

[OB & OBFL] schemat instalacji oleju V6
#1
OFFLINE
Napisany 07 października 2012 - 16:37
Tzn:
Najpierw do filtra potem na wymiennik czy na odwrót czy jeszcze inaczej?
W pompie oleju, są 2 zawory przelewowe? Ma ktoś cały ten układ rozkminiony albo jest jakiś schemat od smoka do panewek wałka rozrządu?
#2
OFFLINE
Napisany 07 października 2012 - 19:51
Jak by co to mam dużo fotek bloku rozebranego jak coś to maila mogę wysłać.
#3
OFFLINE
Napisany 07 października 2012 - 20:01
Wiem że jest temat w dziale tuning ale chciałbym poznać i zrozumieć schemat w V6.
Zastanawiałem się nad takim czymś:
olej biegnie do wymiennika w bloku, po osiągnięciu 90C biegnie do chłodnicy powietrzem chłodzonej w nadkolu jak w 2,5TD, tam się schładza do ileś, idzie na wymiennik w bloku, pewnie by się podgrzewał do temperatury wody czyli 90-100. Ale jak by była chłodnica odciążona chłodzeniem oleju to myślę, że 92-93 zawsze.
Olej zasysany jest dzielony na chłodzenie w wymienniku i smarowanie i filtrowanie?
Myślałem, że cały idzie przez wymiennik/filtr(lub na odwrót) i wtedy na smarowanie.
W ASB na pewno część idzie do chłodnicy reszta do obiegu, widać w silniku też.
Rozważam teoretycznie co podłubię w omedze jak będę miał czas xD
#4
OFFLINE
Napisany 07 października 2012 - 20:18

Druga sprawa napewno dodatkowa chłodnica nie zaszkodzi tylko w sumie w jakim celu ją montować
Olej zasysany jest dzielony na chłodzenie w wymienniku i smarowanie i filtrowanie?
Myślałem, że cały idzie przez wymiennik/filtr(lub na odwrót) i wtedy na smarowanie.
cały czs jest filtrowany i idzie przez wymiennik równolegle innym obiegiem, miesza się w misce
#5
OFFLINE
Napisany 07 października 2012 - 21:07
Jaki sens... na razie chcę zrozumieć którędy olej i jak płynie potem pomierzyć dokładnie temperatury oleju, kiedy cisnę po mieście lub po autostradzie. Jak to się ma do ciśnienia oleju itd itp.
#6
OFFLINE
Napisany 08 października 2012 - 05:02
na 100% cały olej przechodzi najpierw przez filtr a potem na układ smarowania, inaczej syfy w oleju szybko by zabiły silnikMyślałem, że cały idzie przez wymiennik/filtr(lub na odwrót) i wtedy na smarowanie.
#7
OFFLINE
Napisany 08 października 2012 - 13:27
#8
OFFLINE
Napisany 10 października 2012 - 18:34
Podsumowywując "JJdzej" jak masz zamiar dodać dodatkową chłodnice wpinałbym się do przewodów na wymiennik koło filtra normalnie szeregowo bez żadnych bajpasów/termostatów żeby nie narobić dziadostwa, w sumie dlaczego stosowac termostat żeby dodatkowa chłodnica nie zchładzała zabardzo wymiennik ??, a jak jest w tym 25TD chłodnica chyba cały czas jest drożna ?? ,a wstępne grzanie oleju prawdopodobnie jest przy filtrze,przepływa woda z krótkiego obiegu jak np. w 2.2 benzynie.
Jeszcze foto pompy:

#9
OFFLINE
Napisany 10 października 2012 - 20:55
W V6 nie jest jak w 2,2 wymiennik na małym obiegu tylko wymiennik wmontowany w blok.(Wychodzi na to samo ale budowa inaczej).
http://www.re5pect.p...ki-5-8-bsp.html
Taki termostat i chłodnicę w nadkole, np od 2,5TD bo ładnie pasuje.
Tutaj o co mi chodzi: http://img7.imagesha...dzenieoleju.jpg
Teraz potrzebuję wiedzieć, czy taki termostat jak ten za 500zł kombinować
Czy może olej idzie najpierw do filtra potem na wymiennik i można by dać podstawę pod filtr z termostatem, trochę prościej i taniej.
Zapraszam do dyskusji, przemyśleń, podzielenia się doświadczeniami. Podyskutowania:)
Nie mniej uważam, że olej w silniku w V6 ma najmniej tyle co woda przy spokojnej jeździe. Bo jest przez nią schładzany a nigdy jej temperatury nie osiągnie. W trakcie ostrej jazdy czy wymiennik da radę go schłodzić do poniżej 100?
Olej oczywiście wytrzymuje wyższą jak 100C. Ale 100C oleju w misce to odpowiednio więcej na gładzi cylindra, niższa lepkość na wale i niższe ciśnienie niż oleju 90C.