Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Gorący alternator- czy to normalne?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 października 2012 - 23:56

Witam
Czy Wiecie może z autopsji jaka jest + - temperatura pracy alternatora? Po zmianie alternatora (delphy) zauważyłem ze altek bardzo się nagrzewa podczas pracy na biegu jałowym (nie sprawdzany w trasie- boje się gdziekolwiek wyjechać z tego powodu) obciążony: ogrzewanie szyba tył- lusterka, dmuchawa na 9, długie światła, grzanie foteli (chciałem sprawdzić go na maxa). Rozumiem ze będzie się grzać ale tak żeby nie dało się go dotknąć (chyba że mam takie rączki :masakra: )??? Nie wiem jak było wcześniej bo nigdy nie zwracałem na to uwagi dopiero teraz po awarii. Ładowanie w porządku, przy takim obciążeniu 13,45V a bez 14.4V kontrolka gaśnie od razu po odpaleniu. Jakie są Wasze doświadczenia w tej materii (dla mnie czarna magia), coś nie tak z alternatorem. Alternator zmieniony jest na taki jak był- 100A.
Pzdr
Damian

#2 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 16 października 2012 - 12:35

Może ten alternator nie ma tych 100A i ledwo zipie?
Ogólnie wysoka temp oznacza słaby styk.
Nie powinien się tak grzać.
Minimalne napięcie ładowania to 13,8V i nie powinno być mniejsze.
Zobacz czy klemy się grzeją i pozostałe połączenia
między alternator->rozrusznik->akumulator.
Kabel z klemy (-) tzw 'masa' przymocowany jest pod akumulatorem.

#3 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 października 2012 - 09:30

Alternator na pewno ma 100A bo jest opisany (tak samo jak stary). Styki wyczyszczone, został jeszcze tylko styk przy rozruszniku ale tam bez kanału się nie dostane. Ogólnie kolega polecił mi żeby dołożyć od alternatora bezpośrednio do + akumulatora gruby miedziany przewód- nie zaszkodzi a alternator będzie miał "lżej" z ładowaniem no i faktycznie przy max obciążeniu (dmuchawa 9, fotele, grzanie szyby, światła drogowe + przeciw mgielne przód) ładowanie na poziomie 13,8 ale itak sie grzeje. Przy takim stanie na biegu jałowym 92 stopnie (mierzone na metalowej części pośrodku alternatora- nie wiem co to jest, na aluminiowej obudowie jest troche mniej). Jak zostawiłem tylko światła mijania i dmuchawę na 3 to zaczęło spadać i dochodziło do 60 stopni ale załączał sie wentylator i znowu troche rosło i tak w kółko w drodze mysle, że spadłoby niżej (pęd powietrza + wyższe obroty silnika, lepsze chłodzenie altka). Nie wiem co o tym wszystkim sądzić. Ogólnie to bardzo blisko jest też kolektor dolotowy, który też jest gorący a z boku magistrala wodna- to samo może to też ma jakiś swój wpływ? Dzisiaj jade nią do pracy- zobaczymy jak będzie. Dam znać wieczorem co i jak.
Pzdr

#4 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 października 2012 - 11:20

Ogólnie podczas jazdy na swiatłach i dmuchawie na 3 jest ciepły +- 50 stopni wiec wszystko jest chyba OK. 92 stopnie było najwiecej ale przeciez rzadko sie zdarza, jesli wogóle zeby altek chodził pod tak ekstremalnym obciązeniem na wolnych obrotach.
Pzdr
Damian

#5 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2012 - 12:34

Ja na twoim miejscu bym w wolnej chwili zdjął pasek i zakręcił rolką czy się czasem łożysko nie zajechało.
Ja u siebie mogę bez problemu altka ręką dotknąć. No chyba ze się od silnika rozgrzeje ale to po bardzo długiej jeździe.