Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega X20XEV 2.0 16V 136Km Simtek 56.1 Gaśnie podczas jazdy jak ma poniżej 20 l PB


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mojan8

mojan8
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-04-2012
  • Skąd: na wylocie z polski do uk

Napisany 23 sierpnia 2012 - 12:56

Dzień dobry
Od paru miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Omegi z 1994r. z silnikiem X20XEV czyli 2.0 16V 136Km na Simtek 56.1 ze skrzynią automatyczną AT AR 25/35 przebieg 316000Km.
Przez jakiś czas sprawowała się idealnie jednak od kilku miesięcy zaczęła się sypać (wszystko na raz):
1. Problem z odpaleniem silnika – usunięty – naprawa rozrusznika
2. Problem z dławieniem się po 4500 obrotów – usunięty – Czujnik położenia wałka rozrządu zerwane kable zostały zlutowane zaizolowane i brakująca otulina zabezpieczająca przed działaniem temperatury została uzupełniona
3. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania obroty szalały i silnik wibrował – usunięte – zatkana na amen odma oczyszczona i po problemie
4. Uszkodzony pływak – usunięte - złapał luz i nie przekazywał napięci a teraz już śmiga dociśnięty i pokazuje dokładnie tyle ile jest w baku – sprawdzone
5. Pompa nie podawała – usunięte - przeczyściłem styki i leci za każdym razem
6. Błąd 61 Zawór wentylacji zbiornika paliwa – napięcie za niskie - Usunięty - problemem był w połowie przerwany kabel + na wyjściu z listwy w której znajduje się wiązka nad listwą wtryskową. Kabel został przecięty profesjonalnie oczyszczony i zalutowany oraz zaizolowany dodatkowo dodałem osłonę przed temperaturą silnika którą wpuściłem w listwę. Po tym zabiegu błąd 61 znikł i check silnika zgasł
Nie usunięte problemy:
1. Brak mocy przy ruszaniu na skrzyżowaniu - nieusunięty – nie wiem co z tym zrobić
2. Podczas jazdy i tu dodam, że nie ważne czy jadę dynamicznie czy spokojnie omega traci życie najczęściej przy wychodzeniu z zakrętów bądź podczas jazdy pod górę porostu gaśnie – najczęściej, bo czasami strzeli z tłumika i jedzie dalej, zdarza się również ze zamruczy jak sportowy samochód i odżywa jednak 90% przypadków kończy się zatrzymaniem i kontrolką check silnika wtedy przełączam na „N” bądź „D” i odpalam bez problemów , po czym jadę do kolejnego przymusowego przystanku. 
Dodam, że zdarza się to tylko jak mam mniej niż 20l Pb w zbiorniku, bo jak zaleje to znika prawie całkowicie
Używam AutoScanner Opel V1.0.1.71
Morze jakiś mądry ktoś się znajdzie i pomorze mi rozwikłać zagadkę mojej omegi i pozbyć się problemów – oczywiście złomowanie nie wchodzi w grę  chodź nie raz mi to już przyszło do głowy.
Dziękuje i pozdrawiam


przeniosłem do odpowiedniego działu/robert3012

#2 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 23 sierpnia 2012 - 20:21

Dzień dobry
Od paru miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Omegi z 1994r. z silnikiem X20XEV czyli 2.0 16V 136Km na Simtek 56.1 ze skrzynią automatyczną AT AR 25/35 przebieg 316000Km.
Przez jakiś czas sprawowała się idealnie jednak od kilku miesięcy zaczęła się sypać (wszystko na raz):
1. Problem z odpaleniem silnika – usunięty – naprawa rozrusznika
2. Problem z dławieniem się po 4500 obrotów – usunięty – Czujnik położenia wałka rozrządu zerwane kable zostały zlutowane zaizolowane i brakująca otulina zabezpieczająca przed działaniem temperatury została uzupełniona
3. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania obroty szalały i silnik wibrował – usunięte – zatkana na amen odma oczyszczona i po problemie
4. Uszkodzony pływak – usunięte - złapał luz i nie przekazywał napięci a teraz już śmiga dociśnięty i pokazuje dokładnie tyle ile jest w baku – sprawdzone
5. Pompa nie podawała – usunięte - przeczyściłem styki i leci za każdym razem
Nie usunięte problemy:
1. Brak mocy przy ruszaniu na skrzyżowaniu - nieusunięty – nie wiem co z tym zrobić
2. Podczas jazdy i tu dodam, że nie ważne czy jadę dynamicznie czy spokojnie omega traci życie najczęściej przy wychodzeniu z zakrętów bądź podczas jazdy pod górę porostu gaśnie – najczęściej, bo czasami strzeli z tłumika i jedzie dalej, zdarza się również ze zamruczy jak sportowy samochód i odżywa jednak 90% przypadków kończy się zatrzymaniem i kontrolką check silnika wtedy przełączam na „N” bądź „D” i odpalam bez problemów , po czym jadę do kolejnego przymusowego przystanku. 
Dodam, że zdarza się to tylko jak mam mniej niż 20l Pb w zbiorniku, bo jak zaleje to znika prawie całkowicie
Używam AutoScanner Opel V1.0.1.71 Advanced I pokazuje mi następujący błąd:
61 Zawór wentylacji zbiornika paliwa – napięcie za niskie
Morze jakiś mądry ktoś się znajdzie i pomorze mi rozwikłać zagadkę mojej omegi i pozbyć się problemów – oczywiście złomowanie nie wchodzi w grę  chodź nie raz mi to już przyszło do głowy.
Dziękuje i pozdrawiam



Ja bym zaczął od wymiany tego zaworu par paliwa, tylko nie orientuję się dokładnie, gdzie on się znajduje.
Zrób małe doświadczenie, odkręć korek wlewu paliwa i pojeździj trochę nie zakręcając go. Po prostu zamknij klapkę bez korka. Sprawdź, czy problem będzie dalej, jeśli zniknie to znaczy, że musisz się zabrać za zawór par paliwa.
Gdzieś na Forum na pewno znajdziesz, gdzie on się znajduje, a jaki nie to Koledzy z Forum na pewno pomogą.
Pozdrowienia.


#3 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2012 - 22:02

A przy naprawie pływaka nie wyrwałeś przypadkiem całego kosza pompy paliwa/pływaka od zbiornika?
To by tłumaczyło (latanie kosza z pompą, który to kosz jest lekki i pływa na benzynie) problemy z mocą/pracą silnika pod górkę i na zakrętach.


Błąd 61 napięcie za niskie, możliwy otwarty obwód (kolorowy zaworek czy tam wtyczka z tyłu głowicy) ale co to miałoby wspólnego z brakiem jazdy poniżej 20L w baku?

Ach, no i pasowałby sprawdzić, czy pompa właściwie zamontowana?

#4 OFFLINE   qkasperq

qkasperq
  • 223 postów
  • Dołączył: 13-02-2010
  • Skąd: Radom/Białobrzegi

Napisany 23 sierpnia 2012 - 22:05

chyba ze pompa paliwa jest do wymiany??
pierwsza Omega B 1996r. 2.0 16Vmanual kombi
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan


WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf


#5 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2012 - 22:19

chyba ze pompa paliwa jest do wymiany??


No ale przecież napisał

5. Pompa nie podawała – usunięte - przeczyściłem styki i leci za każdym razem



#6 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 23 sierpnia 2012 - 23:45

czujnik ten znajduje sie na mostku wody z tylu glowicy obok modulu DIS (cewki zaplonowej) po lewej stronie idzie do niego 2 przewody podcisnieniowe i wtyczka 2 pinowa. jezeli strzela w tlumnik oznacza zbyt bogata mieszanke lub przestawiony zaplonczy czyt. czujnik polozenia walu, kable dis, ecu. ale pomalu cprawdz dzialanie czujnikow przez OS . Jaka instalacja gazowa, z braku wiedzy dot. LPG stawiam na to ze na "D" i "N" odpalasz na gazie dlatego odpala i nie ma mocy. sprawdz przy okazji rozrzad. mam ten sam somochod co ty tylko z manualem i zeby juz na niej zjadlem, jak cos to pisz na PW. postaram sie pomoc. a to ze go dlawi przy 4,500 RPM oznacza jakis konkretny blad i samochod przechodzi w tryb awaryjny i odcina zaplon na pb, na 1,2 generacji gazu nie odetnie zaplonu bo nie steruje dawka gazu. bo gaz podawany jest bezwarunkowo do miksera w dolocie. mozliwe ze ktorys czujnik przeklamuje info a to oznacza ze nie pokarze bledu dodatkowo miernik i zmierz rezystancje info czujnikow w sprawdzonych poradach

#7 OFFLINE   mojan8

mojan8
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-04-2012
  • Skąd: na wylocie z polski do uk

Napisany 24 sierpnia 2012 - 14:49

Dziękuję wszystkim za wskazówki i chęć pomocy. Poniżej kilka odpowiedzi odnośnie zadawanych pytań i wyjaśnień:

odkręć korek wlewu paliwa i pojeździj trochę nie zakręcając go. Po prostu zamknij klapkę bez korka. Sprawdź, czy problem będzie dalej, jeśli zniknie to znaczy, że musisz się zabrać za zawór par paliwa.

Zrobiłem ten eksperyment chyba w momencie gdy ty o nim pisałeś i bez efektów.:(

A przy naprawie pływaka nie wyrwałeś przypadkiem całego kosza pompy paliwa/pływaka od zbiornika?
To by tłumaczyło (latanie kosza z pompą, który to kosz jest lekki i pływa na benzynie) problemy z mocą/pracą silnika pod górkę i na zakrętach.

Po dzisiejszym dniu postanowiłem rozebrać jeszcze raz ja i sprawdzić wszystkie połączenia oraz przeczyścić jeśli będzie zapchana i zaraz się za to zabieram
Jeśli chodzi o wyrwanie kosza to u mnie jest on wpięty na 3 o ile dobrze pamiętam zatrzaski. Został on wypięty nie wyrwany i wpięty w tej samej pozycji – chyba nawet nie da się go inaczej wpiąć gdyż ma specyficzny kształt.

Błąd 61 napięcie za niskie, możliwy otwarty obwód (kolorowy zaworek czy tam wtyczka z tyłu głowicy) ale co to miałoby wspólnego z brakiem jazdy poniżej 20L w baku?

Błąd 61 napięcie za niskie – problemem był w połowie przerwany kabel + na wyjściu z listwy w której znajduje się wiązka nad listwą wtryskową. Kabel został przecięty profesjonalnie oczyszczony i zalutowany oraz zaizolowany dodatkowo dodałem osłonę przed temperaturą silnika którą wpuściłem w listwę. Po tym zabiegu błąd 61 znikł i check silnika zgasł - hura !! przejechałem dziś około 70 Km i błąd się nie powtórzył.

chyba ze pompa paliwa jest do wymiany

Jeśli po dzisiejszym zabiegu z pompom nie zauważę zmian – rozważę założenie innej pompy.

jezeli strzela w tlumnik oznacza zbyt bogata mieszanke lub przestawiony zaplonczy czyt. czujnik polozenia walu, kable dis, ecu

Strzela tylko gdy przyciskam i przytrzymuje pedał gazu – przepraszam powinienem napisać to od razu – dlatego pewnie dostaje zbyt wysoką dawkę paliwa – ale to świadczyło by , że pompa podaje i tu kolejny zgryz .

Jaka instalacja gazowa, z braku wiedzy dot. LPG stawiam na to ze na "D" i "N" odpalasz na gazie dlatego odpala i nie ma mocy

Niestety nie posiadam instalacji gazowej w ogóle.

a to ze go dlawi przy 4,500 RPM oznacza jakis konkretny blad i samochod przechodzi w tryb awaryjny i odcina zaplon na pb

Jak pisałem kolego już się nie dławi przy 4500 obrotów to była wina Czujnika położenia wałka rozrządu zerwane kable zostały zlutowane zaizolowane i brakująca otulina zabezpieczająca przed działaniem temperatury została uzupełniona.
Reasumując dziś po naprawieni błędu 61 nie poprawiło się nic jeśli chodzi o gaśnięcie za to podczas jazdy zaświecił mi się znowu check silnika tylko raz i po chwili znikł oczywiście samochód zgasł i zrobiło się groźnie gdyż było to na 8 ce między krajowej na skrzyżowaniu a dzieci były w aucie – napociłem się troszkę.
Gdy dotarłem do domu podłączyłem komputer i zapamiętał dwa błędy :
Błąd 38 Obwód sondy lambda – napięcie za wysokie – sprawdzę kable i dam znać czy coś znalazłem
Błąd 92 Czujnik położenia wałków rozrządu – błędny sygnał – dodam, że zniknął sam i nie widziałem go wcześniej ani później.

Pozdrawiam

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2012 - 10:34

Jeśli po dzisiejszym zabiegu z pompom nie zauważę zmian – rozważę założenie innej pompy

Obejrzyj dokladnie przewod paliwowy idacy od pompy do dekla zbiornika.

#9 OFFLINE   mojan8

mojan8
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-04-2012
  • Skąd: na wylocie z polski do uk

Napisany 26 sierpnia 2012 - 20:23

Dzień dobry
Udało sie zlokalizować usterkę powodującą tyle zamieszania.
Jak wspominałem wcześniej pompa działała i nadal działa jednak okazało sie podczas ponownego czyszczenia zbiornika iukładu paliwowege ze:
1. u spodu kosza trzymającego pompe jest przyczepiony wężyk a wraz z nim filtr od którego to odczepiła sie zaslepka i nie było utrzymywane ciśnienie.
2. od spodu pompy tam gdzie przymocowany jest filtr paliwa utworzyły sie dwie dziórki przez które to dodatkowo zasysała paliwo gdy w baku było powyżej 20 litrow powiedzmy 35 i silniknie gasł na zakretach gdyz siły odsrodkowe nie były tak duże aby odsłonić dzióry ale gdy tylko paliwo zbliżało sie do 20 l siły odsrodkowe odsłaniały dzióry i powodowały dostanie sie do układu powietrza które to powodowało przerwe w dostawie paliwa i skutkowało wyłączeniem silnika - dodatkowo pompa nie trzymała ciśnienia

Prosta naprawa zajęła 5 minut jednak nie wiem na jak długo to starczy wiec postanowiłem kupić pompe i starą wymienic ale jak narazie jeżdżę na starej - naprawionej - zakleiłem dzióry żywicą epoxydową - nie wiem jak na nia wplynie paliwo jednak na pare dni wystarczy napewno
Od momentu naprawy samochód odzyskał moc i nie gasnie wogóle
i pomyśleć , że odgłos idealnie pracującej pompy zasłonił mi oczy na tak długo - aż mi głupio

Dziękuje wszystkim za pomoc i checi oraz za poświeceniemi czasu
Pozdrawiam
Uważam temat za zamkniety