

[OB & OBFL] Padły dwie sondy, na raz?
#1
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 11:36
Mam taki problem. Jadąc omegą potrafi mi się zapalić kontrolka silnika. Stwierdzam, że niezależnie od obciążenia, potrafi zaświecić przy zrzucaniu biegu, podczas jazdy ze stałą prędkością. Gaśnie podczas biegu jałowego bądź podczas jazdy, pawia się i znika. Pożyczyłem od kolegi Op-Com wresja z chin żeby tylko pokasować i podejrzeć błędy. Była tam błąd sensor o2 obwód otwarty 2. Domyślam się, że to sonda lambda od strony kierowcy. Mam w omedze zainstalowany gaz, ale zatankowałem w tym miesiącu benzyny full bak i gazu nie włączam. Oddałem koledze interface, bo pomyślałem, że to pewnie wtyczka od sondy jest słabo wetknięta, bo spawany był tłumik i źle dopięli. Podciskałem wtyczki mocniej i nic, nadal to samo.
Dziś podłączyłem się pod komputer STAG 300 żeby zobaczyć jak pracują sondy lambda, bo rok temu podpinałem drugą sondę żeby mieć podlgąd przy ustawianiu gazu, gazownicy przy zakładaniu instalacji podpięli jedną. Dziś odpalam zimne auto i sonda 1 leży na 0 na jałowych, sonda 2 podnosi się nieznacznie na 0,22mv i spada, poczekałem aż się rozgrzał i w drogę, odczyt sondy 1 cały czas na 0 i drugiej praktycznie też, czasami przy odpuszczaniu gazu podnosiła się na wspomniane 0,23v i spadała do 0. Tak jakby dwie sondy były martwe z czego jedna się delikatnie podnosi. Co jeszcze zauważyłem, że podczas przyśpieszania pierwsze 3 cylindy mają czas 10ms a 4-6 14,3ms, tak czy siak są różnice podczas przyśpieszania, jedna strona dostaje więcej paliwa. Przy ustabilizowanej jeździe, czasy się mniej więcej zgadzają. Na biegu jałowym czasy wynoszą 2,8-3,1ms.
Co jeszcze zauważyłem, po przekroczeniu 4,5 tyś obrotu podczas maksymalnego przyśpieszania widzę za sobą niebieskawy dym, na wolniejszych obrotach jego nie ma, przynajmniej nie widać. Pewnie to nic nie ma do tego, może to zatkana odma wpycha olej do cylindrów przy dużym ciśnieniu, podniosłem bagnet i dodałem gazu, podczas wkręcania się na obroty nic nie leci, jedynie podczas spadania wylatuje taki szary dymek, nie jest niebieski. Jednak to oddzielny temat.
Czy możliwe, że podczas spawania migomatem nie wykręcili sond z rur i coś się stało? Wyciągnęli tłumiki na zewnątrz i spawali nie przykręcone do auta, ale sond nie ruszali z nich.
Spalanie omegi to ponad 15l/100km cykl mieszany. Komputer wskazuje 11l bez ciężkiej nogi specjalnie. Z rury wydechowej leci biały dym na jałowym, jednak zapach tym oparów jest drażniący, jakby nieprzepalone paliwo ale czasy wtrysków są chyba dobre, bo ilość paliwa to chyba czas wtrysku przy stałym ciśnieniu. Obroty wachą się pomiędzy 600-700rpm spalanie 0,9 - 1,1l/h na jałowym.
Nie wiem za bardzo czy ufać wskazaniom sonda przez stag'a ale o ile dobrze pamiętam też powinien dawać łady wykres. Czy op-com clone zrobię wykres sond albo zobaczę czy dobrze pracują?
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 12:07
Jak jest zimny, MAP jest nieco poniżej wykresu dla czasu wtryskiwaczy, niestety wartości tylko jałowym biegu.
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 19:46
ciągnie lewiznę
no wlasnei nie - przynajmniej nie na ssacym bo map jest jak najbardziej prawidlowy. jesli nie ma nieszczelnosci na wydechu przed sonda albo na ukladzie dodmuchu powietrza do katow to sonda lezy.
#7
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 19:57
Bo jeśli przed komorą spalania byłaby nieszczelność to ciężko wykryć, ale spaliny szukają najkrótszej drogi i byłoby słychać jeśli nieszczelność jest po komorze spalania.
Tam dawno katów niema jeszcze poprzedni właściciel wyciął, ja się dowiedziałem o tym po spawaniu tłumików, są "strumienice". Jutro pojadę po sondę.
#8
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 20:01

#9
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 20:06
jeżeli dobrze przeczytałem to map odczytany jest 0,37 jeżeli to na jałowym to
dla tego silnika 0.30-0.40
u mnie np pokazuje 0.40-0.41 - sondy pracuja poprawnie, integrator w srodkowej czesci - 120-145 krokow czyli mieszanka prawidlowa
#10
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 20:19
#11
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 20:20
#12
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 20:31
Sondy na jałowym powinny wskazywać jakąś wartość? Czy powinny coś rysować w jakimś zakresie?
Kolego masz tam normalny dolot w ori . multi ram czy skarbonkę,,, sondy na wolnych rysują pełny przebieg sinusoidę .
#13
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 20:51
ze zmian - dolot puszka na pajaki, zaslepiony egr, glowice splanowane do zaworow. wydech seria. instalka elpigaz stella , map aeb025 (chyba). po sztucznym zrobieniu lewizny pokazuje kolo 0.69-0.75
#14
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 22:24

Przejrzałem zrzuty ekranów z innych V6 opla i za każdym razem wartość MAP waha się w granicy 3.1-3.9 więc u mnie ta wartość powinna być w normie.
#15
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 22:51
manro - to wytlumacz mi prosze dlaczego u mnie przy 0.40 sondy pracuja prawidlowo, wg tech2 intergrator pracuje w srodku skali, nie ma rozjazdu map .
ze zmian - dolot puszka na pajaki, zaslepiony egr, glowice splanowane do zaworow. wydech seria. instalka elpigaz stella , map aeb025 (chyba). po sztucznym zrobieniu lewizny pokazuje kolo 0.69-0.75
Kolego możesz mieć rację mówiąc że map 0,40 jest w normie i sondy będą pracować prawidłowo, bo powinny jeżeli ecu doleje paliwa i czasy wtrysku wynoszą więcej niż 3ms, wszystkie parametry są w normie i integrator też będzie nawet 128 ale w tym przypadku podpieram się obserwacjami z kilku silników tego typu i wnioski jakie zaobserwowałem to map w granicach optymalnych dla silnika fabrycznego wynosi 0.28 do 0,31 czasy wtrysków 2,6 do 2,9 ms na rozgrzanym silniku. Twój przypadek odbiega od serii więc pomiary mogą wymagać odrębnej interpretacji.ALLE ALLE map jaki pokazuje program gazowy może być obarczony błędem chociażby miejscem pomiaru.Aby wykluczyć padnięte sondy należy wzbogacić mieszankę stosownie do powietrza czego odzwierciedleniem jest map i sprawdzić ich działanie w realu.Każdy silnik wymaga indywidualnego podejścia ale seryjny działa w wyznaczonych widełkach.Za wartość map odpowiada nie tylko lewe powietrze ale i uchylenie krokowego czy brudne przepustnice.

też mam puszkę... to koniec zmian
, ale pewnie powoduję pewne zmiany ciśnienia, powinna odprężyć.
Przejrzałem zrzuty ekranów z innych V6 opla i za każdym razem wartość MAP waha się w granicy 3.1-3.9 więc u mnie ta wartość powinna być w normie.
jeżeli masz stożek i wartość podciśnienia jest mierzona tuż za przepustnicami to i tak jest to lewe powietrze .Nowe sondy rozwiążą problem ale na krótko.

#16
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 23:06
#17
OFFLINE
Napisany 29 października 2012 - 23:20
Beast ma automat a tym samym wyższe obroty na jałowym i dlatego map u niego jest między 0,30 a 0,40 i to jest ok.U mnie i jeszcze w 2 innych manualach map jest na poziomie 0,30.
0,30 jest prawidłowym odczytem 0.31 -2 jeszcze do przyjęcia powyżej to bym się zastanawiał( w manualu)
to by się zgadzało w automacie powinny być wyżej i map będzie miał inną wartość:zalamka::...::0bicz:
#18
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 08:26
#19
Guest_DaroX25XE_*
Napisany 30 października 2012 - 08:35
Macie jakieś patenty na lewe powietrze, przypuszczenia gdzie sprawdzić. Uszczelki pod kolektorem dolotowym, rurki podciśnienia? I takie pytanie, może to da jakiś test. Z tyły kolektora dolotowego jest dźwigienka multiramu, czy jeśli przekroczę odpowiednią watość obrotów to powinna się ona otworzyć? Chodzi mi o sytuacje na biegu jałowym, czy działa to tylko pod obciążeniem? Jak to można sprawdzić, lub co jeszcze powinno się dziać z podciśnieniami podczas podnoszenia obrotów. Dziś będę miał op-com clone od kolegi, to mogę posprawdzać co się tam dai tu wypisać, jeśli macie tylko jakieś pomysły.
Na łączeniach od układu dolotowego (przy uszczelkach, opaskach itp) delikatnie samostartem popryskać. Jak w którymś miejscu będzie na lewo zasysać powietrze a Ty mam popryskasz to obroty silnika delikatnie wzrosną.
Co do podciśnień to trzeba bardziej doświadczonych kolegów pytać

#20
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 08:43
0,30 jest prawidłowym odczytem 0.31 -2 jeszcze do przyjęcia powyżej to bym się zastanawiał( w manualu)
to by się zgadzało w automacie powinny być wyżej i map będzie miał inną wartość:zalamka::...::0bicz:
manual ma obroty na poziomie 680, automat na poziomie 600 wiec ta teoria nie trzyma sie kupy
