[OB & OBFL] ShadowLine Omega czyli czarne ramki lamp soczewkowych by Aros:)
#1 OFFLINE
Napisany 01 października 2012 - 12:08
Od jakiegoś czasu chodził mi po głowie pomysł montażu HIDa do mej Megi i pomalowaniu ramek na czarno:)
Jednak wpierw trza było doprowadzić do kultury lampiony w których standard padły uchwyty a że na forum nie znalazłem tematu typowo instruktażowego jak pomalować ramki postanowiłem takowy napisać Z początku chciałem je oddać koledze beastowi do regeneracji, jednak po dłuższym zastanowieniu i przeczytaniu paru tematów padła myśl CO?? JA NIE ZROBIĘ?? no i tak o to zamówiłem u kolegi mariush nowe uchwyty (wielkie dzięki za nie i za cenne wskazówki:) ).
No i tak o to wziąłem się za rozklejanie lamp, na szczęście miałem stare ryfle na podmianę więc z się nie śpieszyłem z robotą jako nauka posłużył mi temat Piterka :
http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=2506
A więc po rozłożeniu lamp zabrałem się za owe ramki:)
potrzebne akcesoria:
spray na wysoką temperaturę (w moim przypadku padło na czarny mat) - 24zł
arkusz papieru ściernego 2000 (po pół na lampę) - 3zł
odtłuszczacz (ja użyłem benzyny ekstrakcyjnej) - 7zł
woda (kranowa:D)
oraz wspomniane wyżej uchwyty - 55zł
Moczymy ramki wodą (nie boimy się im więcej tym lepiej) i ścieramy błyszczącą warstwę, pod nią ukazuje nam się zwykły czarny plastik.
Gdy już wszystko mamy wyczyszczone trza wziąśc się za przygotowanie do malowania, zakrywamy szkiełko do kierunku, ja użyłem do tego mokrego papieru toaletowego (jednak można też papierową taśmą) odtłuszczamy dokładnie powierzchnię benzyną, uczepiamy gdzieś wygodnie ramki i malujemy:) ja robiłem to na 2 razy w 20min. odstępach
[IMG][IMG]http://imageshack.us/a/img24/4638/zdjcie0160us.th.jpg[/IMG][/IMG]
po wyschnięciu ukazuje nam się taki oto efekt:
[IMG][IMG]http://imageshack.us/a/img827/5021/zdjcie0157b.th.jpg[/IMG][/IMG]
[IMG][IMG]http://imageshack.us/a/img593/5132/zdjcie0158u.th.jpg[/IMG][/IMG]
Trzeba jednak pamiętać i nie dotykać za bardzo widocznych elementów palcami bo zostają tłuste ślady:hihi:
Po wyschnięciu bierzemy się za montaż :jump: i znów powoli i dokładnie wszystko składamy do kupy:) trza uwarzac z tym klejem bo jest strasznie czepliwy:)
dodam że jedną lampę robiłem na stary klej a drugą na sikalastomer 710 zobaczymy czy będą parować... mam nadzieję że nie:D
[IMG]http://img30.otofotki.pl/obrazki/cs518_1.jpg[/IMG]
efekt obu lamp:)
[IMG]http://img30.otofotki.pl/obrazki/vr622_2.jpg[/IMG]
No i oczywiście efekt końcowy:D :jump::jump:
[IMG]http://img30.otofotki.pl/obrazki/ol276_3.jpg[/IMG]
[IMG]http://img30.otofotki.pl/obrazki/dv273_4.jpg[/IMG]
[IMG]http://img30.otofotki.pl/obrazki/nt712_5.jpg[/IMG]
Jak dla mnie super:D czas pracy przy popołudniowym trybie:DD w poniedziałek zacząłem, w piątek już były na samochodzie a w sobotę regulacja:))
Jeszcze raz wielkie dzięki dla kolegi mariush za uchwyty i rady, oraz dla beast za chęć podjęcia się regeneracji:D
Mam nadzieję że zdjęcia Wam się wyświetlają oraz że ta porada się komuś przyda:)
Jeśli napisałem w złym dziale proszę o przeniesieni tematu w odpowiednie miejsce oraz ew. poprawki lub podwieszenie jeśli wyda się bardzo pomocny:D
Wielkie dzięki
Pozdro:D
EDYT:
5 miesięcy od operacji i śmiem stwierdzić że żadna z lamp nie paruje:jump:
Przypominam, że rozmiar dodawanych zdjęć nie może być większy niż 800x600
Następnym razem będzie kosz... / Ben
#2 OFFLINE
Napisany 01 października 2012 - 15:52
#3 OFFLINE
Napisany 01 października 2012 - 16:42
Dodatkowo nie polecam malowania w ten sposób części reflektora w której siedzi soczewka bo farba zacznie szybko odpadać... na ramkach jest szansa że się utrzyma
#4 OFFLINE
Napisany 01 października 2012 - 16:57
Nowosc to to nie jest bo ja takie lampy sprzedaje od 3.5 roku
ale trochę czytając na forum o takim zabiegu trzeba było się sporo naszukać żeby znaleźć konkret typu użyj "tego" i "tego" więc pomyślałem że napiszę coś takiego:D
No jak widać malowałem same ramki:) niczym nie zabezpieczałem, tylko spray na wysoką temperaturę.zabezpieczyłeś jakoś UV Bo jak nie to niedługo będziesz miał te reflektory matowe
Dodatkowo nie polecam malowania w ten sposób części reflektora w której siedzi soczewka bo farba zacznie szybko odpadać... na ramkach jest szansa że się utrzyma
A czemu niedługo będą matowe?
#5 OFFLINE
Napisany 01 października 2012 - 18:02
Dodatkowo nie polecam malowania w ten sposób części reflektora w której siedzi soczewka bo farba zacznie szybko odpadać
Adam o którą część lampy Ci chodzi? Mam w poprzedniej omedze pomalowane od 3,5 roku i nic nie schodzi.
A czemu niedługo będą matowe?
Adamowi chodziło o klosze lamp. Jak darłeś papierem to zeszlifowałeś warstwę zabezpieczającą przed UV. Mogą ale też nie muszą szybko zmatowieć. Jeżeli używasz jakiegoś dobrego wosku do lakieru możesz też położyć na lampy a jak nie to specjalny środek na to
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#6 OFFLINE
Napisany 01 października 2012 - 19:54
Adam o którą część lampy Ci chodzi? Mam w poprzedniej omedze pomalowane od 3,5 roku i nic nie schodzi.
źle przeczytałem sorry :pad:
myślalem że maluje na sreberka.... wtedy by za parę miesięcy jak nie szybciej mógł malować kolejny raz
#7 OFFLINE
Napisany 01 października 2012 - 20:11
Jak sobie pomaluję listwy na drzwiach w inny kolor to też będę miał stuningowane auto?
#8 OFFLINE
Napisany 01 października 2012 - 20:13
Najważniejsze żeby powierzchnia była odtłuszczona, i delikatnie zmatowiona. Zdarcie do gołego plastiku też nie jest dobrym rozwiązaniem, bo może lakier się go nie trzymać, może pękać pod wpływem różnic temperatur, ale to już zależy od lakieru.
A ja może z innej beczki - co malowanie reflektorów ma wspólnego z tuningiem? :hmmm:
Jak sobie pomaluję listwy na drzwiach w inny kolor to też będę miał stuningowane auto?
Tuning wizualny to też tuning;)
#9 OFFLINE
Napisany 01 października 2012 - 20:30
A nie, bo tuning z definicji oznacza gmeranie w mechanice. Zmiana wyglądu to stylizacjaTuning wizualny to też tuning;)
Kończąc OT - czy w takim razie wymiana głośników na inne (lub przemalowanie maskownic) też nazwiemy tuningiem? Albo usunięcie rdzy z karoserii? Przecież bardzo pozytywnie wpływa to na wygląd samochodu
Żeby nie było - ogólnie wątek jest ciekwy i rzeczowy, ale moim zdaniem nie nadaje się do działu tuningu
#10 OFFLINE
Napisany 01 października 2012 - 21:52
Autor odwalil kawal dobrej roboty :ok:
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 02 października 2012 - 12:56
#13 OFFLINE
Napisany 02 października 2012 - 18:52
#14 OFFLINE
Napisany 02 października 2012 - 20:08
A szerzej o tym zabezpieczeniu UV przed matowieniem ktoś coś napisze?
Po polerowaniu jest pasta ktora nakladasz na lampe z filtrem UV, co zapobiega ponownemu szybkiemu matowieniu lampy.
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 02 października 2012 - 20:14
http://www.machinema...adlamp restorer
#17 OFFLINE
Napisany 03 października 2012 - 16:41
#18 OFFLINE
Napisany 04 października 2012 - 01:41
Dobry wosk zabezpieczy lampy , dodatkowo najlepiej nie używaj płynu do spryskiwaczy , 99% procent to żrące środki które matują i niszczą lampy i nie tylko..jak woskuje to i lampy zachaczam.
Na myjniach ręcznych (nie podejrzewam abyś jeżdził na szczoty) nie pozwól na stosowanie tzw. "chemi"
___________
Pozdrawiam
#19 OFFLINE
Napisany 04 października 2012 - 13:29
a czasem jak nie mam za duzo czasu to i na szczotach umyje,uzywam plynu do spryskiwaczy i nie mam zadnych problemow;)nie podejrzewam abyś jeżdził na szczoty
tak wyglada na dzis,myta i woskowana 16 wrzesnia z paroma kilo kurzu;)
#20 OFFLINE
Napisany 04 października 2012 - 15:36
Lakier od szczot zniszczony i reflektory od płynu powyżerane wstydź się tak nie dbać o samochodziktak wyglada na dzis