

Mrozi parownik
#1
OFFLINE
Napisany 15 września 2007 - 21:11
Mam problem z moją OMEGA 2.0 16V 1997r gaz sekwencja, otuż od jakigoś czasu podczas jazdy instalacja gazowa, zaczyna sygnalizować dzwiękiem błąd i przełącza sie na benzyne , byłem u gazownika i po podłączeniu pod komputer okazuje sie że jest za mała temperatura parownika (mrozi go) gazownik podłączył parownik pod inny obieg płynu i problem występuje nadal. z instalacją jest wrzystko wpożądku, a więc może być to związane z układem chłodzenia, moje pytanie brzmi co nawaliło może termostat?
pomocy
#2
OFFLINE
Napisany 15 września 2007 - 21:38

Sproboj jak sie przelaczy z gazu na benzyne (czyli marznie) dac ogrzewanie na fulla i poczekaj chwile. Jak sie przelaczy spowrotem na gaz to masz uklad chlodzenia zapowietrzony.
#3
OFFLINE
Napisany 15 września 2007 - 21:42
#4
OFFLINE
Napisany 15 września 2007 - 21:46

Jak dolewales np. plynu to mogl sie zapowietrzyc.
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 15 września 2007 - 21:54
Jak sie sprawdzi to mozesz odpowietrzac.
Zapal silnik ogrzewanie na fulla na pare minut nawiew na predkosci 3-4 niech chwile pochodzi.
Jak zgasnie to odczekaj chwile i tylko lekko popusc korek od zbiorniczka ( lekko, zeby tylko powietrze syknelo ) i dokrec spowrotem.
Potem powinno byc OK- u mnie zadzialalo :mrgreen:
#7
OFFLINE
Napisany 15 września 2007 - 21:56
#8
OFFLINE
Napisany 15 września 2007 - 22:03
Jak nie pomoze to moze u ciebie jest inny problem.
#9
OFFLINE
Napisany 16 września 2007 - 07:19
#10
OFFLINE
Napisany 16 września 2007 - 08:00
#11
OFFLINE
Napisany 16 września 2007 - 08:52
Czyli moja porada dotyczy V6 bo sam mam taki i u mnie to pomoglo.lendio, W x20xev reduktor w obieg wody powinien byc wpięty zawsze przed zaworem nagrzenicy w innym wypadku bedzie zamarzał.Jak włączysz ogrzewanie to nie powinno marznąć,ale to bedzie znaczyło że masz żle wpięty reduktor w obieg wody...Inaczej sprawa się ma w V6 poniewaz tam występują 3 rodzaje obiegów...
#12
OFFLINE
Napisany 16 września 2007 - 09:03
Co do odpowietrzenia to uklad chlodzenia w ktorym z pojemnik z plynem polaczony jest w gornej czesci z najwyzszym punktem w ukladzie chlodzenia (nie liczac pojemnika) np gora chlodnicy jest ukladem ktory sam sie odpowietrza ale......... zeby uklad byl wlasciwie odpowietrzony (lub sam sie wlasciwie odpowietrzyl) musza byc otwarte 2 obiegi plynu calkowicie - czyli:
Waskimk odpal motor przekrec regulatory temp w sam na cieplo (nie wlaczaj dmuchawy!

P.S. Uklady chlodzenia ktore nie maja takiego pojemnika jak Omega (2 waz w gornej czesci pojemnika patrz; wiekszosc francuzow, japoncow i koreancow) maja odpowietrzniki na wezach lub termostacie albo odpowietrza sie je przez odkrecenie czujnika (np temp)
[B]
#13
OFFLINE
Napisany 16 września 2007 - 14:42
dziękówka