


[OB & OBFL] dławi sie po wciśnięciu gazu
#1
OFFLINE
Napisany 13 września 2012 - 17:32

#2
OFFLINE
Napisany 13 września 2012 - 17:40
co buczy???
Odmy drozne???
to samo jest na LPG i PB???
#3
OFFLINE
Napisany 13 września 2012 - 17:50
#4
OFFLINE
Napisany 13 września 2012 - 17:57
czy słyszałeś kiedyś o znakach interpunkcyjnych ?? Nie, to wróć do szkołyWitam mam też taki problem jak nacisne gaz to ona nie reaguje puszczę dodam po woli szarpnie i jak daję powolutku to się wkręca na obroty i idzie ale muszę po woli naciskać dodam zę jak już wejdzie na większy zakres obrotów to idzie ale tak to na niskich jak dodaje gazu to nie idzie albo jak już idzie to szarpie zanim sie wkreci mysle zę to jakiś zawór albo coś się zapchało ale nie mam pojecia co to moze być jak byłem z tym u mechanika to powiedział mi że to kolektor bo jest zapchany albo pompka paliwowa w baku wymieniłem oba elemęty i jeszcze świece i przewody i cewkę zapłonową od razu nic nie pomogło co to jest faktycznie też chciałbym wiedzieć bo już nerw do niej nie mam a jeszcze czasem falują mi obroty i bardzo wolno schodzi mi do jałowych obrotów pozdrawiam

A co do problemu to na początek trzeba podłączyć komputer, następnie odczytać parametry czujników, podobne objawy daje jak ktoś grzebał przy śrubie regulacyjnej od przepustnicy, ale to jest wróżenie z fusów z mojej porannej kawy. Podstawa to podłączenie komputera diagnostycznego. ot co.
#5
OFFLINE
Napisany 13 września 2012 - 20:27
a z kompa dojdziesz do wszystkiego nie mam sensu grzebac po omacku i wymieniac dobre czesci a winna bedzie pierdolka....
z tego co piszecie objawow moze byc duzo....
trzeba sprawdzac....
jak nie chcesz kupowac OS to samochod do mechanika dobrego a nie fachury co naprawi na oko... (na jakis czas)
a jak podejrzewasz DIS-a to podmien i bedziesz widzial choc sam po sobie wiem ze DIS sie bardzo rzadko psuje....
a i jasniej piszcie bo nie wiadomo czy opisane objawy na LPG PB czy na czym...
BerniS51
wolno schodzi z obrotow to wyczysc przepustnice zawor biegu jalowego sprawdz czy sie linka od gazu nie tnie czy sie przepustnica domyka....
Falowanie obrotów niemal na 100% nieszczelnosc w dolocie
Wyszukiwarka..........
#6
OFFLINE
Napisany 13 września 2012 - 21:09
#7
OFFLINE
Napisany 13 września 2012 - 21:52
DIS - to jest modul zaplonowy jak ty blednie piszesz cewka zaplonowa
Zawor biegu jalowego moze byc juz do wymiany i czyszczenie mu nie pomoze ale zajmij sie nieszczelnoscia.
za przeplywomierzem poprzez rure dolotowa przepustnice kolektor ssacy do glowicy.
sprawdz wszystkie polaczenia z kolektorem i rura dolotu.
bys byl pewien czy masz nieszczelnosc w ukladzie dolotowym podczas falowania na wolnych obrotach, zgas samochod odepnij wtyczke od przeplywomierza i zapal silnik. po chwili jak sie silnik ustabilizuje i nie bedzie falowal to napewno nieszczelnosc lub przeklamanie przeplywomierza choc osobiscie stawiam na nieszczelnosc zeby na tym zjadlem u siebie i 5 oryginalnych przeplywek uzywanych oczywiscie mialem.
a okazalo sie ze zle ucieta byla rura na mikser LPG

nie podpinaj wtyczki od przeplywki na zaplonie bo mozesz ja uszkodzic...
oczywiscie po odpieciu tej wtyczki i odpaleniu silnika zapali sie CHECK
i jeszcze to schodzenie z obrotów to zawor biegu jalowego i nieszczelnosc w dolocie
#8
OFFLINE
Napisany 13 września 2012 - 22:38
#9
OFFLINE
Napisany 13 września 2012 - 22:44
tyle ze jedno i drugi to calkiem co innego i innaczej dziala
no mam nadzieje ze nie mylisz czujnika polozenia przepustnicy z krokowym????
#10
OFFLINE
Napisany 15 września 2012 - 11:38
Panowie mam bardzo podobny problem. Ten temat z forum pasuje chyba najbardziej do moich objawów.
Omega B FL'99 Pb+LPG manual 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Auto ogólnie sprawuje sie b.dobrze, ale... po nagłym wciśnięciu gazu od zera do dechy auto się przydławia (na Pb). Auto na rozgrzanym silniku trzyma obroty około 500-600rpm
Po takim wciśnięciu gazu spadają zazwyczaj o jakieś 100-200rpm.i od takiego pułapu zaczyna się już normalnie wkręcać do odcięcia. Czasem udaje mi się go
nawet totalnie zadławić i gaśnie. Jest to stałe zachwanie mojego auta. Wydaje mi się że z rana,na zimnym silniku problem jest mniejszy,ale potem znowu to samo.
Obroty DELIKATNIE falują na jałowym. Oczywiście sytuacje extremalne, ale auto ma być sprawne. Przy starcie pod ostrą górke bywa niezła zabawa (jak brak mocy pod nogą)
Sytuacja na LPG oczywiście taka sama jak na Pb a nawet gorsza.Serwis LPG ma problem z automatyczną kalibracją instalacji (nie daje się ustawić),więc ustawiają ręcznie.
Spalanie Pb (8-10l/trasa, 12l miasto), LPG (11l/trasa, 13l/miasto), więc wszystko w rozsądnej normie

W aucie mam niedługo do zrobienia rozrząd (km), + w jednym ze środkowych wydechów czasem przydzwania blacha (ale nie wiem czy będzie to miało AŻ taki wpływ na pracę silnika).
w aucie:
nowe świece BOSCH platyno-iryda
nowe przewody NGK
nowy przepływomierz BOSCH
nowy potencjometr przepustnicy BOSCH
nowy silniczek krokowy (średniej firmy)
nowy stożek KN (duży przepływ)
zbadana KTS-em (14.09.2012), brak błędów, parametry zgodnie z oryginałem, wszystko w normie (gość z tych znających się na diagnostyce).
Może są to jakieś znajome wam objawy powodowane przez (daj boże) jakiś 1 element, bo moje zapasy w skarbonce coraz szybciej maleją.
Jak ktoś ma jakieś pomysły to bardzo chętnie je przetestuje, z góry dziękuję za każdą pomoc.
Pozdrawiam
#11
OFFLINE
Napisany 15 września 2012 - 14:02
Serwis LPG ma problem z automatyczną kalibracją instalacji (nie daje się ustawić),więc ustawiają ręcznie.
jaka instalacja LPG?
#12
OFFLINE
Napisany 17 września 2012 - 09:56
Serwis LPG ma problem z automatyczną kalibracją instalacji (nie daje się ustawić),więc ustawiają ręcznie.
jaka instalacja LPG?
Instalacja niestety (już z taką kupiłem auto) STAG 300. Ale narazie bardziej zależy mi na działaniu auta na benzynie.
#13
OFFLINE
Napisany 20 września 2012 - 14:49
Rano ciężko zapala,oczywiście na benzynie (chwile kręce).
Odpala, faluje na ok 1200 rpm, i po chwili 2 strzały w przepływke i gaśnie.
Ze 3x ją odpalałem.
W końcu wrzuciłem jedynke i "ruszyłem", bez wstawiania. Totalny muł, jakby traciła moc.
Po 100m jakby przełknęła problem i jakos zaczela normalniej reagować na gaz.
Ale po 2 km zgasła na światłach.
Co chwile jakieś nowe ciekawostki.
Cewka??
#14
OFFLINE
Napisany 10 października 2012 - 10:54
#15
OFFLINE
Napisany 10 października 2012 - 11:34
Witam, mam ten sam problem... na gazie i na benzynie to samo... po gwałtownym dodaniu gazu dusi sie słychać buczenie powietrza tak jak by w filtr przy ok 4 tys obrotów powietrza niby przestaje buczeć. pokazuje mi bład 0100 niby na przepływkę, wymieniałem 2 i zero poprawy zastanawiam sie nad wycięciem kata, ale dym z wydechu idzie normalnie
Tylko na zimnym się dusi czy nie ma różnicy?
#16
OFFLINE
Napisany 10 października 2012 - 11:42
#17
OFFLINE
Napisany 10 października 2012 - 11:49
Odmy drożne, na LPG i PB to samo, zimny czy ciepły to samo