Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[omega A] C20NE Wymiana płynu chłodniczego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukasz190

lukasz190
  • 16 postów
  • Dołączył: 18-03-2009
  • Skąd: Katowice

Napisany 16 października 2012 - 15:26

Witam, zbliża się okres zimowy, a wraz z nim temperatury ujemne. Nadszedł więc czas na wymianę płynu w układzie chłodzenia, o ile w poldku nie stanowi to najmniejszego problemu (odkręcamy korek spustowy w chłodnicy, następnie korek w bloku silnika, czekamy aż wszystko wyleci, zakręcamy korki spustowe i zalewamy świeżym płynem, czas operacji 15 minut), to w tym aucie jest to tzw ..upa (jeśli chodzi o prostotę wymiany płynu FSO 1:0 Opel). Więc moje pytanie brzmi: Jak zlać płyn chłodniczy z układu w tym silniku, ew gdzie jest korek spustowy w bloku, bo w chłodnicy się nie dopatrzyłem, oraz ile płynu wchodzi do układu ( w poldku 7,5l tu chyba tez bo gabarytowo silniki są zbliżone). Będę wdzięczny za odpowiedź.

#2 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 października 2012 - 15:56

Poziom trudności porównywalny z FSO, tylko zamiast korka spustowego w chłodnicy ściągasz dolny wąż (oczywiście najpierw odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego). Możesz jeszcze zakręcić rozrusznikiem, żeby pompa wypluła pozostałości. Poza tym Opel to nie FSO, więc radzę cały rok jeździć na odpowiednim płynie, a nie zmieniać, jak się zbliżają przymrozki. Co do pojemności układu - szukaj w "Sam naprawiam".

#3 OFFLINE   lukasz190

lukasz190
  • 16 postów
  • Dołączył: 18-03-2009
  • Skąd: Katowice

Napisany 16 października 2012 - 16:03

Nie, nie źle mnie zrozumiałeś, nie jeżdżę na wodzie (poza tym marka nie ma tu nic do znaczenia polonez samochód jak każdy inny), chcę wymienić stary płyn na nowy, wiadomo że po kilku latach eksploatacji traci swe właściwości. Czyli zdejmuje waż z chłodnicy i czekam aż wszystko wyleci (łącznie z płynem w bloku) później zalewam i wsio.

#4 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 16 października 2012 - 16:24

Czyli zdejmuje waż z chłodnicy i czekam aż wszystko wyleci (łącznie z płynem w bloku) później zalewam i wsio.


W chłodnicy na dole masz taki magiczny czerwony korek po stronie kierowcy który wykręcasz i wyciągasz nie ma co kombinować z ściąganiem węży bo po co cały płyn z układu wyleci przez ten korek ale z bloku już nie bo pompa blokuje.

#5 OFFLINE   lukasz190

lukasz190
  • 16 postów
  • Dołączył: 18-03-2009
  • Skąd: Katowice

Napisany 16 października 2012 - 16:31

Ok, czyli w chłodnicy korek spustowy jest, w bloku prawdopodobnie również, czyli nie zostaje mi nic innego, jak w sobotę dokładnie zlustrować silnik w poszukiwaniu św Grala, tzn korka spustowego :) i wymienić płyn na nowy.

#6 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 października 2012 - 19:34

W Omedze A na 99,9 % nie ma korka spustowego w chłodnicy. Jak go nie namierzysz, to ściągaj dolny wąż, tak jak pisałem. A z bloku nie spuścisz wszystkiego idealnie (chyba, że wyjmiesz broki ;) ). Możesz zakręcić chwilę rozrusznikiem, to coś tam pompa jeszcze przepchnie.

#7 OFFLINE   OMEGATOR

OMEGATOR

    OMEGOS CARAVANOS

  • 722 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Wrocław/Siechnice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 16 października 2012 - 20:42

Witam.
U mnie nie ma korka spustowego w chłodnicy {widziałem kilka chłodnic od OA i też tam nic takiego nie było}. Po prostu odkręcasz dolny wąż. Ja do tego jeszcze odkręcałem wąż idący do nagrzewnicy i na chwile odpalałem silnik.Pozdro.

#8 OFFLINE   lukasz190

lukasz190
  • 16 postów
  • Dołączył: 18-03-2009
  • Skąd: Katowice

Napisany 01 listopada 2012 - 18:11

Płyn chłodniczy wymieniony. Jednak żeby było zabawnie auto znaczy teren, cieknie z pod obudowy termostatu. Jak to odkręcić czy trzeba zdejmować osłonę paska rozrządu i wszystkie koła pasowe, czy jest na to jakiś knif.

#9 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 listopada 2012 - 23:27

Kiedyś wymieniałem obudowę termostatu w mojej OA i zdejmowałem osłonę paska rozrządu i sam pasek. Jest przykręcona do bloku dwiema śrubami, bodajże 17.