Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem VW GOLF 1,9 TDI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   klimek90

klimek90
  • 58 postów
  • Dołączył: 29-01-2010
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 sierpnia 2012 - 21:34

Witam. Otóż sprzedałem Omege i kupiłem Golfa IV 1.9 TDI (90KM tylko taki chciałem bo chodzi na wszystkim co mu sie nie wleje do kotła) kod silnika alh czyli na turbinie od 110Km (zmienna geometria łopatek) i mam problemów kilka mianowicie golf długo kręci jak jest ciepło albo jak jest ciepły to wiem że mape musze wgrać nową bo po odpięciu czujnika temperatury pod wakum( powiedzmy że tak sie to pisze) samochód pali na dotyk ale najgorsze jest to że turbina na ogół na 4 biegu po przekroczeniu 2600rpm przestaje działąć i silnik włącza sie w tryb awaryjny nie zawsze tak jest czasami auto idzie przez dłuższy czas świetnie ale czasami błąd wywala co rusz pomaga wyłączenie i włączenie ponownie zapłonu ale tylko do następnego 4 biegu i tych 2600. dodam jeszcze że EGR jest sprawny prawdopodobnie bo sie płynnie porusza i też go ładnie wyczyściłem, przepływomierz jest nowy bo na starym wogóle turbo nie działało, sztanga od gruszki do turbiny porusza się gładko a w aucie czuć kiedy przestawi się geometria bo zmienia sie dzwięk pracy turbiny co za tym idzie przyspiesza prawie 2 razy szybciej. pomóżcie mi bo nie wiem co wymieniać aha taki mały tester diagnostyczny(dominator) pokazje błąd ciśnienie doładowania- odstępstwo od reguły:szpital:

EDIT:
zmieniłem temat na bardziej odpowiedni/robert3012


#2 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 22 sierpnia 2012 - 02:21

Było latac Omeszką , to by nie było takich problemów!
Zachciało się tdi "kle.kle;kle" to teraz jazda! ;)

na starym wogóle turbo nie działało,

Niema takiej opcji,turbina działa zawsze..
Nie przeładowywuje go przypadkiem ?

___________
Pozdrawiam

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpnia 2012 - 05:04

tester diagnostyczny(dominator) pokazje błąd ciśnienie doładowania- odstępstwo od reguły

czujnik ciśnienia pada ostatnio to przerabiałem w 3

#4 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpnia 2012 - 21:14

Tak jak DamianSz pisze. Czujnik doladowania w dolocie moze padac. Podepnij pod kompa i sprawdz na zywo dane z czujnika. Ostatnio przerabialem to w passacie b5fl.

#5 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2012 - 22:08

Jak zaworek sterujący turbiną jest identyczny (prócz koloru) z tym od EGR to spróbuj na chwilę je podmienić. To, że turbina reaguje ruchem sztangi to jeszcze nie znaczy, że zaworek sterujący (N75) sprawny

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 sierpnia 2012 - 05:02

Jak zaworek sterujący turbiną jest identyczny (prócz koloru) z tym od EGR to spróbuj na chwilę je podmienić.

o ile mi wiadomo w 90 KM niema zaworu sterującego pracą do to nie jest VTG

#7 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 sierpnia 2012 - 07:14

Jeżeli kolega napisał, że się rusza sztanga od turbo to coś nią musi sterować. ;) Kolega ma alh silnik, też pewności nie mam; w 90 konnym agr zawór na ten przykład jest. Co jak co ale pasowałoby sprawdzić :)

#8 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 sierpnia 2012 - 09:16

Na początek spr. szczelność "gruszki" często jest tak że jest nieszczelna i ona daje taki błąd , jeśli jest OK - podmień zawór N75 .

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#9 OFFLINE   klimek90

klimek90
  • 58 postów
  • Dołączył: 29-01-2010
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 sierpnia 2012 - 22:12

turbo mi założyli po regeneracji i już po kłopocie a omega też klekotała nawet nie wiem czy nie głośniej od golfa paliła 18gazu po mieście i do tego1L olej na 200km to przestałem lać olej i zalewałem jej doktory łącznie 5 w 2,5miesiąca ale poszła koleś zmienił pierścionki i sie cieszy:jump:

#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 września 2012 - 20:17

turbiny nie musiales regenerowac , lopatki wystaczylo wyczyscic

Jak dalej bedziesz mial problem z odpalaniem na cieplo to znak ze konczy sie pompa , ale dobry VAG i na chwile uratujesz sprawe , bedzie palil na strzala
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#11 OFFLINE   klimek90

klimek90
  • 58 postów
  • Dołączył: 29-01-2010
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 listopada 2012 - 21:21

kolego Florek masz racje jest to ALH :D
turbina była na tyle wyrobiona że wirnik czy jak mu tam grzechotał i sie poobcierał a to że ciężko palił na ciepłym to nie dawka startowa zła tylko rozrusznik się do tego przyczynił. Ale żeby za bardzo nie słodzić to mam jeszcze mankament a naglące to troche bo zima idzie a musze tym jakoś sie przemieszczać bo nie można powiedzieć że to jeździ a mianowicie Panowie gdy go odpale po pracy czy rano jak silnik zimny to mi bardzo ciężko chodzi wspomaganie praktycznie wogóle nie wspomaga dopiero jak pare razy skręce w prawo do oporu potem w lewo do oporu to zaczyna działać tylko że blisko opor skręt kierownica kręci się lekko (-/+ 45 stopni położenia kierownicy do ogranicznika) ale w trakcie jazdy na zakrętach lubi szarpać tzn. skręcam jest opór a po chwili lekko i aż nim rzuci. pomóżcie bo ręce opadają a na jednym forum VW już nie bede robił reklamy ani antyreklamy wogóle sie nie krzepią do pomocy. dodam że płyn wymieniłem na nowy taki jak karzą zielony SWAGa odpowietrzyłem i nic:szpital:

#12 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2012 - 23:10

Chyba pompa zegna sie z zyciem. Ostatnio mialem xsare picaso z podobnym problemem. Po odpaleniu wspomaganie zaczynalo pracowac po chwili dopiero. Wymiana pompy zalatwila sprawe.

#13 OFFLINE   klimek90

klimek90
  • 58 postów
  • Dołączył: 29-01-2010
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 listopada 2012 - 17:32

taka opcja cieszyła by mnie najbardziej:D ale co dziwne dziś go odpaliłem przejechałem 1km i stał na postoju 5minut odpalony i wspomaganie dalej ciężko chodziło i zauważyłem jeszcze takie coś że golf po zmianie opon na zimowe takie same wymiary jak letnie osłabł znaczy wolniej przyspiesza a kopcić nie zaczął