Witam
Chcialem sie dowiedziec jakie moga byc oznaki przestawienia rozrzadu -samochod ma nierowne obroty i slychac dziwne stuki na zimnym silniku i jakby cos hamowalo silnik ja go odpale np po nocy jest to omega 3.0MV6 z 95r z sekwencyjna instalacja gazowa prosze o pomoc z gory dziekuje .Pozdro.


Przestawiony rozrzad?
Rozpoczęte przez
xr31
, 11 wrz 2007, 18:13
6 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
#2
OFFLINE
Napisany 11 września 2007 - 19:05
wyrazny spadek mocy, dymienie jak tak mialem w astrze...
#3
OFFLINE
Napisany 11 września 2007 - 19:29
Przy przestawionym rozrządzie to byłyby problemy z uruchomieniem silnika.
Przy złym ustawieniu rozrządu lub przeskoku paska nie ma tu znaczenia czy silnik bedzie zimny po nocy czy ciepły.
Należy szukać przyczyny twego problemu gdzie indziej.
Zadam ci kilka pytań:
1. Czy ten stuk o którym piszesz jest zaraz po uruchomieniu silnika po nocy i za chwilę go już nie ma. Czy tez jest po uruchomieniu ciepłego silnika?
2. Co to znaczy hamowało silnik?
Czy nie ma mocy i siły podczas jazdy, czy brak mu tzw przyspieszenia podczas dodawania gazu.?
I czy to hamowanie silnika jest takie samo na Pb jak i LPG.
Przy złym ustawieniu rozrządu lub przeskoku paska nie ma tu znaczenia czy silnik bedzie zimny po nocy czy ciepły.
Należy szukać przyczyny twego problemu gdzie indziej.
Zadam ci kilka pytań:
1. Czy ten stuk o którym piszesz jest zaraz po uruchomieniu silnika po nocy i za chwilę go już nie ma. Czy tez jest po uruchomieniu ciepłego silnika?
2. Co to znaczy hamowało silnik?
Czy nie ma mocy i siły podczas jazdy, czy brak mu tzw przyspieszenia podczas dodawania gazu.?
I czy to hamowanie silnika jest takie samo na Pb jak i LPG.
#4
OFFLINE
Napisany 11 września 2007 - 22:27
Jezeli nie ma mocy i to sprawdz czujnik polozenia przepustnicy lub sondy lambda.
Rozrząd w MV6 przestawiony o jeden zabek oznacza koniec silnika nie knuj z nim sprawdz osprzęt silnika.
Rozrząd w MV6 przestawiony o jeden zabek oznacza koniec silnika nie knuj z nim sprawdz osprzęt silnika.
#5
OFFLINE
Napisany 12 września 2007 - 22:10
1. Czy ten stuk o którym piszesz jest zaraz po uruchomieniu silnika po nocy i za chwilę go już nie ma. Czy tez jest po uruchomieniu ciepłego silnika?
2. Co to znaczy hamowało silnik?
Czy nie ma mocy i siły podczas jazdy, czy brak mu tzw przyspieszenia podczas dodawania gazu.?
I czy to hamowanie silnika jest takie samo na Pb jak i LPG.[/quote]
Ad1.Ten stu jest zaraz po uruchomieniu silnika i za chwile znika i np jak pojade do pracy i postoi te 8 godz to tez jest tak samo.
Ad2.Chamowalo silnik tzn gdy go odpale i slychac wlasnie ten stuk to wtedy tez silnik sie dusi i musze dodawac gazu zeby nie zgasl i po 30sekundach to zanika.Z przyspieszeniem to nie wiem jak maja inne omegi 3.0 bo nie mialem okazji jezdzic ale wydaje mi sie ze jak na 211km powinien lpiej przyspieszac a najbardziej jest mulowaty jak przyspieszam od zera a ok 3tys obrotow jest ok chodzi mi o wlaczony sport bo bo niego to trzeba dobrze cisnac zeby go rozbujac.
Ad3.To chamowanie silnika i stuk wystepuje tylko na Pb a ciezko mi powiedziec czy by to bylo na gazie poniewaz samochod zapala mi na Pb a jak jest zimny silnik to na gaz przelancza mi po podgzaniu plynu do 30st wiec nie moge stwierdzic czy wystepuje to na gazie.
2. Co to znaczy hamowało silnik?
Czy nie ma mocy i siły podczas jazdy, czy brak mu tzw przyspieszenia podczas dodawania gazu.?
I czy to hamowanie silnika jest takie samo na Pb jak i LPG.[/quote]
Ad1.Ten stu jest zaraz po uruchomieniu silnika i za chwile znika i np jak pojade do pracy i postoi te 8 godz to tez jest tak samo.
Ad2.Chamowalo silnik tzn gdy go odpale i slychac wlasnie ten stuk to wtedy tez silnik sie dusi i musze dodawac gazu zeby nie zgasl i po 30sekundach to zanika.Z przyspieszeniem to nie wiem jak maja inne omegi 3.0 bo nie mialem okazji jezdzic ale wydaje mi sie ze jak na 211km powinien lpiej przyspieszac a najbardziej jest mulowaty jak przyspieszam od zera a ok 3tys obrotow jest ok chodzi mi o wlaczony sport bo bo niego to trzeba dobrze cisnac zeby go rozbujac.
Ad3.To chamowanie silnika i stuk wystepuje tylko na Pb a ciezko mi powiedziec czy by to bylo na gazie poniewaz samochod zapala mi na Pb a jak jest zimny silnik to na gaz przelancza mi po podgzaniu plynu do 30st wiec nie moge stwierdzic czy wystepuje to na gazie.
xr31
#6
OFFLINE
Napisany 16 września 2007 - 13:31
Mozesz miec wybite panewki na wale korbowym..ja tak mialem ze rano stukalo cos w silniku ale po jakims czasie cichlo a to dlatego ze olej rozsmarowal sie na powierzchni panewek.. U mnie to oznaczalo koszty 3000 ale lepiej wymienic silnik..moze to tez byc ktorys zawor ale hamowanie silnika bardziej wskazuje na panewki..
#7
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2007 - 14:32
Witam
Mam podobny problem. Gdy odpalam czy cieply czy zilmny silnik slychac stuaknie w silniku.Stalo sie to tak gdy odpalajac slychac bylo jakies tarcie,drapanie po czyms, pomyslalem,ze pasek przeskoczyl o zabek moze 2. Auto dobrze odpala i dobrze silnik pracuje,tylko te stuki slychac. Kupiłem rozrzad kompletny i dalem mechanikowi do montarzu. Powiedzial,ze silnik jest juz do bani,bo razrzad przeskoczyl o ilestam zabkow.
Co bedzie lepszym wyjsciem czy drugi silnik czy dlubac cos przy starym. Problem dotyczy Omegi B 95r. 2,5 V6.
Jakie sa mniej wiecej koszty naprawy silnika po przeskoczeniu zabkow paska rozrzadu??
Mam podobny problem. Gdy odpalam czy cieply czy zilmny silnik slychac stuaknie w silniku.Stalo sie to tak gdy odpalajac slychac bylo jakies tarcie,drapanie po czyms, pomyslalem,ze pasek przeskoczyl o zabek moze 2. Auto dobrze odpala i dobrze silnik pracuje,tylko te stuki slychac. Kupiłem rozrzad kompletny i dalem mechanikowi do montarzu. Powiedzial,ze silnik jest juz do bani,bo razrzad przeskoczyl o ilestam zabkow.
Co bedzie lepszym wyjsciem czy drugi silnik czy dlubac cos przy starym. Problem dotyczy Omegi B 95r. 2,5 V6.
Jakie sa mniej wiecej koszty naprawy silnika po przeskoczeniu zabkow paska rozrzadu??
_______________________________________
JARO_FX
_______________________________________
JARO_FX
_______________________________________