Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] długi czas wtrysku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 października 2012 - 18:03

Zakładam nowy temat w sprawie mojej usterki,bo generalnie mało tego u nas jak i na innych forach.

Po jakimś czasie udało się dojść do tego,że zalewa mi auto paliwem na wolnych obrotach i przez to kuleje.
Taka sama sytuacja jest na benzynie i lpg.
Podczas jazdy jest dobrze.
Odpala po nocy albo dłuższym postoju-super.Częstsze odpalanie wygląda tak,że muszę pokręcić chwilę silnikiem.

Pytanie:co jest odpowiedzialne za tak dużą dawkę paliwa na wolnych obrotach-co mógłbym jeszcze sprawdzić.

-błędów brak
-ciśnienie na cylindrach-10,4 wszędzie
-ciśnienie paliwa na listwie-3,2bar
-temperatura silnika z czujnika do ECU-gitara
-zapłon-elektryczne graty-wymienione
-rozrząd sprawdzony
-podciśnienia sprawdzone(oprócz kontroli ciśnienia z serwa)
-odpowietrzanie zbiornika i powrót z listwy sprawdzone-drożne
-przepływka podmieniona
-wtryskiwacze+reduktor ciśnienia podmieniony
-krokowy-wymieniony
-szczelność dolotu sprawdzone(oprócz kolektora)
-sonda na TECHu-2-wygląda,że robi robotę
-nowy soft-jezdzone na benzynie-2 tygodnie
-płynu nie bierze-czysty
-oleju-troche-ale bez przesady
-katalizatora nie ma

troszkę było grzebania...możliwe,że o czymś zapomniałem,ale napisze jak ktoś przypomni....

Czy ktoś ma jakieś propozycje co tu jeszcze sprawdzić?
zara silnik kupie drugi,bo koszty mnie żrą...a może być pierdół...:masakra:

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2012 - 22:07

Jakie masz czasy wtrysku na Pb (cieply silnik) i jaka jest temp powietrza zasysanego (IAT)?

#3 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 października 2012 - 09:08

nie pamiętam już....coś 4 albo 0,4-ten czas wtrysku...

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2012 - 12:25

coś 4

Jezeli silnik byl nagrzany to za duze. Powinny byc w granicach 2,2-3ms. Wskazania temp powietrza zasysanego sprawdz (ten czujnik odpowiada w duzej mierze za czasy wtryskow).

#5 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 października 2012 - 16:03

to jest ten między filtrem a przepływką?w rurze dolotu?

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2012 - 16:15

to jest ten między filtrem a przepływką?w rurze dolotu?

Tak.

#7 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 października 2012 - 11:30

Dopisze swoje dwa słowa.
Miałem podobną sytuację w swojej V6. Problem powstał po rozebraniu silnika i przeszlifowaniu zaworów - tak myslę. Wszystko było ok: lambady pracowały, analiza spalin ok, a spalanie na wolnych zamiast 1.2 było 1.9l/h. Podpiąłem kompa i okazało się że kąt wtrysku jest na -13st, a u kolegi +6 więc 19st różnicy. Po przejechaniu 500km samo wróciło do normy.
Zastanawiałem się też czy aby rozrząd prawidłowo ustawiłem, ale to sprawdzę dopiero w tym tygodniu.

#8 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 listopada 2012 - 18:35

nie byłem na kompie póki co....

postanowiłem jeździć aż się może coś ujawni...

dzisiaj przestał chodzić na benzynie...może i dobry to znak?
tylko szkoda,że błędów nie ma....

#9 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2012 - 20:12

Czas wtrysku jest dobierany do temp silnika i do ilości powietrza zasysanego . wskazania komputera ecu będą tutaj decydujące, temp powietrza dolotu też ma wielki wpływ na czas wtrysku paliwa możliwe że któryś z czujników jest w granicach akceptowalnych ale znacząco wpływa na prawidłową pracę silnika ,podpięcie pod komp. i sprawdzenie odczytów na żywo powie gdzie tkwi przekłamanie.

#10 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 listopada 2012 - 16:16

gablota naprawiona u kolegi Beast"a

nieszczelny dolot,uszkodzony EGR...

fura śmiga jak nowa...........:D

(usterka wynikła 17 sierpnia-do dzisiaj wszystkie mechaniory w Grudziądzu w niej grzebali i nic...)