Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Cykanie (klepanie) 2.5 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 listopada 2012 - 14:43

W moim 2.5 DTI zaczelo cos irytujaco cykac.
Mianowicie zaczelo sie po sciaganiu kolektora, wymienialem wezyki podcisnienia po ogarnieciu tematu w czasie jazdy slychac rytmiczne cykanie najlepiej w przedziale 1000-2000 obrotow czego wczesniej nie bylo.
Zastanawialem sie czy nie wpadla czasem do silnika ta podkladka metalowo gumowa co sie ja daje od spodu kolektora przy nasadzaniu na szpilke...poniewaz przy zdejmowaniu jedna znalazla sie na wtyczce od swiecy zarowej i z 7 mam 5 wiec moze nie bylo wszystkich albo...
Dodam ze najbardziej cyka gdy jest na granicy wcisniecia gazu, gdy doloze bardziej cichnie gdy zamkne gaz kompletna cisza mimo ze obroty pozostaja....chyba ze wtrysk moze tak cykac ???
Normalnie to mozna w paranoje wpasc...

#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 listopada 2012 - 15:23

chyba ze wtrysk moze tak cykac ?


Wtryskiwacz "leje" w cylinder, na 90% oczywiście:p

Zastanawialem sie czy nie wpadla czasem do silnika ta podkladka metalowo gumowa


Przy w/w opcji w którymś "garnuszku" już by było pozamiatane.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 listopada 2012 - 16:40

Tak sie wlasnie zastanawiam jesli by cos wpadlo dlugo by silnik nie pochodzil a tu jest wszystko oki tylko pojawilo sie cykanie akurat po zlozeniu kolektora.
Zastanawiam sie czy moznaby odpinac wtryskiwacze na odpalonym zeby znalezc ktory cyka...
I jeszcze jedno przy zwyklej jezdzie z takim wtryskiem auto by nie kopcilo? bo jak dam w podloge to owszem tak.

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2012 - 17:50

popsikaj jakimś płynem wtryski do okoła w gniazdach czy któryś nie puszcza ciśnienia ja tak miałem

#5 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 listopada 2012 - 18:02

To cykanie jest wylacznie przy dodaniu gazu najglosniejsze gdy delikatnie podtrzymuje dana predkosc.
Jutro zdejme pokrywe i bede badal sprawe, ciekawi mnie to ze po zlozeniu kolektora zaczelo cykac ale coz czasem moze byc rozny zbieg okolicznosci, jutro napisze co wykukalem.

#6 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 listopada 2012 - 19:54

może tez cykać przez to że ściągałeś kolektor a uszczelek nie zmieniłeś na nowe i puszcza kolektorem .....

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2012 - 21:04

ściągałeś kolektor a uszczelek nie zmieniłeś na nowe

ale on ściągał ssący

#8 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 listopada 2012 - 21:15

Tak oczywiscie ssacy byl zwalony jesli z uszczelek to by dmuchalo cisnienie chyba nie?
Poczytalem rozne fora i wyglada na stukajacy wtrysk, jezeli popychacz by klepal to przy zamknietym gazie chyba tez a u mnie wtedy cisza...

#9 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 listopada 2012 - 23:10

tak wiem że ssacy ale przecież tam jest nie małe ciśnienie :) i moze cykać jak są jeszcze blaszki ... sprawdź uszczelnienie kolektora na początek ja bym tak zrobił woda z płynem do naczyń i szukać bombelków a jeśli nie to trzeba szukac dalej (trzeba zawsze sprawdzić najłatwiejsze rozwiązania a potem te bardziej skomplikowane)

#10 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 listopada 2012 - 21:32

Wiec tak po dokladnym obadaniu sprawy okazalo sie ze wszystko jest ok poskrecane poskladane itp, wiec odpalilem silnik bez pokrywy zeby nasluchiwac skad cyka, okazuje sie ze wszystkie wtryski cykaja rowno, wsiadlem do auta i jakby nie slychac tego klepania:confused:
Pojechalem tak na jazde probna i faktycznie niema tego cykania-dziwne....
Przygladnalem sie na koniec oslonie i okazalo sie ze to wytlumienie od spodu sie podwinelo tak ze ostatniego wtrysku nie przykrywa...
Po prawidlowym zalozeniu oslony w aucie nic nie slychac zadnego cykania klepania, pojezdze jeszcze i sie okaze czy bylo cos faktycznie i ucichlo czy to wytlumienie pod oslona moglo sie tak podwinac ze dzwiek ostatniego wtrysku odbijalo w strone kabiny i stad to rytmiczne klepanie...

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 listopada 2012 - 00:20

Tak sie wlasnie zastanawiam jesli by cos wpadlo dlugo by silnik nie pochodzil a tu jest wszystko oki tylko pojawilo sie cykanie akurat po zlozeniu kolektora.
Zastanawiam sie czy moznaby odpinac wtryskiwacze na odpalonym zeby znalezc ktory cyka...
I jeszcze jedno przy zwyklej jezdzie z takim wtryskiem auto by nie kopcilo? bo jak dam w podloge to owszem tak.


odlaczanie wtrysku przy CR to zly pomysl - albo zostanie zamkniety i nic sie nie stanie albo otwarty i jesli zostawisz na dluzsza chwile to zaleje go ropa - ktora sie nei sprezy i bedziesz mial niezle koszta na wygieta korbe. masz 50% szansy




 


#12 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 listopada 2012 - 10:51

Dzieki za podpowiedz, czlowiek cale zycie sie uczy nawet nie wiedzialem ze istnieje mozliwosc odlaczenia wtrysku w stanie otwartym:o , Na szczescie nie odlaczalem tak wtryskow poniewaz znalazlem wczesniej przyczyne-miejmy nadzieje oczywiscie.

#13 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 listopada 2012 - 12:02

odlaczanie wtrysku przy CR to zly pomysl - albo zostanie zamkniety i nic sie nie stanie albo otwarty i jesli zostawisz na dluzsza chwile to zaleje go ropa - ktora sie nei sprezy i bedziesz mial niezle koszta na wygieta korbe. masz 50% szansy


Wtryskiwacz Boscha w CR 1 generacji się zamknie po wyciągnięciu wtyczki (dwie sprężyny i "zwykły" elektromagnes) i nic się nie stanie. To o czym piszesz dotyczy wtryskiwaczy piezoelektrycznych stosowanych w CR 3 generacji.

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2012 - 13:06

Wtryskiwacz Boscha w CR 1 generacji się zamknie po wyciągnięciu wtyczki (dwie sprężyny i "zwykły" elektromagnes) i nic się nie stanie. To o czym piszesz dotyczy wtryskiwaczy piezoelektrycznych stosowanych w CR 3 generacji.

dokładnie w tych wtryskach po zabraniu napięcia z cewki ciśnienie zamyka go natychmiastowo

#15 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 11 listopada 2012 - 21:58

To w końcu jak jest i w których wtryskach?

#16 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2012 - 06:55

To w końcu jak jest i w których wtryskach?

we wtryskach elektromagnetycznych nie mylić z pizo, po zabraniu napięcia z cewki ciśnienie paliwa zamyka wtrysk

#17 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 12 listopada 2012 - 15:45

czyli przy wtryskach CR 1 i 2 generacji nie ma srachu
tylko piezo może nabałaganić- tak to można podsumować?

#18 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 listopada 2012 - 21:06

czyli przy wtryskach CR 1 i 2 generacji nie ma srachu
tylko piezo może nabałaganić- tak to można podsumować?


Dokładnie tak kolego :)

#19 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 listopada 2012 - 16:33

dokładnie w tych wtryskach po zabraniu napięcia z cewki ciśnienie zamyka go natychmiastowo


Potwierdzam.....Po odłączeniu napięcia wtrysku,wtrysk się zamyka...