Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Jak wyjąć chłodnicę oleju w V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 października 2012 - 11:18

Da się ją wyjąć bez zdejmowania głowicy? Planuje ją wgl zdemontować i zamiast niej dać dekiel z blachy. Zamiast niej dam chłodnicę z Froty, która jest przed chłodnicą wody.

Chcę uniknąć rozszczelnienia się chłodniczki. Czytałem już że będzie się silnik dłużej nagrzewał itd.

#2 OFFLINE   sylwunio

sylwunio
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-01-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 października 2012 - 11:46

da się, zdejmujesz tylko górę, głowic nie trzeba ruszać

#3 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 października 2012 - 17:54

da się, ale po co? Jak zacznie cieknąć to wtedy się tym zajmij, to nie klocki hamulcowe.
To tak jakby wymienić dobrą szybę przednią na nową - żeby uniknąć jej pęknięcia, bo w omedze często pękają...

#4 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 października 2012 - 22:13

a jak zacznie cieknąć to olej nie dostanie się do płynu?

#5 OFFLINE   zolwik911

zolwik911

    V6 killer

  • 231 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Pajęczno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 października 2012 - 21:17

u mnie płyn dostał się do oleju i miałem musztarde w silniku:( ale odwrotnie pewnie też może być:D

#6 OFFLINE   damianmv6

damianmv6
  • 63 postów
  • Dołączył: 17-02-2012

Napisany 13 października 2012 - 22:04

Dostanie.

Ja bym zostawił tak jak jest, jak będzie się coś działo dopiero się do niej dobierał.

#7 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 października 2012 - 22:59

czyli dla spokoju lepiej to zrobić wcześniej, zwłaszcza że auto w terenie dostaje w du...
A jak silnik będzie wyjęty to łatwiej będzie.

#8 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 października 2012 - 02:05

Dużo łatwiej zrobić to mając silnik poza autem.
Jeśli komuś ciecz chłodząca dostała się do oleju, to współczuję, ale i tak miał silnik w kiepskiej kondycji (wystarczy zastanowić się w którym układzie panuje jakie ciśnienie).

#9 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 października 2012 - 12:37

jest trochę zabawy.według mnie to najgorzej odpiąć przewody od chodniczki które idą do tylu silnika pod cewka(nie miałem kanału-warunki podwórkowe)

#10 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 października 2012 - 18:17

Wyjąłem silnik i tył silnika czyli tam gdzie koło zamachowe jest od góry uwalone olejem. Widać że jest mokre i to bardzo przy łączeniu przewodu do chłodnicy oleju, dodatkowo jest mokry bok silnika bo cieknie z przewodów do chłodnicy, tych które są przy filtrze.

Czyli wywalam to i wstawiam chłodnicę z Frontery.

A jak bym zrobił chłodnicę oleju z chłodnicy oleju ASB? Mam chłodnicę z Omegi i jak by pasowała to można by tak?

#11 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 października 2012 - 09:23

Moim zdaniem to słaby pomysł. Już lepiej znajdź chłodnicę oleju od 2.5 TD, albo idź w coś aftermarket'owego...

#12 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 października 2012 - 15:04

Dlaczego słaby?

#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 października 2012 - 15:24

Chodzi o wydajność chłodzenia i przepływ oleju.

#14 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 października 2012 - 09:39

Dlaczego słaby?


zapytaj się PHANTOMA on mam chłodnice oleju od 2.5td może Ci coś poradzi :)

#15 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 października 2012 - 20:12

Czy przy wymianie chłodniczki, trzeba też wymienić jakieś inne uszczelki? w co się zaopatrzyć?
Postanowiłem jednak włożyć nowy zamiennik.

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 października 2012 - 22:18

Czy przy wymianie chłodniczki, trzeba też wymienić jakieś inne uszczelki? w co się zaopatrzyć?
Postanowiłem jednak włożyć nowy zamiennik.


zamiennik bedzie od kolina. ta druga z alledrogo nie trzyma wymiarow i jest problem z uszczelnieniem. przydadza ci sie tez nowe uszczelki mostka wodnego - 4 sztuki metalowo gumowe




 


#17 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 października 2012 - 22:49

no właśnie od kolina planuję kupić.
Czyli potrzebuje uszczelki mostka - gdzie można kupić i ile$
uszczelki przewodów olejowych na chłodniczke - chyba tylko aso?

i to tyle?

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 listopada 2012 - 10:04

no właśnie od kolina planuję kupić.
Czyli potrzebuje uszczelki mostka - gdzie można kupić i ile$
uszczelki przewodów olejowych na chłodniczke - chyba tylko aso?

i to tyle?


tyle wystarczy. wszystko kupisz w aso.




 


#19 OFFLINE   guma198

guma198
  • 40 postów
  • Dołączył: 26-05-2007
  • Skąd: Warszawa/Chełm
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 listopada 2012 - 10:22

jak skorodują ci żeberka na tej chłodnicy to olej pójdzie do obiegu wody - w moim przypadku sączyło się po kropelce co powodowało dziwne plamy w płynie chłodniczym, w miarę nasilania się wycieku powstawała piana - wstawiłem oryginał nówkę sztukę (tylko nie kupiłem w ASO bo kosztowała ponad 1000 zł) - efekt, od 3 lat tam nie zaglądam.

oczywiście potwierdzam że głowic nie musisz ruszać

#20 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 listopada 2012 - 12:07

U mnie jest wszystko w porządku. ale wolę teraz wymienić niż później mieć problem jak nagle pęknie.
Niby silnik ma przejechane niecałe 200tys.