Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem ze sprezarka klimy.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2007 - 18:11

Witam

Mam dosc zawily problem ze sprezarka klimy, ktory postaram sie dokladnie opisac (juz poruszalem ten temat w innym dziale ale ten bedzie bardziej odpowiedni):

A wiec:

- Gdy mam wlaczona klime wszystko jest ok ze sprezarka.
- Gdy klima jest wylaczona kolo sprezarki zacina sie przez co pasek klinowy slizga sie po nim i wydaje roznorodne piski (prawdopodobnie uszkodzone jest lozysko w sprezarce).
- Gdy klima jest wylaczona ale wlaczony jest panel klimatronika (np cieple powietrze) kolo sprezarki rowniez sie kreci i jest ok (mimo ze sama klima jest wylaczona).

Wiec teoretycznie poki co moge jezdzic z zawsze wlaczonym panelem nawiewu i naprawa samej sprezarki zajac sie np na wiosne (slabo z kasa poki co).

Ale pojawia sie problem. Znajomy twierdzi ze gdy mam wlaczony panel klimatronika z ustawionym cieplym powietrzem to i tak zalacza sie sprezarka (bo kolo kreci sie jak przy wlacoznej klimie, mimo ze przycisk AUTO jest wylaczony) i ze gdy wylacze panel i kolo sprezarki zacina sie to nie slizga mi sie pasek tylko te dzwieki wydaje np uszkodzone lozysko sprezarki (bo czasem kolo sie poruszy powoli). Twierdzi ze sprezarka przy kole zbudowana jest z 2 czesci:

1 - to kolo ktore kreci sie zawsze tak samo wraz z paskiem klinowym
2 - Jest to kolo ktore w momencie wlaczenia klimy zasprzega sprezarke do pracy z w/w kolem.

Dodany obrazek

I teraz mam nastepujace pytania:

1) czy faktycznie sprezarka ma taka budowe jak mi powiedzial. Ze sa 2 kola. Jedno z nich porusza sie wraz z pakiem klinowym a drugie tylko zasprzega sprezarke. (tak jak na zdjeciu rownie dobrze moze to wygladac jak jedna calosc) (jezeli tak to faktycznie te dzwieki powoduje cos w sprezarce a sam pasek sie wtedy nie slizga tak jak wydawalo mi sie do tej pory)

2) Co mam w takiej sytuacji zrobic (procz oczywiscie naprawy sprezarki). Czy jezdzic na wlaczonym panelu klimatronica (np z cieplym powietrzem) zeby kolo sprezarki krecilo sie wraz z kolem ktorym porusza pasek klinowy (ale podobno wtedy dziala mi klima co jest zabujcze bo nie mam nic freonu w ukladzie), czy na wylaczonym panelu (wtedy piszczy i zacina sie kolo sprezarki (to co sprzegla sie z kolem od paska) ale dzieki temu sprezarka jest wylaczona i jej nie zatre.

Pytam bo najprosciej jest jechac do mechanika zeby ja wyjal i naprawil i miec problem z glowy (ale poki co mam wieksze wydatki (i wazniejsze) jak wymiana rozrzadu czy oleju)

I czy faktycznie jak mam zalaczone ogrzewanie (temp od 20 do high) to sprezarka tez pracuje jak przy (20, LOW) ?? Czy tylko gdy przyciskamy AUTO na panelu ?? (bo z racji braku freonu moge miec powazne problemy) pytam bo sprezarka zalacza sie przy ogrzewaniu tak samo jak przy wlaczonej klimie a gdy wylacze wogole panel staje (i zacina sie co jak pisalem jest drugim problemem)

Nie wiem czy cos zrozumiecie z tego posta (ja juz sam nie wiele rozumiem) ale ciezko jest opisac ten problem... Jezeli ktos zrozumie oco mi chodzi to prosze o odp :mrgreen:

#2 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 12 września 2007 - 06:23

przecież masz przycisk ECO,jak go włączysz to wyłączasz wtedy sprężarkę i ona nie pracuje(oczywiście jej koło pasowe się zawsze kręci ale nie jest zasprzęglone przez sprzęgło elektromagnetyczne)Ogrzewanie wtedy działa normalnie.Co do wymiany łożyska ja jednak zmieniłbym od razu,bo jak ci się całkiem zatrze gdzieś na drodze to kaplica,może strzelić pasek klinowy i zostajesz bez ładowania,wspomagania i chłodzenia silnika(głowna pompa wody jest napędzana tym paskiem).Łożysko wymienia się bez demontażu sprężarki i rozszelniania klimy,jego koszt to 80 zł za oryginał NTK + wymiana

#3 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2007 - 10:46

... i o taka odpowiedz mi chodzilo. Widze ze nie moge tego odlozyc. Faktycznie zapomnialem o przycisku ECO :razz:. Ale to napewno bedzie lozysko przy takich obiawach ? Czy cos moze byc nie tak z tym elektromagnesem ?? Pozdrawiam

#4 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 12 września 2007 - 14:02

powierzchnia tarczy elektromagnesu z czasem koroduje i rdza i zanieczyszczenia na niej utrudniają jej zasprzeglanie,więc przy wymianie łożyska warto oczyścić jej powierzchnię,no chyba że jest już tak skorodowane że zostanie tylko wymiana..Dlatego warto mieć założoną osłonę pod silnik bo w v6 sprężarka jest zamontowana tak nisko że bez osłony woda i cały syf z drogi potrafią ją załatwić w kilka miesięcy

#5 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2007 - 23:03

po wcisnieciu Eco obiaw ten sam czyli sprezarka sie zawiesza i wydaje rozne piski. Musze sie nia jak najszybciej zajac...

#6 OFFLINE   Skiba

Skiba
  • 10 postów
  • Dołączył: 17-07-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 15 września 2007 - 08:32

Temat naprawy/regeneracji kompresora mam opanowany, robiłem to u siebie - wymiana łożyska i uszczelnień kompresora w razie czego służę pomocą
Ω - Shadow Of The Beast...

#7 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 15 września 2007 - 10:31

jeżeli to tylko łożysko do wymiany a sama sprężarka jest szczelna to uszczelnień nie ma sensu ruszać,ale jeśli będzie taka potrzeba to zakładaj tylko uszczelniacz wałka GM (50 zł),żadnych podróbek bo czasami nie wytrzymują ciśnienia i możesz mieć podwójne koszty,a prawidłowe założenie uszczelniacza tak aby się nie wywinął przy zakładaniu lub nie uszkodził mechanicznie to już inna bajka....ale dasz rade

#8 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2007 - 14:13

ok a jezeli uszczelnienie juz nie daje rady moze to byc powod do znikania freonu z ukladu ? czy to uszczelnienie nie ma nic wspulnego w sprezarce z freonem ?? nieznam sie na tym wiec pytam :mrgreen:

#9 OFFLINE   Skiba

Skiba
  • 10 postów
  • Dołączył: 17-07-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 15 września 2007 - 20:42

"ale jeśli będzie taka potrzeba to zakładaj tylko uszczelniacz wałka GM (50 zł),żadnych podróbek bo czasami nie wytrzymują ciśnienia"
W oplu sprężarka traktowana jest w całości jako część zamienna i nie kupisz części zamiennych do sprężarki. (oficjalna odpowiedz z 3 salonów w Poznaniu).

Objawy jakie opisałeś wskazuja na uszkodzone łożysko sprzęgła. Koszt łożyska od 60 do 100 zł. Tarczę sprzęgła zdejmiesz za pomocą ściągacza do magneta od motoroweru romet :lol: . Koło pasowe zwykłym ściagaczem do łożysk. Bardzo ważne są powierzchnie styku koła pasowego i tarczy, muszą być gładkie, czyste i dobrze do siebie przylegać.

Części zamienne najtaniej kupisz w euro-klima kropka pl.

Zapomniałem dodać że dla bezawaryjnej pracy klimy NIEZBĘDNA!! jest osłona silnika.
Sprężarka jest tak nisko że gdy nie ma osłony między tarczkę sprzęgła a koło pasowe dostaje się błoto, piasek itp. grozi to zniszczeniem spręgła sprężarki.
Ω - Shadow Of The Beast...

#10 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 15 września 2007 - 23:43

W oplu sprężarka traktowana jest w całości jako część zamienna i nie kupisz części zamiennych do sprężarki. (oficjalna odpowiedz z 3 salonów w Poznaniu).

a kto ci takich głupot naopowiadał,jak najbardziej można kupić uszczelniacz wałka w ASO bo sam go tam kupowałem....kosztuje 50 zł i jest jak najbardziej wymienny i jest w zestawie z nowym oringiem i zegerem.

ok a jezeli uszczelnienie juz nie daje rady moze to byc powod do znikania freonu z ukladu ? czy to uszczelnienie nie ma nic wspulnego w sprezarce z freonem ?? nieznam sie na tym wiec pytam

po pierwsze tam nie ma freonu tylko czynnik,po drugie uszczelniacz wałka musi być jak najbardziej ok bo podczas gdy sprężarka nie pracuje to jest poddany ciśnieniu gazu ok.5 atm,a podczas jej pracy w największe upały ciśnienie to wzrasta do ponad 20 atm więc ma co trzymać.Najlepiej jest nabić klime czynnikiem z barwnikiem i wtedy jak masz wyciek to po oświetleniu widać gdzie puszcza.Co do wymiany łożyska na aucie...oczywiście wykonalne ale raczej nie w domowych warunkach.W v6 jest poprostu tak ciasno przed sprężarką że jest problem z założeniem ściągacza do kół pasowych,ci co się tym zajmują mają odpowiedni sprzęt co pozwala im to zmieniać bez demontażu sprężarki
Co do całej operacji poczytajcie sobie to
http://motonews.pl/s...

#11 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2007 - 00:39

Dzieki za odpowiedzi i link. Juz wiem oco dokladnie chodzi i co mam wymienic. Jak tylko sie za to zabiore napisze co i jak.

Panowie :piwo: :piwo: :bud:

#12 OFFLINE   Skiba

Skiba
  • 10 postów
  • Dołączył: 17-07-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 16 września 2007 - 07:51

a kto ci takich głupot naopowiadał,jak najbardziej można kupić uszczelniacz wałka w ASO bo sam go tam kupowałem....kosztuje 50 zł i jest jak najbardziej wymienny i jest w zestawie z nowym oringiem i zegerem


Jeśli tak to podaj numer części GM, bo przypuszczam że sprzedali ci uszczelniacz amerykańskiej firmy Santech model (MT 2038) który kosztuje w euroklimie 18zł oczywiście w zestawie z oringiem i zabezpieczeniem. Od Santecha bierze części do produkcji sprężarek większość firm produkujących kompresory klimatyzacji i taki uszczelniacz jest orginalnie założony w sprężarkach GM/Harrison

po pierwsze tam nie ma freonu tylko czynnik,

Ten czynnik to właśnie freon R134a.

a podczas jej pracy w największe upały ciśnienie to wzrasta do ponad 20 atm

Nie prawda, uszczelnienie jest w sprężarce po stronie ssącej więc nigdy nie przekracza 5 bar.
Ω - Shadow Of The Beast...

#13 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 16 września 2007 - 21:38

no oczywiście że można znależć tańszy ten uszczelniacz ale z drugiej strony jak mam dla paru złotych oszczędności szukać go po necie,czekać na przesyłkę za pobraniem która też kosztuje lub co gorsza marnować czas i paliwo żeby jechać do banku posłać przelew a potem myśleć czy aby na pewno przyślą mi dokładnie to co chciałem to wole już podjechać do serwisu bo mam akurat niedaleko i widze czarno na białym co biorę i mam to od razu

#14 OFFLINE   Skiba

Skiba
  • 10 postów
  • Dołączył: 17-07-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 17 września 2007 - 17:02

Pewnie że wolałbym oryginał GM ale w serwisie powiedzieli mi to co napisałem, ale w linku który podałeś koleś podał numery części GM, sprawdzę w salonie co mi powiedzą jak podam te numery :cool:
Ω - Shadow Of The Beast...

#15 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 17 września 2007 - 22:31

no właśnie chodzi mi o ten nr GM 6595183,taki podałem w ASO i taki mi sprzedali,sprężarka harrison