

[OB & OBFL] Błąd grzania sondy
#21
OFFLINE
Napisany 16 marca 2013 - 12:28
#22
OFFLINE
Napisany 16 marca 2013 - 14:57
Ok wszystko jasne. No to się zagłębie w kabelkologię jak będzie chwila...
Dokładnie sprawdź kable. U mnie był błąd grzania sondy, samochód palił niesamowite ilości paliwa. Podczas kolejnej wymiany sondy zauważyłem upalony jeden przewód tuż nad wtyczką od sondy.

#23
OFFLINE
Napisany 17 marca 2013 - 12:44
#24
OFFLINE
Napisany 19 marca 2013 - 15:40
#25
OFFLINE
Napisany 19 marca 2013 - 16:38
Gdzieś mi się już to przewinęło przed oczami na tym forum, że podobno przy lpg sekwencyjnym sonda nie jest tak ważna można ustawić instalacje żeby chodziło dobrze bez niej. Sam zamierzam z tym podjechać do gaziarza tylko ciągły brak czasu mnie blokuje...
Jak wymontujesz ecu i zastąpisz go sterownikiem od gazu to faktycznie sonda nie będzie potrzebna :hihi:
#26
OFFLINE
Napisany 20 marca 2013 - 15:35

Powtarzam tylko to co przeczytałem w tym temacie:
http://forum.omegakl...ead.php?t=75550
Poza tym byłem u kolesia i mniej więcej to potwierdził, w sensie podobno spalanie i tak będzie większe niż jak przy sondzie sprawnej, ale na pewno będzie lepiej jeździć i mniej palić niż teraz. Ciekawe co jak sonda faktycznie okaże się odłączona tak jak pisali temacie wyżej.

#27
OFFLINE
Napisany 20 marca 2013 - 21:02
#28
OFFLINE
Napisany 20 marca 2013 - 23:18
ta tak jak i pompa paliwa zbiornik i takie tam inne głupoty
![]()
Powtarzam tylko to co przeczytałem w tym temacie:
http://forum.omegakl...ead.php?t=75550
Poza tym byłem u kolesia i mniej więcej to potwierdził, w sensie podobno spalanie i tak będzie większe niż jak przy sondzie sprawnej, ale na pewno będzie lepiej jeździć i mniej palić niż teraz. Ciekawe co jak sonda faktycznie okaże się odłączona tak jak pisali temacie wyżej.Ale nie róbmy tu OT.
Tamten temat jest o podpinaniu sondy pod sterownik lpg i jemu jest wszystko jedno bo on tylko wykonuje rozkazy które wydaje ecu. Dla sterownika lpg sonda może wlec się za samochodem , on ma dostać gotowy sygnał czasu wtrysku.:)W xeve sonda i jeszcze w omedze to temat rzeka począwszy od sterowania grzałką sposobu pomiaru temperatury w wydechu do prawidłowej pracy oraz interpretacji pomiaru przez ecu.Opel przedobrzył w tym przypadku.
#29
OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2013 - 15:23
mam robić na zgaszonym ale na zapłonie? Bo tak to rozumiem.
I jeśli na zgaszonym ale na zapłonie to nie mam wg napięcia między A i B.
Oczywiście mierzę wtyczkę z wiązki.
#30
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2014 - 18:11
#31
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2014 - 19:57
Witam mam problem przy omedze 2.6 2000 rok. Przede wszystkim zacznę od tego że katalizatory są wycięte i co najciekawsze sondy są dwie a nie cztery i przed katalizatorami (teraz kawałkami rurek). Wywala błąd 0135 i 0155. Sprawdziłem napięcia na kostce i są OK (takie same wartości po obu stronach. Czy oznacza to zgon obu sond, i czy po błędach da się ustalić której to dotyczy. Po nagrzaniu silnika check nie znika, spalanie nie wzrasta. Gdzie szukać usterki?
135 sonda prawa pierwsza
155 sonda prawa druga
czyli prawa strona nie chodzi odpowiednio, jak nie masz drugich sond to powinien być błąd obydwóch, ale może ktoś źle podłączył sondy, tylko na jedną stronę i to trzeba zmienić.
zamiast 135 powinno być 161
#32
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2014 - 20:37
Mógłbyś rozwinąć co masz na myśli bo jak tak oglądałem auto od dołu to nie ma tam ani kabli po sondach za katalizatorami ani miejsca do wkręcenia w wydechu, śmiem wbrew wszystkim teoriom twierdzić ,że nigdy ich tam nie było. Na razie zresetowaliśmy komputer i jest ok zobaczymy na ile czasu.ale może ktoś źle podłączył sondy, tylko na jedną stronę i to trzeba zmienić.
#33
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2014 - 21:19
Mógłbyś rozwinąć co masz na myśli bo jak tak oglądałem auto od dołu to nie ma tam ani kabli po sondach za katalizatorami ani miejsca do wkręcenia w wydechu, śmiem wbrew wszystkim teoriom twierdzić ,że nigdy ich tam nie było. Na razie zresetowaliśmy komputer i jest ok zobaczymy na ile czasu.
jeżeli masz ECU od 2,6 to tam masz 4 sondy, może są źle podpięte pod ECU i zamiast strona L i P masz obie po L, z tego co piszesz masz 2 i 2 powinny pokazywać błąd, te drugie, których nie ma, chyba, że masz emulatory zastosowane
#34
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2014 - 22:12

#35
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2014 - 22:23
Post wcześniej pisałeś, że po prawej
po prawej to nie pracują w oparciu o błędy jakie podałeś

#36
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2014 - 22:41

We wtorek podepnę we wlaściwe miejsce na kompie sondy. Czyli zamiast 155 powinno wywalać 161 a nie 135 jak mówisz bo pierwsze sondy są na miejscu. A drugie (to się jeszcze okaże) emulowane.
Tzn. Tak mam podpiąć z tego co czytam.
#37
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2014 - 22:57
Fakt znaczy się prawa jest podpięta jako lewa za katem
We wtorek podepnę we wlaściwe miejsce na kompie sondy. Czyli zamiast 155 powinno wywalać 161 a nie 135 jak mówisz bo pierwsze sondy są na miejscu. A drugie (to się jeszcze okaże) emulowane.
Tzn. Tak mam podpiąć z tego co czytam.
tak:D
#38
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2014 - 23:05
#39
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2014 - 23:08
Jeszcze tylko ostatnia kwestia i nie zawracam głowy gdzie znajdę ECU w tym aucie i czy te kostki od sond są jakoś charakterystycznie opisane.
ECU masz pod maską w trójkątnej skrzynce koło akumulatora