Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 3.2 V6 Sport - Falowanie obrotów na gazie...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pointer30

pointer30
  • 7 postów
  • Dołączył: 08-09-2007
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 08 września 2007 - 11:17

Przedewszystkim chciałem się serdecznie ze wszystkimi przywitać :peace:

Jestem nowy na forum - właśnie się zarejestrowałem - ponieważ od kilku dni jestem dumnym posiadaczem jedynego słusznego auta...

Mój problem polega na tym że:

Wczoraj założyli mi instalacje gazową TARTARINI z reduktorem do 250KM i zbiornikiem 65l

Niestety autko na gazie nie chodzi super :-(

Na wolnych obrotach obrotomierz leciutko faluje, a podczas ostrzejszej jazdy (but w podłoge) przy 5000-6000 obr/min w trybie sport kiedy następuje zmiana biegu, silnik schodząc z obrotów zadławia sie i szarpie autem...

Ostatnio przy tym zapaliło sie Check Engine... i zaczeło nim telepać na wolnych obr...

Zgasiłem auto, odpalimlem i pojechałem... i Check Engine zgasło.
Ale problem z tymi obortami pozostał :-(

Na Benzynce jeżdzi jak złoto !!!!
-= OPEL OMEGA C 3.2 V6 Sport =-

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 września 2007 - 11:26

Przedewszystkim chciałem się serdecznie ze wszystkimi przywitać :peace:

Jestem nowy na forum - właśnie się zarejestrowałem - ponieważ od kilku dni jestem dumnym posiadaczem jedynego słusznego auta...

Mój problem polega na tym że:

Wczoraj założyli mi instalacje gazową TARTARINI z reduktorem do 250KM i zbiornikiem 65l

Niestety autko na gazie nie chodzi super :-(

Na wolnych obrotach obrotomierz leciutko faluje, a podczas ostrzejszej jazdy (but w podłoge) przy 5000-6000 obr/min w trybie sport kiedy następuje zmiana biegu, silnik schodząc z obrotów zadławia sie i szarpie autem...

Ostatnio przy tym zapaliło sie Check Engine... i zaczeło nim telepać na wolnych obr...

Zgasiłem auto, odpalimlem i pojechałem... i Check Engine zgasło.
Ale problem z tymi obortami pozostał :-(

Na Benzynce jeżdzi jak złoto !!!!




sekwencja czy II generacja ?(mysle ze nie strzeliles babola i nie zalozyles II gen ale spytac musze) jesli swiezo zalozona to jedz i walcz z nimi. u mnie przy rozjechanych wtryskiwaczach od LPG tez potrafilo zafalowac ale teraz po regulacji jest miodzio.


Pozatym zczytaj bledy zeby bylo wiadomo od czego sie zapalilo




 


#3 OFFLINE   pointer30

pointer30
  • 7 postów
  • Dołączył: 08-09-2007
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 08 września 2007 - 11:28

Instalacja sekwencyjna - kosztowała 3500zł eeeeh...
-= OPEL OMEGA C 3.2 V6 Sport =-

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 września 2007 - 11:31

Instalacja sekwencyjna - kosztowała 3500zł eeeeh...


ja kiedys placilem 4500 do silnika 1.1 R4 wiec nie narzekaj.
jedz do gazownikow niech walcza, instalke masz na gwarancji, jak sobie nie poradza to niech demontuja i zwracaja $$$. przyczyn moze byc duzo. Zrob jak mozesz zdjecie komory silnika z wtryskiwaczami.




 


#5 OFFLINE   pointer30

pointer30
  • 7 postów
  • Dołączył: 08-09-2007
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 08 września 2007 - 12:04

Proszę uprzejmie - oto fotki... :cool:

Dodany obrazek

Dodany obrazek
-= OPEL OMEGA C 3.2 V6 Sport =-

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 września 2007 - 12:12

Proszę uprzejmie - oto fotki... :cool:



jedz do nich niech walcza. opis pasuje do zle dobranych/niewyregulowanych wtryskiwaczy




 


#7 OFFLINE   pointer30

pointer30
  • 7 postów
  • Dołączył: 08-09-2007
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 08 września 2007 - 12:13

Juz sie umowilem na wizyte u nich - Poniedzialek 8:00 rano :-)

Odezwe sie w pon jak juz bedzie po wszystkim...

Pozdr...
-= OPEL OMEGA C 3.2 V6 Sport =-

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 września 2007 - 12:15

Juz sie umowilem na wizyte u nich - Poniedzialek 8:00 rano :-)

Odezwe sie w pon jak juz bedzie po wszystkim...

Pozdr...



looknij na wtryski masz 1 Ohm czy 3 Ohm ?




 


#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2007 - 12:24

wlasnie wczoraj skonczylem walke z tartarini - ta instalka to koszmar, Stag 300 bije 1000 razy, problem dokladnie jak u Ciebie (po zczytaniu bledu: zly sklad mieszanki sonda lambda byl to 2 letni fiat albea i klient walczyl z problemem od zalozenia instalki az gazownik zlikwidowal dzialalnosc)- po przegladnieciu wszystkiego co mozna i po uzyslaniu porady od znajomego gazownika zmienilem dysze wtryskow z 2,5 (takie byly zalozone!!!) na 1,8 - jak reka odjal w momencie przelaczenia na lpg zgasl check. Mam rogram i interface i chcialem przeprogramowac instalke do nowych dysz i po przeprogramownaiu, obroty sie ustabilizowaly, silnik mozna wkrecac do 6500 tysiakow i wydusilem z 1,2, 16v 170km/h!!!!. Pozostal problem ze przy wcisnieciu pedalu gazu do oporu gwaltownie na doslownie 1 sek przymula , chociaz podczas jazdy jest to nie wyczuwalne. Podczas programowania zastanowilo mnie jedno - dlaczego instalka ustawia czas wtrysku lpg prawie dwa razy wiekszy niz benz. Chcialem przeprogramowac recznie na mapie ale nie jest to w tej instalce takie proste bo trzeba wpisywac recznie (nie mozna przeciagac wykresu mapy).
P.S. Nie popuszczaj tylko walcz z tempakami i sprawdz jakie dysze zalozyli gazownicy. Moj gazownik twierdzi (a uwazam ze jest dobry ) ze przy tej instalce jezeli sa wtryski matrix (a pewnie sa) to do 150 konnego silnika min dysze 2,5 wiec u Ciebie powinny byc pewnie wieksze......Pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2007 - 13:59

Moj gazownik twierdzi (a uwazam ze jest dobry ) ze przy tej instalce jezeli sa wtryski matrix (a pewnie sa) to do 150 konnego silnika min dysze 2,5 wiec u Ciebie powinny byc pewnie wieksze......Pozdrawiam

U kolegi widac, ze nie ma matrixow, tylko albo Valteci albo Raile zolte, czyli 1 OHM.

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2007 - 15:21

ok byc moze, nie patrzylem na zdjecia- tylko ja rozwodze sie na temat dysz wtryskiwaczy a wlasciwie ich srednica
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#12 OFFLINE   grzegorz z s

grzegorz z s
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-08-2007
  • Skąd: Niemcy

Napisany 09 września 2007 - 13:21

Witam, tak kolego to jest dosc "ciezki" silnik jeslichodzi o ustawienie lpg, w maim trwalo to pare dni, na tych wtryskach nie miej nadziei na obroty wyzsze niz 5500, mam w mojej czerwone Valteki i efekt podobny- a jesli chodzi potem nieröwno i lampa sie pali ,to nic innego jak fakt ze przy tym silniku jak cos nie gra z danym cylindrem ECU wylancza go i juz :razz: , po ponownym starcie jest wszystko OK-tak jest.

#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 września 2007 - 19:07

Palenie check engine (jak pisze grzegorz z s) to nic innego jak to ze uklad samodiagnostyki (zapewne w tym motorze jest OBD II) wykryl blad (nie chodzi o to ze ktorys cylinder nie pracuje rowno) tylko o to ze jest np za uboga albo za bogata mieszanka (jest to najczestsza usterka) zawsze wystepujaca gdy wtryski beda za wolne a szczegolnie gdy nie beda mialy odpowiedniej srednicy. Blad znika bo wiekszosc systemow amodiagnostyki jest tak zaprogramowana ze jesli blad skladu mieszankiwystepuje tylko chwilowo to po modpaleniu ponownym lampa zgasnie (chyba ze jest dalej awaria).Dlaczego tak uparlem sie na te wtryski......... poniewaz wiekszosc instalek wtryskowych niezle programuje sie w trybie automatycznym natomiast zle dobrane wtryski i ich dysze powoduje ze nawet niezle zaprogramowana instalka nie bedzie dzialala wlasciwie w pewnych momentach pracy silnika (najczesciej te momenty to wolne obroty albo mocne obciazenie silnika - czyli skrajnosci)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#14 OFFLINE   pointer30

pointer30
  • 7 postów
  • Dołączył: 08-09-2007
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 10 września 2007 - 10:55

Witam Ponownie :-)

No i sprawa z autkiem załatwiona - gazownik stanoł na wysokości zadania...

Przyjechałem do niego, ten podpioł laptopa i interfejs i zaczelismy jezdzic...

Juz po 5 min jazdy wyregulował autko tak ze kręci sie nawet do 6800 obr/min na trybie sport - i hula jak wsciekły...

Chodzi nawet żwawiej niz na benzynce...

100% OK

Z czystym sumieniem moge go polecic !!!

Firma nazywa śię VIS-EKO w kusiętach koło częstochowy...
(mają swoją strone www.vis-eko.pl )

A facet bierze się również za inne poważniejsze fury !
(np. Hummer H3 i Chrysler 300c 5.7 HEMI )


POZDRAIWAM WSZYSTKICH I DZIEKUJĘ ZA POMOC :yes_yes:
-= OPEL OMEGA C 3.2 V6 Sport =-

#15 OFFLINE   grzegorz z s

grzegorz z s
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-08-2007
  • Skąd: Niemcy

Napisany 10 września 2007 - 14:01

To ze on sie za HEMI silnik bierze to nie wszystko- on potem jeszcze musi chodzic :razz: , bylem pare razy przy "pröbach" ustawiania gazu przy HEMI (kolega Ryszuardo moze o tym ksiäzke napisac :piwo: :tere-fere: ), pözniej jechalem pare razy jako kierowca testowy- powiem wam jedno:5,7 litra to jednak ciut wiecej jak 3,2 :cry: .po 300 przeröbkach to auto tak do konca na 100% nie chodzilo,a dlaczego?, HEMI ma tä zalete, ze jak sie powoli jedzie (cruisen) ECU wyläcza niektöre cylindry, ale tak ze kierowca nie zauwazy :tere-fere: , co powoduje zanik sygnalu do cewki wtrysku- ECU gazu widzi to jako bläd i przeläcza na benzyne. Obserwuj prace silnika rano po odpaleniu,gdy jeszcze na benzynie chodzi- jezeli nie ma modulacji albo lekkiego kiwania silnika oraz przejscie na gas jest plynne to :peace: jest super!

#16 OFFLINE   actom

actom
  • 224 postów
  • Dołączył: 16-07-2006
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa

Napisany 10 września 2007 - 19:23

Nowy sterownik KME z serii 1.4 ma właśnie zaimplementowaną obsługę HEMI i obsługę wyłączania cylindrów. Chyba ktoś na wysokim stanowisku w tej firmie musi mieć HEMI bo inaczej trudno wytłumaczyć obsługę tak niszowego rynku :)

#17 OFFLINE   grzegorz z s

grzegorz z s
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-08-2007
  • Skąd: Niemcy

Napisany 10 września 2007 - 19:33

Raczej nikt nie ma, panowie z KME jezdzä innymi wözkami. bylem i widzialem.

#18 OFFLINE   pointer30

pointer30
  • 7 postów
  • Dołączył: 08-09-2007
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 11 września 2007 - 10:58

No i sluchajcie...

Poszedłem dzis rano o 7:00 odpalić autko ( czas do pracy )

Samochodzic zapalił odrazu bez problemow... Troszke jescze pochodził i właczył sie gazik...

Wszystko OK !!! :yes_yes:
-= OPEL OMEGA C 3.2 V6 Sport =-