Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Mrozi parownik


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   waskimk

waskimk
  • 5 postów
  • Dołączył: 06-09-2007
  • Skąd: poznań

Napisany 15 września 2007 - 21:11

Witam
Mam problem z moją OMEGA 2.0 16V 1997r gaz sekwencja, otuż od jakigoś czasu podczas jazdy instalacja gazowa, zaczyna sygnalizować dzwiękiem błąd i przełącza sie na benzyne , byłem u gazownika i po podłączeniu pod komputer okazuje sie że jest za mała temperatura parownika (mrozi go) gazownik podłączył parownik pod inny obieg płynu i problem występuje nadal. z instalacją jest wrzystko wpożądku, a więc może być to związane z układem chłodzenia, moje pytanie brzmi co nawaliło może termostat?

pomocy

#2 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2007 - 21:38

A moze masz uklad chlodzenia zapowietrzony :?:
Sproboj jak sie przelaczy z gazu na benzyne (czyli marznie) dac ogrzewanie na fulla i poczekaj chwile. Jak sie przelaczy spowrotem na gaz to masz uklad chlodzenia zapowietrzony.

#3 OFFLINE   waskimk

waskimk
  • 5 postów
  • Dołączył: 06-09-2007
  • Skąd: poznań

Napisany 15 września 2007 - 21:42

ale z tego co wiem to układ sie sam odpowietrza a korek kupiłem nowy

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2007 - 21:46

U mnie jakos sie sam nie odpowietrzyl :?: przez co kiedys wogole sie nie chcial rano po odpaleniu przelaczyc na gaz mimo, ze silnik osiagnal juz temp ponad 90 stopni. Pomoglo ogrzewanie na fulla ( 2-3min) i wskoczyl na gaz (wczesniej reduktor i waz do niego rowniez byl zimny)

Jak dolewales np. plynu to mogl sie zapowietrzyc.

#5 OFFLINE   waskimk

waskimk
  • 5 postów
  • Dołączył: 06-09-2007
  • Skąd: poznań

Napisany 15 września 2007 - 21:47

to jak go odpowietrzyć teraz?

#6 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2007 - 21:54

Najpierw sproboj czy jak dasz ogrzewanie na fulla to czy sie faktycznie przelaczy spowrotem na gaz (bo moze byc jeszcze jakas inna przyczyna)

Jak sie sprawdzi to mozesz odpowietrzac.
Zapal silnik ogrzewanie na fulla na pare minut nawiew na predkosci 3-4 niech chwile pochodzi.
Jak zgasnie to odczekaj chwile i tylko lekko popusc korek od zbiorniczka ( lekko, zeby tylko powietrze syknelo ) i dokrec spowrotem.

Potem powinno byc OK- u mnie zadzialalo :mrgreen:

#7 OFFLINE   waskimk

waskimk
  • 5 postów
  • Dołączył: 06-09-2007
  • Skąd: poznań

Napisany 15 września 2007 - 21:56

tylko u mnie jest tak że jak korek odkręcam na gorącym silniku to nic sie nie dzieje ani syknięcia

#8 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2007 - 22:03

Sproboj tak zrobic jak ci napisalem.
Jak nie pomoze to moze u ciebie jest inny problem.

#9 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 września 2007 - 07:19

lendio, W x20xev reduktor w obieg wody powinien byc wpięty zawsze przed zaworem nagrzenicy w innym wypadku bedzie zamarzał.Jak włączysz ogrzewanie to nie powinno marznąć,ale to bedzie znaczyło że masz żle wpięty reduktor w obieg wody...Inaczej sprawa się ma w V6 poniewaz tam występują 3 rodzaje obiegów...
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#10 OFFLINE   scoobidoo25

scoobidoo25
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-01-2007
  • Skąd: Swarzędz

Napisany 16 września 2007 - 08:00

Miałem to samo i po odpowietrzeniu układu problem ustał.

#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2007 - 08:52

lendio, W x20xev reduktor w obieg wody powinien byc wpięty zawsze przed zaworem nagrzenicy w innym wypadku bedzie zamarzał.Jak włączysz ogrzewanie to nie powinno marznąć,ale to bedzie znaczyło że masz żle wpięty reduktor w obieg wody...Inaczej sprawa się ma w V6 poniewaz tam występują 3 rodzaje obiegów...

Czyli moja porada dotyczy V6 bo sam mam taki i u mnie to pomoglo.

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2007 - 09:03

Beton - jestes w bledzie w x20xev - SA MOZLIWE 2 SPOSOBY WPIECIA REDUKTORA W UKLAD CHLODZENIA (1 o ktorym piszesz) i drugi BARDZIEJ SKUTECZNY w obieg przewodu ktorym idzie plyn do podgrzewania przepustnicy - polecam goraco ten typ polaczenia - reduktor o wiele szybciej szie nagrzewa w stosunku do "tradycyjnego polaczenia"
Co do odpowietrzenia to uklad chlodzenia w ktorym z pojemnik z plynem polaczony jest w gornej czesci z najwyzszym punktem w ukladzie chlodzenia (nie liczac pojemnika) np gora chlodnicy jest ukladem ktory sam sie odpowietrza ale......... zeby uklad byl wlasciwie odpowietrzony (lub sam sie wlasciwie odpowietrzyl) musza byc otwarte 2 obiegi plynu calkowicie - czyli:
Waskimk odpal motor przekrec regulatory temp w sam na cieplo (nie wlaczaj dmuchawy!!! bo nigdy go wlasciwie nie zagrzejesz) , nastepnie wprowadz silnik na wyzsze obroty 2000 2500 i rozgrzej az termostat sie otworzy (dolny i gorny waz chlodnicy goracy jednakowo) i WLACZY SIE WENTYLATOR to bedzie sygnal ze Twoj uklad chlodzenia nie ma powietrza. Jesli chcesz to mozesz miec korek odkrecony - ale tylko wtedy jesli to co napisalem zaczynasz robic na zimnym silniku (w przypadku gdy odkrecisz korek na cieplym -= goracym silniku to wyawali Ci plyn z pojemnika i jest to objaw prawidlowy zwiazany ze zmiana objetosci plynu pod cisnieniem i jego temp wrzenia zalezna od cisnienia)
P.S. Uklady chlodzenia ktore nie maja takiego pojemnika jak Omega (2 waz w gornej czesci pojemnika patrz; wiekszosc francuzow, japoncow i koreancow) maja odpowietrzniki na wezach lub termostacie albo odpowietrza sie je przez odkrecenie czujnika (np temp)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   waskimk

waskimk
  • 5 postów
  • Dołączył: 06-09-2007
  • Skąd: poznań

Napisany 16 września 2007 - 14:42

odpowietrzyłem tak jak muwiliście i jest teraz wrzystko w porządku

dziękówka

#14 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2007 - 18:20

Problem masz z glowy :wink:
Super :peace: