Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Zmiana wtryskiwaczy z Valtek Type 30 na Reg Fast OMVL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 sierpnia 2012 - 13:11

Chcę wymienić listwy wtryskowe, jak w temacie. W związku z tym mam kilka pytań.

1. Czy wtyczki wtryskiwaczy Valtek są takie same jak OMVL?

2. OMVL sprzedawane są tylko w listwach po 4 sztuki. Rozumiem, że nie jest to problemem. Nie podłączam jednego wtrysku i będzie działało?

3. Czy nowe listwy OMVL trzeba kalibrować (chodzi o skok tłoczka)?

4. Jak najlepiej zamontować listwy OMVL w V6? Ma ktoś może takie wtryski i mógłby zrobić zdjęcie?

Z góry dzięki.

#2 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 15 sierpnia 2012 - 08:41

1. Czy wtyczki wtryskiwaczy Valtek są takie same jak OMVL?

Tak.

2. OMVL sprzedawane są tylko w listwach po 4 sztuki. Rozumiem, że nie jest to problemem. Nie podłączam jednego wtrysku i będzie działało?

Tak.

3. Czy nowe listwy OMVL trzeba kalibrować (chodzi o skok tłoczka)?

Nie trzeba.

4. Jak najlepiej zamontować listwy OMVL w V6? Ma ktoś może takie wtryski i mógłby zrobić zdjęcie?

Najlepiej cewką do góry, reszta wedle uznania.

#3 OFFLINE   joker153

joker153
  • 8 postów
  • Dołączył: 14-08-2012

Napisany 15 sierpnia 2012 - 09:05

Żeby nie zakładać nowego tematu dołączę się do tego tematu mam wtryskiwacze Zavoli Pan coś tam jeśli je wyczyszczę i dalej będą działać tak jak teraz to jakie polecacie na podmiankę ?

#4 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 sierpnia 2012 - 11:42

Tak.

Tak.

Nie trzeba.

Najlepiej cewką do góry, reszta wedle uznania.



Dzięki:)

#5 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 15 października 2012 - 19:34

Czy można prosić o opinie po zmianie valteków na reg fasty? Jakieś różnice w spalaniu, mocy kulturze pracy?

#6 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 października 2012 - 19:44

Jeszcze nie zmieniłem listew. Trochę wydatków wyszło po drodze, więc nowe wtryski wjadą na scenę dopiero na wiosnę.

#7 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 17 października 2012 - 19:49

omvl reg fasty są dużo lepsze od valdemarów czerwonych polecam zamianę - koszt niewielki, a jednak różnica jest

#8 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 17 października 2012 - 20:04

Może koledzy, którzy doświadczyli dobrodziejstwa owej zamiany napiszą coś więcej? Jest różnica w spalaniu? (jaka?) Większa moc? Pytam bo z pewnością łatwiej byłoby się na nie zdecydować gdyby ktoś napisał np "spalanie w moim przypadku spadło o x" bo wtedy można sobie przekalkulować że dzięki podmiance po X km wtryskiwacze się zwracają a np przy tym poprawia się dynamika auta. Rzeczywiście koszt stosunkowo niewielki ale ale wole mieć argumenty za tym by wydać 300zl za nowe wtryski a nie 50zl za zestaw do regeneracji valdemarów.

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 października 2012 - 20:24

Może koledzy, którzy doświadczyli dobrodziejstwa owej zamiany napiszą coś więcej? Jest różnica w spalaniu? (jaka?) Większa moc? Pytam bo z pewnością łatwiej byłoby się na nie zdecydować gdyby ktoś napisał np "spalanie w moim przypadku spadło o x" bo wtedy można sobie przekalkulować że dzięki podmiance po X km wtryskiwacze się zwracają a np przy tym poprawia się dynamika auta. Rzeczywiście koszt stosunkowo niewielki ale ale wole mieć argumenty za tym by wydać 300zl za nowe wtryski a nie 50zl za zestaw do regeneracji valdemarów.


nie powinno sie w tym przypadku patrzec pod katem oszczednosci na spalaniu tylko oszczednosci z niezabicia silnika przy poprawnej dawce lpg :)




 


#10 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 października 2012 - 20:29

IMHO taka wymiana nic nie wnosi. Zamiast 300 na szajs wydaj lepiej 530 na Hanę.

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 października 2012 - 20:33

wnosi - reg jest wydajniejszy niz valdek i sie tak nie rozjezdza. hana to inna polka. oczywiscie moze zamiast 700 na hane (nie wiem skad wytrzasnales 530) kupic medy albo iplusy bedzie kolo 900, idac tym tropem mozna zmienic cala instalke :)




 


#12 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 17 października 2012 - 20:51

właśnie o takie argumenty jakie przedstawia beast mi chodzi. Bo o tym, że hana jest lepsza można przeczytać na każdym forum, lecz nieczęsto zdarza się by ktoś to konkretnie argumentował poza podejściem "mam hane i jest super" lub "wydałem 700 na hane więc coś za 300 nie może być lepsze lub nawet porównywalne". Wiem, że dokładniejsza, szybsza, trwalsza ale chodzi też o stosunek cena/jakość w porównaniu z innymi produktami. Nie oszukujmy się omega to już niestety nie jest samochód w którego włożenie paru stówek to nic nie znacząca inwestycja - to inwestycja często stanowiąca kilkanaście procent wartości samochodu, więc nie dziwcie się, że nie każdy jest do takich inwestycji przekonany.

#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 października 2012 - 20:54

6*88 to całe 528... Tyle kosztuje Hana, no chyba że kupuje się ją od zdzierców. Do tego ze 40zł za 2 rozdzielacze.

Nie zgodzę się że Regi są w czymkolwiek lepsze od Valtek'ów - to jest ta sama, najniższa półka, większe różnice można spotkać między 2 konkretnymi, jednakowymi wtryskiwaczami tej klasy niż ogólnie między różnymi modelami :D

Ja na moje Valtek'i nie narzekam - o wtryski tej klasy trzeba po prostu dbać ;) U mnie większym problemem jest elektronika którą bardzo ciężko zestroić...

#14 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 20 października 2012 - 16:27

A ja mam REGi od jakichś 15 tys i nie robię przy nich nic. Auto śmiga, mapy się nie rozjeżdżają, w trasie można zejść ze spalaniem do 10 litrów, średnio 13-14 więc tak jak ma być. Za głośne też nie są, no i mam zawsze 2 zapasowe w razie czego :p Płaciłem na allegro 260 za dwa komplety, więc jak dla mnie stosunek jakość cena bardzo dobry. Wtedy co wtedy czytałem to coś tamw środku jest utwardzane żeby się wtryskiwacz tak szybko nie zużywał, ile w tym prawdy nie wiem. Póki co są bezawaryjne, no a jak się skończą to dokupie tylko 4 za ok.130 zł i plus te dwa zapasowe obecnie będę miał komplet nówkę sztukę do vałki :D

#15 OFFLINE   thomas85pl

thomas85pl
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-11-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 04 stycznia 2013 - 15:44

6*88 to całe 528... Tyle kosztuje Hana, no chyba że kupuje się ją od zdzierców. Do tego ze 40zł za 2 rozdzielacze.

Nie zgodzę się że Regi są w czymkolwiek lepsze od Valtek'ów - to jest ta sama, najniższa półka, większe różnice można spotkać między 2 konkretnymi, jednakowymi wtryskiwaczami tej klasy niż ogólnie między różnymi modelami :D

Ja na moje Valtek'i nie narzekam - o wtryski tej klasy trzeba po prostu dbać ;) U mnie większym problemem jest elektronika którą bardzo ciężko zestroić...


W Valtekach tłoczek i trzpień jest metalowy i ciężki co zmniejsza szybkość pracy, w REG-ach masz z tworzywa (specjalne stopy metali), są lekkie i szybciej pracują. Szybkością REG jest wolniejszy od HANA o jakieś max 10% i listwa 4 cylindrowa obsługuje do 170KM czyli jeden cylinder ok 37 koni. Jak dobrze dopasowane dysze w kolektorze i w listwie wtryskowej, dobrze skalibrowane, to bez naprawy i ustawiania przejeżdżają po 100tyś km. Więc po co przepłacać? A Valteki w cale nie są tańsze i psują się często.

#16 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 stycznia 2013 - 20:54

Reg wolniejszy od Hany o 10%?? No z krzesła spadłem. Może MJ jest tyle wolniejszy, ale na 100% nie REG.

#17 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2013 - 21:29

Tak dla przypomnienia tabelka ,,ale w omie to wystarczą te wolne tylko muszą być dokładne i nie będzie to Waldek ani MJ

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 stycznia 2013 - 22:25

Tak dla przypomnienia tabelka ,,ale w omie to wystarczą te wolne tylko muszą być dokładne i nie będzie to Waldek ani MJ


w tabelce jest hanka 3 ohm. a na polskim rynku kroluje 1.9 ohm ktora jest szybsza
2.36 dla zielonej
2.24 dla czerwonej
2 dla czarnej
czas zamkniecia w kazym przypadku 1.2




 


#19 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2013 - 23:09

Tabelka była z pierwszych początków Hanki więc rezystancje różnie wtedy podawano i parametry producent czy dystrybutor podawał zależnie od serii jaka wychodziła:D wtedy jeszcze hinole nie robili tego na taką skalę:D

#20 OFFLINE   misiek440

misiek440
  • 77 postów
  • Dołączył: 23-02-2012
  • Skąd: KRK

Napisany 16 stycznia 2013 - 09:15

Napisze czysto teoretycznie, bo jeszcze u siebie nie mam ale wkrótce też zmieniam wtryski, z rożnych opini wynika że Reg fasty przestają być dokładne przy dużych dyszach lub w przypadku ich braku, czyli średnio nadają sie np do takiego x30xe, gdze już leci 35km przez jeden wtrysk.

Ja troszeczkę zaryzykuje i kupie mało sprawdzony produkt który ostatnio pojawił się na rynku i zbiera całkiem przyzwoite opinie, mowa o wtrsykach WGS Blade+ które wyszły podobno z lubelskiej uczelni a można je dostać w cenie ~40zł za sztukę czyli połowa ceny hanki czy baraccudy, tylko sie zastanawiam czy brać wgs 18, czy 24

ps no i są szybsze od hanki, jak regów :D, a działają w większości steroników na ustawieniach khein lub w ostateczności hana