Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[inne auto] Usunięcie jednej z dwóch butli


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   speed2

speed2
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 23 września 2012 - 14:39

Witam mam pytanie, nie w Omedze ale w Bmw e36 mam zamontowane LPG, mam 2 butle jedna w kole a druga zwykła walcowa w bagażniku, nie robię dużych tras po pustyniach :p wiec chciał bym pozbyć się tej większej walcowej butli i tu pytanie aby ją zdemontować potrzebuje wizyty u gazownika czy poradzę sobie z tym sam ?

Pozdrawiam

#2 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 września 2012 - 19:28

Nie mam pojęcia jakim cudem masz 2 butle LPG w aucie :masakra: ale demontaż butli to bardzo prosta sprawa.
Nie mam pojęcia jak to masz podłączone.

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 września 2012 - 19:37

Nie mam pojęcia jakim cudem masz 2 butle LPG w aucie :masakra: ale demontaż butli to bardzo prosta sprawa.
Nie mam pojęcia jak to masz podłączone.


auto latalo w dluuugie trasy stad 2 butle




 


#4 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2012 - 19:57

Nie mam pojęcia jak to masz podłączone.


no i tu może być problem , musi być jakieś rozgałęźnik na dwie butle , pytanie czy podłączone są z jakimś zaworem który przełącza butle czy z obu gaz idzie bezpośrednio , po wywaleniu butli trzeba będzie zaślepić miejsce podłączenia usuniętego zbiornika.

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#5 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 września 2012 - 20:14

Najprościej wjechać na kanał i zobaczyć jak idzie przewód zasilający do komory silnika.
Musisz sprawdzić czy idzie jeden przewód czy dwa?
Czy jest może zastosowany jakiś trójnik przy zbiornikach?

Ja osobiście wywalił bym wszystkie przewody z pod auta i puścił jeden przewód zasilający plus nowy kabel to cewki i sensora wskazania :)

#6 OFFLINE   speed2

speed2
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 23 września 2012 - 23:40

Dzięki za odpowiedzi, jeszcze nie miałem czasu żeby sprawdzać jak to jest podłączone, jutro dokładnie obejrzę całą instalacje, ale jedyne co zauważyłem tak na szybko to to że jeżeli zatankuje za jakieś 40 zł to poziom gazu w butli walcowej nawet nie drgnie z czego wynika że najpierw napełnia się butla w kole lecz zauważyłem też ze jak kończy mi się gaz to auto kreci się maks do 2tys obrotów tak jak by ciśnienie w butlach się stabilizowało co obala pierwszą tezę, dodam jeszcze ze jest to zwykły gaz nie sekwencja jeżeli ma to jakieś znaczenie :p

#7 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 września 2012 - 08:05

Nie ma znaczenia jaka to instalacja.
Obadaj jak to podłączone i coś się wymyśli :)

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 września 2012 - 09:05

a wlew jest jeden czy dwa ? stawiam że jest trójnik i wszystko po jednym przewodzie wali

#9 OFFLINE   Dymian

Dymian

    :)

  • 229 postów
  • Dołączył: 18-06-2011

Napisany 24 września 2012 - 19:39

Musi być trójnik, nie ma innej opcji.
Nawet jak są 2 wlewy z czym się spotkałem w T3 to i tak do silnika idzie 1 przewód.
2 butle mają rację gdy pokonywane są mega długie trasy, a napełnia się zbiornik co jest niżej jako 1-wszy, stąd zaobserwowany brak wzrostu poziomu w walcu.

Z podobnym rozwiązaniem spotkałem się w e38 chyba 1 raz, bo zazwyczaj jest walec w środku i 2 podwieszony pod autem czy to w busie czy to w jeepie..

Aby wywalić dodatkową to bez wizyty u speca się nie obejdzie bo konieczne będzie wywalenie trójnika, dopasowanie/wymiana przewodów od/do butli i spr szczelności po robocie.

a co do minusów tego typu rozwiązania to: nigdy nie wyjezdzi się faktycznie gazu do konca oraz nigdy nie napelnisz tego zestawu na full po 80% w 2 zbiornikach.

#10 OFFLINE   speed2

speed2
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 24 września 2012 - 20:48

Tak jak podejrzewaliście jest trójnik i butla w kole jest głównym zbiornikiem a do niej jest podłączona trójnikiem butla walcowa, środkowe wyjście trójnika prowadzi do butli walcowej tak jak widać to na zdjęciach które załączam ;) I teraz pytanie skąd mogę wsiąść taką złączkę i może jakieś porady ? :D I wlew oczywiście jest jeden ;)

http://www.fotosik.p...717a807ac7.html

http://www.fotosik.p...c02636e995.html

http://www.fotosik.p...a459ce76d3.html

#11 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 września 2012 - 13:22

Wywalasz trójniki na przewodzie zasilającym i tankującym.
Nastepnie kupujesz łączniki:
fi 6 -> http://moto.allegro....2628027288.html

fi 8 -> http://moto.allegro....2595009262.html

i łączysz przewody :)

Czyli odkręcasz wszystkie przewody od trójnika a natępnie pomijając już zbiornik cylindryczny skręcasz je przy pomocy "łacznika" :) Następnie sprawdzasz szczelność!!!


Uwaga, nie rób tego na kanale chyba że wcześniej spuścisz gaz z przewodów ponieważ gaz jest cięższy od powietrza i opada na dół, wtedy niefortunna iskra i bum :)

#12 OFFLINE   speed2

speed2
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 25 września 2012 - 21:25

Wielkie dzięki za odpowiedz, a tak wogole są mi potrzebne fi 8 i fi 6 tak ? jak się domyślam fi 6 zasilającym fi 8 tankujący? i jeszcze kilka pytań jak zakręcić butle żeby gaz się nie ulatniał i czy ta złączkę mogę dostać tylko na Allegro ?

#13 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 września 2012 - 07:31

Dokładnie fi6 zaslilajacy i fi8 tankujacy :)
Na butli masz zawory które zakrecasz i Sie nie ulatnia :)
Zlaczke dostaniesz w prawie każdym zakładzie montażu i hurtowni z czesiami gazowymi :) i u mnie też dostaniesz :D

#14 OFFLINE   speed2

speed2
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 26 września 2012 - 22:41

To miałem przeczucie :D hehe jak byś mieszkał w Olsztynie to chętnie bym je kupił od Ciebie ale chce je tak na szybko :D dzięki za all ;)

#15 OFFLINE   speed2

speed2
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 03 października 2012 - 21:58

A tak wogole głupia sprawa bo nawet nie wiem jaka mam instalacje gazową a chciał bym wymienić parownik, wiem tylko tyle ze nie jest to sekwencja bo miałem sekwecje w skład mojej instalki wchodzi reduktor, zawór gazowy, wielozawór, układ sterujący, jaka to może być generacja ?

#16 OFFLINE   lucas

lucas
  • 387 postów
  • Dołączył: 24-12-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 października 2012 - 07:50

skoro nie sekwencja to II generacja

#17 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 października 2012 - 08:02

Masz instalację II'giej generacji :)

#18 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 06 października 2012 - 18:45

A co do parownika to znajdź tylko taki który wyrabia mocowo do Twojego silnika, firma bez różnicy, nie ma znaczenia jakiej produkcji instalacja. Co do złączek to jedna kosztuje koło 20 zeta więc jak masz czas i chęci to niedużo drożej wyjdzie Cię zakup nowych przewodów. Metr bodajże koło 10 zł, do tego baryłki i śruby i za około stówy masz nowe. Ewentualnie teraz pomału przechodzi sie na tworzywo sztuczne. Oglądałem ostatnio u znajomego gazownika, znacznie prostsze i mniej delikatne w montażu jak miedź

#19 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 października 2012 - 08:04

zdecydowanie polecam tworzywo sztuczne - faro. Kto próbował dopasować miedź 8 mm żeby się dobrze układała w ciasnej komorze V6 chyba się ze mną zgodzi

#20 OFFLINE   speed2

speed2
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 09 października 2012 - 17:21

Dzięki za odpowiedzi ;) chce zamówić reduktor Brc 170kw wiec o bardzo dużym zapasie do tego chce zamontować Blos i mam nadzieje ze jakoś będzie w końcu chodził ten gaz bo teraz to jest masakra.