Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy to koniec silnika 2.0 16V ??????? POMOCY!!!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 września 2007 - 15:23

to było tak jechałem sobie 120km/h i zapalił sie na kompie komunikat brak oleju zatrzymałem się i pod autem kałuża oleju cały silnik zachlapany i z rury wydechowej niebieski dym ale tak dymi ze świata za nim nie widać co się stało???? jest to 2.0 16V i jeżdżę tylko na benzynie po scholo waniu auta od razu dolałem oleju i odpaliłem ale ledwo co odpalił i jakby na 3 cylindry chodził sprawdziłem ciśnienie na cylindrach na 3 jest około 10 a na jednym 5. olej który dolałem od razu gdzieś uciekł i niepokoi mnie jeszcze to ze gdy podniosę bagnet od oleju dymi z niego i jakby było tam ciśnienie, wody nie wygoniło a temperatura silnika była w normie co sie stało bo pojęcia nie mam ???? żadnych błędów nie mam sprawdzałem.

#2 OFFLINE   Ninja

Ninja
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 15 września 2007 - 15:25

a po co błedy sprawdzac...remont silnika Cie czeka kolego. Rozbieraj motor wg mnie.
www.budowork.pl
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL - Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."
Krzysztof Hołowczyc

#3 OFFLINE   maciekpkow

maciekpkow
  • 521 postów
  • Dołączył: 18-03-2007
  • Skąd: PRUSZKÓW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2007 - 15:28

poprostu silnik kaput, czeka Cię remont

#4 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 września 2007 - 15:31

no właśnie od poniedziałku go zaczynam rozbierać ale co mogło się zepsuć ????
i czy nie lepiej wymienić silnik co wy na to ???

#5 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2007 - 15:32

pierwsze jak zacząlem czytać to myslałem że Ci tłok bokiem wyszedł ale jak mierzyłeś sprężanie i jest to raczej nie więc może pierścionki popękały ale dziwne ta plama oleju może faktycznie Ci blok strzelił

#6 OFFLINE   Ninja

Ninja
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 15 września 2007 - 15:35

Wyjąć go i tak musisz (silnik). Wyjmiesz to sie okaze co z nim. Zwalisz głowice i miske i juz po części bedzie wiadomo.
www.budowork.pl
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL - Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."
Krzysztof Hołowczyc

#7 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 września 2007 - 15:39

a da się uratować klimatyzację znaczy nie wypuszczać gazu przy wyjmowaniu silnika ???
do jakiś miesiąc temu ją nabiłem za 150 zł

#8 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2007 - 15:41

no właśnie od poniedziałku go zaczynam rozbierać ale co mogło się zepsuć ????
i czy nie lepiej wymienić silnik co wy na to ???


czy wymieniać lepiej to zalezy jesli Ci blok nie strzelił to chyba lepiej go będzie zrobić może taniej nie będzie ale wiesz wtedy że masz dobry silnik i [rawie jak nowy i jeszcze długo polatasz a kupując uzywany nigdy nie wiadomo co trafisz może łądnie chodzic a po miesiącu może go spotkac to samo co twojego czy coś innego. Najpierw wyjmij rozbierz i wtedy sie okaże co lepiej robic

A że sie tak zapytam który to rok i jaki przebieg mniej więcej (nie teoretyczny tylko praktyczny) ma ta omeśka

#9 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2007 - 16:28

Moze strzelil jakis simering :?:
Mialem tak kiedys w escorcie, strzelil simering z boku silnika (szczegolow nie pamietam ) i wywalilo pol oleju pod auto w sekundzie.

Moglo cos zachlapac olejem i dlatego tez moze chodzic na 3 gary.
Wazne jest czy szybko zgasiles silnik po zauwazeniu ze oleju duzo ubylo.

#10 OFFLINE   radek_mv6

radek_mv6
  • 25 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Oleśnica

Napisany 15 września 2007 - 22:07

co do klimy to wyciągałem dwa dni temu silnik z mojej omsi mv6 i d się to zrobić tak żeby nie trzeba było nabijać jej drugi raz, sprężarkę od silnika jak odkręcisz to można nią ostrożnie manewrować wyciągasz silnik a sprężarka zostaje w aucie

#11 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 września 2007 - 12:26

a czy wymiana na silnik 2.0 16V 150km z kalibry była by możliwa bo silnik wygląda bardzo podobnie czy elektryka skrzynia i mocowania by sie nadały ????

#12 OFFLINE   mazi82

mazi82
  • 361 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 września 2007 - 12:34

lukwel, mam ten sam problem, w moim przypadku padł simering na bloku od strony skrzyni i wywalało olej przy czujniku prędkości obrotowej wału + uszczelki pod michami

#13 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2007 - 18:28

a czy wymiana na silnik 2.0 16V 150km z kalibry była by możliwa bo silnik wygląda bardzo podobnie czy elektryka skrzynia i mocowania by sie nadały ????

kolektory i miskę musisz od swojego przełożyć bo to te same silniki tyle że w omedze jest on bardziej ekologiczny i przez to słabszy

#14 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 września 2007 - 18:37

a czy wymiana na silnik 2.0 16V 150km z kalibry była by możliwa bo silnik wygląda bardzo podobnie czy elektryka skrzynia i mocowania by sie nadały ????

kolektory i miskę musisz od swojego przełożyć bo to te same silniki tyle że w omedze jest on bardziej ekologiczny i przez to słabszy

Tylko czy na pewno pisze o silniku X20XEV, bo opel wypuszał też silnik 2.0 16V o oznaczeniu X20XER i miał on właśnie 150 KM.

#15 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 września 2007 - 19:03

http://moto.allegro....0_16v_dohc.html
o taki silnik mi chodzi jest to chyba ten XEV taki mam na myśli

#16 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2007 - 19:16

Nie to jest silnik XE, czyli poprzednik XEV. W tym silniku jeszcze nie dbano o ECOlogię i stąd 150 KM które Calibry, Vectry A i pierwsze Vectry B bardzo dobrze napędzają. Jednak często problematyczne w tych silnikach są głowice. Natomiast nie wiem jakie są różnice pomiędzy tymi dwoma, na pewno elektronika. Z bebechów MOŻE niektóre części będą pasować
XER jest dużo cięższy do zdobycia...

#17 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 września 2007 - 18:12

no to tak rozebrałem silnik i teraz tak stwierdziliśmy że wywaliło wszystkie simeringi dlaczego to się stało ???? uszczelka pod głowicą cała, nalewaliśmy do cylindrów benzyny i z 2 powoli uchodzi ale bardzo powoli więc co jest zj*b:censored: bo ja już zdrowie powoli do tego tracę czy rozbierać dalej i wyjmować tłoki i cały silnik wyjmować ???? pomocy

#18 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2007 - 18:34

Pierscienie na 2 - kompresja bycmoze poszła w dól i wywaliło simeringi, moze dziura w tłoku?.

#19 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 września 2007 - 19:21

ale w tłoku nie mam dziury i zawory też mam całe

#20 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2007 - 07:34

kompresja bycmoze poszła w dól i wywaliło simeringi,

pierścienie - jeśli tłoki całe to jedynie to pozostaje, być może masz juz jajowate cylindry - przyrząd do wymiarowania i będziesz wiedział bo jeśli cylindry sa ok to tylko pierścienie




Ps. chodziło mi o silnik X20XE - był w produkcji do 93 roku i był pozbawiony rozwiązań ekologicznych montowany był w VA GT i C GT moc 150 kM, różnice dosłownie niewielkie, z tego co pamiętam inne wałki rozrządu, brak EGR-a, oczywiście miska olejowa. X20XEV jest jego ulepszonym następcą - właśnie o ekologię - koledzy z VU mogą dużo na ten temat powiedzieć bo paru ma te silniki