

[OB & OBFL] Błąd grzania sondy
#1
OFFLINE
Napisany 25 października 2012 - 17:50
#2
OFFLINE
Napisany 25 października 2012 - 18:11
#3
OFFLINE
Napisany 25 października 2012 - 18:16
#4
OFFLINE
Napisany 26 października 2012 - 10:02
#5
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2012 - 20:40
Ma ktoś może opis wyprowadzeń we wtyczce od kompa (X20XEV)? na forum znalazłem tylko opis do 2,5td. Sprawdziłbym czy na wyjściu z kompa jest napiecie grzania sondy, jak jest to znaczy przewód gdzieś "po drodze" ma przerwę.
z góry dzięki za pomoc :-)
--> Koles43 o której wtyczce piszesz?
#6
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2012 - 20:24
#7
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2012 - 21:26
#8
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2012 - 21:58
#9
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2012 - 09:04
#10
OFFLINE
Napisany 05 marca 2013 - 08:24
#11
OFFLINE
Napisany 05 marca 2013 - 19:46
schemat
#12
OFFLINE
Napisany 05 marca 2013 - 20:52
#13
OFFLINE
Napisany 05 marca 2013 - 21:15
plus 12 jest podawany po zapłonie przez przekaźnik, natomiast masa jest podawana bezpośrednio z ecu.
Do tego ecu steruje grzałkami wg swojego pomysłu - nie jest na pewno tak, że grzałki działają przez cały czas czy też np. przez pierwsze chwile po rozruchu.
Na komputerze można zaobserwować, że grzałki są włączane i wyłączane cyklicznie
#14
OFFLINE
Napisany 05 marca 2013 - 21:33
#15
OFFLINE
Napisany 05 marca 2013 - 21:45
#16
OFFLINE
Napisany 05 marca 2013 - 21:57
chodzi o to że zginęły mi wszystkie masy w grzałkach. podałem stała masę z karoserii i grzałki zaczęły grzać i błędy zniknęły. teraz zastanawiam się czy dobrze zrobiłem czy one nie będą cały czas grzały. dlatego moje pytanie było czy plusem jest sterowana czy minusem. jeżeli plusem to jest wszystko cacy będzie hulało ale jak minusem to jest babol bo mogą się spalić ponieważ będą bez przerwy grzały. jeżeli ktoś będzie coś więcej jeszcze wiedział będę wdzięczny za odpisanie bo ja nie mam żadnych schematów a inf. mało na ten temat. pozdr.
ale co jeszcze odpisać? przecież napisałem, że są sterowane masą, każda z czterech sond indywidualnie sterowana przez ecu
#17
OFFLINE
Napisany 05 marca 2013 - 22:55
#18
OFFLINE
Napisany 05 marca 2013 - 23:23
#19
OFFLINE
Napisany 16 marca 2013 - 09:43
Pytam się bo mi żre 20l gazu i nie wiem czy mam szukać przyczyny w sondzie czy w instalacji...
#20
OFFLINE
Napisany 16 marca 2013 - 09:51
ja mam takie techniczne pytanie. Grzałka sondy potrzebna jest po odpaleniu na zimnym.. W benzynowym silniku w kilka minut ma temperaturę do której jej grzałka nie potrzebna. Pytanie jest czy gdy tak jak u mnie wyrzuca błąd grzania to czy silnik leci na jakiś kosmicznych wartościach, czy ta sonda pracuje normalnie, tylko nie ma grzania?
Pytam się bo mi żre 20l gazu i nie wiem czy mam szukać przyczyny w sondzie czy w instalacji...
Jak wywala bleda to ecu nie stosuje i odstawia sprzężenie zwrotne regulację
ma z zakodowanych średnich wartości. Temp sondyi w twoim silniku to 700 800 st.