Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Spala lpg i benzyne jednoczesnie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bazant 2

bazant 2
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-12-2010

Napisany 29 sierpnia 2012 - 09:11

Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu Moja omka spala jednocześnie gaz i benzynę jest wtedy słabsza i powyżej 140 przerywa i nie zaświeci sie żadna kontrolka że coś nie tak w silniku . Nie wiem co może być przyczyną. LPG mam od 1,5 roku zrobiłem ok.60 tyś. ,filtry wymieniam co ok.15 tyś. U gazownika byłem z tydzień temu i Mówi ze na kompie jest wszystko ok. . Dodam że nie zawsze spala lpg i pb jednocześnie. Po prostu czuję po aucie raz jest normalnie a raz jest motor słabszy.Typ instalacji LOVATO. Co może być przyczyną?

#2 OFFLINE   tysiakPL

tysiakPL
  • 16 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: okolice Łęczycy

Napisany 29 sierpnia 2012 - 11:15

A skąd pewność ze bierze i gaz i pb?

#3 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 29 sierpnia 2012 - 11:28

Jak by brało gaz i benzynę na raz to by szarpało silnikiem, nie równo by pracował to się czuje jeśli to sekwencja to praktycznie nie wiem czy dało by się jeździć w takim przypadku

#4 OFFLINE   bazant 2

bazant 2
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-12-2010

Napisany 29 sierpnia 2012 - 22:52

Kolego tysiakPL bierze na 100% gaz i pb bo ubywa z baku. Nie mam żadnego wycieku pb. Pracuje za granicą i z domu do pracy mam 800 km. w jedną stronę . Takie kursy robię co 2 tygodnie więc widzę że ubywa ze zbiornika pb.
Tak to sekwencja kolego Noon . Jak pisałem nie zawsze bierze lpg i pb. i wiem kiedy tak jest bo gdy jest jakaś górka to auto słabnie momentalnie no a powyżej 140 km/h na równej drodze to szarpie silnik. Jak delikatnie wciskam gaz to jest ok. i nawet do 170 km/h się rozbujam na banie ale gdy wciskam mocniej pedał to od razu szarpie.
Np.gdy wyjadę z domu jest wszystko ok. ale gdy tylko zgaszę silnik gdy tankuję po 300 km. trasy to już po odpaleniu motor inaczej pracuje i są te objawy co pisałem wyżej. Nawet po 20 km gdy zgaszę motor to są te objawy.

#5 OFFLINE   mishaq

mishaq
  • 325 postów
  • Dołączył: 01-08-2012
  • Skąd: wawa

Napisany 29 sierpnia 2012 - 23:59

dokładnie mam te same objawy
miałem piach w baku, zalałem 15 litrów pb i po tygodniu (przejechane koło 200-250km
-niby na gazie) rezerwa i znowu nic w baku.
więc pali na raz gaz i pb. mam jakąś włoską instalację ale na komputerze jest napis ELISA (lub ELIZA) nie pamiętam teraz dokładnie. w kazdym razie co może odpowiadać za spalanie równocześnie gazu i pb?

#6 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2012 - 06:15

A ponoć PB+LPG= mieszanka niepalna. Silnik tego nie przepla jak powinien i dlatego trci moc i szarpie. Przypuszczam, że problem jest gdzieś w instalacji. Po przełączeniu na LPG nie odcina PB i zalewa silnik taką mieszanką. A jak jeździsz na samym PB jest OK?

#7 OFFLINE   tysiakPL

tysiakPL
  • 16 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: okolice Łęczycy

Napisany 30 sierpnia 2012 - 08:29

W mojej klusce też przez pewien czas podejrzewałem spalanie dwóch paliw jednocześnie bo również mimo jazdy na lpg ubywało mi znacznie pb. Na początku tłummaczyłem to sobie że to paliwo idzie przy rozruchu i pierwszych kilometrach jazdy zanim przełączy na gaz bo mam sekwencje i sama za siebie tam decyduje kiedy przeskoczyć. Ale ubytki Pb były tak duże że musiałem zacząć szukać przyczyny. Wyciek na początku wykluczyłem bo pod autem sucho było zawsze i nie czuć było charakterystycznej woni paliwa, dlatego myślałem ze powód to spalanie obydwóch paliw jednocześnie. Tym bardziej że auto muliło sie często i przerywało a co jakiś czas było wszystko ok. Jednak po głebszym przyjrzeniu sie problemowi okazało sie żę auto muła dostawało od zużytych przewodów WN i padającego powoli czujnika położenia wałka rozrządu.
A benzyny ubywało mi jednak poprzez wyciek który był przy tej pokrywie na baku co pod nią jest pompa paliwa. Ktoś tam wcześniej musiał grzebać i zakręcając tę pokrywę źle założył uszczelkę pod nią. A sama pokrywa została przez upływ czasu i km zasypana grubą warstwa brudu i piachu, przez co wyciek paliwa nie był widoczny ani wyczuwalny po zapachu. :( dużo benzynki straciłem zanim tego sie dopatrzyłem. Po prawidłowym dokręceniu i uszczelnieniu ubytek Pb poszedł w niepamięć. Tak więc sprawdź dobrze czy napewno Ci nie ucieka nigdzie to paliwo a te kłopoty z silnikiem nie mają poprostu innej przyczyny.

#8 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 sierpnia 2012 - 22:14

W ustawieniach większości instalek lpg jest opcja "przejdż na pb lub dodaj pb " poniżej lub powyżej wybranych obrotów.Może właśnie jest ustawione na "dodaj pb" i dlatego muli i spala oba paliwa.

#9 OFFLINE   koles43

koles43

    została babcia i C5

  • 470 postów
  • Dołączył: 11-10-2008
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 sierpnia 2012 - 12:57

Nie ma takiej opcji żeby silnik chodził jednocześnie na gazie i PB tym bardziej na wolnych obrotach zaleje go momentalnie, spytaj gazownika czy będzie chodził to cię wyśmieje

#10 OFFLINE   mishaq

mishaq
  • 325 postów
  • Dołączył: 01-08-2012
  • Skąd: wawa

Napisany 31 sierpnia 2012 - 17:11

mi na jałowym jak się zatrzymuje na światłach to regularnie zmiejsza obroty zaczyna telepać, raz zgasł

przy gazie w podłoge czuć przerwy

#11 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2012 - 19:15

w kazdym razie co może odpowiadać za spalanie równocześnie gazu i pb?


takie objawy może powodować walnięta membrana w regulatorze ciśnienia na listwie , kiedy auto chodzi na LPG to paliwo przez zawór wraca z powrotem do zbiornika ,podciśnienie idące wężykiem z kolektora uruchamia zawór za pośrednictwem membrany , jeśli membrana popęka część paliwa wężykiem podciśnienia dostaje się z zaworu do kolektora ssącego i wtedy mogą być takie objawy jak opisujesz .

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#12 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 19 września 2012 - 01:20

Witam.
Możesz zapodać zdjęcie tego regulatora, mam podobne objawy.

#13 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 września 2012 - 08:18

Witam.
Możesz zapodać zdjęcie tego regulatora, mam podobne objawy.

http://allegro.pl/li...2577969445.html

#14 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 20 września 2012 - 01:05

Czyli cała listwa do wymiany.On jest sterowany podciśnieniem?Muszę sprawdzić czy mi wężyk od podciś. nie zleciał bo coś ostatnio mi jakby syczy z tyłu za kolektorem.

#15 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 03 października 2012 - 07:00

Jednak nie listwa a przewody WN.Teraz śmiga aż miło.:D

#16 OFFLINE   bazant 2

bazant 2
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-12-2010

Napisany 30 października 2012 - 14:30

takie objawy może powodować walnięta membrana w regulatorze ciśnienia na listwie , kiedy auto chodzi na LPG to paliwo przez zawór wraca z powrotem do zbiornika ,podciśnienie idące wężykiem z kolektora uruchamia zawór za pośrednictwem membrany , jeśli membrana popęka część paliwa wężykiem podciśnienia dostaje się z zaworu do kolektora ssącego i wtedy mogą być takie objawy jak opisujesz .
KOLEGO KOCYK Gdyby tak było to by spalała omka Lpg i Bp cały czas a mi raz spalała a raz było wszystko ok.
NIE WIEM CO MOGŁO BYĆ PRZYCZYNĄ ale tydzień temu wymieniłem nową oryginalną cewkę zapłonową [udało Mi się kupić od kolegi z forum za 310 zł] przy okazji również czujnik położenia wałka rozrządu bo mi szwankował [nowy oryginalny z aso 460 zł] i jak na razie jest wszystko ok. Ta moja stara cewka była ok , miała tylko kiepskie te gumki , na jednej brakowało z 1,5 cm po prostu ze starości i przegrzania się kruszyły i były końcówki popękane na każdej a nie można ich nigdzie osobno bez cewki kupić. Więc kupiłem całą nową po okazyjnej cenie i to oryginał BOSCH .