

[OB & OBFL] Cykanie (klepanie) 2.5 DTI
#1
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2012 - 14:43
Mianowicie zaczelo sie po sciaganiu kolektora, wymienialem wezyki podcisnienia po ogarnieciu tematu w czasie jazdy slychac rytmiczne cykanie najlepiej w przedziale 1000-2000 obrotow czego wczesniej nie bylo.
Zastanawialem sie czy nie wpadla czasem do silnika ta podkladka metalowo gumowa co sie ja daje od spodu kolektora przy nasadzaniu na szpilke...poniewaz przy zdejmowaniu jedna znalazla sie na wtyczce od swiecy zarowej i z 7 mam 5 wiec moze nie bylo wszystkich albo...
Dodam ze najbardziej cyka gdy jest na granicy wcisniecia gazu, gdy doloze bardziej cichnie gdy zamkne gaz kompletna cisza mimo ze obroty pozostaja....chyba ze wtrysk moze tak cykac ???
Normalnie to mozna w paranoje wpasc...
#2
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2012 - 15:23
chyba ze wtrysk moze tak cykac ?
Wtryskiwacz "leje" w cylinder, na 90% oczywiście:p
Zastanawialem sie czy nie wpadla czasem do silnika ta podkladka metalowo gumowa
Przy w/w opcji w którymś "garnuszku" już by było pozamiatane.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#3
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2012 - 16:40
Zastanawiam sie czy moznaby odpinac wtryskiwacze na odpalonym zeby znalezc ktory cyka...
I jeszcze jedno przy zwyklej jezdzie z takim wtryskiem auto by nie kopcilo? bo jak dam w podloge to owszem tak.
#4
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2012 - 17:50
#5
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2012 - 18:02
Jutro zdejme pokrywe i bede badal sprawe, ciekawi mnie to ze po zlozeniu kolektora zaczelo cykac ale coz czasem moze byc rozny zbieg okolicznosci, jutro napisze co wykukalem.
#6
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2012 - 19:54
#7
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2012 - 21:04
ale on ściągał ssącyściągałeś kolektor a uszczelek nie zmieniłeś na nowe
#8
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2012 - 21:15
Poczytalem rozne fora i wyglada na stukajacy wtrysk, jezeli popychacz by klepal to przy zamknietym gazie chyba tez a u mnie wtedy cisza...
#9
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2012 - 23:10

#10
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2012 - 21:32
Pojechalem tak na jazde probna i faktycznie niema tego cykania-dziwne....
Przygladnalem sie na koniec oslonie i okazalo sie ze to wytlumienie od spodu sie podwinelo tak ze ostatniego wtrysku nie przykrywa...
Po prawidlowym zalozeniu oslony w aucie nic nie slychac zadnego cykania klepania, pojezdze jeszcze i sie okaze czy bylo cos faktycznie i ucichlo czy to wytlumienie pod oslona moglo sie tak podwinac ze dzwiek ostatniego wtrysku odbijalo w strone kabiny i stad to rytmiczne klepanie...
#11
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2012 - 00:20
Tak sie wlasnie zastanawiam jesli by cos wpadlo dlugo by silnik nie pochodzil a tu jest wszystko oki tylko pojawilo sie cykanie akurat po zlozeniu kolektora.
Zastanawiam sie czy moznaby odpinac wtryskiwacze na odpalonym zeby znalezc ktory cyka...
I jeszcze jedno przy zwyklej jezdzie z takim wtryskiem auto by nie kopcilo? bo jak dam w podloge to owszem tak.
odlaczanie wtrysku przy CR to zly pomysl - albo zostanie zamkniety i nic sie nie stanie albo otwarty i jesli zostawisz na dluzsza chwile to zaleje go ropa - ktora sie nei sprezy i bedziesz mial niezle koszta na wygieta korbe. masz 50% szansy
#12
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2012 - 10:51
#13
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2012 - 12:02
odlaczanie wtrysku przy CR to zly pomysl - albo zostanie zamkniety i nic sie nie stanie albo otwarty i jesli zostawisz na dluzsza chwile to zaleje go ropa - ktora sie nei sprezy i bedziesz mial niezle koszta na wygieta korbe. masz 50% szansy
Wtryskiwacz Boscha w CR 1 generacji się zamknie po wyciągnięciu wtyczki (dwie sprężyny i "zwykły" elektromagnes) i nic się nie stanie. To o czym piszesz dotyczy wtryskiwaczy piezoelektrycznych stosowanych w CR 3 generacji.
#14
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2012 - 13:06
dokładnie w tych wtryskach po zabraniu napięcia z cewki ciśnienie zamyka go natychmiastowoWtryskiwacz Boscha w CR 1 generacji się zamknie po wyciągnięciu wtyczki (dwie sprężyny i "zwykły" elektromagnes) i nic się nie stanie. To o czym piszesz dotyczy wtryskiwaczy piezoelektrycznych stosowanych w CR 3 generacji.
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2012 - 06:55
we wtryskach elektromagnetycznych nie mylić z pizo, po zabraniu napięcia z cewki ciśnienie paliwa zamyka wtryskTo w końcu jak jest i w których wtryskach?
#17
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2012 - 15:45
tylko piezo może nabałaganić- tak to można podsumować?
#18
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2012 - 21:06
czyli przy wtryskach CR 1 i 2 generacji nie ma srachu
tylko piezo może nabałaganić- tak to można podsumować?
Dokładnie tak kolego

#19
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2012 - 16:33
dokładnie w tych wtryskach po zabraniu napięcia z cewki ciśnienie zamyka go natychmiastowo
Potwierdzam.....Po odłączeniu napięcia wtrysku,wtrysk się zamyka...