Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

regulacja świateł??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 września 2007 - 07:21

witam

czy można recznie wyregulować reflektory w omedze b,
padło sterowanie jednego reflektora ( uszkodzona wiązka )


Pozdrawiam
Kuba

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2007 - 07:34

można - te 2 śruby na imbus z przodu na górze lamy

#3 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 29 kwietnia 2008 - 19:06

odnawiam temat.
co jesli krece srubami w lewo i w prawo od regulacji swiatel i nie widze zadnej roznicy?nic sie nie dzieje,nie widze zeby ani sie podnosily ani opuszczaly dlaczego tak sie dzieje ?

#4 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 kwietnia 2008 - 19:52

Tymi srubami trzeba sie konkretnie namachać. Próbuj dluugo krecic...


 


#5 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 29 kwietnia 2008 - 20:06

wlasnie wrocilem z dworu.nakrecilem sie jak wariat i krecenie jedna sruba podnioslo lekko do gory a druga za nic w swiecie nic sie nie dzieje.tak czy siak jedna lampa swieci duzo gorzej od drugiej, moze byc taka sytuacja ze jakos zle jest zalozona zarowka ?bo juz nie wiem co o tym myslec.

#6 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 kwietnia 2008 - 21:34

wlasnie wrocilem z dworu.nakrecilem sie jak wariat i krecenie jedna sruba podnioslo lekko do gory a druga za nic w swiecie nic sie nie dzieje.tak czy siak jedna lampa swieci duzo gorzej od drugiej, moze byc taka sytuacja ze jakos zle jest zalozona zarowka ?bo juz nie wiem co o tym myslec.

NIe napisales jakie masz lampy, ale jesli sa to Depo to trudno je ustawic.
Wez wkretarke z imbusem i na wolnych obrotach sprobuj, tylko uwazaj, zebys nie rozkiercil lampy.

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 kwietnia 2008 - 21:39

może miec też uchwyt pęknięty - wtedy też nie wyreguluje



 


#8 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 29 kwietnia 2008 - 22:54

mozliwe ze cos z uchwytem bo jedna srube odkrecilem az do oporu i widzialem wieczorem na scianie ze swiatla sie podnosza albo opadaja a druga sruba moge krecic,krecic i nic.moze to ten uchwyt cos o tym czytalem ale moze wiecie kto ma taki na zbyciu ?

#9 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 kwietnia 2008 - 23:08

marcin222, dział sprzedam, podwieszony temat - szukaj sie kłania



 


#10 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 29 kwietnia 2008 - 23:25

rozumiem ale jeszcze raz potwierdzcie czy i jedna i druga sruba jest od podnoszenia swiatla ?bo moze ta 2 jest np.na boki czy cos.

#11 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 30 kwietnia 2008 - 06:37

na pewno tylko jedna jest od podnoszenia a druga krecisz swiatlem na boki.Jesli mocno teraz zmieniles katy swiecenia ciezko bedzie Ci je wyregulowac. Najlepiej podjedz na jakas dobra stacje diagnostyczna max 10zł wezma i ustawia;)
din;)))))

#12 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 kwietnia 2008 - 06:37

rozumiem ale jeszcze raz potwierdzcie czy i jedna i druga sruba jest od podnoszenia swiatla ?bo moze ta 2 jest np.na boki czy cos.

gdybys poczytał to juz bys wiedział bo jest kilka tematów o regulacji świateł : zewnętrzna regulacja góra-dół, wewnętrzna: lewo-prawo

#13 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 30 kwietnia 2008 - 23:38

czytalem i duzo sie dowiedzialem ale wyczytalem ze do regulacji sluza tylko te sroby na imbus wiec nie bardzo wiem jaka to jest wewnetrzna i zewnetrzna regulacja.zrobie jednak jak kolega wyzej napisal i podjade na ustawieniebo zeczywiscie troche nimi nakrecilem.ale jesli wyszlo by ze np.mam wypalone srodki mozna je wymienic ?

#14 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 maja 2008 - 10:21

Napisz jakie masz lampy. Ja u siebie (soczewki DEPO po gruntownej przeróbce i poprawie parametrów obecnie) miałem taki myk, że jak przekręciłem aż do całkowitego wyjścia gwintu to cały klosz opadł i trzeba było rozbierać. I wówczas jeśli wypadł gwint z gniazda to bardzo prawdopodobnym będzie fakt, że wyskoczyło też z mocowania popychacza sterowania wysokością. Można to sprawdzić ruszając góra dół wnętrzem lampy i jeśli jest luźne to lipa. Nie da się naprowadzić z powrotem gwintu niestety bez rozebrania klosza.

jesli wyszlo by ze np.mam wypalone srodki mozna je wymienic ?

Co masz na myśli? jeśli mocowanie żarówek wraz z blaszkami to tak, na szczęscie bez rozbierania klosza a jeśli jesteś wygimnastykowany to nawet beż wyjęcia lampy ;)

#15 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 01 maja 2008 - 11:48

mam oryginalne lampy hella.musze sprawdzic to co napisales o tym mocowaniu bo zeczywiscie jak trzymalem za zarowke i ruszalem to chodzil caly odblask.chyba tym bardziej musze pojechac na regulacje a czy tam rozbiora mi ta lampe i zrobia jak trzeba ?

#16 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 maja 2008 - 14:19

Możesz być pewien że przekręciłeś śrubę regulacyjną i wypadła z gwintu. Nie wiem czy rozbiorą. Nie rozbierałem nigdy lamp Hella. W moim przypadku, żeby rozmontować trzeba było podgrzać spoinę łączącą korpus lampy z kloszem i delikatnie podważyć klosz cały czas podgrzewając w ingerowane miejsce (suszarką) w celu rozmiękczenia tego czegoś co spaja lampę w całość i w miarę jak klosz odejdzie od korpusu spoinę rozcinać nożykiem do całkowitego otwarcia lampy. Jak coś to zaczynasz w kierunku od świateł drogowych do kierunkowskazu. Montaż polega na podgrzaniu całości spiony na kloszu i korpusie jednocześnie i delikatnym wciśnięciu (od kierunkowskazu do świateł drogowych) aż do całkowitego zamknięcia bo niewłaściwym jest zostawienie klosza nieszczelnym. Wiem z własnego doświadczenia, że jak montarz nie pójdzie tak jak trzeba to miejsce gdzie klosz nie do końca schowa się w korpus lampy trzeba dodatkowo dogrzać i lekko docisnąć i napewno się ułoży jak trza.
Roboty nie ma dużo, nie jest trudna i twierdzę, że jest to do zrobienia własnymi siłami a i nie wiadomo ile policzą sobie za robotę w serwisie czy innych takich.

#17 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 03 maja 2008 - 09:57

dzieki "nawalony zajac"za istrukcje.znalazlem rys.pogladowy i dowiedzialem sie ze ta sroba ktora u mnie umarla regoluje pionowo swiatla a ta 2 lewo prawo.dlatego chyba nie moge podniesc tego swiatla.czytalem o zerwanych tych srobach regulacyjnych ma ktos namiar na taka srobe ?i jakis opis albo lepiej schemat jak ja wymienic ??

#18 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2008 - 10:08

Może nie masz zerwanych. To jest tak:jeśli podniesiesz regulacją lampę za wysoko poza graniczną wykręcając śrubę regulacyjną to wypada ona z gwintu. skutkuje to tym, że cały wewnętrzny klosz opada całkowicie na dół i śruba ustawia się równolegle do prowadnicy w której pracuje. Powiem szczerze, że u siebie nie widziałem możliwości wymiany bez dużej inwazji.

#19 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 03 maja 2008 - 10:30

hmm...wiec mam rozumiec ze mozliwe ze ta sroba o ktorej pisze ze nie reagoje na krecenie wypadla poprostu z gwintu ?
tak przy lampie od frontu jest sruba na imbus a od tylu taki bialy plastik z zabkami ktory sie kreci razem z ta sroba .pytanie teraz o ten gwint ktory mogl wypasc o ktory chodzi , gdzie on jest.
sorry jesli ciezko kapuje ale ogladalem ta srobe i naprawde nie wiem, tylko sie kreci ale w ktorym miejscu moglo wyskochyc ?

#20 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2008 - 10:44

Ciężko to opisać tak swoją drogą. Z tego białego plastiku wychodzi jej część robocza czyli jeszcze jedna śruba. Tak to jest skonstruowane, że ona tylko się obraca a nie chowa i wysuwa jak można się spodziewać. obracając się wchodzi w elastyczne ramie i w miarę obrotów skraca odległość powodując podniesienie klosza. Nie widać tego bez otwarcia lampy niestety.