[OB & OBFL] Wydech h-pipe , x-pipe V6
#1 OFFLINE
Napisany 10 październik 2012 - 21:55
Chodzi o połączenie ze sobą dwóch oddzielnie idących rur( w układ x-pipe lub h-pipe) w celu polepszenia dynamiki spalin i opróżniania cylindrów ( zjawiska falowe, szybkość przepływu) czy ktoś miał z tym styczność , czy to coś w omesi daje, czy jest ciszej czy głośniej , jakie wyniki na hamowni?
Często stosuja to amerykańskich wydumkach v8 .??
Ktoś coś wie jak to się ma z naszymi omesiami V6?
Bo jeśli jest ciszej i do tego słychać to charakterystyczne bulgotanie to ja zaraz tne,gne i spawam :)
#2 OFFLINE
Napisany 10 październik 2012 - 22:01
#3 OFFLINE
Napisany 10 październik 2012 - 22:21
Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant
#4 OFFLINE
Napisany 11 październik 2012 - 12:45
W V8 łącznik jest konieczny z wiadomych względów, natomiast w V6 w zasadzie nie ma potrzeby jego stosowania.Temat ostatnio bardzo mnie zaciekawił.
Chodzi o połączenie ze sobą dwóch oddzielnie idących rur( w układ x-pipe lub h-pipe) w celu polepszenia dynamiki spalin i opróżniania cylindrów ( zjawiska falowe, szybkość przepływu) czy ktoś miał z tym styczność , czy to coś w omesi daje, czy jest ciszej czy głośniej , jakie wyniki na hamowni?
Często stosuja to amerykańskich wydumkach v8 .??
Wiele osób to robi ze względów jakie opisałeś, ale nie wiem na ile faktycznie w V6 to działa, a opinie są podzielone.
Natomiast każdy łącznik zmienia gang wydechu (obojętnie czy to X, H czy Y-pipe) więc choćby z tego względu można spróbować. Na pewno nie uzyskasz bulgotania a'la V8 ale jakaś poprawa będzie
Ja mam u siebie H-pipe, ale trudno mi cokolwiek powiedzieć o jego wpływie na osiągi czy dźwięk, bo nie mam odniesienia do serii.Ktoś coś wie jak to się ma z naszymi omesiami V6?
Bo jeśli jest ciszej i do tego słychać to charakterystyczne bulgotanie to ja zaraz tne,gne i spawam :)
Teoretycznie łącznik powinien się znaleźć w precyzyjnie wyliczonym punkcie wydechu, ale w tak zaawansowanym silniku jak omegowe V6 raczej to bez znaczenia Najlepiej zrobić to w punkcie gdzie rury z katów schodzą się do tłumików środkowych.
#5 OFFLINE
Napisany 11 październik 2012 - 13:09
Na hamowni po puszce i iXie miałem + 26KM
Tak to sie odzywało
[yt="Michał Opel Omega 3.0 Radom"]P20IEN1GYVk[/yt]
#6 OFFLINE
Napisany 11 październik 2012 - 14:06
w którym miejscu łączony??Miałem X-Pipe w byłej Omedze.
masz jakieś foto?
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#7 OFFLINE
Napisany 11 październik 2012 - 14:45
w którym miejscu łączony??
masz jakieś foto?
Dokładnie, dawaj jakieś namiary , przed wydechami środkowymi czy za ?
Temat sie rozwija widze że jednak coś pospawam na nowym wydechu , bo mój od kolektorów cały idzie w śmieci , nowy owijam taśmą termoizolacyjną gdzie się tylko da ma być max cicho , katy będą od BMW
Na hamowni po puszce i iXie miałem + 26KM
Tak to sie odzywało
...i to jest konkretna informacja .
'Dziękuje
#8 OFFLINE
Napisany 11 październik 2012 - 15:34
w którym miejscu łączony??
masz jakieś foto?
Ja miałem go zrobionego w miejscu tłumikow srodkowych... nie miałem katow.. jedynym tłumikiem był wydech koncowy zrobiony z dwoch oddzielnych tłumikow..
pierwsze łapanka
Uploaded with ImageShack.us
i gotowy X przystosowany do wstawienia w miejsce srodkowych...
Uploaded with ImageShack.us
Jak znajde cos na aucie to dam znac...
#9 OFFLINE
Napisany 11 październik 2012 - 16:08
H-pipe ma dzwięk bardziej muskularny donośniejszy, natomiast X-pipe podobnież daje większe przyrosty mocy.
Są też tacy co jeżdzą bez połączenia obu wydechów choć pewnie nie ma to zbyt dobrego wpływu na trwałość silnika ... " cyt z jednego forum
ost. zdanie pasuje do przygody michała12.... kiedy to silnik się poddał i wypłuł panewkę ?
#10 OFFLINE
Napisany 12 październik 2012 - 23:22
#11 OFFLINE
Napisany 25 październik 2012 - 22:48
#12 OFFLINE
Napisany 26 październik 2012 - 19:21
#13 OFFLINE
#14 OFFLINE
Napisany 29 październik 2012 - 18:27
Lepiej wstaw porządne przelotówki, a X-pipe wrzuć zaraz za nimi.to co wstawić zamiast tłumików środkowych ? X czy H pipe? bo sądzę, ze lepiej jak przelotówki zrobić coś z tych 2?
Łączniki w wydechu wstawia się między tłumikami a nie zamiast nich.
#15 OFFLINE
Napisany 29 październik 2012 - 19:00
Widziałem na zdjęciach, że wstawiali zamiast środkowych Xa i tak tylko same rury szły
były barany, przeloty, X i końcowy przelotowy i tak właśnie chcę u siebie dać bo mam przeloty zamiast katów i końcowy też ale środkowe chcę wywalić
coś zaszkodzi, ze nie będzie środkowych tłumików czy tam przelotówek założonych tylko sama rura?
#16 OFFLINE
Napisany 29 październik 2012 - 19:34
Chodzi mi o to ze ja mam puste katy i do tego krzywo pospawane co daje niesamowite pierdzenie na wysokich obrotach
Co najlepiej zrobic?? Bo juz mam troche tego dosyc :szpital:
#17 OFFLINE
Napisany 29 październik 2012 - 19:59
#18 OFFLINE
Napisany 29 październik 2012 - 20:11
#19 OFFLINE
Napisany 29 październik 2012 - 20:19
ulter0510 Ty to wszystko sam robiles tak?? Ile Cie to wynioslo?? I ile by to kosztowalo u Ciebie?? Czy jest wyrazna roznica w glosie??
będziesz jutro na spocie ?to zobaczysz jak to chodzi i czy jest różnica.