

jak zrobić mocny ręczny by blokowało koła przy 50km/h
#1
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2012 - 08:14
#2
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2012 - 08:49
#3
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2012 - 08:53
Po drugie jak chcesz bokiem wchodzić w zakręty to wyłącz TC i pobaw się gazem.
#4
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2012 - 09:02
ja wczoraj wymieniłem u siebie szczeki ktore wogole zdarte nie były a rozkleiły sie od rdzy,
wyregulowałem wszystko, ruszyłem, pare razy zaciagnołem i znowy trzeba regulować

w mniejszych autach gdzie jest cylinderek hamulcowy wszystko sie samo układa i naciągamy tylko linke a tutaj sie trzeba bawić zeby to spasować

ale wiem że da sie to tak ustawić aby blokowało koła przy każdej predkości bo 2 lata temu mi sie tak udało zrobić ale koła to chyba z 5 razy zdejmowalem żeby rozpieraki dobrze ustawić
a tak wogole od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie ręczny hydrauliczny z niezależną pompą hamulcową tylko że nie wiem za bardzo jak to podłączyć do zacisków na tarczy :confused:
#5
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2012 - 09:15
Najprościej by chyba było przerobić sztywny przewód przed zaciskiem i wstawić trójnik.a tak wogole od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie ręczny hydrauliczny z niezależną pompą hamulcową tylko że nie wiem za bardzo jak to podłączyć do zacisków na tarczy :confused:
No to fakt. Jak by się coś zerwało to można by sobie zmielić wszystko w środku bębna.Po pierwsze, to Omega nie ma ręcznego przystosowanego do blokowania podczas jazdy.
#6
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2012 - 09:41
Ja takie cos bede modzil. W BMW kolesie tak mieli zrobione i dzialalo, wiec da rade:)a tak wogole od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie ręczny hydrauliczny z niezależną pompą hamulcową tylko że nie wiem za bardzo jak to podłączyć do zacisków na tarczy
#7
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2012 - 19:19
#8
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2012 - 19:23
Ale to sie dodaje dodatkowy reczny.tylko że hydrauliczny ręczny przestaje być hamulcem postojowym
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2012 - 08:31
tylko że hydrauliczny ręczny przestaje być hamulcem postojowym, jakoś trudno mi sobie wyobrazić by w układzie utrzymać ciśnienie przez noc
żeby utrzymać cisbnienie trzeba by założyć jakiś zawor ktory po zaciągniecu do konca zamknie możliwośc cofniecia sie płynu i własnie nad tym sie zastanawiam
Dave pisze o dodatkowym recznym do szalenstw a ja mam na mysli hydrauliczny zamiast tego co jest bo mi szalenstwa nie w głowie bo mam przecież klekota inwalide:D
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2012 - 08:51
Jak wkońcu raz na jakiś czas potrzebuje go użyć to sie okazuje że jest za słaby bo nie da sie go mocno zaciągnąć przez warstwe rdzy:p
Problemem nie jest konstrukcja tylko degradacja elementow poprzez okazjonalne użytkowanie za co ja odpowiadam:D
A po głowie mi to chodzi bo pompe mam, rurki też mam (wystarczy zarobić) i mase gratow też mam ktore mogą sie przydać
Inwestuje w to wylącznie własny czas prawie bez kosztow, jedynie brakuje dobrego pomysłu na wykonanie:D
Myślę że na zaciskach ktore są cały czas w eksploatacji, byłby pewniejszy taki ręczny
Nawet sie zastanawiałem aby zrobić coś takiego że wciskam hamulec i zamykam zawór ktory przytrzymuje cisnienie na zacisku, wychodze z auta i jestem pewny że nie ucieknie, wtedy by nawet stary reczny mogł zostać a ten by był dodatkiem.
#13
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2012 - 12:34

#14
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2012 - 18:21
poczytaj sobie ten dokument --> http://www.nasza-szk...ch_obrotowy.pdf
powinien Ci z obrazować to co mam na myśli.
#15
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2012 - 18:46
#16
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2012 - 19:09

brak ciaglych problemow z zapiekaniem sie prowadnic czy wyciekami z dzwigni recznego zacisku (bo tego nie ma w tym zacisku)
dobra skutecznosc tylnego hamulca w ktorym zastosowano 2 tloczki
reczny i "nozny" nie sa od siebie zalezne co przeklada sie na ich dluga zywotnosc
Skutecznosc recznego jest wystarczajaca i przy sprawnym recznym , na luzie przy 50 km/h bez problemu zablokuje kola
Problem jest inny: wiek Omegi...... czesto 15 letnie Omegi maja jeszcze oryginalne szczeki. Wiek niestety zle wplywa na tarcze kotwiczne ktore gnija i na same linki.
Ten uklad hamulcowy to jest to na czym nie zarabia mechanik czy sklep motor.
P.S. Gwarantuje Wam ze gdybyscie co chwile reanimowali cieknace zaciski w grupie VAG, czy dowiedzieli sie ze linki renault do recznego elektrycznego sa wymienne razem z modulem i kosztuja powyzej 2000 pln , wrocilibyscie do hamulcow tyl Omegi
[B]
#17
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2012 - 19:42
Jak wkońcu raz na jakiś czas potrzebuje go użyć to sie okazuje że jest za słaby bo nie da sie go mocno zaciągnąć przez warstwe rdzy:p
Problemem nie jest konstrukcja tylko degradacja elementow poprzez okazjonalne użytkowanie za co ja odpowiadam:D
Ja nie wyobrażam sobie omegi bez ręcznego zawsze go używam nawet w zimie i zawsze jest oki nie ma problemu..jak zaciągnę na postoju to nie ruszę i po to to wymyślono..w fiacie 126p przedłużałem dźwignię rocznego co wystawał przez tarcze kotwiczne spawałem kawałek płaskownika to pomagało

#18
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2012 - 21:15
Ja nie wyobrażam sobie omegi bez ręcznego zawsze go używam nawet w zimie i zawsze jest oki nie ma problemu..jak zaciągnę na postoju to nie ruszę i po to to wymyślono..w fiacie 126p przedłużałem dźwignię rocznego co wystawał przez tarcze kotwiczne spawałem kawałek płaskownika to pomagało
przy manualu tak ale przy automacie recznego praktycznie nie używasz chyba ze parkujesz na wzniesieniu.
#19
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 12:16

cos kojarze ze gdzies tu widzialem kiedys fajna porade na ten temat :confused: poszukam.
#20
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 15:24
Obawiam się, że będzie ciężko:(. Skończy się na wymianie obydwu tarcz i kompletu łożysk, niestety tak to Adam Opel zrobił, że tarczy nie da się wymontować bez zdjęcia piasty, a to skutkuje wymianą łozysk:(zastanawiam sie jak sobie poradzic z tym be kupowania nowj tarczy kotwicznej