Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] schemat instalacji oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 października 2012 - 16:37

Czy ktoś wie, albo ma schemat jak krąży olej w V6?
Tzn:
Najpierw do filtra potem na wymiennik czy na odwrót czy jeszcze inaczej?
W pompie oleju, są 2 zawory przelewowe? Ma ktoś cały ten układ rozkminiony albo jest jakiś schemat od smoka do panewek wałka rozrządu?

#2 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 07 października 2012 - 19:51

Z moich obserwacji,smok zaciąga do pompy z pompy sadzi otworami w bloku na panewki cztery główne,z nich przez otwory w wale smarowane są panewki korbowe następnie ten sam obieg sadzi korbami na cylindry po czym grawitacyjnie spada do misy,oczywiście w tym samym czasie przez otwory w bloku idzie na klawiature,i trzeci obieg najpierw wymiennik z którego wraca na filtr i do misy.W pompie jest jeden zaworek przelewowy taki mały drugi tłoczek jest prawdopodobnie do rozdzielania dawkowania oleju klawiatura/wymiennik nie wiem dokładnie,jeszcze na pierwszy strzał równolegle (nie szeregowo) idzie na czujnik ciśnienia tym samym kanałem co na panewy.A co sie dzieje dlaczego pytasz ??
Jak by co to mam dużo fotek bloku rozebranego jak coś to maila mogę wysłać.

#3 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 października 2012 - 20:01

Myślę o innej chłodnicy oleju, np z 2,5TD, ale się zastanawiam, co jak bym np dał termostat który by zamknął obieg czy są bajpasy czy gdzieś by nie docierał itd.
Wiem że jest temat w dziale tuning ale chciałbym poznać i zrozumieć schemat w V6.

Zastanawiałem się nad takim czymś:
olej biegnie do wymiennika w bloku, po osiągnięciu 90C biegnie do chłodnicy powietrzem chłodzonej w nadkolu jak w 2,5TD, tam się schładza do ileś, idzie na wymiennik w bloku, pewnie by się podgrzewał do temperatury wody czyli 90-100. Ale jak by była chłodnica odciążona chłodzeniem oleju to myślę, że 92-93 zawsze.


Olej zasysany jest dzielony na chłodzenie w wymienniku i smarowanie i filtrowanie?
Myślałem, że cały idzie przez wymiennik/filtr(lub na odwrót) i wtedy na smarowanie.

W ASB na pewno część idzie do chłodnicy reszta do obiegu, widać w silniku też.

Rozważam teoretycznie co podłubię w omedze jak będę miał czas xD

#4 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 07 października 2012 - 20:18

Z bajpasem nie powinno być problemu, dodatkową chłodnice bym dał równolegle z seryjną bo jak byś podłączył szeregowo to bajpas by blokował obieg na wymiennik,ale czy to by popłyneło tak jak byśmy chcieli nie wiadomo.

Dodany obrazek

Druga sprawa napewno dodatkowa chłodnica nie zaszkodzi tylko w sumie w jakim celu ją montować

Olej zasysany jest dzielony na chłodzenie w wymienniku i smarowanie i filtrowanie?
Myślałem, że cały idzie przez wymiennik/filtr(lub na odwrót) i wtedy na smarowanie.


cały czs jest filtrowany i idzie przez wymiennik równolegle innym obiegiem, miesza się w misce

#5 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 października 2012 - 21:07

Chłodnica seryjna(wymiennik w bloku) pracował by cały czas, normalnie jak teraz, kiedy silnik zimny rozgrzewa olej, po przekroczeniu pewnej temperatury olej szedł by najpierw na chłodnicę w nadkolu, gdyby tam się schłodził niżej jak trzeba trafiłby do wymiennika w którym by się podgrzał do temperatury wody.

Jaki sens... na razie chcę zrozumieć którędy olej i jak płynie potem pomierzyć dokładnie temperatury oleju, kiedy cisnę po mieście lub po autostradzie. Jak to się ma do ciśnienia oleju itd itp.

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2012 - 05:02

Myślałem, że cały idzie przez wymiennik/filtr(lub na odwrót) i wtedy na smarowanie.

na 100% cały olej przechodzi najpierw przez filtr a potem na układ smarowania, inaczej syfy w oleju szybko by zabiły silnik

#7 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 października 2012 - 13:27

A na wymiennik tylko część czy wszystko po/przed filtrem?

#8 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 10 października 2012 - 18:34

No dobra byłem w garażu i jeszcze raz poogladałem z moich obserwacji wynika że jadnak "DamianSz" ma racje (zawsze można na ciebie liczyć) w rzedówkach jest łatwiej zobaczyć obieg przwie we wszystkich filtr oleju jest przy pomopie, niestety w v-ce jest ok.40cm. dalej,ale do rzeczy ogladałem pompe i w sumie ciężko co kolwiek powiedzieć jednoznacznie, wygląda na to że olej jest zasysany na wymiennik i filtr następnie wraca kanałami w bloku spowrotem do kanalików w pompie i sadzi na penewy itd.. może dlatego po postoju czasami kontrolka gasnie po 1-2 sek.niby przy filtrze jest zaworek zwrotny taka kulka,ale zawsze coś scieknie, a od smoka do wymiennika i spowrotem na czujnik droga daleka.

Podsumowywując "JJdzej" jak masz zamiar dodać dodatkową chłodnice wpinałbym się do przewodów na wymiennik koło filtra normalnie szeregowo bez żadnych bajpasów/termostatów żeby nie narobić dziadostwa, w sumie dlaczego stosowac termostat żeby dodatkowa chłodnica nie zchładzała zabardzo wymiennik ??, a jak jest w tym 25TD chłodnica chyba cały czas jest drożna ?? ,a wstępne grzanie oleju prawdopodobnie jest przy filtrze,przepływa woda z krótkiego obiegu jak np. w 2.2 benzynie.

Jeszcze foto pompy:

Dodany obrazek

#9 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 października 2012 - 20:55

No właśnie termostat jest w 2,5TD.
W V6 nie jest jak w 2,2 wymiennik na małym obiegu tylko wymiennik wmontowany w blok.(Wychodzi na to samo ale budowa inaczej).

http://www.re5pect.p...ki-5-8-bsp.html
Taki termostat i chłodnicę w nadkole, np od 2,5TD bo ładnie pasuje.

Tutaj o co mi chodzi: http://img7.imagesha...dzenieoleju.jpg

Teraz potrzebuję wiedzieć, czy taki termostat jak ten za 500zł kombinować
Czy może olej idzie najpierw do filtra potem na wymiennik i można by dać podstawę pod filtr z termostatem, trochę prościej i taniej.


Zapraszam do dyskusji, przemyśleń, podzielenia się doświadczeniami. Podyskutowania:)

Nie mniej uważam, że olej w silniku w V6 ma najmniej tyle co woda przy spokojnej jeździe. Bo jest przez nią schładzany a nigdy jej temperatury nie osiągnie. W trakcie ostrej jazdy czy wymiennik da radę go schłodzić do poniżej 100?
Olej oczywiście wytrzymuje wyższą jak 100C. Ale 100C oleju w misce to odpowiednio więcej na gładzi cylindra, niższa lepkość na wale i niższe ciśnienie niż oleju 90C.