy innych typu blue, ale po opisach widzę że żadna nie da mi tyle światła co zestawy HID (na drogowych)

POZDRAWIAM

#11 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 22 września 2007 - 09:59

nie rozumiesz....jak masz soczewkę biksenon to to i mijania i drogowe masz z tej jednej soczewki,światło drogowe w lampie te pierwsze od grila zostanie bezczynne więc nie wiem o jakiej żółtej poświacie piszesz

#12 OFFLINE   GreGoriO

GreGoriO

    carreteras bonitas

  • 346 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Katowice, Costa del Sol
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2007 - 10:15

nie rozumiesz....jak masz soczewkę biksenon to to i mijania i drogowe masz z tej jednej soczewki,światło drogowe w lampie te pierwsze od grila zostanie bezczynne więc nie wiem o jakiej żółtej poświacie piszesz

ROZUMIEM CIĘ DOSKONALE ale ja nie chcę rzeźbić w soczewce bo mi mijania swiecą bez zastrzerzeń.
chcę tylko sobie wymienić w drogowych, zresztą w orginałach BI drogowe są też na halogenach ma tak np. mercedes S320 (sam się bawiłem tymi swiatłami w samochodzie szefa @jacekdal). świecą wszystkie, XENON i HALOGEN . nie chcę tez zostawiać nieczynnych żarówek, bo nie lubie jak coś jest a nie działa.
a tak apropo.... jestem też na etapie adaptacji swiateł przeciwmgielnych jako doświetlające zakręty tak jak ma właśnie mercedes (skręcasz w lewo włącza się lewy halogen, w prawo prawy)

edit znalazłem linka na stronce HELLA jak to działa
http://dynaview.hell...lme/corner.html

POZDRAWIAM