Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dzienny, mały licznik przebiegu kilometrów - nie działa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 września 2007 - 12:33

W SZUKAJ najtrafniejszym tematem okazal sie ten:
http://forum.omegakl...ghlight=licznik
ale i tak nie wiadomo w koncu jak to sie wszystko skonczylo.

A wiec do rzeczy. Zatankowalem sobie Omege, wsiadlem do auta, wykasowalem maly licznik (niby dzienny, ale ja tam go kasuje od tankowania do tankowania :tere-fere: ). Ladnie sie ustawil na 000,0. Ruszylem i po chwili sie zorientowalem, ze nie nabija (kilo)metrow, czyli krotko mowiac: dzienny licznik nie dziala, wszystko inne na tablicy rozdzielczej dziala bez problemu, wliczajac w to glowny licznik kilometrow. Sprobowalem go jeszcze raz zresetowac, jakies tam minimalne ruchy cyferek(zer) byly, ale dalej nie dziala.
Cholera jasna, zasrane usterki :bad:

Da sie to naprawic we wlasnym zakresie i dlaczego nie?
Ile kosztuje uzywany i czemu tak drogo?
No kurna, przez maly licznik nie bede przeciez kupowal calego nowego licznika :bad:
Bede mial czas, to trzeba bedzie sie dobrac do deski rozdzielczej, mam nadzieje ze wystarczy bedzie cos dotknac lekko, przesunac i ze sie nie popsula na amen :censored:



ps. Eh, od razu mi sie przypomina utwór Paktofonika - "Tak jak telewizor", gdzie w miejsce "telewizor" mozna wstawic "licznik", tutaj fragment:

Filip, bieda.. rady tu nie da nikt
licznik się nie bał i zj*bał się w mig
chciałem naprawić, lecz się nie dał i znikł
i znikły jego wewnętrzne atuty,
samo opakowanie, w środku pusty, zepsuty
stukam, licznik, sygnał nie dociera,
wyp***dolić, w pi*du i cholera
tera problem z głowy, nie ugotowany, a gotowy
wy***ałem stary, a nabyłem nowy


#2 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2007 - 20:40

No ladnie ladnie mi sie tez zaciął ale wcisnąłem guziora i zaskoczył :hehe: a w sumie to po co komu ten licznik :smiech: :piwo:

#3 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2007 - 21:27

skonczylo sie tak ze kupilem caly licznik bez kompa :mrgreen: i dalem za niego uwaga 80 pl i to od europejczyka (teraz to mam zapas zaroweczek i wskaznikow :p). No ale troche dni sie przesiedzialo na allegro. Jak przyszedl to go wymontowalem, ustawilem prawidlowy przebieg i zalozylem do siebie. Odpukac do teraz wszystko smiga (juz 3 tys km nabil :wink: ) Naprawic go da sie bez problemu. Zwroc uwage na moje zdjecia. Glowny licznik napedzany jest silniczkiem a licznik dzienny polaczony jest z glownym trybikiem (foto nizej) :D cos pewnie Ci sie w nich zacielo. Ale da sie to naprawic na 100% bo glowny dziala :) Wiec lap subokret i do roboty :razz:

P.s

Zeby odkrecic licznik od zegarow musisz odkleic do polowy glowny cyferblat od predkosci bo pod nim sa 2 male srubki od tego :lol: dasz rade pozdro :mrgreen:

foto:
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   red5555

red5555
  • 287 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 września 2007 - 11:41

lukasboss aby ustawic prawidlowy przebieg wyjmowales oske z glownego licznika ?

bo ja nie bawilem sie tylko wymienilem caly modul, stary zacinal sie (zapewne byl krecony :bad: )

#5 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2007 - 14:43

zeby ustawic przebieg glownego licznika wyjmuje sie szpilke z trybikami ktora jest nad nim (te zielone). Ustawiasz prawidlowy przebieg. Od lewej wkladasz szpilke pamietajac o dokladaniu w tym czasie trybikow jeden po drugim, az dojdziesz do konca i nalozysz znow szpilke. To jest proste tyle ze wymaga malej precyzji, bo w czasie zakladania trybikow cyferki od przebiegu lubia uciekac :)

#6 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 września 2007 - 09:00

Hrhr, powiedzialem dzis ojcu, ze sie zacial maly licznik, no to on: "bo pewnie resetowales go w czasie jazdy" "nie, nie, na postoju" i kilka razy poprzyciskal guziczek w czasie jazdy i sie naprawilo :smiech:


tak to mi sie auto moze psuc :peace:

#7 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2007 - 11:55

bo glowny licznik sie krecil. Jak restartowales dzienny to trybiki wskoczyly na te od glownego :p bo tam taka zapadka jest ;)