Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dane dotyczące regulacji OPEL Omega b 2.0 16V - X20XEV 1998cc 100KW 136Km


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mojan8

mojan8
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-04-2012
  • Skąd: na wylocie z polski do uk

Napisany 10 września 2012 - 10:06

Posiadam dane do każdego auta i do każdego silnika więc jeśli ktoś coś bedzie potrzebował proszę pisać

Dane dotyczące regulacji
OPEL / VAUXHALL - Omega - 2.0 16V - X 20 XEV

Silnik (informacje ogólne)
Pozycja Wartości Jednostki
Kod silnika X20XEV
Pojemność 1998 (cc)
Bieg jałowy 700 - 1000 (obr. na minutę)
Luz zaworowy
Hydrauliczny
Ciśnienie sprężania
Stan normalny 10.5-13.0 (bar)
Ciśnienie oleju 1.5/700 - 1000 (bar / obr. na minutę)
Układ paliwowy (marka i typ) Simtec 56.5
Kolejność zapłonu 1-3-4-2
Świece zapłonowe (marka i typ) Bosch FR8LDC
Odstęp elektrod świecy 0.7 -0.8 (mm)
Ciśnienie pompy paliwa 2.1 -2.4 (bar)
Gazy spalinowe CO <0.5 (%)
C02 14.5-16.0 (%)
HC 100 (ppm)
02 0.1 -0.5 (%)
CO przy dużej prędkości biegu jałowego <0.3 (%)
Duża prędkość biegu jałowego 2800 - 3200 (obr. na minutę)
Lambda 0.97-1.03
Zmiana Lambdy (Delta Lambda) 0.02
Temperatura oleju w czasie testu 80 (°C)
Badanie w obwodzie zamkniętym przy: (obr. na minutę) 570 - 1130 (obr. na minutę)
Uruchomienie awaryjne (tylko Niemcy)
Metoda podstawowa (tylko Niemcy) Nr. 5
Ustawienie zaworu 1.5 (mm)
Układ chłodzenia
Pozycja Wartości Jednostki
Ciśnienie 1.2-1.5 (bar)
Termostat otwiera się przy 92 (°C)
Wentylator działa przy 100 (°C)

Elementy elektryczne
Pozycja Wartości Jednostki
Akumulator 44 Airco 66 (Ah)
Alternator 70 Airco 100 (A)

Hamulce
Pozycja Wartości Jednostki
Grubość tarczy, przód, min 23 (mm)
Grubość tarczy, tył, min. 10 (mm)
Układ kierowniczy i ustawienie koła jj
Pozycja Wartości Jednostki
Rysunek ustawienia koła

http://zapodaj.net/a...2fc005.jpg.html

Zbieżność kół, przód 10’±10' (°)
Pochylenie kół, przód -1°40' ± 45' (°)
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 5°40’± 1° Estate 5° ± 1° 0
Zbieżność kół, tył -55* - +45’ 0
Pochylenie kół, tył -1°50' ± 40' 0

Koła i opony 1
Pozycja Wartości Jednostki
Wielkość opony 195/65R15
Ciśnienie w przedniej oponie 2.0 (bar)
Ciśnienie w tylnych oponach 2.0 Estate 2.2 (bar)

Pojemności
Pozycja Wartości Jednostki
Miska olejowa silnika, razem z filtrem 4.5 O)
Przekładnia ręczna R25
Lokalizacja korka

http://zapodaj.net/6...d3beaa.jpg.html

Wkład zapasowy do skrzyni biegów 1.2 (I)
Przekładnia różnicowa 1.0 (I)
Przekładnia automatyczna AR25
Wkład zapasowy do skrzyni biegów 8.4 (I)
Przekładnia różnicowa 1.0 O)
Układ chłodzenia 8.8 (I)
Przekładnia automatyczna 8.6
Czynnik chłodniczy w układzie klimatyzacji 950 (g)
Olej do sprężarki klimatyzatora 250 (ml)
Ustawienia momentu obrotowego 1
Pozycja Wartości Jednostki
Głowica cylindra
http://zapodaj.net/f...e85e9c.jpg.html

Etap 1 25 (Nm)
Etap 2 90° O
Etap 3 90° 0
Etap 4 90° 0
Wymienić śruby
Przednia piasta 320 (Nm)
Tylna piasta 300 (Nm)
Nakrętki koła 110 (Nm)
Nakrętki koła 110 (Nm)
Świece zapłonowe 25 (Nm)

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 września 2012 - 10:56

Ale po co to wrzucasz??
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   mojan8

mojan8
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-04-2012
  • Skąd: na wylocie z polski do uk

Napisany 10 września 2012 - 11:10

Ale po co to wrzucasz??

Witam
sam niedawno poszukiwałem np. cicsnienia pompy
i innych danych
wierze ze komóś sie przyda - sam nie jestem mechanikiem ale potrafie duzo zrobic i moja omege naprawiam sam
zastanawiam sie równiez nad dodaniem post o zmianie -wymianie skrzyni obiegów ar25 automatyczej na nowa - przekladka - mam nadzieje ze komuś sie przyda - szukalem i nie ma a wymienilem sam na kanale kolega tylko mi pomógł dżwignąc
co o tym myślisz ??

#4 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 września 2012 - 11:12

Nie każdy się zorientuje co za wartości są podane w pierwszym poście...

zastanawiam sie równiez nad dodaniem post o zmianie -wymianie skrzyni obiegów ar25 automatyczej na nowa - przekladka - mam nadzieje ze komuś sie przyda - szukalem i nie ma a wymienilem sam na kanale kolega tylko mi pomógł dżwignąc
co o tym myślisz


http://forum.omegakl...ead.php?t=34849
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#5 OFFLINE   mojan8

mojan8
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-04-2012
  • Skąd: na wylocie z polski do uk

Napisany 10 września 2012 - 11:21

Nie każdy się zorientuje co za wartości są podane w pierwszym poście...

Uważam jednak że ludzie - powiedzmy hobbiści postanawiajacy zakupic interface diagnostyczny - pewnie porównaja dane ich omeg z podanymi i dzieki temu dojda co jest nie tak - oile bedzie
czytałem wiele próśb o zerkniecie na podobne odczyty - cześć beda już mieli do porównania

dziekuje za link - jednak mi nie udało sie tego znaleźć wcześnieja szkoda - ale dziekuje

#6 OFFLINE   wilczekkrk

wilczekkrk
  • 26 postów
  • Dołączył: 02-05-2012
  • Skąd: KSM Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 września 2012 - 09:10

nie za bardzo wiedziałem gdzie to wrzucić a żeby nie zakładać nowych tematów
szukając danych na temat czujników wału .. natknąłem się na ciekawy pliczek niestety po angielsku

"Trouble-Shooting - Simtec 56.5"
http://www.vectra.cl...OPEL_565eng.pdf

wszystko ładnie opisane ..

może komuś się przyda ;)