Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wymiana rozrządu 2.0 8V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Yecik

Yecik
  • 26 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Człuchów

Napisany 28 września 2012 - 17:24

Witam wszystkich. Albo nie mogę znaleźć albo nie było.
Wymieniał ktoś rozrząd w 8V? Jełopem pod względem mechanicznym nie jestem, robiłem już różne rzeczy od zawieszenia, hamulców, wymiany płynów, wymiany uszczelek pod głowicą itd itp ale rozrządu nie wymieniałem. I tak się przymierzam do tego. Ze schematów widzę, że trudno być nie powinno. Skupienie, zero pośpiechu, dokładność i powinno być si. Ma ktoś doświadczenie?

#2 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 29 września 2012 - 07:08

Do rorządu w "ósemce" to raczej zadnego doświadczenia nie potrzeba ..
Prostota i dostęp , cód malina... a roboty na minute 10.. :D

A tak na marginesie to gratuluje motoru! jedna z najlepszych jednostek jaką świat motoryzacyjny kiedykolwiek ujrzał!!

_____________
Pozdrawiam

#3 OFFLINE   Yecik

Yecik
  • 26 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Człuchów

Napisany 29 września 2012 - 08:20

A dziękować.
Czyli powinienem dać radę?
Nawiasem mówiąc takiego silnika szukałem. Raz już miałem taką omegę. Może nie jest najmłodsza, ale sam ją sprowadzałem, widziałem od kogo biorę. Do przebiegu 180.000 serwisowana w Oplu:-) Zadbana, ładna, teraz wrzucę w nią gaz i mam zamiar zrobić nią jakieś 200.000 km w ciągu najbliższych 3 lat myślę.

#4 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 września 2012 - 14:26

A dziękować.
Czyli powinienem dać radę?
Nawiasem mówiąc takiego silnika szukałem. Raz już miałem taką omegę. Może nie jest najmłodsza, ale sam ją sprowadzałem, widziałem od kogo biorę. Do przebiegu 180.000 serwisowana w Oplu:-) Zadbana, ładna, teraz wrzucę w nią gaz i mam zamiar zrobić nią jakieś 200.000 km w ciągu najbliższych 3 lat myślę.


No to moze fotoporade z wymiany dla potomnych zrobisz?? ;)

#5 OFFLINE   Yecik

Yecik
  • 26 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Człuchów

Napisany 29 września 2012 - 14:59

No właśnie mam taki zamiar. Za jakiś tydzień max dwa się za to wezmę:-) Przysłużę się forum:-)

#6 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 października 2012 - 21:56

Kolego pompe wodną musisz ustawic na znaki i później tylko napinacz milimetr poniźej kresek pozdro

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#7 OFFLINE   Yecik

Yecik
  • 26 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Człuchów

Napisany 14 października 2012 - 08:58

No przymierzam się do tego dopiero bo jest już z 10.000 po ostatniej wymianie jaką robił Helmut. Póki co założyłem gaz, wczoraj zmieniłem olej. W przyszłym tygodniu rozrząd i płyn chłodniczy. Jeszcze zostanie filtr kabinowy, hamulec ręczny i coś tam zaczęło na naszych polskich drogach pukać w lewym przodzie a ja tego nie znoszę więc też zajrzę. Jak będę robił będzie fotorelacja.

#8 OFFLINE   Bayrek

Bayrek
  • 1 postów
  • Dołączył: 02-12-2012

Napisany 12 grudnia 2012 - 17:05

Witam,
i jak kolego poszła wymiana rozrządu? miałeś zamieścić foty, teraz by mi się przydały bo jestem na etapie wymiany rozrządu. Jak ustawić rozrząd?

witam,
a jakie znaki są na pompie wody? dziś rozebrałem rozrząd a jutro czeka mnie wymiana. Byłbym wdzięczny za szczegółowy opis ustawienia rozrządu - robię to pierwszy raz

#9 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2012 - 17:39

byłbym wdzięczny za szczegółowy opis ustawienia rozrządu - robię to pierwszy raz


[attach]21392[/attach]

[attach]21393[/attach]

[attach]21394[/attach]

[attach]21395[/attach]

[attach]21396[/attach]

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#10 OFFLINE   Oplarz

Oplarz
  • 1 postów
  • Dołączył: 17-01-2014

Napisany 17 stycznia 2014 - 13:03

Witam koleżanki i kolegów . wiecie może czy po zerwaniu się paska rozrządu następują dalsze przykre konsekwencje w postaci konieczności remontu silnika .
czy może 8 zaworowa Omega 2.0 ma to do siebie że tylko przestanie jechać i po odholowaniu do warsztatu wystarczy tylko rozrząd zrobić ?może to jest taki fajny silnik ? . kupiłem właśnie Omege z 1995 roku kombi z gazem . nie wiem czy poprawnie wwybrałem jej typ ale na pewno jest 8 zaworowa z silnikiem 2.0 .

#11 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 17 stycznia 2014 - 13:06

nowy pasek i silnik hula dalej :)

#12 OFFLINE   Czemkowski

Czemkowski
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-12-2013

Napisany 17 stycznia 2014 - 14:33

nic jej sie nie powinno stac :)

#13 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 17 stycznia 2014 - 15:43

A to nie zależy od modelu silnika 8v?? napewno wszystkie są bezkolizyjne?

Dodany obrazek


#14 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 stycznia 2014 - 20:09

A to nie zależy od modelu silnika 8v?? napewno wszystkie są bezkolizyjne?


Z tego co słyszalem to w omie b ten motor juz niestety jest kolizyjny

Wysłane z mojego GT-P5100 przy użyciu Tapatalka

#15 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 17 stycznia 2014 - 20:56

No właśnie też mi się zdawało że któryś jest kolizyjny...

Dodany obrazek


#16 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 stycznia 2014 - 00:51

Nie ma 100% pewności, że silnik 8smio zaworowy się nie uszkodzi. Są tylko znacznie większe szanse, że gdy strzeli rozrząd to jest zakładamy drugi pasek i jedziemy dalej bez dalszej konieczności naprawy silnika. W silniku 16 zaworowym jest zupełnie odwrotnie. Silnik ogólnie najlepszy jeżeli chodzi o awaryjność ale demon prędkości to to nie jest. PS. doszły mnie niegdyś na tym forum słuchy, że strzeliło 24V i przeżyło.

#17 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 stycznia 2014 - 01:59

Są i 16v które przeżyły... :-)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#18 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 19 stycznia 2014 - 10:00

Co do 2,0SE to nie wiem ale 2,0NE widziałem po strzale paska i nic się nie stało nowy pasek i jazda dalej. Z tego co wiem 2,0 NE może być problem jeżeli już była planowana głowica lub jest zamontowana głowica od 1,8

#19 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 stycznia 2014 - 19:57

w niegrzebanym c20ne nic się nie stanie po zerwaniu paska, jest ponad 1mm zapasu nad tłokiem dla otwartego zaworu

#20 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 19 stycznia 2014 - 21:35

Ja zawsze kieruje się zasada ze po zerwaniu lub przeskoczeniu paska lepiej założyć nowy i przekręcić kluczem wal, jeśli nic nie wadzi zakręcić rozrusznikiem zrobić sprawdzenie kompresji. Mialem już kilka przypadków ze obyło się bez robienia głowicy i to w silnikach w których nigdy nie słyszałem o bezkolizyjnym rozrządzie. Będzie ci bardziej przykro jak najpierw złapiesz się za zwalanie głowicy i okaże się ze zawory cale;)