

jak sprawdzić czy 2.0 16v ma 136 czy 150kucy?
#1
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 17:03
klient twierdzi ze ma założony 2.0 150KM w Tigrze A (swap ktoś robił),
silnik w nienajlepszej kondycji ale wiadomo po co ktoś zakłada taki silnik do małego auta:)
opel scanner łączy się z X20SE
jechałem tym ale na 150KM to chyba nie wyglada, przy jakich max obrotach ma odcięcie 136KM a 150KM??
#2
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 17:05
jak w temacie, tak z ciekawosci chciałem wiedzieć,
klient twierdzi ze ma założony 2.0 150KM w Tigrze A (swap ktoś robił),
silnik w nienajlepszej kondycji ale wiadomo po co ktoś zakłada taki silnik do małego auta:)
opel scanner łączy się z X20SE
jechałem tym ale na 150KM to chyba nie wyglada, przy jakich max obrotach ma odcięcie 136KM a 150KM??
136KM,a 150KM to raczej vectra A,Calibra.
#3
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 17:10
EDIT: w linku 150 koni -> http://allegro.pl/ah...2706126379.html
Z innych roznic na gole oko to C20XE nie ma czujnika walkow rozrzadu i ma aparat zaplonowy z kopulka.
#4
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 17:15
Jeśli to ta , to na 99% jest to C20XE.
A ze w kiepskim stanie, to nic dziwnego. Ten silnik jest stworzony do zapierniczania

#5
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 17:38
ten silnik ma cewkę zapłonową nie ma aparatu zapłonowego
ale na korpuszie obok nr silnika jest C20XE
też ma czerwony dekiel z napisem opel dohc16v chociaż inaczej są umieszczone te napisy jak ZAHARI666 pokazuje
kollektor wydechowy ma taki sam jak ta tigra
#6
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 17:52
Jak bedzie ECU od C20XE to 150 koni bedzie, ale ze jest juz zaplon bezrozdzielaczowy wiec duza szansa ze siedzi tam inny komp (z innym programem). Jakby Ci sie udalo z ECU odczytac oznaczenia/numer czesci to bedzie wiadomo ile tak pi razy oko to moze miec.na korpuszie obok nr silnika jest C20XE
Tak na marginesie to przy tej mocy i masie to juz powinno latacna 150KM to chyba nie wyglada

A ze:
to ja bym stawial na 115KMopel scanner łączy się z X20SE

#7
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 18:01
Opel part number 90358384
suppiler hardware nr 0261203019
suppiler software nr 1267358030
index nr M28
version nr 000
#8
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 18:07
#9
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 18:20

błąd przepływki ustąpił po wyczyszczeniu przepływki
będe sie zmagać z błędem 57
sonda lezy 20ms
lewe powietrze?
silnik dość nierówno chodzi wypada zapłon i muli przy dodaniu gazu
#10
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 18:37
Nie wiem jak w C20XE ale to generalnie jest krokowy jak dobrze pamietam.57
Sonda tylko lezy czy tez jednoczesnie wali bledem?
Swiece, przewody, cewka, slabe cisnienie paliwa, nierowna kompresja...silnik dość nierówno chodzi wypada zapłon i muli przy dodaniu gazu
#11
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 18:39
Trochę długo, ale zawsze można policzyćjak sprawdzić czy 2.0 16v ma 136 czy 150kucy?

#12
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 18:52
bład przepływomierza znikł po umyciu ale pokazuje ponad 20kg a scanner podaje ze do 14kg na wolnych obrotach
ale masakra, listwa paliwowa odkręcona, jakiś kabel obcięty na pierwszym foto
na drugim tak wygląda silnik

#13
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 19:01

EDIT: zrob reset adaptacji (odpiecie aku powinno starczyc), byc moze sonda ozyje.
#14
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 19:06
kolanko dolotowe było niedokręcone i uszczelke wyj...
jak uporam się z tym to później napiszę czy te 150koni jest :jump:
#15
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 21:00
#16
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 21:21
czy ten kabel urwany jest ekranowany ?
też mi się tak wydaje , jest biała izolacja a na niej ekran
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#17
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 21:41
teraz pytanie czy dać go do masy?? w miejscu gdzie ten kabel sobie wisi nie było śróbki m6 od listwy wtryskowej, widać na zdjęciu,
wg schematu są dwa kable masowe do silnika i fizycznie sa dwa kable przykręcone do drugiej śróbki listwy wtrysku
cały czas aktywny jest błąd 57 a sygnał przepustnicy na wolnych obrotach 9% a jak dodaję gazu to się zwiększa czyli działa potencjometr aż do 87% max
#18
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 22:13
ja bym sprawdził gdzie jest drugi koniec bo nie spotkałem się z takim kablem pod maską, mówie o oryginaleteraz pytanie czy dać go do masy
#19
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 15:46
obroty się ustabilizowały, ale muł troche z dołu
jutro sprawdzę drugi koniec jak radzisz DamianSZ
kabel wychodzi z szyny(listwy) wiązki co do wtrysków idzie
po ogarnięciu wszystkiego znaczna poprawa, zero błedów
parametry w normie, nowe świece, na przewody muszę poczekać, nie dostanie ich nigdzie od ręki,
jedynie co to muli z dołu bo niby storzek jest zamiast orginalnego filtra powietrza silnika,
lekko kuleje na wolnych obrotach,
podczas jazdy hhmmm??

porównuję do np. alfy 165 2.0 16v 150KM to alfa lepiej ciągnie mimo większej wagi
#20
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 18:21
Sonda ozyla?parametry w normie
Co do mula na wolnych to poczekaj do wymiany kabli WN.