Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak sprawdzić czy 2.0 16v ma 136 czy 150kucy?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 listopada 2012 - 17:03

jak w temacie, tak z ciekawosci chciałem wiedzieć,
klient twierdzi ze ma założony 2.0 150KM w Tigrze A (swap ktoś robił),
silnik w nienajlepszej kondycji ale wiadomo po co ktoś zakłada taki silnik do małego auta:)
opel scanner łączy się z X20SE
jechałem tym ale na 150KM to chyba nie wyglada, przy jakich max obrotach ma odcięcie 136KM a 150KM??

#2 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 02 listopada 2012 - 17:05

jak w temacie, tak z ciekawosci chciałem wiedzieć,
klient twierdzi ze ma założony 2.0 150KM w Tigrze A (swap ktoś robił),
silnik w nienajlepszej kondycji ale wiadomo po co ktoś zakłada taki silnik do małego auta:)
opel scanner łączy się z X20SE
jechałem tym ale na 150KM to chyba nie wyglada, przy jakich max obrotach ma odcięcie 136KM a 150KM??


136KM,a 150KM to raczej vectra A,Calibra.

#3 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2012 - 17:10

Zobacz oznaczenie silnika i jak bedzie X20XEV to 136 a jak C20XE to 150. A optycznie to C20XE ma inna listwe oslaniajaca kable WN - ksztalt litery L (czerwona/czarna) a X20XEV na prostokatna (czarna).

EDIT: w linku 150 koni -> http://allegro.pl/ah...2706126379.html
Z innych roznic na gole oko to C20XE nie ma czujnika walkow rozrzadu i ma aparat zaplonowy z kopulka.

#4 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 listopada 2012 - 17:15

http://moto.allegro....2754456083.html

Jeśli to ta , to na 99% jest to C20XE.
A ze w kiepskim stanie, to nic dziwnego. Ten silnik jest stworzony do zapierniczania :D

#5 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 listopada 2012 - 17:38

dzieki Koledzy
ten silnik ma cewkę zapłonową nie ma aparatu zapłonowego
ale na korpuszie obok nr silnika jest C20XE
też ma czerwony dekiel z napisem opel dohc16v chociaż inaczej są umieszczone te napisy jak ZAHARI666 pokazuje
kollektor wydechowy ma taki sam jak ta tigra

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2012 - 17:52

na korpuszie obok nr silnika jest C20XE

Jak bedzie ECU od C20XE to 150 koni bedzie, ale ze jest juz zaplon bezrozdzielaczowy wiec duza szansa ze siedzi tam inny komp (z innym programem). Jakby Ci sie udalo z ECU odczytac oznaczenia/numer czesci to bedzie wiadomo ile tak pi razy oko to moze miec.

na 150KM to chyba nie wyglada

Tak na marginesie to przy tej mocy i masie to juz powinno latac :p
A ze:

opel scanner łączy się z X20SE

to ja bym stawial na 115KM :p

#7 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 listopada 2012 - 18:01

alpha code PT
Opel part number 90358384
suppiler hardware nr 0261203019
suppiler software nr 1267358030
index nr M28
version nr 000

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2012 - 18:07

90358384

http://www.migweb.co...tml#post3952510
Czyli 150 koni i zaplon bezrozdzielaczowy.

#9 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 listopada 2012 - 18:20

czyli jednak 150kucy :)
błąd przepływki ustąpił po wyczyszczeniu przepływki
będe sie zmagać z błędem 57
sonda lezy 20ms
lewe powietrze?
silnik dość nierówno chodzi wypada zapłon i muli przy dodaniu gazu

#10 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2012 - 18:37

57

Nie wiem jak w C20XE ale to generalnie jest krokowy jak dobrze pamietam.
Sonda tylko lezy czy tez jednoczesnie wali bledem?

silnik dość nierówno chodzi wypada zapłon i muli przy dodaniu gazu

Swiece, przewody, cewka, slabe cisnienie paliwa, nierowna kompresja...

#11 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 02 listopada 2012 - 18:39

jak sprawdzić czy 2.0 16v ma 136 czy 150kucy?

Trochę długo, ale zawsze można policzyć :):hihi:

#12 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 listopada 2012 - 18:52

sonda leży na 20ms ale bez błedu,
bład przepływomierza znikł po umyciu ale pokazuje ponad 20kg a scanner podaje ze do 14kg na wolnych obrotach

ale masakra, listwa paliwowa odkręcona, jakiś kabel obcięty na pierwszym foto

na drugim tak wygląda silnik :)

#13 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2012 - 19:01

Najpierw z przeplywka dojdz do ladu potem dopiero zabawa z sonda. Przeplywka pokazuje za duzo. Na cieplym silniku optymalnie jest w granicach 9-11kg/h. Ten uciety kabel to raczej jakas masa (byc moze na listwe wtryskowa) ale nie dam sobie nic uciac za to :p


EDIT: zrob reset adaptacji (odpiecie aku powinno starczyc), byc moze sonda ozyje.

#14 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 listopada 2012 - 19:06

ok
kolanko dolotowe było niedokręcone i uszczelke wyj...
jak uporam się z tym to później napiszę czy te 150koni jest :jump:

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2012 - 21:00

wydaje mi się czy ten kabel urwany jest ekranowany ?

#16 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2012 - 21:21

czy ten kabel urwany jest ekranowany ?


też mi się tak wydaje , jest biała izolacja a na niej ekran

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#17 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 listopada 2012 - 21:41

dokładnie ma ekran,
teraz pytanie czy dać go do masy?? w miejscu gdzie ten kabel sobie wisi nie było śróbki m6 od listwy wtryskowej, widać na zdjęciu,
wg schematu są dwa kable masowe do silnika i fizycznie sa dwa kable przykręcone do drugiej śróbki listwy wtrysku
cały czas aktywny jest błąd 57 a sygnał przepustnicy na wolnych obrotach 9% a jak dodaję gazu to się zwiększa czyli działa potencjometr aż do 87% max

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2012 - 22:13

teraz pytanie czy dać go do masy

ja bym sprawdził gdzie jest drugi koniec bo nie spotkałem się z takim kablem pod maską, mówie o oryginale

#19 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 listopada 2012 - 15:46

błąd 57 namierzony; odpięta wtyczka zaworu powietrza wolnych obrotów (nie wiem jak to się zwie fachowo) ów zawór znajduje się pod kolektorem ssącym a tam ciasno...
obroty się ustabilizowały, ale muł troche z dołu
jutro sprawdzę drugi koniec jak radzisz DamianSZ
kabel wychodzi z szyny(listwy) wiązki co do wtrysków idzie

po ogarnięciu wszystkiego znaczna poprawa, zero błedów
parametry w normie, nowe świece, na przewody muszę poczekać, nie dostanie ich nigdzie od ręki,
jedynie co to muli z dołu bo niby storzek jest zamiast orginalnego filtra powietrza silnika,
lekko kuleje na wolnych obrotach,
podczas jazdy hhmmm??:( zaczyna ostro ciągnąć od 4 000obr/min chyba przez ten storzek

porównuję do np. alfy 165 2.0 16v 150KM to alfa lepiej ciągnie mimo większej wagi

#20 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2012 - 18:21

parametry w normie

Sonda ozyla?
Co do mula na wolnych to poczekaj do wymiany kabli WN.