Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Błąd grzania sondy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukaszer

lukaszer
  • 9 postów
  • Dołączył: 04-07-2012
  • Skąd: Golina

Napisany 25 października 2012 - 17:50

Omega b 1998. sedan 2.0 16v silnik X20XEV ECOTEC 100kW / 136KM . w omedze siedzi 3 sonda , dwie nowe ntk serwisówki i jedna używka w celu sprawdzenia i na każdej z nich wywala błąd grzania sondy to sygnał zbyt wysoki to zbyt niski lub po prostu nieprawidłowy bez względu czy omega jest zimna czy gorąca po skasowaniu i odpaleniu po jakiś 10 sek pojawia się znów i tak za każdym razem napięcia ma wszystkie poprawne i po dłuższej jeździe wywala po kolei wszystkie możliwe błędy sondy pomoże ktoś.

#2 OFFLINE   koles43

koles43

    została babcia i C5

  • 470 postów
  • Dołączył: 11-10-2008
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 października 2012 - 18:11

sprawdż piny we wtyczce bo to tu jest problem jak w każdej omedze, ludzie sondy wymieniają a to tylko brak przejścia. Przerabiałem to samo sond nakupiłem jak rolnik zboża a to takie badziewie -wtyczka

#3 OFFLINE   lukaszer

lukaszer
  • 9 postów
  • Dołączył: 04-07-2012
  • Skąd: Golina

Napisany 25 października 2012 - 18:16

już nawet we wtyczce komputera sprawdzaliśmy i nic

#4 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 października 2012 - 10:02

A po drodze do ecu są jeszcze łączone masy,wtym masa od grzałki sondy i jak ona nie kontaktuje to są właśnie takie objawy.

#5 OFFLINE   Smolin

Smolin
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-03-2012

Napisany 05 listopada 2012 - 20:40

Hej koledzy podłącze się pod temat, u mnie podobnie, błąd 0135. Sonda ma ok 5 ohm na grzałce, zresztą grzeje pięknie po podłączeniu pod 12V. We wtyczce od sondy brak napięcia... gdzie szukać dalej usterki?
Ma ktoś może opis wyprowadzeń we wtyczce od kompa (X20XEV)? na forum znalazłem tylko opis do 2,5td. Sprawdziłbym czy na wyjściu z kompa jest napiecie grzania sondy, jak jest to znaczy przewód gdzieś "po drodze" ma przerwę.

z góry dzięki za pomoc :-)

--> Koles43 o której wtyczce piszesz?

#6 OFFLINE   lukaszer

lukaszer
  • 9 postów
  • Dołączył: 04-07-2012
  • Skąd: Golina

Napisany 07 listopada 2012 - 20:24

Kolego a gdzie mniej więcej zlokalizować łączenie tych mas po drodze do komputera ?

#7 OFFLINE   Smolin

Smolin
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-03-2012

Napisany 07 listopada 2012 - 21:26

Dorwałem wczoraj schemat elektryczny Omegi z silnikiem X20XEV i ze schematu nie wynika, żeby po drodze z komputera do sondy było gdziekolwiek łączenie do masy, cztery przewody wychodzą z wtyku komputera i cztery wchodzą do wtyczki sondy nie ma łączenia nigdzie po drodze. Chyba że chodzi o łączenie ekranu wiązki to tak, schemat pokazuje że ekrany wszystkich wiązek do poszczególnych czujników gdzieś łączą się ze sobą.

#8 OFFLINE   koles43

koles43

    została babcia i C5

  • 470 postów
  • Dołączył: 11-10-2008
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 listopada 2012 - 21:58

a sprawdż czy jest zasilenie przed wtyczką i za wtyczką, czy jest przejście we wtyczce

#9 OFFLINE   lukaszer

lukaszer
  • 9 postów
  • Dołączył: 04-07-2012
  • Skąd: Golina

Napisany 13 listopada 2012 - 09:04

Kolego napięcie pokazuje dobre , macie inne pomysły ?

#10 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 marca 2013 - 08:24

witam koledzy potrzebuje kilka informacji. Czy grzałka sondy jest sterowana plusem czy masą ponieważ wcale masa się nie pojawia w żadnej wtyczce od sond. podałem mase z karoseri i grzeją grzałki ale czemu nie ma tej masy czy jest gdzieś łączona czy bezpośrednio idzie do ECU ??????? naprawdę będe wdzieczny za info, pozdrawiam.

#11 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2013 - 19:46

Według schematu zasilanie grzałek sond jest pobrane z przekaznika K44 jest to przekaznik pompy paliwa , natomiast masy są łączone gdzieś we wspólnym punkcie na listwie masowej lub w skrzynce bezpiecznikowej .więc sondy są sterowane plusem a minus jest stały i powinien tam być zawsze , tak wynika ze schematów dla silników 2,5 i 3,0:D

schemat

#12 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 marca 2013 - 20:52

Tak jak wyżej,plus z przekaznika pompy a masy masz łączone w wiązce w skrzynce pod maską.

#13 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 marca 2013 - 21:15

zauważcie, że kolega ma silnik 2,6
plus 12 jest podawany po zapłonie przez przekaźnik, natomiast masa jest podawana bezpośrednio z ecu.
Do tego ecu steruje grzałkami wg swojego pomysłu - nie jest na pewno tak, że grzałki działają przez cały czas czy też np. przez pierwsze chwile po rozruchu.
Na komputerze można zaobserwować, że grzałki są włączane i wyłączane cyklicznie

#14 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 marca 2013 - 21:33

chodzi o to że zginęły mi wszystkie masy w grzałkach. podałem stała masę z karoserii i grzałki zaczęły grzać i błędy zniknęły. teraz zastanawiam się czy dobrze zrobiłem czy one nie będą cały czas grzały. dlatego moje pytanie było czy plusem jest sterowana czy minusem. jeżeli plusem to jest wszystko cacy będzie hulało ale jak minusem to jest babol bo mogą się spalić ponieważ będą bez przerwy grzały. jeżeli ktoś będzie coś więcej jeszcze wiedział będę wdzięczny za odpisanie bo ja nie mam żadnych schematów a inf. mało na ten temat. pozdr.

#15 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2013 - 21:45

Nie mam schematu dla 2,6 i jest możliwe że tam minus jest modulowany a wartość napięcia grzałki jest zależna od przepływu powietrza jaki jest mierzony przez przepływkę .

#16 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 marca 2013 - 21:57

chodzi o to że zginęły mi wszystkie masy w grzałkach. podałem stała masę z karoserii i grzałki zaczęły grzać i błędy zniknęły. teraz zastanawiam się czy dobrze zrobiłem czy one nie będą cały czas grzały. dlatego moje pytanie było czy plusem jest sterowana czy minusem. jeżeli plusem to jest wszystko cacy będzie hulało ale jak minusem to jest babol bo mogą się spalić ponieważ będą bez przerwy grzały. jeżeli ktoś będzie coś więcej jeszcze wiedział będę wdzięczny za odpisanie bo ja nie mam żadnych schematów a inf. mało na ten temat. pozdr.



ale co jeszcze odpisać? przecież napisałem, że są sterowane masą, każda z czterech sond indywidualnie sterowana przez ecu

#17 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 marca 2013 - 22:55

no ok to może być lipa z moim podłączeniem. a ma ktoś pomysł co mogło być przyczyną że zniknęły wszystkie masy na sondach???

#18 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2013 - 23:23

Podepnij pod kompa może sterownik pokaże usterkę lub któryś z parametrów odbiega od normy i jest w pętli otwartej i wyłączył grzałki sond.

#19 OFFLINE   Kuzio

Kuzio
  • 170 postów
  • Dołączył: 08-04-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 16 marca 2013 - 09:43

ja mam takie techniczne pytanie. Grzałka sondy potrzebna jest po odpaleniu na zimnym.. W benzynowym silniku w kilka minut ma temperaturę do której jej grzałka nie potrzebna. Pytanie jest czy gdy tak jak u mnie wyrzuca błąd grzania to czy silnik leci na jakiś kosmicznych wartościach, czy ta sonda pracuje normalnie, tylko nie ma grzania?
Pytam się bo mi żre 20l gazu i nie wiem czy mam szukać przyczyny w sondzie czy w instalacji...

#20 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2013 - 09:51

ja mam takie techniczne pytanie. Grzałka sondy potrzebna jest po odpaleniu na zimnym.. W benzynowym silniku w kilka minut ma temperaturę do której jej grzałka nie potrzebna. Pytanie jest czy gdy tak jak u mnie wyrzuca błąd grzania to czy silnik leci na jakiś kosmicznych wartościach, czy ta sonda pracuje normalnie, tylko nie ma grzania?
Pytam się bo mi żre 20l gazu i nie wiem czy mam szukać przyczyny w sondzie czy w instalacji...



Jak wywala bleda to ecu nie stosuje i odstawia sprzężenie zwrotne regulację
ma z zakodowanych średnich wartości. Temp sondyi w twoim silniku to 700 800 st.